Thesis? Wetenschappelijke Enquête?

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
gadhaene
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Thesis? Wetenschappelijke Enquête?

Bericht door gadhaene » 29 jul 2014 13:18

Hoi,

ik ben op zoek naar vééél homoseksuele mannen van alle leeftijden!
Meer bepaald om mijn vragenlijst over Gay Lifestyle ivm mijn Masterproef in te vullen :D
Het is een super korte enquête en zal slechts 3 minuutjes in beslag nemen (wat is 3 minuten op 24 uur ;-) )
en zo help je mij een beetje met afstuderen :D

Wat zit er in voor jou?
Jij maakt kans op een duoticket voor jou en een vriend(in) om samen gezellig naar de film te gaan!

gewoon even hier klikken en jouw mening achterlaten:
https://ghentunipss.eu.qualtrics.com/SE ... mMEPpZ1DKd

Heel erg bedankt,
Gaëlle

BiNDing
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door BiNDing » 29 jul 2014 13:37

gadhaene schreef:Hoi,
Spoiler! :
ik ben op zoek naar vééél homoseksuele mannen van alle leeftijden!
Meer bepaald om mijn vragenlijst over Gay Lifestyle ivm mijn Masterproef in te vullen :D
Het is een super korte enquête en zal slechts 3 minuutjes in beslag nemen (wat is 3 minuten op 24 uur ;-) )
en zo help je mij een beetje met afstuderen :D

Wat zit er in voor jou?
Jij maakt kans op een duoticket voor jou en een vriend(in) om samen gezellig naar de film te gaan!

gewoon even hier klikken en jouw mening achterlaten:
https://ghentunipss.eu.qualtrics.com/SE ... mMEPpZ1DKd

Heel erg bedankt,
Gaëlle
@Enquete: en wat als ik nu helemaal geen Range Rover zou kopen? :p
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 01 aug 2014 17:33

Dan vul je veel helemaal oneens in vrees k
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

LGBT onderzoek
New user
New user

Bericht door LGBT onderzoek » 02 aug 2014 16:45

Hoi iedereen,

Samen met een vriendin schrijf ik een thesis rond 'Marketingcommunicatie naar LGBT'. We hebben een enquête rond LGBT-gerichte reclame en zijn nu op zoek naar LGBT tot en met 35 die deze willen invullen. De enquête invullen neemt 5 minuten in beslag en na afloop verloten we onder de deelnemers twee keer twee cinematickets.

Dus wat houdt je tegen om deze enquête in te vullen? ;)

https://ugentmbc.eu.qualtrics.com/SE/?S ... a3vG9Ounbv

Deel ook gerust de link met anderen!

Alvast bedankt!
Glenn

Project howest
New user
New user

Project ledenwerving

Bericht door Project howest » 26 aug 2014 09:23

Beste

Wij zijn vier studenten van Sociaal werk die studeren aan Howest Brugge.
Wij werken samen met Wel Jong Niet Hetero aan een project omtrent ledenwerving bij lokale verenigingen.
Daarbij onderzoeken wij in hoeverre jongeren lid zijn bij een vereniging en waarom wel/niet.

Graag zouden wij willen vragen of u ons hierbij kunt helpen? Dit kan door op onderstaande link te klikken en de zeven vragen in te vullen.

Dit is uiteraard geen verplichting, maar u zou ons enorm helpen. :D
Alvast bedankt!

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=196357

Met vriendelijke groeten,
Studenten Sociaal Werk Howest Brugge

Verplaatst naar Thesis? Wetenschappelijke Enquête?
En meteen ook een enquête ingevuld ^^ - BiNding

PIVA
New user
New user

Informatie eindproject Homofilie

Bericht door PIVA » 18 sep 2014 11:45

Wij zijn leerlingen uit Antwerpen en voor ons eindproject van Godsdienst .
Wij zouden graag meer weten over hoe het is om homo te zijn.
Wat zijn zoal veel gestelde vragen aan jullie?
Hoe zien jullie jezelf in de maatschappij en ten opzichte van hetero's?
enz, enz

We staan open voor alle antwoorden! :)

Alvast bedankt,
Wij

Door
New user
New user

Website voor zoekende transgenders en hun naasten

Bericht door Door » 23 sep 2014 19:36

Beste mensen,

Zit je als transgender nog in de kast of in het proces van bekendmaken in je omgeving? Of heb je iemand in je nabije omgeving -partner, ouder, kind- die heeft laten weten transgender te zijn? Ben je op zoek naar informatie over wat er allemaal op het pad komt van transgenders? Dan willen we graag jouw kijk op ons plan weten!

Met deze enquête onderzoeken we de behoefte aan een website met multimediale ervaringsverhalen over alle aspecten van genderdysforie. In een ‘vrienden onder elkaar’-sfeer vertellen transgenders, van travestieten tot aan transseksuelen van alle leeftijden, over de impact van transgender-zijn op hun leven.

We vinden het heel belangrijk dat de verhalen op de website goed aansluiten bij de informatiebehoefte van de mensen voor wie hij is bedoeld: transgenders die zoekend zijn en hun belangrijke anderen. Het invullen van de vragenlijst kost je tien minuten en je helpt ons enorm.

Hier is de link naar de vragenlijst: https://nl.surveymonkey.com/s/NWRWV5S
Alvast hartelijk dank voor je medewerking!

Vriendelijke groet, Door

Over mij: ik ben journalist en heb een warm hart voor transgenders. Wil je een beeld krijgen van mijn werk, kijk dan even op mijn website: http://www.doorschrijven.nl

Studentarteveldehs
New user
New user

Re: Provincie Oost-Vlaanderen

Bericht door Studentarteveldehs » 27 okt 2014 10:29

Hallo, mijn naam is Floris Borms en ik studeer Journalistiek aan de Arteveldehogeschool.
Ik zou voor een interview een persoon van rond de 20, dat mag wat jonger of ouder zijn :) die kind is van een homokoppel of lesbisch koppel.
Ik weet wel dat het hier een forum is voor jongere holebi's. Maar als je iemand kent of als je zelf een kind bent van een koppel. Laat me iets weten. Het interview zou zo'n 30 minuten duren en het zal niet gepubliceerd worden. Het wordt enkel gelezen door mijn docent. Vriendelijk groeten floris en hopelijk hoor ik nog iets

MathildeM

Re: Na veel twijfelen dan toch..

Bericht door MathildeM » 03 nov 2014 17:34

Hey iedereen,

Ik maak mijn scriptie (onderzoekscompetentie/eindejaarswerk) over homoseksualiteit bij jongeren ! Een van mijn vragen is nl: op welke verschillende manieren komen jongeren terecht met hun homoseksualiteit bij jongeren? Ik zie hier dat het met een brief wordt gezegd, of gewoonweg cash... Kunnen jullie zo vriendelijk zijn om mij te helpen :-)
Met de hoop dat jullie reageren !
Prettige avond ;-)

Verplaatst uit Na veel twijfelen, dan toch ... - BiNDing

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Re: Na veel twijfelen dan toch..

Bericht door raskolnikow » 03 nov 2014 21:35

MathildeM schreef:Hey iedereen,

Ik maak mijn scriptie (onderzoekscompetentie/eindejaarswerk) over homoseksualiteit bij jongeren ! Een van mijn vragen is nl: op welke verschillende manieren komen jongeren terecht met hun homoseksualiteit bij jongeren? Ik zie hier dat het met een brief wordt gezegd, of gewoonweg cash... Kunnen jullie zo vriendelijk zijn om mij te helpen :-)
:-?

Ziet er maar een bizar onderzoek uit, als je 't mij vraagt. Enfin, op deze manier ga je niet veel reactie krijgen: onderzoeksvraag niet afgebakend, doelgroep onduidelijk, methode van het onderzoek onbekend, vage oproep om "te helpen"...
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

Nieveranst
New user
New user

Bericht door Nieveranst » 04 nov 2014 11:13

We zijn een jong productiehuis dat dit jaar voor "één" de reeks "buitengewoon" heeft gemaakt over kinderen en jongeren met een beperking. Voor panorama maakten we ook al een docu over minderjarige alleenstaande jongeren op de vlucht (http://www.canvas.be/programmas/panoram ... #panel-epi).
In al onze programma's willen we de mensen centraal zetten en ze zelf hun verhaal laten doen.

Voor een nieuwe reeks zijn we op zoek naar jongeren en jongvolwassenen tussen 16 jaar en 25 jaar die terecht komen of kiezen voor een niet alledaags leven en daarover willen vertellen. We denken dan in de eerste plaats aan transgenders en holebi's uit de moslimgemeenschap. In deze gevallen is het heel duidelijk dat ze hard moeten vechten om aanvaard te worden in onze maatschappij. Maar we staan open voor alle verhalen. Zolang je zelf ook de noodzaak inziet dat het verteld moet worden.

We beseffen maar al te goed dat dit niet gemakkelijk is en dat veel mensen liever niet op tv komen met dit gegeven. Maar op die manier blijft heel de problematiek voor de meeste mensen "de ver van mijn bed-show"
Wij wij willen graag enkele taboe's en misverstanden uit de weg helpen door de mensen zelf aan het woord te laten.

Vandaar wil ik via deze weg al eens polsen of er hier iemand interesse zou hebben om aan deze reeks mee te werken?

Voor vragen, info of suggesties : één adres: timderidder@nieveranst.be

Centurion
New user
New user

Ik zoek ik zoek..

Bericht door Centurion » 07 nov 2014 22:38

knipknip, in orde
Aim for the world.

boyslover
New user
New user

Re:

Bericht door boyslover » 11 feb 2015 20:24

>ENQUETE FAALANGST
>
>Naam: boyslover
>Leeftijd: 13
>Geslacht: man
>
>
>1. Heb jij last van faalangst?
>
>a) ja
>
>
>2. Waar heb je dan het meest last van ( meerdere antwoorden zijn mogelijk)?
>
> a) cognitieve faalangst (denken vb spreekbeurt, examen)
> c) sociale faalangst ( sociaal contact vb vinger opsteken, iem. aanspreken)
>
>
>3. Is je faalangst in vergelijking met vroeger…
>c) hetzelfde
>
>
>
>4. Heb je ooit hulp gevraagd (ouders, leerkracht, CLB,…)?
>b) nee
>
>
>5. Zou je voor u faalangst in therapie gaan?
>b) nee
>
>
>6. Zou je voor u faalangst medicijnen nemen?
>b) nee
>
>
>7. Vind u dat er meer aandacht moet besteed worden aan studenten met faalangst?
>a) ja
ik ben een jongen en momenteel ben ik verliefd op een heterojongen en dus hoop ik hem uit mijn hoofd te zetten met deze website door met holibies te chatten. ik ben 13 jaar. en ik word gepest om mijn geaardheid ik heb geen vrienden.
please voeg me toe als vriend en stuur met me.

Eskimo35
New user
New user

Soa's bij lesbiennes/biseksuelen

Bericht door Eskimo35 » 15 feb 2015 19:57

Hey,
Hebben jullie wel eens een soa gehad nadat je seks had met een vrouw (als vrouw)? Als jullie seks hebben, doe je dan aan veilige seks en zo ja wat betekent dat, "veilige seks tussen vrouwen", dan voor jou? Heeft je gynaecoloog of huisarts wel eens over de gevaren van onveilige seks gepraat nadat hij op de hoogte was van je geaardheid?

Ik doe mijn masterthesis in de geneeskunde over de seksuele gezondheid van WSW (women who have sex with women) en de boven vermeldde vragen komen hier aan bod. De risico's die met seks tussen 2 vrouwen gepaard gaan zijn namelijk onduidelijk en er wordt te weinig informatie over gegeven. Om dit te onderzoeken heb ik een enquete opgesteld die minder dan 10min van je tijd in beslag neemt, alvast bedankt!

https://bisi.vub.ac.be/survey/index.php/779583/lang-nl
modsamenvHier staat je bericht beter op zijn plaats.
- Wall

Julie M.
New user
New user

Discriminatiegevoel bij mannen en vrouwen onder holebi's

Bericht door Julie M. » 19 feb 2015 11:59

Hallo!

Deze korte enquête is opgesteld met het oog op een eindwerk dat ik maak als afsluit van mijn zesde middelbaar op het Sint-Hendrikcollege te Deinze. Het dient uitsluitend ingevuld te worden door holebi's.

Dit is de link: http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=224209

Bedankt voor uw medewerking en tijd!

Mvg

Julie Matthys

crumbaut
New user
New user

Bericht door crumbaut » 01 mar 2015 23:05

Beste,

Mijn naam is Cecilia Rumbaut, Masterstudent Sociologie te Ugent. Voor mijn Masterproef rond stereotypering en homoseksualiteit ben ik nog op zoek naar respondenten. Tijdens mijn masterproefonderzoek tracht ik de stereotypen waarmee de homoseksuele gemeenschap geconfronteerd wordt, in kaart te brengen zodat ik ze nadien kan analyseren. Door het in kaart brengen van de bestaande stereotypen hoop ik met mijn onderzoek de stereotypische tweedeling (homoseksuele man gedraagt zich vrouwelijk, homoseksuele vrouw gedraagt zich mannelijk) die er nu heerst binnen de bestaande literatuur aan de kaak te stellen. Om dit te realiseren is het belangrijk dat ik een zo compleet mogelijk beeld heb van welke stereotypen er bestaan over de homoseksuele gemeenschap, verteld door de homoseksuele gemeenschap. Dit laatste aspect is zeer belangrijk omdat het aantal onderzoeken waarbij de homoseksuele gemeenschap zélf aan het woord komt omtrent deze materie zeer gering is en dus dringend wat versterking kan gebruiken.

Om deze stereotypen bloot te kunnen leggen, ben ik nog op zoek naar verschillende homoseksuele jongens en meisjes (18-25jaar) die het niet erg vinden om in kleine groepjes van 6 a 7 personen hierover te praten. In de kleine groepjes zitten zowel jongens als meisjes gemengd bij elkaar. Het hele onderzoek verloopt volledig anoniem zodat niets terug getraceerd kan worden naar de precieze identiteit van de respondenten die wensen deel te nemen. Het gesprek zal maximum 1 uur duren en vindt plaats in huiselijke sfeer buiten de openbare ruimte. Voor de precieze datum tracht ik zoveel mogelijk de voorkeuren van de verschillende respondenten te respecteren zodat de best gepaste datum voor de meerderheid kan gevonden worden.
In ruil voor u tijd, bied ik u graag hapjes en drankjes aan.
Bent u geïnteresseerd of heeft U nog vragen, aarzel dan niet om contact op te nemen op het onderstaande email adres. U mag mij ook ten alle tijden aanspreken op facebook onder de naam Cecilia Rumbaut.
Alvast enorm bedankt voor u tijd.
Mvg,
Cecilia Rumbaut

Cecilia.rumbaut@gmail.com

Eva.
New user
New user

ENQUÊTE Holebi's Vlaanderen

Bericht door Eva. » 06 mar 2015 21:19

Dag allemaal,

Ik zou jullie willen vragen om deel te nemen aan een enquête over het televisie- en uitgaansgedrag van holebi's (21+) in Vlaanderen. Dit is voor mijn stage bij OUTtv. Met deze enquête willen we achterhalen welk soort uitzendingen, programma's en films Vlaamse holebi's het liefste zien. Verder willen we weten waar in België het gay-nachtleven hot & happening is.

Ben je 21+, woonachtig in Vlaanderen en holebi, dan zou het leuk zijn als je deze kon invullen. Je maakt tegelijk ook kans op een DVD-pakket t.w.v. 40euro.

Deel de enquête gerust op je facebook! http://www.enquete.com/show?id=9D5B9873 ... 331353B541

Ik hoop dat het oké is dat ik hier wat reclame maak voor de enquête. Als dit niet de juiste plaats is, zeg het mij. Andere vragen of opmerkingen zijn altijd welkom.

Alvast bedankt.

Groetjes,
Eva
modsamenv In het vervolg zo'n dingen best aanvragen. Je onderwerp is nu verplaatst naar het topic dat daartoe dient.
- Wall

raskolnikow
Relnicht van het jaar 2017

Bericht door raskolnikow » 12 mar 2015 11:18

crumbaut schreef:Mijn naam is Cecilia Rumbaut, Masterstudent Sociologie te Ugent. Voor mijn Masterproef rond stereotypering en homoseksualiteit ben ik nog op zoek naar respondenten. Tijdens mijn masterproefonderzoek tracht ik de stereotypen waarmee de homoseksuele gemeenschap geconfronteerd wordt, in kaart te brengen zodat ik ze nadien kan analyseren. Door het in kaart brengen van de bestaande stereotypen hoop ik met mijn onderzoek de stereotypische tweedeling (homoseksuele man gedraagt zich vrouwelijk, homoseksuele vrouw gedraagt zich mannelijk) die er nu heerst binnen de bestaande literatuur aan de kaak te stellen.
Waarom moet die "aan de kaak gesteld worden"? Ofwel klopt die tweedeling, ofwel klopt ze niet, dat zal het onderzoek dan wel uitwijzen, zeker? Al de rest is politiek.
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)

crumbaut
New user
New user

Bericht door crumbaut » 23 mar 2015 20:28

raskolnikow schreef:
crumbaut schreef:Mijn naam is Cecilia Rumbaut, Masterstudent Sociologie te Ugent. Voor mijn Masterproef rond stereotypering en homoseksualiteit ben ik nog op zoek naar respondenten. Tijdens mijn masterproefonderzoek tracht ik de stereotypen waarmee de homoseksuele gemeenschap geconfronteerd wordt, in kaart te brengen zodat ik ze nadien kan analyseren. Door het in kaart brengen van de bestaande stereotypen hoop ik met mijn onderzoek de stereotypische tweedeling (homoseksuele man gedraagt zich vrouwelijk, homoseksuele vrouw gedraagt zich mannelijk) die er nu heerst binnen de bestaande literatuur aan de kaak te stellen.
Waarom moet die "aan de kaak gesteld worden"? Ofwel klopt die tweedeling, ofwel klopt ze niet, dat zal het onderzoek dan wel uitwijzen, zeker? Al de rest is politiek.
Ik bedoel met het aan de kaak stellen dat de bestaande literatuur er niet automatisch mag vanuit gaan dat deze tweedeling op iedereen toepasbaar is.

adarr91
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door adarr91 » 31 mar 2015 20:30

We kregen onderstaande oproep binnen. Dus wie zin heeft om mee te werken... doen!
Hallo,

Mijn naam is Annelies Deforche en ik studeer Toegepaste Psychologie in de Howest te Brugge. Voor mijn bachelorproef ben ik op zoek naar holebi's tussen 14 en 20 jaar. Mijn onderzoek peilt naar jullie beleving, ervaringen en hoe goed (of minder goed) jullie zich voelen. Ik doe dit aan de hand van een online vragenlijst. Deze is volledig anoniem en neemt maximum 5 minuutjes in beslag.

Dus laat gerust van je horen! Het zou een grote hulp zijn om jullie reacties te ontvangen

Dit is de link voor de vragenlijst: https://docs.google.com/forms/d/12bpF1U ... g/viewform

Groetjes,
Annelies
- The journey of a thousand miles begins with one step -

Plaats reactie