Thesis? Wetenschappelijke Enquête?

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
379 berichten • Pagina 15 van 191 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19

Re: Eindwerk

Berichtdoor raskolnikow » 28 sep 2013 18:17
Tine W. schreef:Beste mensen,

Ik ben een student op het Bernardus College in Oudenaarde en zit nu in het 6de jaar.
In dit laatste jaar moeten wij een eindwerk maken over een onderwerk naar keuze. Mijn keuze is geworden: de aanvaarding van homoseksuelen in België.
In het kader van mijn eindwerk heb ik enkele vraagjes opgesteld en ik zou het zeer appreciëren als jullie even de tijd namen om hierop te antwoorden.

1. Wat is jullie mening over de algemene aanvaarding van homoseksuelen in België?
2. Is er een verschil in aanvaarding tussen meisjeskoppels & jongenskoppels?
3. Is er nog ruimte voor verbetering op wettelijk vlak in België?
4. Denken jullie dat België één van de betere landen is om als homoseksuele te leven?

Het zou mij enorm helpen bij mijn eindwerk! Dank bij voorbaat, Tine

Wat is de deadline?
And if you ever need self-validation / Just meet me in the alley by the railway station (Morrissey)
raskolnikow
Relnicht van het jaar 2016

Geslacht: Man

Re: Thesis? Wetenschappelijke Enquête?

Berichtdoor Kat » 10 okt 2013 16:28
Ik weet niet of ik mijn enquête hier mag plaatsen, aangezien ze niet voor school is maar een onderzoek naar mn mogelijke afzetmarkt voor als ik afgestudeerd ben. Ik studeer voor goudsmid, dus de enquete gaat uiteraard over juwelen.
Inden het niet mag, gelieve mn post/link dan te verwijderen.

https://www.enquetesmaken.com/s/bb50612
Kat
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 25
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Sofietje007 » 14 okt 2013 13:37
Hallo!

Ik ben een masterstudente communicatiewetenschappen aan de Ugent en voor mijn masterproef onderzoek ik de ad likeability van reclame met homoseksuele content. Dus in welke mate reclame met homoseksuele en lesbische content wordt gesmaakt. Om mijn onderzoek te vervolledigen heb ik een groot aantal respondenten nodig. Het zou alvast een grote hulp zijn als u even tijd zou willen vrijmaken om de vragenlijst in te vullen. Vul slechts 1 van beide links in!

https://ghentunipss.qualtrics.com/SE/?S ... vAezO9LNQN

https://ghentunipss.qualtrics.com/SE/?S ... G3NKR1xwlD

Groetjes,

Sofie Schelstraete
Sofietje007
New user
New user

Rituelen in de holebi-cultuur

Berichtdoor steventh » 07 nov 2013 17:08
Hé guys! :)

Een op-het-eerste-zicht misschien wat vreemde topic-titel, maar ik onderzoek 'rituelen' in de jongerencultuur. Daaromtrent heb ik wat vraagjes om wat stof ter discussie op te wekken. Je kan de vraagjes heel persoonlijk beantwoorden. :)

- Wat is voor jou een ritueel? Heb jij bepaalde rituelen?

- Geef jij een kus bij een ontmoeting? Doe je enkel bij holebi's of ook bij hetero's? Doe je dat bij iedereen of enkel bij bv. vrienden? Is het afhankelijk van een context, zoals locatie, situatie,...? Denk je hier dan over na als je het doet, of is het eerder automatisme? En tenslotte: heeft dit een bepaalde betekenis voor jou? Zo neen, waar zou dit vandaan kunnen komen denk je?

- Is er symboliek die je gebruikt? bv. het dragen van een ring rond de rechterduim (zou aangeven dat je holebi bent), ik hoorde ook ooit een zakdoek een stukje uit je linkerbroekzak laten steken (ook een symboliek om je als holebi kenbaar te maken), heb jij altijd een regenboogattribuut aan je tas, pennenzak, kledij,...

- Ik zou graag ook willen focussen op, is dat voor jou een gewoonte, doe je het omdat anderen het ook doen, omdat het bv. verwacht wordt... of geef je er een bepaalde betekenis aan?

Alvast nen dikke merci! :D
Afbeelding
Inderdaad! vzw - Holebi jongeren regio Hasselt
info@inderdaad.be
http://www.inderdaad.be
steventh
New user
New user

Leeftijd: 26

Enquete chocopasta

Berichtdoor Francky29 » 07 dec 2013 14:24
Gedurende mijn studie moet ik een enquete realiseren. Daarvoor heb ik hulp nodig en ik vraag aan zoveel mogelijk mensen om mijn enquete over de consumptie van chocopasta in te vullen.
Is het ook mogelijk om het met vrienden te delen
Bedankt
https://docs.google.com/forms/d/1KhgsZ9 ... U/viewform
Francky29
New user
New user

Doe mee aan een enquête en WIN kledingbonnen twv €25

Berichtdoor pokpok » 07 dec 2013 19:14
Hoi iedereen!

Voor mijn masterproef doe ik een onderzoek naar vrijetijdsbesteding bij meisjes tussen 18 en 20 jaar en heb ik zoveel mogelijk meisjes nodig die de online enquête willen invullen via deze link: http://survey.az1.qualtrics.com/SE/?SID ... M8NgEFApZb De enquête duurt ongeveer 20 minuten en iedereen die ze volledig invult maakt kans op kledingbonnen van €25 van H&M of ZARA. Alvast bedankt!

Indien er mensen zijn die de link zouden willen delen, zou dit ook een enorme hulp voor mij zijn. Hartelijk dank!
pokpok
New user
New user

Re: PWS.

Berichtdoor Janine » 29 dec 2013 18:53
Janine schreef:Hallo allemaal,

Ik ben Janine en voor mijn profielwerkstuk onderzoek ik het proces dat iemand doormaakt als hij/zij ontdekt homo- of bi-seksueel te zijn. Voor dit onderzoek heb ik een enquete geschreven maar ik heb te weinig mensen in mijn omgeving die dit kunnen invullen voor een realistisch beeld. Om maar even met de deur in huis te vallen. Ik vroeg me af of jullie misschien bereid zijn om mee te werken aan mijn onderzoek. Dat zou ik echt enorm waarderen.

De resultaten van de enquete zijn en blijven anoniem en zullen niet verspreid worden. Ik gebruik ze puur voor het schrijven van een goede conclusie. Mijn hoofdvraag is als volgt: "What kind of process do people, finding out they are homo- or bisexual, go through and how does their environment react?" (Ik maak m'n PWS in het Engels ;-))

http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=172225

Thank you all already!

Groetjes, Janine!
Janine
New user
New user

Holebi's met verschillende geloofsovertuigingen gezocht!

Berichtdoor LouiseA96 » 24 jan 2014 22:05
Hallo!

Ik ben een 17-jarige leerlinge en moet een eindwerk schrijven.
Zelf ben ik hetero, maar mijn zus is holebi. Omdat ik mijn zus enorm respecteer en zij veel over verenigingen praat waar ze naartoe gaat, heb ik besloten mijn eindwerk te maken over holebi's en de visie op homoseksualiteit vanuit het Christendom, Jodendom en de Islam.

Hierbij zou ik graag ook een onderscheid maken tussen wat de godsdienst in theorie zegt over homoseksualiteit, en hoe het er in de praktijk aan toe gaat.

Mochten er jongeren zijn die me willen helpen, en eigen persoonlijke belevenissen hieronder willen posten, zou dit alvast van harte welkom zijn!

Verhalen zoals: hoe u omgaat met uw geloof, hoe uw familie het opvat, ...

Alvast bedankt! :merci:
LouiseA96
New user
New user

Eindwerk holebi's en religies

Berichtdoor LouiseA96 » 30 jan 2014 20:08
Hallo allemaal!

Voor mijn eindwerk heb ik het onderwerp 'Holebi's en visie op homoseksualiteit in verschillende religies' gekozen. Namelijk het jodendom, christendom en de islam. Hierin maak ik een opdeling tussen hoe de religies in theorie omgaan met homoseksualiteit, en in praktijk. Hiervoor zou ik graag enkele getuigenissen van holebi jongeren gebruiken die hun persoonlijke belevenissen willen delen.

1) Geloofsovertuiging
2) Hoe plaatst u homoseksualiteit in uw religie?
3) Wat waren de reacties van uw naasten toen u hen vertelde over uw geaardheid?
4) Gaat u anders om met rituelen binnen uw geloof?
5) Hebt u ooit hinder ondervonden door uw geaardheid? (Bedreigingen, uitsluiting door familie,...)
6) Hoe staat u tegenover de regels van uw geloof?
7) ...

Het zou voor mij alvast enorm veel betekenen mochten enkele mensen dit willen invullen.

Alvast hartelijk bedankt!

Louise

Onderwerp samengevoegd.
LouiseA96
New user
New user

enquete outing holebi-jongeren

Berichtdoor marievd » 02 feb 2014 20:08
Hey,
Ik ben Marie. Ik zit in mijn laatste jaar van mijn middelbaar en doe mijn eindwerk over de factoren die de outing bij holebi-jongeren beinvloeden. Het zou me erg helpen moest je even tijd maken om mijn enquete invullen, ze is volledig anoniem en ik zou er erg veel holebi-jongeren mee kunnen helpen.
ziehier de link:http://www.enquetemaken.be/toonenquete.php?id=175438.

Bedankt!
marievd
New user
New user

Grindr/Tinder

Berichtdoor M5V » 10 feb 2014 18:02
Hé allemaal,

voor het televisieprogramma 'Mijn 5000 Vrienden' zijn we dringend op zoek naar mensen die gebruik maken van de datingapps Grindr en/of Tinder en hun positieve/negatieve ervaringen hierover willen delen met ons.

Geïnteresseerden mogen een mailtje sturen naar kato@sputnik.be met hun gegevens (naam, voornaam, leeftijd, telefoon/gsm-nummer, ...).

Hopelijk kan iemand ons helpen!

Groetjes,

M5V
M5V
New user
New user

Berichtdoor Paswoord » 16 feb 2014 19:28
Update: enquête afgesloten, sthanks.
Laatst bijgewerkt door Paswoord op 11 jul 2014 13:31, in totaal 1 keer bewerkt.
Paswoord
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 25

Berichtdoor Tine W. » 26 feb 2014 16:53
Beste mensen,
Ik zit in mijn laatste jaar op het BC college en ik moet zoals alle laatste jaars een eindwerk opstellen. Het onderwerk van mijn eindwerk is de aanvaarding van homoseksuelen in België. Door kort te antwoorden op deze 5 vraagjes zouden jullie mij heel erg helpen.
Alvast bedankt voor je tijd!

1. Wat is je mening over de algemene aanvaarding van homoseksuelen in België?
2. Is er een verschil in aanvaarding tussen meisjeskoppels &
jongenskoppels?
3. Is er nog ruimte voor verbetering op wettelijk vlak in België?
4. Denken je dat België één van de betere landen is om als homoseksuele te leven?
5. Ben je al ooit slachtoffer geworden van verbaal of non-verbaal geweld m.b.t. je geaardheid?
Tine W.
New user
New user

Berichtdoor Mancunian » 08 maart 2014 16:37
Hoi iedereen

Voor mijn masterthesis aan de Universiteit Antwerpen faculteit Politieke en Sociale Wetenschappen ben ik op zoek naar LGBT-georiënteerde jongeren van 18 tot en met 23 jaar om deel te nemen aan groepsgesprekken over gender- en holebithema's in popmuziek. Om de waarde van artiesten als Macklemore te schatten is het belangrijk om de jonge gebruikers van popmuziek aan het woord te laten, jullie dus. Ook heteroseksuele deelnemers worden uitgenodigd, maar vanzelfsprekend probeer ik via dit kanaal vooral holebijongeren te overtuigen om te participeren.

Idealiter gaan de gesprekken door op een avond in de week van 24 tot en met 31 maart op de stadscampus van de Universiteit Antwerpen, al is een andere plek ook mogelijk als dit de deelnemers beter uitkomt.

Volgende dingen kunnen de drempel om deel te nemen misschien wat verlagen:

Alle gegevens die ik verzamel worden in geen enkel geval aan derden bezorgd. Er is hoogstens een notulist aanwezig bij de groepsgesprekken.
Tijdens deze groepsgesprekken zijn er geen juiste of foute antwoorden. Het moet een aangenaam gesprek van anderhalf tot twee uur lang worden bij een drankje en een versnapering
De groepen worden verdeeld naar geslacht en seksuele identiteit. Holebiseksuele jongens worden bijvoorbeeld niet bij heterojongens ingedeeld.
Ik heb bioscooptickets te verloten onder de deelnemers.

Geïnteresseerd? Je kan me contacteren op het adres jesse.vanpee@student.uantwerpen.be, met vermelding van je leeftijd, geslacht, seksuele voorkeur, studierichting of beroep en de dagen in de aangegeven periode waarop je een avond kan vrijmaken.

Vriendelijke groeten!

Jesse Van Pée
Master Communicatiewetenschappen
Universiteit Antwerpen
Mancunian
New user
New user

Leeftijd: 26

KULeuven

Berichtdoor DavidE » 10 apr 2014 16:24
Dag iedereen,

Een maat van mij is opzoek naar ook jullie mening. Indien jullie tijd/zin hebben, kunnen jullie dan misschien even zijn vragenlijst voor zijn thesis (Vergelijkende en Internationale Politiek) invullen? Het duurt ongeveer 5 minuutjes. Alvast bedankt:)
https://www.surveymonkey.com/s/HR6VGS9
DavidE
New user
New user

Berichtdoor gael » 02 mei 2014 10:50
Hey,

Wij zijn enkele studenten Toegepaste Psychologie aan de Thomas More hogeschool in Antwerpen.
Momenteel voeren wij een onderzoek naar het verband tussen het openlijk uitkomen voor je homoseksualiteit en de mate waarin internaliserende problemen (angsten, somberheid,...) ervaren worden.
Om dit onderzoek te kunnen uitvoeren zoeken wij schoolgaande homoseksuele of lesbische jongeren tussen 12 een 25 jaar die een online enquete willen invullen. Deze enquete is volledig anoniem en neemt ongeveer 10 tot maximum 15 minuten in beslag.
Jullie zouden ons er een enorm plezier mee doen!!!

Dit is de link naar de enquete:
https://qtrial2014.az1.qualtrics.com/SE ... 63UMvMQaHz

Alvast heel erg bedankt voor jullie medewerking,
Groetjes,
Gael
gael
New user
New user

thesis: homofobie in het onderwijs

Berichtdoor apaloozake » 11 mei 2014 14:24
Goeiemiddag aan iedereen

Ik onderzoek in mijn thesis naar het homofoob gedrag is bij jongeren in het onderwijs in België. Zijn er eventueel problemen die jullie hadden en met mij willen delen? Waar liep je school voor het secundair onderwijs? Was het thema al geïntegreerd in de lessen. Werd je aanvaard? enz...

Alvast een dikke bedankt aan iedereen.

Marianne
apaloozake
New user
New user

LGBT onderzoek marketingcommunicatie - interviews

Berichtdoor LGBT onderzoek » 17 jun 2014 13:05
Dag beste forumgebruikers! :)

Ik ben Glenn en schrijf samen met een vriendin een thesis over marketingcommunicatie gericht naar LGBT. We doen dit in het kader van ons manama-opleiding Meertalige Bedrijfscommunicatie. Kort gezegd komt het erop neer dat we onderzoeken hoe reclame naar LGBT op dit moment verloopt en hoe dit door het doelpubliek wordt ontvangen: positief of negatief.

Momenteel zijn we dringend op zoek naar mensen uit de LGBT community die tijdens een gesprek hun mening hierover willen geven. Zo'n interview duurt ongeveer een uur, wij voorzien een hapje en een drankje. Wat de locatie en het tijdstip betreft, richten we ons naar jou!

Laat snel iets weten via door een privébericht te sturen!

:merci:

(Moderators: ik wou dit eerst in het topic 'Thesis? Wetenschappelijke enquête?' plaatsen maar we gaan pas in een volgende fase een enquête houden. Ik vond het niet direct passen in dat topic :p)
LGBT onderzoek
New user
New user

Berichtdoor Kate » 08 jul 2014 01:08
Hallo allemaal,

Ik ben Katrien en ik zit in mijn laatste jaar Arbeids- en Organisatiepsychologie. Ik doe onderzoek naar de relatie tussen leidinggevenden en hun werknemers, en hoe we dit zouden kunnen verbeteren. Ik zoek een heel aantal participanten, dus moesten jullie mijn onderzoek kunnen invullen, zou dat super zijn! Ik verloot ook filmtickets onder de deelnemers (e-mailadres vrijwillig op te geven, voor de rest volledig anoniem), dus wie weet hou je er ook nog wat leuks aan over! Eeuwige dank van een hopeloze thesis-studente!
De link: https://docs.google.com/forms/d/1XNd9BY ... =send_form
Kate
New user
New user

Leuke ontspanning :)

Berichtdoor Lauragoeminne » 11 jul 2014 12:42
Hallo!

Indien u geïnteresseerd bent en 10 minuutjes vrij heeft, mag u steeds meedoen aan het wetenschappelijk onderzoek omtrent voeding. Dit onderzoek gaat uit van de Universiteit Gent en zoekt personen die eerlijk willen antwoorden op enkele vragen.

Hartelijk dank voor uw bijdrage!

http://ghentmarketing.qualtrics.com/SE/?SID=SV_beBpk1A12NV7YW1
Lauragoeminne
New user
New user

379 berichten • Pagina 15 van 191 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17, 18, 19

Keer terug naar Het Praatcafe