Holebi Actueel

Inhoudelijke discussies over maatschappij, actualiteit en ongespecificeerde algemeenheden.
Florre
Moderator van het jaar 2017
Geslacht: Man

Re: Holebi Actueel

Bericht door Florre » 03 sep 2018 16:08

om jullie nog even op de hoogte te houden, nog steeds geen antwoord gehad
waarschijnlijk seponeren ze het gewoon :roll:
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

FienS
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door FienS » 03 sep 2018 19:44

Florre schreef:
03 sep 2018 16:08
Pff, is hij al homofoob van het jaar geweest of niet? Anders krijgt hij wel een mooie prijs.
I did it my way - Frank Sinatra

Met dank aan Shaun het Schaap

Florre

Bericht door Florre » 03 sep 2018 19:46

FienS schreef:
03 sep 2018 19:44
Florre schreef:
03 sep 2018 16:08
Pff, is hij al homofoob van het jaar geweest of niet? Anders krijgt hij wel een mooie prijs.
ah onze kardinaal is misschien nog één van de meest vooruitstrevende, maar ja :(
wss was er niet genoeg aandacht, wees maar gerust als dat het internet was afgegaan (wat zeker niet hoeft) dat ze wel zouden reageren

FienS
New user
New user

Bericht door FienS » 03 sep 2018 21:25

Desnoods kunnen we de brief nog online gooien.

Florre

Bericht door Florre » 05 sep 2018 21:08

Gisteren was de eerste aflevering van: "voor de mannen"
heel leerrijk en rustig programma
zeker een aanrader!

Debbaut
New user
New user

Bericht door Debbaut » 05 sep 2018 22:24

Florre schreef:
05 sep 2018 21:08
zeker een aanrader!
Moet ik zeker nog inhalen!

Maar eerst even bekomen van de Panoreportage van daarnet, want daar ben ik even niet goed van. :supersad:
Hapiness can be found, even in the darkest of time, if one only remembers to put on the light.

D24
New user
New user

Bericht door D24 » 06 sep 2018 11:06

Debbaut schreef:
05 sep 2018 22:24
Florre schreef:
05 sep 2018 21:08
zeker een aanrader!
Moet ik zeker nog inhalen!

Maar eerst even bekomen van de Panoreportage van daarnet, want daar ben ik even niet goed van. :supersad:
Ik vond "voor de mannen" een zeer mooi programma en het was ook gewoon interessant om te horen hoe het vroeger was voor de Holebigemeenschap. Ik vind het jammer dat oudere Holebi's vaak vergeten worden, ook al zijn zij degene die gestreden hebben voor de rechten die wij vandaag hebben. En zeker de jongere generatie van Holebi's moet deze geschiedenis leren kennen.

De Panoreportage over "Schild en Vrienden" was dan weer afschuwelijk. Die zijn gewoon zot in hun kop! :headbang:

Debbaut
New user
New user

Bericht door Debbaut » 06 sep 2018 17:38

Wat ik persoonlijk het beste vind, is dat Dries Van Langenhove en aanhang blijven roepen met framing en fake news en dat alles door VRT in elkaar gestoken is, maar dat ze ondertussen wel de groepen verwijderen. I mean, dat is toch zo goed als schuld bekennen? Als er alleen pony's en puppy's in die groepen hadden gestaan, hadden ze die nooit verwijdert. :ibi:
Hapiness can be found, even in the darkest of time, if one only remembers to put on the light.

FienS
New user
New user

Bericht door FienS » 06 sep 2018 18:15

Debbaut schreef:
06 sep 2018 17:38
Wat ik persoonlijk het beste vind, is dat Dries Van Langenhove en aanhang blijven roepen met framing en fake news en dat alles door VRT in elkaar gestoken is, maar dat ze ondertussen wel de groepen verwijderen. I mean, dat is toch zo goed als schuld bekennen? Als er alleen pony's en puppy's in die groepen hadden gestaan, hadden ze die nooit verwijdert. :ibi:
Ik ben echt geschokt door deze reportage, zeker de video die dries van langehove voordat pano wordt uitgezonden online gooit en de reacties eronder zijn afschuwelijk. Gelukkig is Dries geschorst van de Ugent maar we moeten blijven oppassen vind ik.

AGE-411
Forum addict
Forum addict

Bericht door AGE-411 » 06 sep 2018 20:02

Intussen probeert VRT ons te doen geloven dat 190 studenten die zwartgallige memes verspreiden in een private chatbox gevaarlijker zijn dan de 18884 moslimextremisten in ons land :roll: . Nice try, VRT.
Weer een klassiek VRT-journaal: 1) 20 minuten lullen over rechts in eigen land, 2) 10 minuten lullen over Trump, 3) Voetbal, 4) Het weer.
Ik denk dat ik Terzake vandaag maar eens over sla. En morgen misschien ook ... Maak mij wakker als het 15 oktober is.

sterretje
Meest hilarische forummer 2017

Bericht door sterretje » 06 sep 2018 20:28

AGE-411 schreef:
06 sep 2018 20:02
Intussen probeert VRT ons te doen geloven dat 190 studenten die zwartgallige memes verspreiden in een private chatbox gevaarlijker zijn dan de 18884 moslimextremisten in ons land :roll: .
Waar zeggen ze dat dan, kun je even citeren?
Olympisch goud in temperamentvol relativeren.

Debbaut
New user
New user

Bericht door Debbaut » 06 sep 2018 20:54

AGE-411 schreef:
06 sep 2018 20:02
Intussen probeert VRT ons te doen geloven dat 190 studenten die zwartgallige memes verspreiden in een private chatbox gevaarlijker zijn dan de 18884 moslimextremisten in ons land :roll: . Nice try, VRT.
Weer een klassiek VRT-journaal: 1) 20 minuten lullen over rechts in eigen land, 2) 10 minuten lullen over Trump, 3) Voetbal, 4) Het weer.
Ik denk dat ik Terzake vandaag maar eens over sla. En morgen misschien ook ... Maak mij wakker als het 15 oktober is.
Volgens mij heb je de reportage niet helemaal goed gevolgd. Er wordt zelfs opgeroepen om te bewapenen voor de zogezegde strijd. Elke vorm van extreem is gevaarlijk. Of dat nu links, rechts, moslim of christelijk is. Dat je deze studentengroep banaliseerd onderstreept nu juist het maatschappelijk probleem waar we mee zitten.
Aangezien je hier op het forum zit ga ik ervan uit dat je niet hetero bent en in dat geval hoef je geen sympathie te verwachten van die 190 studenten, ook niet van die 18884 moslimextremisten.
Geloof me, als holebi zijn we de boksbal van al die extreme kanten. Want we ondermijnen de familiewaarden en zijn onnatuurlijk en abnormaal. En nee, dat is niet mijn mening, maar wel die van onder andere Dries Van Langenhove en Salah Abdeslam.

Confusion
Senior user
Senior user

Bericht door Confusion » 06 sep 2018 21:33

Bestaat "gematigde ideologie" dan niet meer? Waarom moet het tegenwoordig toch altijd zo gepolariseerd zijn?

Maar om eerlijk te zijn ben ik niet geschokt. Met alles wat er de afgelopen jaren gebeurd is; politieke spanningen tussen het Midden-Oosten en het Westen, radicaal Islamitisch terrorisme, de vluchtelingencrisis, het integratiebeleid dat op op veel vlakken te wensen overlaat(1). De autochtone Belg begint bang te worden. En het zou de eerste keer niet zijn dat een charismatisch figuur misbruik maakt van bange mensen en ze verenigd in een groepering die ze stilaan indoctrineert met steeds radicalere ideeën.

(1)
Spoiler! :
Dit laatste is uiteraard ook een heel complex probleem dat verschillende oorzaken heeft. Maar vanuit persoonlijke observaties vind ik dat de overheid zich te weinig inspant om het op te lossen.
En nu wat beter nieuws:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland/hi ... ~acebb65e/
tl,dr: homoseksualiteit is nu legaal in India!

idk
Babbelaar van 't jaar 2017

Bericht door idk » 06 sep 2018 21:42

Ik vond de reportage eerlijk gezegd toch wel wat beangstigend.
Die vereniging gaat volledig in tegen mijn eigen normen, waarden en brede kijk op de maatschappij.

Ik zou de schuld zeker niet bij de VRT leggen, ik vermoed dat er voldoende redenen zijn om te kunnen aannemen dat een heel groot deel uit de reportage waar is.

Ik ben trouwens ook geschrokken dat ik iemand herkende die ik toch wel redelijk ken... wauw... nooit gedacht!

Ik hoop dat deze vereniging nooit de kans krijgt om een grote aanhang te hebben, want ik vrees dat we (in het algemeen, niet enkel wij op het forum) dan pas echt miserie gaan hebben en dat ze veel grotere schade kunnen berokkenen dan bijvoorbeeld de instroom van immigranten waar ze zich fel tegen verzetten.
Hun inspraak, ideeën, methodes etc. zijn helaas iets om in de gaten te houden en hopelijk worden ze snel de kop ingedrukt (al kan dit uiteraard nooit volledig).
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 06 sep 2018 23:37

De VRT brengt inderdaad soms linkser nieuws dan ikzelf neutraal zou noemen, maar over deze reportage op zich kan je niks zeggen. Zelfs als ze "positieve" kanten van Schild en Vrienden meer aan bod hadden laten komen, dan nog blijf je met alle haatdragende boodschappen zitten die geen weldenkend mens goed kan keuren.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

idk

Bericht door idk » 08 sep 2018 11:58

Deze keer wat beter nieuws... :balloons:

Wjnh wint de publieksprijs van de Standaard Solidariteitsprijs, PROFICIAT! :party:
Dankjewel aan de stemmers :merci:
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.

FienS
New user
New user

Bericht door FienS » 08 sep 2018 21:49

Heuyyy!!!!!

Florre

Bericht door Florre » 13 sep 2018 11:37

Ik heb op mijn open brief uiteindelijk toch een antwoord gekregen
zie de spoiler ;)

Vond het op zich nog een redelijk aanvaardbaar antwoord :)
Spoiler! :
Afbeelding

idk

Bericht door idk » 13 sep 2018 16:51

Ik ben blij met de reactie die je gekregen hebt :)

idk

Bericht door idk » 14 sep 2018 23:29

Boodschap van algemeen nut: We hebben een aantal berichten verplaatst.

Aangezien dit interessante gespreksonderwerp minder relevant is in dit topic, zouden we dit graag verder zetten in een topic waar dit beter past.
Je kan dit onderwerp verder bespreken in het topic 'gelovig en holebi'.
Dankjewel!

viewtopic.php?f=24&t=30898

Plaats reactie