Mijn mama gelooft mij niet

Zoek je iets met al veel stof op? Dan is dit the place to be. (Tip: de zoekfunctie is een handige tool om hier je weg te vinden.)
Gesloten
..roosje..
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Mijn mama gelooft mij niet

Bericht door ..roosje.. » 30 mar 2010 17:49

Dag allemaal

heb me onlangs geout als bi bij mijn mama. Ben er nog niet uit of ik lesbisch of bi ben, maar zeker geen hetero ;). Dus out ik me als bi.

Mijn mama denkt dat ik alles verzin, dat ik gewoon aandacht wil etc.

Ze denkt dat ik dit theoretisch uitgedacht heb (zei ze letterlijk) omdat ik twee relaties met jongens achter de rug heb. De ene duurde een jaar en een half, de andere drie maanden. Die laatste is nog maar net uit omdat ik enorme twijfels kreeg over mijn geaardheid.

Natuurlijk zorgt mama's reactie ervoor dat ik zelf alles in vraag stel: haal ik het wel niet in mijn hoofd? Wil ik niet gewoon aandacht?

Maar dan denk ik aan meisjes en ben ik weer overtuigd van niet...

Ze zal me pas geloven als ik met een meisje thuiskom. Toch zou ik graag naar een activiteit van Dubbelpunt gaan ondertussen. Ze wil het me niet verbieden, maar ze is er wel enorm tegen.

Ik denk dat ik toch zal gaan, want heb wel nood om er eens over te praten.

Maar wat doe je eraan, aan ouders die niet echt voor lesbische mensen, laat staan voor bi's zijn. (Dat is niet kunnen kiezen...)

En ik dacht dat mijn moeder er positief tegenover stond...

Wat zal het met mijn vader zijn dan?... :s

Ik had beter mijn mond gehouden tot ik een vriendin had...maarja, de opluchting om het te vertellen is telkens zo groot...

Ahja...

Gewoon mijn eigen weg gaan zeker.

Liefs

Roosjex

Bianca123
New user
New user

Re: Mijn mama gelooft mij niet

Bericht door Bianca123 » 30 mar 2010 18:23

Hey roosje,

Mijn ouders hadden er in het begin ook moeilijk mee (nu soms nog) dat ik niet 100% hetero ben. Ik vind het alvast moedig van je dat je het thuis verteld hebt. Ik vind dit toch een goede stap, zo is je "geheim" al wat minder geheim. Doorheen de tijd heb ik wel gemerkt dat ze het beter konden aanvaarden. Het is een beetje bekomen van de eerste schok zeker. Ik hoop dat dit bij jou ook het geval wordt. Daarnaast kan ik allleen maar aanraden om naar Dubbelpunt (of andere holebiactiviteit) te komen. Aansluiting vinden bij andere holebi's was voor mij een heel grote steun. Het kunnen praten over gevoelens, onzekerheid, ... + daarnaast toch merken dat je plezier kunt hebben.

Groetjes
Bianca

Asubuhi
Experienced user
Experienced user

Bericht door Asubuhi » 30 mar 2010 18:58

Hey,
hier ook zo hoor, al had mijn moeder geen probleem met mijn vriendin toen (wanneer ik het vertelde), begreep ze het bi-gedoe toch niet.
Ik heb er niet verder over aangedrongen, ik was al blij met haar positieve reactie, en eigenlijk maakt het mij ook niet echt veel uit hoe ze erover denkt, zolang ze mijn lief (of dat nu een jongen of een meisje wordt) maar accepteert.

In jouw geval, ik denk dat je mama misschien ook wel twijfel voelt bij jou, en dat ze ergens wel hoopt dat je toch 'gewoon' hetero bent, zoals elke mama die haar kinderen de 'makkelijkste' weg toewenst, en inderdaad, zoals je zegt, zou het allicht duidelijker zijn, zowel voor jezelf als voor haar, als je een vriendin zou hebben.
Maar goed, dat is nu niet zo, en daar kan je zo snel ook niet veel aan veranderen.

Als je de behoefte voelt een of andere activiteit mee te doen moet je dat zeker doen.
Misschien nog er nog eens met de mama over praten, ik denk dat zij best wel zal begrijpen dat je gewoon zelf ook op zoek bent naar duidelijkheid.

..roosje..
New user
New user

Bericht door ..roosje.. » 04 apr 2010 20:00

Hallo allemaal :D

moet je nu eens wat weten?

Ik was vanmiddag aan het wandelen met mijn mama. En we hadden het over de bloemetjes die daar allemaal in bloei stonden. En ik zei: ik vraag me af hoe dat later zal zijn. Ik zie graag bloemetjes, maar ik werk echt niet graag en de tuin.

En dan zei mijn mama: ah, zoek gewoon een man die graag in de tuin werkt...of een vrouw.

Ik heb er niets op gezegd omdat ik weet dat ze het moeilijk vindt, maar ik vind het echt SUPER :D :D :D.

JOEPIE :D

mei_meisje
I have no life
I have no life

Bericht door mei_meisje » 04 apr 2010 21:19

Wat een vooruitgang! Blij voor jou!
Why always staring into the light?
If I don't hide inside the darkness
You'll be compromised,
But sometimes
You will fly with me again
without falling, without falling

jiru
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door jiru » 04 apr 2010 23:32

Het is zalig als moeders zo'n dingen zeggen 8)
Volgens mij betekent het dat ze je wel stillekes aan accepteerd?
Always be yourself. Unless you can be a unicorn. Then always be a unicorn

..roosje..
New user
New user

Bericht door ..roosje.. » 05 apr 2010 21:05

Ja, leuk hé :D

Tis hier eentje blij :D

jiru
Experienced user
Experienced user
Contacteer:

Bericht door jiru » 05 apr 2010 21:17

..roosje.. schreef:Ja, leuk hé :D

Tis hier eentje blij :D
:greenthing: zalig
Always be yourself. Unless you can be a unicorn. Then always be a unicorn

mayuri
New user
New user

Bericht door mayuri » 06 apr 2010 10:00

..roosje.. schreef:Hallo allemaal :D

moet je nu eens wat weten?

Ik was vanmiddag aan het wandelen met mijn mama. En we hadden het over de bloemetjes die daar allemaal in bloei stonden. En ik zei: ik vraag me af hoe dat later zal zijn. Ik zie graag bloemetjes, maar ik werk echt niet graag en de tuin.

En dan zei mijn mama: ah, zoek gewoon een man die graag in de tuin werkt...of een vrouw.

Ik heb er niets op gezegd omdat ik weet dat ze het moeilijk vindt, maar ik vind het echt SUPER :D :D :D.

JOEPIE :D
Zo'n toffe reactie van je moeder! :D Ik vind het super voor je! Ge ziet, het zal nog allemaal in orde komen :wink:

Silke PinkH
Experienced user
Experienced user

Bericht door Silke PinkH » 06 apr 2010 15:25

Blijheied allom!! Zeker als ze iets in die context zegt, zo toekomstgericht. Fijn voor je. Een boodschap aan allen die nog in de kast zitten, het kan ook goed gaan !! Meer dan je denkt...
Some of you are thinking: Eppic love can't happen to me... But when true love enters your life, eppic happens.

..roosje..
New user
New user

Bericht door ..roosje.. » 07 apr 2010 21:33

Silke PinkH schreef:Blijheied allom!! Zeker als ze iets in die context zegt, zo toekomstgericht. Fijn voor je. Een boodschap aan allen die nog in de kast zitten, het kan ook goed gaan !! Meer dan je denkt...
En ook: het is niet omdat ze eerst minder leuk reageren, dat ze niet snel kunnen bijdraaien :).

Silke PinkH
Experienced user
Experienced user

Bericht door Silke PinkH » 08 apr 2010 13:25

Inderdaad !!
Some of you are thinking: Eppic love can't happen to me... But when true love enters your life, eppic happens.

vava
New user
New user

Bericht door vava » 26 jun 2010 20:33

Kan je je verschillende keren outen -)? Blijkbaar wel want ik heb het al zeker vijf keer gedaan :confi: ...Elke keer zegt ze, okay, als jij zo gelukkig bent...Geen probleem, maar als we over de toekomst praten, zegt ze altijd "hij" :wtf:
ONTKENNINGSFASE....
Blikbaar ben ik niet de enige!

vava
New user
New user

Bericht door vava » 26 jun 2010 20:35

wel goed voor jou, bij mij zal dat stillekes aan ook wel doorsijpelen, geduld ...

..roosje..
New user
New user

Bericht door ..roosje.. » 27 jun 2010 19:56

vava schreef:Kan je je verschillende keren outen -)? Blijkbaar wel want ik heb het al zeker vijf keer gedaan :confi: ...Elke keer zegt ze, okay, als jij zo gelukkig bent...Geen probleem, maar als we over de toekomst praten, zegt ze altijd "hij" :wtf:
ONTKENNINGSFASE....
Blikbaar ben ik niet de enige!
Ah, dat is soms gewoon uit gewoonte. Zij moet ook wennen aan dat idee. En ik merk dat mijn mama het ook nog niet echt gelooft. Eerst een lief, dan geloof ik het.
Maar als ze over een hij bezig is in de toekomst, zegt ze soms: jah, sorry als ik dat zo zeg é, dat is niet om je te kwetsen hoor. Als je afkomt met een meisje is dat ook ok. Ouders hebben gewoon wat tijd nodig. En de één al meer dan de ander. Toch weet ik dat dat niet altijd gemakkelijk is, zeker als je zelf wat in de knoop zit. Veel moed, je komt er wel.

Gesloten