informatica-vragen/problemen

De FAQ volledig gelezen en nog geen antwoord op je vraag? Nood aan een forumhandleiding? Een fantastisch idee voor het forum? Vind en deel het hier!

Moderators: redwings, Pancake, Wall, JFK, idk, Reuel, Coincidence

339 berichten • Pagina 15 van 171 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17

Berichtdoor Omicron » 30 mei 2007 09:35
Steven schreef:Mneen, ik kan blijkbaar enkel vanuit Outlook selecteren. Toch bedankt for the answer. :wink:

Je kan bij 'labels' toch kiezen welke bestemmelingen je wilt, en daar kan je normaal kiezen uit 'bestaande lijst', 'outlook contacts' en 'nieuwe lijst'?

Als je bestaande lijst pakt kan je browsen en geef je gewoon aan dat je wil zoeken naar een excel file...

of je moet al een heel oude versie van word hebben
Omicron
Forum addict
Forum addict

Geslacht: Man

Berichtdoor tommekentom » 12 aug 2007 22:54
Mysterio schreef:Om de een of andere reden blokkeert mijnen msn (welke versie ik ook open) om de zoveel tijd...weet iemand of ik daar iemand iets aan kan doen? Wantdas echt wel vree frustrerend...vooral omda ik nooit nie zie wanneer ik nu wel of niemer online ben, wnt da ding blijft hier dan maar op online staan, ook al kannek nog tegen niemand nog iets zeggen en ziet iedereen mij als offline.
Al eens op spyware gescand?

koksmuts schreef:iemand die mij het programma Office Picture Manager kan doorsturen, aub?

I would be grateful. :)

Is een programma uit het Microsoft Office-pakket en kan dus niet apart worden doorgestuurd.
A good heart these times is hard to find
So, please be gentle with this heart of mine!
tommekentom
Regular user
Regular user

Leeftijd: 29

Berichtdoor Apollo » 29 aug 2007 23:23
De film van onze reis naar Mallorca heeft een probleem. Als ik dat op dvd zet, loopt het geluid 2 seconden achter. En dit is zeer vervelend en frustrerend. En ik krijg het niet direct opgelost of ik zou niet weten hoe ik dat kan oplossen. Weet er iemand wat ik verkeerd doe of wat ik eraan kan doen om dat te veranderen?
Adventure lies ahead. You only need to take the first step.
Apollo
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 34

Berichtdoor Dax » 25 okt 2007 16:50
Heb voor het komende weekend videootjes van Youtube nodig (geen copyrighted stuf)... Maar geen internet waar we naartoe gaan. Kan ik die op de één of andere manier downloaden op de pc??? Niet meteen gevonden.

Thank you very much!
On ne voit bien qu'avec le Coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux!
Dax
I have no life
I have no life

Berichtdoor B » 25 okt 2007 16:58
Dax schreef:Heb voor het komende weekend videootjes van Youtube nodig (geen copyrighted stuf)... Maar geen internet waar we naartoe gaan. Kan ik die op de één of andere manier downloaden op de pc??? Niet meteen gevonden.

Thank you very much!

http://www.techcrunch.com/get-youtube-movie/
B

Berichtdoor Dr.Feel » 18 feb 2008 17:52
Draadloos internet dat wél werkt bij vriendje thuis maar bij mij thuis niet. Met dezelfde laptop dus. Daar wel, hier niet.
En met m'n vorige laptop lukte het hier thuis ook (vorige week nog) maar nu dus niet meer.
Iemand n idee?
Dr.Feel
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor AZERTYUIOP » 18 feb 2008 18:27
drivers van je moederbord updaten

of drivers van je draadloze zender updaten (door je standaard IP van je 'thuisnetwerk' in te typen

192. ...
AZERTYUIOP

Berichtdoor herman frodiet » 03 maart 2008 15:15
Sinds vandaag is mijn virusbeveiliging afgelopen en nu ben ik op zoek naar een gratis virusbescherming voor een tijdje. Alleen, ik heb daar geen verstand van...
Ik werk normaal gezien met norton, ben daar tevreden over, maar heb momenteel geen geld om een virusbeveiliging te kopen. Vandaar deze vraag. Iemand suggesties?
weten zou fataal zijn, het is juist de onwetendheid die een mens bekoort. (Oscar Wilde)

mister macho min 19-kamp 2008
herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Leeftijd: 28

Berichtdoor Stein » 03 maart 2008 15:23
herman frodiet schreef:Sinds vandaag is mijn virusbeveiliging afgelopen en nu ben ik op zoek naar een gratis virusbescherming voor een tijdje. Alleen, ik heb daar geen verstand van...
Ik werk normaal gezien met norton, ben daar tevreden over, maar heb momenteel geen geld om een virusbeveiliging te kopen. Vandaar deze vraag. Iemand suggesties?

AVG :wink:
Stein
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Tuurke » 03 maart 2008 16:30
Stein schreef:
herman frodiet schreef:Sinds vandaag is mijn virusbeveiliging afgelopen en nu ben ik op zoek naar een gratis virusbescherming voor een tijdje. Alleen, ik heb daar geen verstand van...

ik beaam stein volledig

www.grisoft.com en dan zoek je maar naar de free version!
Als men zegt dat niets onmogelijk is, is het dan in feite niet onmogelijk dat het woord onmogelijk is uitgevonden?
Tuurke
Regular user
Regular user

Leeftijd: 28

Berichtdoor tommekentom » 09 maart 2008 00:53
Tuurke schreef:
Stein schreef:

ik beaam stein volledig

www.grisoft.com en dan zoek je maar naar de free version!
waardoor je de website http://free.grisoft.com/ vindt waar je gewoon op downloadkan klikken.

Dr.Feel schreef:Draadloos internet dat wél werkt bij vriendje thuis maar bij mij thuis niet. Met dezelfde laptop dus. Daar wel, hier niet.
En met m'n vorige laptop lukte het hier thuis ook (vorige week nog) maar nu dus niet meer.
Iemand n idee?

Aangezien jouw laptop het wel doet bij jouw vriendje en je vorige laptop het ook deed veronderstel ik dat het probleem ergens bij de communicatie tussen jouw router en jouw laptop ligt.
Als je thuis bent, 'ziet' jouw laptop dan een draadloze netwerkverbinding in de lucht hangen?
A good heart these times is hard to find
So, please be gentle with this heart of mine!
tommekentom
Regular user
Regular user

Re: informatica-vragen/problemen

Berichtdoor Stein » 27 apr 2009 10:29
Uit een ander topic:

Snicky schreef:Hoi iedereen
Ik heb wat rond zitten neuzen op het forum en weet eigenlijk totaaaaal niet waar dit topic thuishoort, maar dan is het maar hier :D

Probleem is dat ik een nieuwe laptop wens te kopen en vermoed dat er sommigen hier wel meer van kennen dan ikzelf.
Ik bezit momenteel een ACER aspire 7520 (17” scherm)

- AMD athlon 64 x 2 dual core processor
- Tot 752 MB NVIDIA GeForce 7000M TurboCache
- 2GB DDR2
- 17” WXGA+ Acer CrystalBrite LCD (en ik HOU van mijn schermpje :D)
- 120 GB HDD
- DVD-Super Multi DL
- 802.11b/g WLAN
- Windows Vista (home edition denk ik)

Nu het probleem: laptopje is nu ietsje meer dan een jaar oud en heb er eigenlijk nooit veel problemen mee gehad (is nog niet stukgeweest ofzo – enkel mijn mousepad is extreem overgevoelig, waardoor ik nu altijd met een externe muis bezig ben, maar ik heb nog garantie dus ik zou mijn laptop eigenlijk MAKKELIJK eens kunnen binnendoen, maar ik stel het helaas elke keer uit)

Het enige waar ik me enorm aan erger is dat hij OPEENS – enkele maanden geleden – zo traag begon te gaan. Was perfecte laptopje tot enkele maanden geleden.

Ik heb AdAware programma’s op m’n pc staan, AVG antivirus + HitMan Pro (maar die laatste heb ik onlangs verwijderd omdat ik toch al een antivirusprogramma had). Dit gaat gepaard met dagelijkse scans, automatische wekelijkse defragmentaties etc. – dus qua virussen enzo zou hij veilig moeten zitten.

Al mn films etc staan ook op een externe harde schijf van 1GB – maar toch staat mn C-schijf al sinds het BEGIN in het rood (vol dus …)
Nu heb ik al mn data overgezet naar de D-schijf, maarja, helaas begint die stilaan ook vol te lopen.

Op mn C-schijf staan alle programma’s, en let’s face it, dit zijn gewoon de BASICS (Office enzo) … wel zo Limewire, iTunes en DivX erbij en een klein programma’tje voor mn werk, maar echt niets zwaar.

+ 1 spelletje, Rollercoaster Tycoon, maar ik vind, 1 spel is toch niet overdreven om op een computer te plaatsen!? (staat zelfs maar gedeeltelijk geïnstalleerd …) als dat al niet meer kan, is het toch erg gesteld vind ik …

D-schijf zijn foto’s en filmpjes, dat geeft:
- 3,54 GB vids (ik ben een fervente clipjesmaakster)
- 16,4 GB muziek
- 7,5 GB foto’s

Een totaal van 27,44 GB, terwijl mn D-schijf schijf 50,8 GB groot zou moeten zijn en toch geeft hij een melding dat er nog maar 100MB beschikbaar is.

Zelfde verhaal voor C-schijf: 2,45 GB maar vrij van de 51,1 GB.
Het hatelijkste is dat hij heel veel lawaai maakt. Heel fel blazen en ‘toeren maken’. Vroeger startte ik hem dan even opnieuw op en ging hij weer rustiger (blies hij minder hard enzo) maar dat helpt de laatste tijd niet meer.

Ben geen pc-expert, maar heb altijd mn plan kunnen trekken met ALLES omtrent pc’s en laptops (hardware installeren, software, formatteren etc) – maar ik denk dat mn processor hier voor veel tussenzit, dat hij het niet aankan ofzo …
Maar ik kan ook fout zijn, hé!

Daarenboven zit ik ook niet elke dag vids te maken hé … paar keer per maand – 2-3x ofzo, voor de rest gebruik ik hem op’t werk en thuis gewoon voor de basics: MSN en Facebook en http://www.hln.be en de sites af te gaan.

Is er IEMAND die mij hiermee kan helpen?

Aanraden om een nieuwe processor te kopen … ? Extra geheugen … ? Heeft iemand het PERFECTE alternatief qua computer (namelijk een nieuwe) ofzo ?

Ook ideeën van prijzen of de meest goeikope oplossing? (keb ook maar een beperk budget natuurlijk e!)

Ik lees hier en daar wel eens iets van zwaardere processors enzo, maar ja, dat spreekt elkaar allemaal tegen op internet natuurlijk. En ik ben al bij al een leek, dus wat zou ik ervan weten :D

Ik wil gewoon een computer hebben waarmee ik echt op mn gemakje kan doen en laten wat ik wil, namelijk vooral veel vids maken (dus goeie processor nodig, goeie video- en geluidskaart etc.) en terwijl toch mn fotootjes kan bekijken, zonder er altijd een externe schijf erbij te hoeven sleuren. En niet hoeven te zeuren na 1 jaartje al dat hij niet meer presteert.

Daarnaast gebruik ik mijn computer ook voor het werk – maar al bij al is dat gewoon vaak Word en verwanten gebruiken + het internet afschuimen.

Laatste vraag: is het voordelig / handig / interessant om een gepersonaliseerde laptop te laten samenstellen?

Iemand ervaring mee?

Sorry voor de lange post :D
Alvast héél erg bedankt !!!
Stein
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Springbal » 27 apr 2009 22:53
Misschien defragmenteren of zo. Want mijn laptopje loopt na 2,5 jaar nog vlotjes, maar da's een ander merk.
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd

Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.
Springbal
I have no life
I have no life

Leeftijd: 30

Berichtdoor Omicron » 27 apr 2009 23:06
ik zou eerst en vooral al eens uw harde schijven deftig controleren, een paar megabyte verschil dat kan zonder problemen, maar als jij denkt dat er 20GB bezet moet zijn en er is 50GB bezet dan scheelt er iets, gewoon eens kijken wat er juist allemaal opstaat
Omicron
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor unlivingsava » 27 apr 2009 23:18
Het trager werken van pc's en/of laptops met het windows besturingssysteem is vrij gekend, periodiek onderhoud van zowel schijfopruiming (goede tool hiervoor ccleaner, ook registry cleaning zit hierin) als defragmentatie (goede tool defraggler) kunnen tijdelijke oplossingen bieden. Algemeen genomen maandelijks uit te voeren.
Eventueel overbodige opstartitems verwijderen (start -> uitvoeren -> msconfig -> tab opstarten).
Ook goed is programma's up to date houden.

Inzake schijfopruiming, windows heeft ook nog een resum aan bestanden die in een verborgen map zitten inzake systeemherstel. Het verwijderen van de herstelpunten is een optie die je kunt overwegen. Start -> Alle Programma's -> Bureau Accessoires -> Systeemwerkset -> Schijfopruiming -> tweede tab: hierin vindt je ergens de optie "herstelpunten verwijderen met behoud van het laatste herstelpunt".
http://www.theworldofoffice.com/vista-t ... ore-point/
Het verschil in schijfruimte die je opgeeft is te wijten aan pakken verborgen bestanden die je er niet hebt bijgeteld.

Andere zaken, meer hardware based. Daar je windows vista gebruikt is 2GB werkgeheugen te weinig. Vista draait pas goed vanaf 2GB, eventueel een extra geheugenmodule aanschaffen kan de laptop ook sneller doen werken. (Ik weet niet hoeveel slots er al bezet zijn, is dit 2x 1GB?)

Kan je eventueel de processorsnelheid vermelden? stond er niet meteen bij. Er zijn twee CPU's dus normaal zou dat wel voldoende moeten zijn.

Spoiler! :
Hmm nu kom ik mss echt ubernerdig over als PC freak, ben ik dus niet....
bij deze dus duidelijk gemaakt :offtopic:
Unliving Sava
unlivingsava
Regular user
Regular user

Leeftijd: 32

Berichtdoor Snicky » 28 apr 2009 00:53
unlivingsava schreef:Het trager werken van pc's en/of laptops met het windows besturingssysteem is vrij gekend, periodiek onderhoud van zowel schijfopruiming (goede tool hiervoor ccleaner, ook registry cleaning zit hierin) als defragmentatie (goede tool defraggler) kunnen tijdelijke oplossingen bieden. Algemeen genomen maandelijks uit te voeren.
Eventueel overbodige opstartitems verwijderen (start -> uitvoeren -> msconfig -> tab opstarten).
Ook goed is programma's up to date houden.

Inzake schijfopruiming, windows heeft ook nog een resum aan bestanden die in een verborgen map zitten inzake systeemherstel. Het verwijderen van de herstelpunten is een optie die je kunt overwegen. Start -> Alle Programma's -> Bureau Accessoires -> Systeemwerkset -> Schijfopruiming -> tweede tab: hierin vindt je ergens de optie "herstelpunten verwijderen met behoud van het laatste herstelpunt".
http://www.theworldofoffice.com/vista-t ... ore-point/
Het verschil in schijfruimte die je opgeeft is te wijten aan pakken verborgen bestanden die je er niet hebt bijgeteld.

Andere zaken, meer hardware based. Daar je windows vista gebruikt is 2GB werkgeheugen te weinig. Vista draait pas goed vanaf 2GB, eventueel een extra geheugenmodule aanschaffen kan de laptop ook sneller doen werken. (Ik weet niet hoeveel slots er al bezet zijn, is dit 2x 1GB?)

Kan je eventueel de processorsnelheid vermelden? stond er niet meteen bij. Er zijn twee CPU's dus normaal zou dat wel voldoende moeten zijn.

Spoiler! :
Hmm nu kom ik mss echt ubernerdig over als PC freak, ben ik dus niet....
bij deze dus duidelijk gemaakt :offtopic:

euuuuuuuuuuuuhm :D ja zoveel ken ik er ook niet van hé :D haha

allereerst: doe heel vaak schijfdefragmentatie etc - dat gebeurd zelfs automatisch met Vista ... via msconfig heb ik ook alle onnodige programma's bij het opstarten uitgeschakeld enzo ...

dat van die herstelpunten verwijderen, daar had ik ook al aan gedacht, maar ergens heb ik toch zo 'ne schrik' dat ik dan misschien iets teveel ga wissen ...

eerlijk gezegd, dat van die geheugenslots, dat zou ik écht niet weten ... :roll: *schaamt zich*
dit is em alvast: http://www.laptopshop.be/product/51029/acer-aspire-7520-7a2g16mi-azerty.html#specificaties

processorsnelheid, is dat toevallig dit: 1,9 GHz AMD Athlon 64 X2-processor TK57 ?

vergeef me - ik ben een leek :p
* Proudly So *
Snicky
Senior user
Senior user

Geslacht: Vrouw

Berichtdoor unlivingsava » 28 apr 2009 07:49
met systeemherstelpunten te verwijderen moet je niet inzitten, vaak helpen die dingen toch niet :D. Het laatste herstelpunt blijft behouden dus je hebt altijd een punt om terug te keren.
laat gerust ook eens ccleaner over je laptop lopen ;-)

inzake de geheugenslots, even kijken in de documenten van je laptop, moet daar ergens vermeld staan. Ik vermoed dat het 2x1GB zal zijn met mss nog 1 slot over.
Processorsnelheid is inderdaad 1,9Ghz ;-)
Extra geheugen zal alvast wat oplossing geven, maar met een zwaar en log vista zal het mss toch wat aan de trage kant blijven.
Unliving Sava
unlivingsava
Regular user
Regular user

Berichtdoor icaras » 09 mei 2009 13:55
Is er een manier om een externe harde schijf wireless met je computer te verbinden. Ik ben die usb/firewire draden grondig beu.
Via bluetooth sticks of zoiets? Of heb ik nu aangetoond dat ik weinig kennis van computers heb? :D
lead us not into temptation
icaras
Regular user
Regular user

Leeftijd: 31

Berichtdoor Laartje » 11 mei 2009 11:56
Ik heb sinds de update van Zone Alarm firewall (de gratis versie) problemen, blijkbaar werkt het ding niet meer, dat is toch de foutmelding die ik van vista krijg. Heb het al een paar keer opnieuw geïnstalleerd, telkens met hetzelfde resultaat.
De windows beveilingsdinges zegt ook regelmatig dat ik de status van mijn antivirussoftware moet nakijken, dat die niet actief is, maar als ik dat dan check doet AVG gewoon wat hij moet doen...

Ik snap het niet zo goed!

Mijn firefox crasht de laatste tijd ook redelijk vaak, er blijft dan na afsluiten een proces van firefox draaien dat ik niet afgesloten krijg, waarna ik telkens opnieuw moet rebooten.

Nogal irritant allemaal, iemand een idee wat de problemen zouden kunnen zijn?
Virusscan en adaware heb ik al laten draaien, zonder resultaat...
If it doesn't kill you, it can only make you stronger.
Laartje
I have no life
I have no life

Berichtdoor unlivingsava » 11 mei 2009 20:45
Laartje schreef:Ik heb sinds de update van Zone Alarm firewall (de gratis versie) problemen, blijkbaar werkt het ding niet meer, dat is toch de foutmelding die ik van vista krijg. Heb het al een paar keer opnieuw geïnstalleerd, telkens met hetzelfde resultaat.
De windows beveilingsdinges zegt ook regelmatig dat ik de status van mijn antivirussoftware moet nakijken, dat die niet actief is, maar als ik dat dan check doet AVG gewoon wat hij moet doen...

Ik snap het niet zo goed!

Mijn firefox crasht de laatste tijd ook redelijk vaak, er blijft dan na afsluiten een proces van firefox draaien dat ik niet afgesloten krijg, waarna ik telkens opnieuw moet rebooten.

Nogal irritant allemaal, iemand een idee wat de problemen zouden kunnen zijn?
Virusscan en adaware heb ik al laten draaien, zonder resultaat...

ZoneAlarm en AVG kan conflicten met elkaar geven. AVG heb ik ook al eens op een PC problemen mee gehad. Zelf ben ik veel meer tevreden van Avast (virusscanner en firewall in 1 programma).

Inzake Firefox, welke versie heeft u draaien? Versie 3.x is de laatste versie, indien niet de recentste even de nieuwste installeren.

Even schijf opshonen met behulp van schijfopruiming of Ccleaner is ook altijd handig ;-) en een maandelijkse defragmentatie.
Unliving Sava
unlivingsava
Regular user
Regular user

339 berichten • Pagina 15 van 171 ... 12, 13, 14, 15, 16, 17

Keer terug naar Forumgerelateerde vragen & problemen