informatica-vragen/problemen

De FAQ volledig gelezen en nog geen antwoord op je vraag? Nood aan een forumhandleiding? Een fantastisch idee voor het forum? Vind en deel het hier!

Moderators: redwings, Pancake, Wall, JFK, idk, Reuel, Coincidence

Eight
Regular user
Regular user

Bericht door Eight » 05 aug 2006 15:17

Haj,

wat doe je met een pc die te pas en te onpas plots een akelig blauw scherm vertoont met daarop een uitleg van "Een apparaatstuurprogramma dat op uw computer is geïnstalleerd, heeft het probleem veroorzaakt" met daarbij nog wat technische uitleg waar ik geen *tuut*van snap? :x

Dank!

svekke
Senior user
Senior user
Geslacht: Man
Contacteer:

Bericht door svekke » 06 aug 2006 15:31

Ctrl + Alt + Delete drukken en vingertjes gekruisd houden

Berten

Bericht door Berten » 06 aug 2006 15:38

Eight schreef:Haj,

wat doe je met een pc die te pas en te onpas plots een akelig blauw scherm vertoont met daarop een uitleg van "Een apparaatstuurprogramma dat op uw computer is geïnstalleerd, heeft het probleem veroorzaakt" met daarbij nog wat technische uitleg waar ik geen *tuut*van snap? :x

Dank!
windows buitenshotten en een mac kopen

svekke
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door svekke » 06 aug 2006 15:38

Dat is natuurlijk ook een optie ! :)

Pooky
Forum addict
Forum addict

Bericht door Pooky » 08 aug 2006 18:09

werkt Windows Live Spaces (de vervanger van MSN spaces)eigenlijk wel???

Ofwel krijg je url not found ofwel zijn de spaces heeeeeeeel traag :-?
Being a grammar nazi is the lowest form of criticism,
expression is free, in any language of the whole wide world.
...You understand it enough to post a reply,
don't try to feel better than the rest of the world at the expense of someone's linguistics.

Just be better.

bieke007
I have no life
I have no life
Geslacht: Vrouw

Bericht door bieke007 » 08 aug 2006 19:10

Pooky schreef:werkt Windows Live Spaces (de vervanger van MSN spaces)eigenlijk wel???

Ofwel krijg je url not found ofwel zijn de spaces heeeeeeeel traag :-?
bij mij werkt het
every new beginning comes from some other beginning's end

Pooky
Forum addict
Forum addict

Bericht door Pooky » 08 aug 2006 20:17

met norton internet security uitgeschakeld werkt het "een beetje" :-?
Being a grammar nazi is the lowest form of criticism,
expression is free, in any language of the whole wide world.
...You understand it enough to post a reply,
don't try to feel better than the rest of the world at the expense of someone's linguistics.

Just be better.

Blizzerd

Bericht door Blizzerd » 22 aug 2006 01:47

Haj,

wat doe je met een pc die te pas en te onpas plots een akelig blauw scherm vertoont met daarop een uitleg van "Een apparaatstuurprogramma dat op uw computer is geïnstalleerd, heeft het probleem veroorzaakt" met daarbij nog wat technische uitleg waar ik geen *tuut*van snap?

Dank!
the blue screen of death strikes again! (lees als: windows is crap, maar mac ook, dus koop een blok papier ipv een computer, het enigste wa echt doet wat het moet doen van de 2... :p)

post de info eens, en gij is bij hardware kijken in het configuratiescherm of er een apperaat niet goed werkt/slecht geinstallerd is

kan zijn dat er iets van je pc hardware kapot is,als ge er niets van kent best misschien een foto neme van het blouwe scherm en naar de winkel stappen/de foto hier posten

herman frodiet
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Bericht door herman frodiet » 11 sep 2006 12:10

Als ik naar de site van de vlaamse genderkring ga, krijg ik dit :"This Account Has Been Suspended
Please contact the billing/support department as soon as possible."
Wat wil dit zeggen en wat kan ik eraan doen?
weten zou fataal zijn, het is juist de onwetendheid die een mens bekoort. (Oscar Wilde)

mister macho min 19-kamp 2008

appelblauwzeegroen
Senior user
Senior user

Bericht door appelblauwzeegroen » 11 sep 2006 13:07

Alex schreef:Als ik naar de site van de vlaamse genderkring ga, krijg ik dit :"This Account Has Been Suspended
Please contact the billing/support department as soon as possible."
Wat wil dit zeggen en wat kan ik eraan doen?
Tenzij gij penningmeester of whatever van de vlaamse genderkring zijt, niets, helemaal niets. Indien ge wel penningmeester van bovengenoemde kring zou zijn: de rekening betalen ofzo? :roflmao:

Ik vrees (allez, ja, het laat me feitelijk vrij koud - 'k wist zelfs van het bestaan niet af) dat de Vlaamse genderkring zijn hostingsbedrijf niet betaald heeft of hun limieten overschreden hebben ofzo, zodat ze nu geschorst zijn.

Steven
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Steven » 19 apr 2007 21:00

Een Photoshop(7.0)-vraagje.

Wanneer ik een bepaalde selectie wil behouden om op een andere layer die vorm (inversed) te knippen, dan doe ik 'Save Selection', right?

Maar hoe krijg ik die selectie dan terug? Wanneer ik 'Load Selection' doe en die bepaalde selectie kies op een andere layer krijg ik helemaal niet die vorm. Alle combinaties al getest. Ik krijg niet de gewenste vorm.

Anyone?

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 19 apr 2007 22:40

gewoon ctrl + shift + i ingedrukt houden om het inverse te selecteren van wat geselecteerd was, en dan gewoon naar een andere laag gaan.. ge hoeft daarvoor niet met save selection en al te werken, dacht ik.. gewoon iets selecteren op ene laag, en dan op andere laag klikken..

Steven
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Steven » 20 apr 2007 11:18

Maar ja, túúrlijk! :D Zo heb ik dat al honderd keer gedaan. Om één of andere reden ... alzheimer-light ofzo ... heb ik uren zitten sukkelen omdat ik er maar niet kon opkomen.

Ik ben je eeuwig dankbaar, misschien zelfs morgen nog. :hugs:

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 20 apr 2007 12:41

graag gedaan zenne :wink:

Steven
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Steven » 22 apr 2007 15:04

Alweer een Photoshop-vraagje. Eveneens verscheidene keren gedaan, maar dat is alweer vier jaar geleden. 'k Weet zelfs niet meer hoe het heet.

Grote afbeeldingen kan je in kleinere stukken onderverdelen. Het blijft één afbeelding, maar wanneer die bij het bezoeken van de site aan't laden is, gebeurd dat in stukjes. Wat sneller gaat. Maar hoe doe je dat ook weer?

Alvast bedankt. :)

J-La
Forum addict
Forum addict
Contacteer:

Bericht door J-La » 23 apr 2007 08:22

da weet ik niet precies.. maar je kan wel kiezen in PS voor 'save for web' waardoor je afbeelding ook veel kleiner (in bestandsgrootte) wordt, wat ook sneller laadt

Steven
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door Steven » 26 apr 2007 14:25

Inderdaad, dat 'moet' zowiezo. Maar om kwaliteit relatief optimaal te behouden en tóch snel te laden kan je grotere afbeeldingen in kleinere laad-stukjes onderverdelen, mét Photoshop. *zoekt verder*

Toch bedankt. :)

essential
Regular user
Regular user

Bericht door essential » 05 mei 2007 12:44

Om een afbeelding te verdelen in kleinere stukken heb je de Slice Tool nodig (te vinden op de Toolbox).

Apollo
Forum addict
Forum addict

Bericht door Apollo » 16 mei 2007 14:23

Als ik hier een tekst wil typen, schakelt mijn toetsenbord over naar qwerty en ik ben gewoon om op een azerty te typen. Dit is zeer vervelend. Ik heb het al nagekeken, voor de rest typ ik in het azerty, in word enzo maar hier niet. Is dit een tijdelijk probleem? Want dit is echt wel vervelend als je gewoon bent blind te typen.
Adventure lies ahead. You only need to take the first step.

Omicron
Forum addict
Forum addict

Bericht door Omicron » 16 mei 2007 14:25

Apollo schreef:Als ik hier een tekst wil typen, schakelt mijn toetsenbord over naar qwerty en ik ben gewoon om op een azerty te typen. Dit is zeer vervelend. Ik heb het al nagekeken, voor de rest typ ik in het azerty, in word enzo maar hier niet. Is dit een tijdelijk probleem? Want dit is echt wel vervelend als je gewoon bent blind te typen.
ben je zeker dat da enkel hier is? want da lijkt me nogal vrij raar dat 1 website ineens uw toetsenbordlayout aanpast.

Gesloten