informatica-vragen/problemen

De FAQ volledig gelezen en nog geen antwoord op je vraag? Nood aan een forumhandleiding? Een fantastisch idee voor het forum? Vind en deel het hier!

Moderators: redwings, Pancake, Wall, JFK, idk, Reuel, Coincidence

338 berichten • Pagina 1 van 171, 2, 3, 4, 5 ... 17

informatica-vragen/problemen

Berichtdoor Hilke » 10 jan 2004 02:08
Soms kan het wel eens voorkomen dat nitwits, zoals mezelf trouwens, een vraagje hebben ivm computers, zodus stel je hier je vragen ivm je pc

(ok je kan op andere fora wel antwoorden vinden, mr het is veel makkelijker dat hier ff te vragen)
Laatst bijgewerkt door Hilke op 13 jan 2004 20:42, in totaal 1 keer bewerkt.
Hilke

Berichtdoor Hilke » 10 jan 2004 02:09
zal ik dan mr direct de spits afbijten

ik heb daarstraks op kot ff de cd v dido (nt de originele) op mijn flaptop gezet en nu wil ik die dus schrijven, mr mijn programma zegt "njet"
andere mp3-tjes wil ie met plezier schrijven
mr die cd v Dido dus nt
iemand een idee aan wat dit kan liggen?
Hilke

Berichtdoor Phoenix » 10 jan 2004 02:33
Dan meteen nog een vereiste voor het posten van informaticavragen: vertel alles dat je over het probleem weet ;).

Welke foutmelding krijg je precies wibbeltje? Is het met Nero dat je probeert?

Greets,
Phoenix.
Push to test...
Release to detonate...
Phoenix
Regular user
Regular user

Leeftijd: 33

Berichtdoor Hilke » 10 jan 2004 14:06
ok problem solved

op mijn laptop heb ik het programmaatje Drag'n Drop CD+DVD en daar gad ie altijd de foutmelding "de plaats waar de liedjes zich bevonden" kan niet worden neergezet (code:011-11-2002)

dan heb ik de files mr ff als data geschreven (wat dus wel ging) en hier op deze pc gezet, hier hebben we Roxio CD Creator en nu gaat het dus wel

strange machines
Hilke

Re: informatica-vragen/problemen

Berichtdoor Dax » 10 jan 2004 15:49
wibbeltje schreef:Soms kan het wel eens voorkomen dat nitwits, zoals mezelf trouwens, een vraagje hebben ivm computers, zodus stel je hier je vragen ivm je pc

(ok je kan op andere fora wel antwoorden vinden, mr het is veel makkelijker dat hier ff te vragen)

:offtopic: Misschien als sticky plaatsen zodat anderen niet voor elk probleem een nieuw onderwerp starten :wink:
On ne voit bien qu'avec le Coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux!
Dax
I have no life
I have no life

Leeftijd: 34

Berichtdoor Baccalaureus » 10 jan 2004 16:12
Great, heb ook een pc-probleempje.

Cd's schrijven is normaal gezien geen enkel probleem met de voorraad lege cd's die we hier liggen hebben (zo'n pak van 50, geen flauw idee welk merk). CD's van 't merk TDK, daarentegen, blijken steeds weer onspeelbaar (TDK CD-RXG Audio, 80min). Het schrijven zelf (Nero), of dat nu een zelf samengestelde compilatie is van muziekbestanden of het kopiëren van een bestaande CD, lukt wel, en geeft geen foutmeldingen. Dat is dan ook al, geen zin om het schijfje daarna in een CD'speler of PC te proppen, want muziek is het laatste dat er uit die boxjes komt. Met die andere schijfjes, no probs! Andere merken heb ik nog niet durven proberen, zie me daar al weer zitten met een nutteloze voorraad aangekochte CD's die achteraf onbruikbaar blijken te zijn.. Iemand een idee aan wat 't kan liggen? TDK zelf? Of is goochelwerk met instellingen meer op zijn plaats?
Hong wu, shun tian!! (qi bao ping an...)
Baccalaureus
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 38

Re: informatica-vragen/problemen

Berichtdoor Timmy » 10 jan 2004 18:55
Dax schreef:
wibbeltje schreef:Soms kan het wel eens voorkomen dat nitwits, zoals mezelf trouwens, een vraagje hebben ivm computers, zodus stel je hier je vragen ivm je pc

:offtopic: Misschien als sticky plaatsen zodat anderen niet voor elk probleem een nieuw onderwerp starten :wink:
Goed idee, anders vergeten we dat deze topic bestaat :)
So when you're feeling kind of mixed up
just remember it's a mixed up world
and when you're feeing life is just too tough
just remember you're a real tough girl
Timmy
I have no life
I have no life

Berichtdoor knibbel » 10 jan 2004 19:34
Baccalaureus schreef:Great, heb ook een pc-probleempje.

Cd's schrijven is normaal gezien geen enkel probleem met de voorraad lege cd's die we hier liggen hebben (zo'n pak van 50, geen flauw idee welk merk). CD's van 't merk TDK, daarentegen, blijken steeds weer onspeelbaar (TDK CD-RXG Audio, 80min). Het schrijven zelf (Nero), of dat nu een zelf samengestelde compilatie is van muziekbestanden of het kopiëren van een bestaande CD, lukt wel, en geeft geen foutmeldingen. Dat is dan ook al, geen zin om het schijfje daarna in een CD'speler of PC te proppen, want muziek is het laatste dat er uit die boxjes komt. Met die andere schijfjes, no probs! Andere merken heb ik nog niet durven proberen, zie me daar al weer zitten met een nutteloze voorraad aangekochte CD's die achteraf onbruikbaar blijken te zijn.. Iemand een idee aan wat 't kan liggen? TDK zelf? Of is goochelwerk met instellingen meer op zijn plaats?

dat is vreemd :o
Op het internet zijn er blijkbaar nog geen klachten te vinden, behalve dan dat ze in sommige oudere cd-spelers niet werken
knibbel

Berichtdoor Cactus » 13 jan 2004 00:43
Hoe vergroot ik een foto zonder dat de kwaliteit verloren gaat?
Cactus

Berichtdoor Timmy » 13 jan 2004 09:55
AbC123 schreef:Hoe vergroot ik een foto zonder dat de kwaliteit verloren gaat?

Dat moet je aan Jantikalk vragen... stuur hem een PB ofzo :)
Timmy
I have no life
I have no life

Berichtdoor Phoenix » 13 jan 2004 15:53
Zonder kwaliteitsverlies is denk ik onmogelijk. Als je een foto bijvoorbeeld 2x zo groot maakt moet je de nieuwe pixels ergens vandaan halen, en een benadering zal nooit zo goed zijn alsof het origineel al zo groot was. Maar sommige algoritme's komen dicht in de buurt... in Irfanview bijvoorbeeld kan je er bij Image -> resize/resample verschillende instellen - de traagste (Lanczos) geeft een doenbaar resultaat. Dat is één van de mogelijkheden, 'k heb zelf nog niet meer nodig gehad ;).
Push to test...
Release to detonate...
Phoenix
Regular user
Regular user

Berichtdoor Timmy » 14 jan 2004 10:15
Nielske schreef:Oei! :( Waarom niet? Bij mij werkt het nog altijd zunne...

Ahja, de volledige versies heb ik op pc staan, maar wel in wav en nie zo goede kwaliteit. Wie ze wil hebben, just ask...
"Real Player One could not locate the specified location..."

Ik download dus stukjes muziek van een site, en mijn R1 Player wilt da ni afspelen :cry:
Timmy
I have no life
I have no life

Berichtdoor Laartje » 14 jan 2004 11:15
als mijn pc .rm-bestanden downloadt en in een tijdelijke map plaatst heb ik da ook voor. Oplossing? rechtsklikken op de link en kiezen voor opslaan als
If it doesn't kill you, it can only make you stronger.
Laartje
I have no life
I have no life

Berichtdoor Timmy » 14 jan 2004 12:59
Laartje schreef:als mijn pc .rm-bestanden downloadt en in een tijdelijke map plaatst heb ik da ook voor. Oplossing? rechtsklikken op de link en kiezen voor opslaan als

Dank u schattebout! :merci:
Timmy
I have no life
I have no life

Berichtdoor Mysterio » 15 jan 2004 14:43
Om de een of andere reden blokkeert mijnen msn (welke versie ik ook open) om de zoveel tijd...weet iemand of ik daar iemand iets aan kan doen? Wantdas echt wel vree frustrerend...vooral omda ik nooit nie zie wanneer ik nu wel of niemer online ben, wnt da ding blijft hier dan maar op online staan, ook al kannek nog tegen niemand nog iets zeggen en ziet iedereen mij als offline.
Mysterio

Berichtdoor aergn » 15 jan 2004 15:14
Mogelijke redenen:
1) Conflict tussen de twee.
WindowsMessenger en MSNmessenger kunnen niet zo goed met elkaar overweg. Het kan zijn dat die twee in conflict treden met elkaar als ze allebei geïnstalleerd staan.
2) De een seint de tweede af (signoff).
Het gebeurt dat als je met MSNmessenger aan het werken bent, en je opent bijvoorbeeld Outlook (Express) of een ander windows-programma dat met je adresboek verbonden is, dat deze ingestelt staat om met WindowsMessenger te verbinden. Dan ga je met de andere offline natuurlijk
3) Firewall, virusscanner of Router instellingen
Als je deze hebt kunnen deze ook soms roet in het eten strooien en verdomd lastig doen
4) Bug in messenger service.
5) De optie "Sign off after 30 minutes"
Mogelijk heb je toevallig deze optie aangevinkt bij het installeren. Je kunt die terug afzetten in de hidden opties van Messenger. En hopelijk gelooft niemand dit :p

Mijn suggestie: alle versies deïnstalleren, dus ook de "buildin" windows messenger, suggesties:
http://support.microsoft.com/default.as ... -us;302089
http://www.computerlynx.net/remove_messenger.htm
ofwel ga je naar Start, Uitvoeren, en typ je
Code: Selecteer alles
rundll32.exe advpack.dll,LaunchINFSection C:\WINDOWS\INF\msmsgs.inf,blc.Remove,5
En dan op OK drukken natuurlijk.

Vervolgens installeer je MSN messenger opnieuw ( http://messenger.msn.be/ ) en zijn alle problemen (hopelijk) opgelost.
OFWEL installeer je dMSN, want die rockt! http://www.dmsn.nl/
aergn
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Hilke » 18 jan 2004 20:14
hoe kan ik dit in een mail zetten

listen!

want als ik dit kopieer in een mail krijg je enkel listen! te zien, mr nt de link erbij

in word is het geen probleem maar hotmail neemt dat nt aan
Hilke

Berichtdoor Baccalaureus » 19 jan 2004 00:11
Toch wel hoor. Heb het ondertussen zitten uitchecken. Als je nieuwsgierig bent naar het feit of de link al dan niet actief is, kopieer het boeltje gewoon over naar Hotmail (compose) en stuur de mail vervolgens eerst eens naar jezelf. En je ziet: een volwaardige, actieve link 'listen'!

Good luck!

Bacca.
Hong wu, shun tian!! (qi bao ping an...)
Baccalaureus
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 38

Berichtdoor Mysterio » 19 jan 2004 20:25
kheb dus alles gedaan wa je zei, aergn...en nog steeds valt msn uit om de zoveel tijd...grrrr...irritant!
Mysterio

Berichtdoor Cactus » 19 jan 2004 20:42
Mysterio, heb je soms de messenger 6.1?
Cactus

338 berichten • Pagina 1 van 171, 2, 3, 4, 5 ... 17

Keer terug naar Forumgerelateerde vragen & problemen