Meetingideeën- en voorstellen

What to do, where to go? Over holebi- gerelateerde feestjes en activiteiten.
192 berichten • Pagina 1 van 101, 2, 3, 4, 5 ... 10

Meetingideeën- en voorstellen

Berichtdoor BiNDing » 18 aug 2014 16:42
Ken jij de perfecte activiteit of locatie voor een forummeeting? Heb je een voorstel voor een nieuwe manier van meeten? Twijfel niet en laat je horen!

In dit topic kan iedereen zijn ideeën en voorstellen m.b.t. forummeetings kwijt, dit kan gaan van een locatie tot een hele nieuwe vorm van forummeeten, van een activiteit die je wel zou zien zitten tot een nieuwe manier van communiceren. Laat je volledig gaan!

Samenwerking met lokale groepen kan! Zo is er wederzijds contact tussen de forumgebruikers en de lokale groepen. Forumgebruikers kunnen zo kennis maken met de lokale groepen (al dan niet voor de eerste keer) en leden van de lokale groepen komen in contact met het forum.

Tezamen met dit topic willen we zelf al het idee lanceren om een forummeeting feed-back-topic te openen na een meeting. Dit zou dienen tot uiten van zowel positieve als negatieve feed-back over de forummeeting van A tot Z, d.w.z. van organisatie en aankondiging tot verwelkoming en de meeting zelf. Meningen over dit idee zijn welkom.
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]
BiNDing
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 25
Geslacht: Man

Re: Meetingideeën- en voorstellen

Berichtdoor lenny » 18 aug 2014 16:45
De Forumpakjesmeet :)
Spoiler! :
zeker nu de kerstperiode er weer zit aan te komen, in de verre toekomst.
lenny
Forumkoppel 2016

Leeftijd: 22

Berichtdoor Coincidence » 23 aug 2014 09:46
Een restaurantmeeting?
Zolang de groep niet té groot wordt en dit op voorhand goed geregeld wordt (lees: een uiterste inschrijvingsdatum dus niet last minute laten weten dat je alsnog afkomt, en ruim op tijd reserveren bij het restaurant etc.) lijkt dit me wel doenbaar. De leden kunnen bijvoorbeeld via een poll een keuze maken uit een lijst mogelijke restaurants..

Algemene suggesties:
• Eventueel vooraf een instapmoment voor nieuwe leden onder ons of zij die voor het eerst naar een meeting komen en nog niemand kennen (of was dat bij eerdere meetings ook al het geval?).
• Betere communicatie tussen organisatie en meetinggangers zoals bv. GSM-nummer van één van de organisatoren doorgeven (via PB weliswaar) zodat men steeds iemand kan bereiken indien men de groep niet vindt, later zal toekomen, of er zich een ander probleem stelt.
Come quickly, I'm tasting stars!
Coincidence
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 24

Berichtdoor BiNDing » 23 aug 2014 12:10
lenny schreef:De Forumpakjesmeet :)

Coincidence schreef:Een restaurantmeeting?

Klinkt leuk! Keep 'em comin'!
Spoiler! :
Persoonlijke inbreng: bij dat laatste denk ik wel dat we dan op zoek moeten gaan naar iets betaalbaars voor iedereen (dus ook voor scholieren met beperkt zakgeld, bijvoorbeeld). Zodat de meeting voor iedereen toegankelijk is.

Coincidence schreef: Eventueel vooraf een instapmoment voor nieuwe leden onder ons of zij die voor het eerst naar een meeting komen en nog niemand kennen (of was dat bij eerdere meetings ook al het geval?).

Het zou inderdaad drempelverlagend kunnen zijn. Maar op een forummeeting komen er -denk ik- altijd wel meer mensen af die (bijna) niemand IRL kennen dan bij activiteiten van lokale groepen (waar een instapmoment een algemeen gebruik is). En aangezien je al wel op het forum met wat mensen praat, is de drempel sowieso lager, denk ik.
Desalniettemin, het overwegen waard.

Coincidence schreef:• Betere communicatie tussen organisatie en meetinggangers zoals bv. GSM-nummer van één van de organisatoren doorgeven (via PB weliswaar) zodat men steeds iemand kan bereiken indien men de groep niet vindt, later zal toekomen, of er zich een ander probleem stelt.

Mee eens. Het zou de communicatie voor en tijdens een meeting ten goede komen.
Een aparte simkaart is misschien een mogelijkheid (en kost zo goed als niets).

Is er eigenlijk interesse voor samenwerking met lokale groepen mbt een forummeeting? Dit zou ook, bijvoorbeeld, een 'bezoek' aan een lokale groep kunnen inhouden na een activiteit of iets van die aard.
Spoiler! :
De vraag is eigenlijk gericht aan forumgebruikers, maar lokale groepen mogen zeker ook contact met ons opnemen!
BiNDing
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Coincidence » 23 aug 2014 13:57
BiNDing schreef:
lenny schreef:De Forumpakjesmeet :)

Klinkt leuk! Keep 'em comin'!

Persoonlijke inbreng: bij dat laatste denk ik wel dat we dan op zoek moeten gaan naar iets betaalbaars voor iedereen (dus ook voor scholieren met beperkt zakgeld, bijvoorbeeld). Zodat de meeting voor iedereen toegankelijk is.

Inderdaad, daar dacht ik ook aan. Vandaar misschien de keuze stellen tussen een aantal verschillende restaurants (natuurlijk moet dat geen 'echt' restaurant zijn, noem het eerder eetgelegenheden :)) en iets dat voor zoveel mogelijk leden betaalbaar en bijgevolg toegankelijk is. Het mag niet de bedoeling zijn dat er bepaalde groepen op een of andere manier worden uitgesloten.

BiNDing schreef:
Coincidence schreef: Eventueel vooraf een instapmoment voor nieuwe leden onder ons of zij die voor het eerst naar een meeting komen en nog niemand kennen (of was dat bij eerdere meetings ook al het geval?).

Het zou inderdaad drempelverlagend kunnen zijn. Maar op een forummeeting komen er -denk ik- altijd wel meer mensen af die (bijna) niemand IRL kennen dan bij activiteiten van lokale groepen (waar een instapmoment een algemeen gebruik is). En aangezien je al wel op het forum met wat mensen praat, is de drempel sowieso lager, denk ik.
Desalniettemin, het overwegen waard.

Dat is waar. En waarschijnlijk starten de meeste meetings wel met een momentje waarbij iedereen zich kort voorstelt. Dat is op zich ook al drempelverlagend.
Ik zat hier nog een beetje met die restaurantmeeting in mijn hoofd en in zo'n geval leek het me interessanter om elkaar eerst even te leren kennen – maar dat hoeft dan natuurlijk geen apart instapmoment te zijn, dat kan ook met de hele groep tesamen – zodat niet de helft van de groep ongemakkelijk en akelig stil aan tafel zit. Misschien kan dit in het geval van sommige andere meetings ook handig zijn, afhankelijk van wat er op de planning staat.

BiNDing schreef:
Coincidence schreef:• Betere communicatie tussen organisatie en meetinggangers zoals bv. GSM-nummer van één van de organisatoren doorgeven (via PB weliswaar) zodat men steeds iemand kan bereiken indien men de groep niet vindt, later zal toekomen, of er zich een ander probleem stelt.

Mee eens. Het zou de communicatie voor en tijdens een meeting ten goede komen.
Een aparte simkaart is misschien een mogelijkheid (en kost zo goed als niets).

Inderdaad en zo loop je niet het risico dat er van een persoonlijk GSM nummer misbruik wordt gemaakt. En het is ook efficiënter: één en hetzelfde nummer voor alle meetings, waarop je iemand van de moderatoren/organisatoren kan bereiken (in plaats van telkens iemand anders zijn/haar nummer).

BiNDing schreef:Is er eigenlijk interesse voor samenwerking met lokale groepen mbt een forummeeting? Dit zou ook, bijvoorbeeld, een 'bezoek' aan een lokale groep kunnen inhouden na een activiteit of iets van die aard.
Spoiler! :
De vraag is eigenlijk gericht aan forumgebruikers, maar lokale groepen mogen zeker ook contact met ons opnemen!

Kan absoluut leuk zijn, maar ik denk persoonlijk dat het ook leuk is van daarnaast nog steeds meetings met uitsluitend het forum zelf te organiseren. Een kleinere groep dus heb je meer de kans om mede-forumgebruikers te leren kennen.
Coincidence
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Wall » 23 aug 2014 15:29

Of een met-enkele-geëngageerde-vrijwillige-keukenprins(ses)en-forummers-klaargemaakte-maaltijd? Oké, er zal werk in kruipen en oké het zal misschien* niet zo lekker zijn als op restaurant, maar het is wel leuk en het schept een band. Zowel voor de keukenprins(ses)en onder ons als diegene die het eten onder hun neus gaan schuiven.

Gewoon maar een ingeving, hé! 't Is blok, dus alles wat met eten te maken heeft, klinkt aanlokkelijk :kwijl:
Spoiler! :
(*) Ik heb nog nooit iemand vergiftigd, geen paniek.
Moderator van het jaar 2015
Wall
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Leeftijd: 23
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor BiNDing » 23 aug 2014 16:26
Wall schreef:

Of een met-enkele-geëngageerde-vrijwillige-keukenprins(ses)en-forummers-klaargemaakte-maaltijd?

+1
BiNDing
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Coincidence » 23 aug 2014 17:18
Wall schreef:

Of een met-enkele-geëngageerde-vrijwillige-keukenprins(ses)en-forummers-klaargemaakte-maaltijd? Oké, er zal werk in kruipen en oké het zal misschien* niet zo lekker zijn als op restaurant, maar het is wel leuk en het schept een band. Zowel voor de keukenprins(ses)en onder ons als diegene die het eten onder hun neus gaan schuiven.

Gewoon maar een ingeving, hé! 't Is blok, dus alles wat met eten te maken heeft, klinkt aanlokkelijk :kwijl:
Spoiler! :
(*) Ik heb nog nooit iemand vergiftigd, geen paniek.
Oh ja! Dat klinkt als een geweldig strak plan! :kwijl:

Wall schreef:en oké het zal misschien* niet zo lekker zijn als op restaurant
Pas op, dat is een gevaarlijke uitspraak hoor. ;) Daar zou ik zomaar nog niet aan twijfelen. :D
Coincidence
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor redwings » 07 sep 2014 21:25
Ik ben wel pro zo'n instapmoment eigenlijk. Ik ken niet echt veel mensen op dit forum, maar zou daar wel graag verandering in brengen, maar die drempel is me nogal groot om helemaal alleen te zijn :wink:

Een kook-etentje lijkt mij supertof, koken in groep is sowieso altijd leuk!
-Babbelaar van het jaar 2015-
redwings
Knapste vrouwelijke forummer 2016

Berichtdoor Grensgeval » 09 sep 2014 00:57
redwings schreef:Ik ben wel pro zo'n instapmoment eigenlijk. Ik ken niet echt veel mensen op dit forum, maar zou daar wel graag verandering in brengen, maar die drempel is me nogal groot om helemaal alleen te zijn.

2
Welcome to my world of make believe
Grensgeval
Regular user
Regular user

Leeftijd: 26

Berichtdoor BiNDing » 20 sep 2014 14:14
redwings schreef:Ik ben wel pro zo'n instapmoment eigenlijk.

Grensgeval schreef:2

Wordt genoteerd
BiNDing
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Loesbloem » 23 okt 2014 18:08
Ik ben ook geïnteresseerd in een forummeeting! 'k Vond het jammer dat de strandmeeting niet is doorgegaan; al is het nu geen echt kubb-weer meer. Maar een herfst/winterwandeling kan ook leuk zijn ;)
Ah eigenlijk maakt het mij niet zoveel uit wat we zouden doen, het gaat er mij meer om nog wat leuke mensen van op dit forum te leren kennen :D
Loesbloem
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Wall » 23 okt 2014 18:39
Er is een idee aan het groeien voor een meeting begin december! Van zodra er meer nieuws te vertellen valt, hoor je het wel ;)
Moderator van het jaar 2015
Wall
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Berichtdoor Roslin87 » 27 okt 2014 00:45
Wall schreef:Er is een idee aan het groeien voor een meeting begin december! Van zodra er meer nieuws te vertellen valt, hoor je het wel ;)

Oewww! Lijkt mij wijs! :cheerleader:
Roslin87
Regular user
Regular user

Leeftijd: 30

Berichtdoor Loesbloem » 27 okt 2014 01:53
Wall schreef:Er is een idee aan het groeien voor een meeting begin december! Van zodra er meer nieuws te vertellen valt, hoor je het wel ;)

Toppie :-D
Loesbloem
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor redwings » 27 okt 2014 20:18

Ooh, ik probeer zeker te komen! (als ik durf, hihi :whistle: )
-Babbelaar van het jaar 2015-
redwings
Knapste vrouwelijke forummer 2016

Berichtdoor Darkcrow » 15 nov 2014 15:02
Wel, ik ben er zelf nog niet klaar voor maar wat dacht je van;
- een gezelschapsspeldag: op een koude winterdag lijkt me dit iets leuk om mee bezig te zijn.
- een babbelavond: ook iets goed om mee bezig te zijn, en bovendien goedkoop
- een zwemavond: lijkt me leuk om zo eens met zijn allen naar een tropisch zwembad te gaan. Het nadeel is wel dat je je dan half naakt in een zwembroekje je moet laten zien, kan voor sommige een probleem zijn. Aan de andere kant is het positieve dat je knappe mannen kan bewonderen (of vrouwen voor diegene die op vrouwen vallen, of beiden).
- een verjaardagsreceptie: een verjaardagsreceptie voor 20 jaar WJNH
- een herfstwandeling: het kan altijd interessant zijn om door de bossen te wandelen tussen de prachtige herfstkleuren en ondertussen een babbel te slaan.
- een Holebibeurs: Dit is een beurs voor Holebi's en sympathisanten. Dit is een uitstekend moment waarbij holebi's elkander kunnen helpen om uit de kast te komen. Al die mensen die je regelmatig op het forum ziet met hun vele vragen kunnen dan persoonlijk en anoniem naar deze beurs gaan om hun problemen te bespreken, om meer informatie te verkrijgen, om activiteiten te doen, enz. Ook een ideaal moment om Holebi's te vinden met dezelfde interesse.
- een kookdag: samen iets koken lijkt me interessant om te doen, en dan met zijn allen alles opeten
- een dag naar de dierentuin: dit kan altijd iets geven 't is een klassieker.
- een fietstocht: Kan leuk zijn zolang er een fietsenmaker mee gaat.
- een museumbezoek: dit is meer een meeting met een specifieke interesse.
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 30

Berichtdoor mientje » 12 dec 2014 09:33
Ik zou het ontzettend fijn vinden als er forumawards zijn dit jaar. Als de modjes allemaal een te druk leven hebben, wil ik mij daar ook wel mee bezig houden, maar ik wil hun werk niet afpakken zonder het eerst te vragen. :cheerleader: :cheerleader: :cheerleader:
Spoiler! :
Vorig jaar is dat precies wat foutgelopen... :oops:
mientje
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor adarr91 » 12 dec 2014 10:43
mientje schreef:Ik zou het ontzettend fijn vinden als er forumawards zijn dit jaar. Als de modjes allemaal een te druk leven hebben, wil ik mij daar ook wel mee bezig houden, maar ik wil hun werk niet afpakken zonder het eerst te vragen. :cheerleader: :cheerleader: :cheerleader:

Er was al aan gedacht! Ze zijn op komst. :)
Spoiler! :
Hoera voor BiNDing!
- The journey of a thousand miles begins with one step -
adarr91
Senior user
Senior user

Berichtdoor BiNDing » 12 dec 2014 11:55
adarr91 schreef:
mientje schreef:Ik zou het ontzettend fijn vinden als er forumawards zijn dit jaar. Als de modjes allemaal een te druk leven hebben, wil ik mij daar ook wel mee bezig houden, maar ik wil hun werk niet afpakken zonder het eerst te vragen. :cheerleader: :cheerleader: :cheerleader:

Er was al aan gedacht! Ze zijn op komst. :)
Spoiler! :
Hoera voor BiNDing!

Dat was met hulp van, mientje.
Ere wie ere toekomt :)
BiNDing
Forum addict
Forum addict

192 berichten • Pagina 1 van 101, 2, 3, 4, 5 ... 10