bi-schierig of bi? Alvast niet hetero...

Hier is plaats voor alle vragen rond genderdiversiteit, seksuele identiteit, bi- en transseksualiteit of vragen van multiculturele aard.
Plaats reactie
LP1990
New user
New user
Geslacht: Vrouw

bi-schierig of bi? Alvast niet hetero...

Bericht door LP1990 » 04 feb 2018 10:20

Hier ben ik dan, toch wel wat ouder dan het gemiddelde forumpubliek, maar deze website lijkt mij de ideale (en misschien enige plek) om toch wat anoniem over mijn twijfels te spreken. Ondertussen ben ik 27 en een mens zou denken dat mijn seksualiteit dan toch wel al helder zou moeten zijn, misschien wel, maar bij mij dus niet.
Ik kan in alle eerlijkheid zeggen dat het een van de eerste keren is dat ik mezelf toelaat om er stil bij te staan. Maar het verpletterend verlangen dat mij aantrekt tot mijn vrouwelijke collega dwingt mij om er verder iets mee te doen. Na het lezen over bi-schierigheid lijkt het mij niet zo dat ik in deze categorie pas, want de gevoelens die ik heb voor deze fantastische vrouw betreffen meer romantische dan fysieke gedachten. Al kan ik niet ontkennen dat ik heel vurig hoop dat ze mij ooit zal vastnemen en innig zoenen waarbij een passionele scène zich verder ontplooit ;-).
In mijn kindertijd en de eerste 4 jaar van het secundair onderwijs heb ik mij nooit bezig gehouden met relaties, zowel vrouwelijk als mannelijk. Ik verdiepte mij in boeken en het schrijven van eigen verhalen over allerlei avonturen in een wereld die me veel interessanter leek dan degene waar ik mij werkelijk in bevond. Eens ik 20 werd, passeerden er reeds 3 vrouwen waar ik verliefd op werd, maar nooit zo hevig als momenteel (het bleef ook steeds bij fantaseren en denken, wat als…) . Er passeerden ook 3 mannen waar ik steeds een relatie van ongeveer een jaar mee onderhield, maar steeds bleken zij achteraf keer op keer een erbarmelijke keuze te zijn. En dat besef zorgde ervoor dat ik de relaties steeds zelf beëindigde. Na mijn laatste stukgelopen relatie begon ik mij sterk te focussen op mijn tweede diploma en daarna het werken aan mijn carrière (die voor mij heel belangrijk is). Ondertussen ben ik 5 jaar single, en dan plots verschijnt daar die prachtige vrouw op mijn nieuwe job, en ik ben helemaal van de kaart. Ik kan niet naar haar kijken of ik ben bang dat ze ontdekt dat ik haar ongelofelijk vind! Ze inspireert mij alvast heel sterk om verder muziek over te schrijven, maar opnieuw wordt het in werkelijkheid een probleem, want ik moet natuurlijk wel met haar samenwerken.

Ik besef dat deze post behoorlijk wat langer is dan wat ik anders lees van vragen op dit forum, maar ik hoop echt dat iemand mij wat verder op weg kan zetten. Ik ben niet meer van plan om deze gevoelens en gedachten aan de kant te schuiven, dus wat handvaten zouden mij echt wel kunnen helpen.
Alvast bedankt.

Florre
Moderator van het jaar 2017
Geslacht: Man

Re: bi-schierig of bi? Alvast niet hetero...

Bericht door Florre » 04 feb 2018 10:40

Eerst en vooral van harte welkom op het forum,
je hebt een heel herkenbaar verhaal voor velen van ons.

Het een beetje verdringen van gevoelens, omgaan met het andere geslacht omdat het zo hoort,...
Maar af en toe (vaak geregeld) merken dat dit niet alles is en stiekem kijken naar je eigen geslacht.

Wat mij heel hard geholpen heeft is er eerlijk erover na te denken naar wie ik nu het snelst kijk de man / vrouw
en van o.a. daaruit groeide mijn inzicht in mijn eigenheid.

Als tip zou ik meegeven om je niet in een vakje te laten duwen,
dit is dan soms voor jezelf heel duidelijk maar eigenlijk zijn er geen vakjes.

Hopelijk helpt dit loshangend tekstje je een beetje,
maar ongetwijfeld reageren de andere forummers ook nog!
Ik zou zeggen snuister wat rond en voel je hier vooral thuis!

Groetjes
Florre
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 05 feb 2018 21:39

Hey LP1990

Kan je met iemand in je omgeving praten hierover? Een goeie vriend of vriendin die je in vertrouwen kan nemen? Ik denk dat het misschien gemakkelijker kan zijn om met iemand uit je omgeving te praten over je gevoelens.

Florre heeft een punt, je moet jezelf niet in een vakje proberen duwen. Akkoord, het is soms makkelijker (vooral voor de omgeving, maar soms ook voor jezelf) om gewoon te zeggen: ik ben LP1990 en ik ben biseksueel. Maar je kan ook zeggen: ik ben LP1990 en ik heb gevoelens voor mijn (vrouwelijke) collega. Uiteindelijk doet het er allemaal niet zo veel toe wat het is of hoe je het noemt ;)

En om ook even te reageren op je ander topic: probeer haar misschien eens wat te leren kennen. Haar uit de weg gaan, zal op den duur ook maar raar overkomen, hé. En wie weet is de klik wel wederzijds en komt er van het ene wel het andere. Ik zou gewoon zeggen: niet te veel panikeren, niet te veel overdenken, gewoon jezelf zijn en je ziet wel wat er komt.

Succes!

Lilith
New user
New user

Bericht door Lilith » 10 feb 2018 15:28

Hallo LP1990

Ik geloof dat seksualiteit en de categorieën waarin we leren te denken gedeeltelijk een maatschappelijk construct zijn. In werkelijkheid is seksualiteit iets fluïde en zitten veel mensen niet helemaal in de categorie hetero of homo/bi. Je kan altijd de Kinsey Scale test doen om meer te weten te komen over jezelf, maar als je echt voelt dat je verliefd bent op een andere vrouw dan is datgene wat je voelt heel simpel: verliefdheid. Het kan ook zijn dat je veel bewondering hebt voor haar en voor hoe zij is? (Ze is misschien heel competent in haar job, heel succesvol, heel efficiënt, ze kleedt zich goed?) Bewondering en romantische platonische verheerlijking zijn twee dingen die soms in elkaar overvloeien. Maar als je haar wilt aanraken en haar wil kussen en eventueel met haar naar bed gaan (seksuele fantasieën), dan denk ik wel dat je jezelf mag categoriseren als queer. :) Hoewel je jezelf helemaal niet moet bestempelen als iets... Ik zou gewoon: 'go with the flow' doen als ik jou was. :D

Ik weet niet wat voor soort job je doet, maar als je ergens tijdelijk werkt zou ik het er zeker op wagen. Als je vast werk hebt en nog lang met haar zal moeten samenwerken zal je voorzichtiger te werk moeten gaan om te zorgen dat je geen blauwtje loopt of je werkrelaties verpest... Ik zou haar opzoeken op social media en kijken of ze een partner heeft en of je ziet of ze misschien ook bi of lesbisch kan zijn (bv groepen waar ze zich voor inschrijft ofzo?) Verder zou ik zeker eens met haar proberen te praten zodat je weet wat voor vlees je in de kuip hebt, aan haar lichaamstaal kan je zeker zien of ze eventueel interesse heeft! Ik wens je veel succes en hoop dat het je lukt! :)
''Take the risk or lose the chance''

LP1990
New user
New user

Bericht door LP1990 » 18 mar 2018 20:35

Alvast bedankt voor al jullie reacties, en sorry voor mijn late antwoord.
Ik ben er echt nog veel mee bezig geweest, ik kon het wel een beetje wegsteken omdat ze eventjes op uitwisseling was in een andere afdeling, maar ondertussen is ze terug enja bon, mijn gevoelens dus ook.
Nu hoe het zich verder heeft ontplooid, dat had ik absoluut niet gepland.
Bon, ik had dus een mede collega toevertrouwd dat ik verliefd was op die andere collega, en ze leek een beetje te schrikken. Nu ik was eerst een gesprek over geaardheid gestart met haar omdat ik weet dat zij ook lesbisch is. Later vertelde ze mij dat ze blijkbaar al een hele lange tijd een relatie heeft met die collega waar ik verliefd op ben. Ik voelde mij mega schuldig en beschaamd dat ik het haar ten eerste had gezegd, maar ook omdat ik het gevoel had dat ik tussen hen kwam te staan. Dusja, ondertussen weet die collega waar ik verliefd op ben ook dat ik er dus verliefd op ben. Ik kon dan niet anders dan erover te spreken, maar goed op dat moment kwam ik echt op te weinig woorden. Heb haar dan een lang whatsapp bericht gestuurd om eigenlijk een beetje te minimaliseren dat ik verliefd op haar was, dat ik meer naar haar opkijk enzovoort...
Maar ik weet goed genoeg dat dat zever is, maar ik wil echt niet dat het vreemd wordt tussen ons drie want we hebben echt een goeie band met elkaar. We hebben deze week afgesproken om eens te spreken buiten het werk, want zo op de werkplek ergens tussendoor is echt niet het ideale moment om het over zo'n zaken te hebben.
Nu ik heb een goeie vriendin die in een regenbooghuis vrijwilligerswerk doet en ze ging mij eens meenemen op een dergelijke activiteit. Ik denk dat ik op die manier verder kan exploreren.
Het is allemaal plots een heel drama geworden, en dat wou ik net vermijden, maar het is wellicht goed dat het geweten is want dan maak ik mezelf geen blaasjes wijs.

Lilith
New user
New user

Bericht door Lilith » 09 apr 2018 23:03

Oh f*ck. Dat is vervelend zeg... Maar je hebt er tenminste over gesproken en dat kan ook al helpen om alles een plaatsje te geven! Misschien kan je haar nu beter vergeten, verder gaan en van jezelf aanvaarden dat je ook gevoelens voor vrouwen kan hebben. Wie weet is het de eerste stap naar een leuke relatie met een vrouw! :) Good luck!
''Take the risk or lose the chance''

winteriscoming
Regular user
Regular user

Bericht door winteriscoming » 12 aug 2018 21:19

Amai, jouw verhaal is bijna exact hoe het bij mij gegaan is (afgezien van dat deel over het werk). Je bent dus zeker niet de enige die op deze leeftijd nog soms twijfels heeft.

Plaats reactie