Van hetero naar homo

Hier is plaats voor alle vragen rond genderdiversiteit, seksuele identiteit, bi- en transseksualiteit of vragen van multiculturele aard.
Plaats reactie
BadPritt
New user
New user
Geslacht: Man

Van hetero naar homo

Bericht door BadPritt » 23 okt 2017 20:40

Allereerst sorry voor mijn leeftijd, blijkbaar pas ik hier niet meer (maar een holebi forum dat discrimineert kan ook niet he ;))

Wou gewoon eens vragen of er nog mensen zijn die van hetero naar hole(bi) zijn gegaan? In het kort had ik op mijn 15e totaal geen interesse in jongens/mannen, op mijn 18e eens een kleine (dronken) ervaring, pas rond mijn 25e een eerste bewuste ervaring puur voor de seks, en nu 10 jaar als 'bi' later enkel nog interesse in mannen. Tot voor kort was het vooral nog om een vaste FWB-vriend te vinden, vandaag is het al met twijfel om een vaste vriend te zoeken.

Moet er wel bijzeggen dat ik de grootste laatbloeier ben dat je ooit gaat kennen lol, dat ik als tiener ook niet beter wist dan hetero te zijn, hoe raar dat ook klinkt. Ik lig ook niet in de knoop met mezelf, vraag me gewoon af of er nog mensen zijn die ook zo laat holebi geworden zijn of het beseft hebben.
modverplBericht werd verplaatst naar het topic 'Accenten', hier komt het beter tot zijn recht. - Florre

Nyandere
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Van hetero naar homo

Bericht door Nyandere » 24 okt 2017 03:47

Hmja, bij mij evolueerde ik ook langzaamaan van hetero (nuja lesbisch eigenlijk als ik terugkijk) naar panseksueel.
Zat het er altijd in? Geen flauw idee. Kheb een en ander moeten uitproberen om het te begrijpen.

Dus denk dat het wel normaal is.
Don't mess with the Ness

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 24 okt 2017 12:19

Ik denk ook dat het in die zin nooit vast bepaald is. Je start waar je denkt dat je start en je leert jezelf kennen. Bij mij is het van een grote '?' naar homo gegaan.
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

BartV
Senior user
Senior user

Bericht door BartV » 24 okt 2017 12:57

vorvzie schreef:Ik denk ook dat het in die zin nooit vast bepaald is. Je start waar je denkt dat je start en je leert jezelf kennen. Bij mij is het van een grote '?' naar homo gegaan.
Jeps, bij mij ook... ik ging er vanuit da'k op meisjes viel omda da "normaal" was... Gelukkig komt wijsheid met de jaren :lol:
"Alt er Love" -> Alles is liefde

BadPritt
New user
New user

Bericht door BadPritt » 25 okt 2017 13:10

BartV schreef:
vorvzie schreef:Ik denk ook dat het in die zin nooit vast bepaald is. Je start waar je denkt dat je start en je leert jezelf kennen. Bij mij is het van een grote '?' naar homo gegaan.
Jeps, bij mij ook... ik ging er vanuit da'k op meisjes viel omda da "normaal" was... Gelukkig komt wijsheid met de jaren :lol:
Met de jaren? Decennia in mijn geval :)

Pollemss?

Bericht door Pollemss? » 12 jan 2018 19:58

Beste grootste laatbloeier,

Die titel was toch wel voor mij dacht ik...

Ik ben hier ook terecht gekomen als 'oudje'.
Ik was (en ben) redelijk newbie in het holebi leven. En ben ongeveer jouw leeftijd.
Misschien was ik al heel lang bi - of homo- maar heb daar nooit lang bij stil gestaan.

Om kort op je vraag te antwoorden: ma nee je bent niet alleen

Ik was ooit wat actiever op dit forum, check nu af en toe een keer in. 'k zal dit topic effe blijven volgen :-)

Lilith
New user
New user

Bericht door Lilith » 29 apr 2018 19:57

Hallo

Ik denk dat datgene wat we met de paplepel ingegoten krijgen (heteroseksualiteit) vaak de norm wordt, ook al voel je diep vanbinnen dat er misschien toch iets meer is. Het vergt dan wel wat moed om tegen de stroom in te zwemmen en te daten met mensen van hetzelfde geslacht... Maar als je dit niet doet dan zal je ook nooit weten hoe en wie je bent. Het feit dat je twijfelt zegt al genoeg. Al mijn heterovriendinnen zeggen dat geen haar op hun hoofd eraan denkt om het met een vrouw te doen. Ze vinden vrouwen seksueel niet aantrekkelijk, etc.. . Conclusie: ik ben niet-hetero, want ik wil dat allemaal wel en ik word ook verliefd op vrouwen. Ik dacht vroeger ook (of wou dat denken...) dat ik hetero was, maar ondertussen heb ik het licht gezien. :D
''Take the risk or lose the chance''

geeninspiratie
Senior user
Senior user

Bericht door geeninspiratie » 29 apr 2018 23:26

Mijn tante was al tweemaal getrouwd met een man en had al drie kinderen voor ze besefte dat ze lesbisch was en uit de kast kwam op 36-jarige leeftijd, dus je bent niet de enige ;) .
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Lilith
New user
New user

Bericht door Lilith » 30 apr 2018 16:26

geeninspiratie schreef:Mijn tante was al tweemaal getrouwd met een man en had al drie kinderen voor ze besefte dat ze lesbisch was en uit de kast kwam op 36-jarige leeftijd, dus je bent niet de enige ;) .
Oef. Een hele opluchting. :D
''Take the risk or lose the chance''

Plaats reactie