Nieuw

Hier is plaats voor alle vragen rond genderdiversiteit, seksuele identiteit, bi- en transseksualiteit of vragen van multiculturele aard.
7 berichten • Pagina 1 van 1

Nieuw

Berichtdoor jens95 » 06 jul 2017 18:10
Hallo iedereen ,

Na lang twijfelen,uitstellen en goede raad heb ik me hier aangemeld. Ik ben een transman wat dus wil zeggen dat ik een transformatie van vrouw naar man wil ondergaan met alle gevolgen die erbij komen kijken. Familie die dat niet wil/kan begrijpen en aanvaarden. Mensen die je leert kennen wat uiteraard fijn is,tot je hen moet zeggen dat je transman bent dan haken ze plots af. Zogenaamde vrienden die plots niets meer laten horen. Op deze moment zie ik alles op een heel negatieve manier , er zijn dagen dat ik 12 uur op een dag kan werken en dan denk ik er niet aan en gaat het goed. Maar eens ik terug thuis kom en niets te doen heb duiken al die negatieve beelden terug op. Niet goed weten hoe ik verder zal moeten met mijn leven. Of ik er echt alleen voor zal komen te staan. Mijn moeder kan intussen een heel klein beetje begrip opbrengen voor mijn situatie, zij is ook wel de enige die het wil begrijpen. Maar er wringt nog iets , mijn voorkeur in een relatie zal uitgaan naar mannen. Wat dus wil zeggen dat het voor de familie nog een shock met zich mee zal brengen. Over dat onderwerp heb ik het nog met niemand kunnen hebben thuis of met de mensen die het weten,ik heb schrik. Ze kunnen dit al niet vatten laat staan dat ik nog eens met een man zou thuiskomen. Nu. . genoeg geklaag ! Als er mensen zijn die hetzelfde hebben meegemaakt of ook in deze situatie zitten en een oplossing weten hoe je hierdoor heen komt mag je het gerust laten weten. Op deze moment is het aftellen tot de dagen voorbij zijn en hopen op dagen die beter worden.

Alvast bedankt !
WANNEER DE MACHT VAN DE LIEFDE WINT VAN DE LIEFDE VOOR DE MACHT, ZAL ER VREDE ONTSTAAN.
jens95
New user
New user

Re: Nieuw

Berichtdoor Pancake » 06 jul 2017 22:27
Alvast welkom Jens! Het moet niet gemakkelijk voor je zijn, maar hier ontvangen we je met open armen :D
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016
Pancake
Knapste mannelijke forummer 2016

Leeftijd: 21
Geslacht: Man

Berichtdoor jens95 » 07 jul 2017 16:08
Pancake schreef:Alvast welkom Jens! Het moet niet gemakkelijk voor je zijn, maar hier ontvangen we je met open armen :D

Dank je (-: !
WANNEER DE MACHT VAN DE LIEFDE WINT VAN DE LIEFDE VOOR DE MACHT, ZAL ER VREDE ONTSTAAN.
jens95
New user
New user

Berichtdoor Clover » 08 jul 2017 12:26
Dag jens95. Welkom op het forum! Ik kan me enkel aansluiten bij wat Pancake zegt. Hier mag je zijn wie je bent; niemand zal je veroordelen. Het maakt helemaal niet uit dat als je als transman op jongens valt. ;) Transseksualiteit en seksuele geaardheid zijn nu eenmaal twee verwante, maar weliswaar verschillende zaken. We weten hier allemaal dat de wereld niet zwart-wit is, maar eerder - euh, ja - vijftig tinten grijs. :lol:

Al snap ik uiteraard wel dat je schrik hebt om dit aan je naasten te vertellen, zeker na de blijkbaar niet al te positieve reacties op je coming-out als transseksueel. Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar trek het je niet aan. Vrienden die jou niet respecteren, verdienen je vriendschap niet. Er zijn genoeg ruimdenkende mensen die niet malen om dat ene aspect van jou. Wat je familie betreft: geef hen wat tijd. Je moeder is al iets bijgedraaid, de rest zal wel volgen. :)

Tot slot nog twee goedbedoelde tips. Je kijkt zelf maar wat je ermee doet. ;) Ten eerste, zorg dat je niet te veel opgaat in je werk. Het is verleidelijk om nu hard te werken, zeker aangezien het je helpt om je gedachten te verzetten, maar het gevaar van opgebrand te geraken door harde arbeid loert om de hoek. Zoek dus ook andere bezigheden die je ontspannen. Misschien kan je eens kijken naar de activiteiten van een lokale holebiorganisatie of van T-Jong (de jeugdbeweging voor transgenders).

Ten tweede, kijk eens naar de Duitse film Romeos (2011), mocht je die nog niet kennen. Het verhaal van het hoofdpersonage is hetzelfde als het jouwe. Hij is tevens een transjongen die gevoelens krijgt voor een andere jongen. Het is een feelgoodfilm, dus misschien biedt hij je op een of andere manier wel steun.

Soit, nogmaals :welkom: op het forum!
Clover
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 23
Geslacht: Man

Berichtdoor jens95 » 08 jul 2017 13:05
Clover schreef:Dag jens95. Welkom op het forum! Ik kan me enkel aansluiten bij wat Pancake zegt. Hier mag je zijn wie je bent; niemand zal je veroordelen. Het maakt helemaal niet uit dat als je als transman op jongens valt. ;) Transseksualiteit en seksuele geaardheid zijn nu eenmaal twee verwante, maar weliswaar verschillende zaken. We weten hier allemaal dat de wereld niet zwart-wit is, maar eerder - euh, ja - vijftig tinten grijs. :lol:

Al snap ik uiteraard wel dat je schrik hebt om dit aan je naasten te vertellen, zeker na de blijkbaar niet al te positieve reacties op je coming-out als transseksueel. Het is gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar trek het je niet aan. Vrienden die jou niet respecteren, verdienen je vriendschap niet. Er zijn genoeg ruimdenkende mensen die niet malen om dat ene aspect van jou. Wat je familie betreft: geef hen wat tijd. Je moeder is al iets bijgedraaid, de rest zal wel volgen. :)

Tot slot nog twee goedbedoelde tips. Je kijkt zelf maar wat je ermee doet. ;) Ten eerste, zorg dat je niet te veel opgaat in je werk. Het is verleidelijk om nu hard te werken, zeker aangezien het je helpt om je gedachten te verzetten, maar het gevaar van opgebrand te geraken door harde arbeid loert om de hoek. Zoek dus ook andere bezigheden die je ontspannen. Misschien kan je eens kijken naar de activiteiten van een lokale holebiorganisatie of van T-Jong (de jeugdbeweging voor transgenders).

Ten tweede, kijk eens naar de Duitse film Romeos (2011), mocht je die nog niet kennen. Het verhaal van het hoofdpersonage is hetzelfde als het jouwe. Hij is tevens een transjongen die gevoelens krijgt voor een andere jongen. Het is een feelgoodfilm, dus misschien biedt hij je op een of andere manier wel steun.

Soit, nogmaals :welkom: op het forum!

Wáw dank je voor de woorden én de steun ! Het doet me enorm goed ! En je tips ga ik zeker en vast opvolgen ! Nogmaals enorm hard bedankt !
jens95
New user
New user

Berichtdoor Me, myself and I » 08 jul 2017 15:09
Dag Jens,

Pas inderdaad op dat je niet te veel gaat werken en er te veel in opgaat. Het zorgt er enkel voor dat je niet kan nadenken ondertussen. Dat jij zeker bent van je beslissing is het allerbelangrijkste. Dat je mama je beetje bij beetje begrijpt, zal een hele troost zijn. Hou hier zeker aan vast! De rest volgt wel. Hoe jij alles ervaart, wat je voelt, aan wat je denkt, dat weten we niet. Maar je kan steeds bij ieder van ons hier terecht!

Knuf
Tess
Me, myself and I
New user
New user

Leeftijd: 28
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Belle » 09 jul 2017 21:00
Het mooiste is jezelf kunnen zijn. Maar dat is natuurlijk niet makkelijk. Ik geloof dat als je je gevoel volgt, uiteindelijk alles wel goed komt. Het mag soms moeilijk lijken. Maar de weg die je zelf volgt, is de enige echte.
Je bent wie je bent en dat kan niemand veranderen.
Belle
New user
New user

Leeftijd: 31
Geslacht: Vrouw

7 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Accenten