man, vrouw, mouw, vran?

Hier is plaats voor alle vragen rond genderdiversiteit, seksuele identiteit, bi- en transseksualiteit of vragen van multiculturele aard.
6 berichten • Pagina 1 van 1

man, vrouw, mouw, vran?

Berichtdoor Sam(?) » 10 sep 2016 22:46
Dag lieve mensjes

Ik ben efkes helemaal in de war…
Ik ben altijd graag vrouw geweest (ik ben dus een vrouw), maar mijn stemming wisselt tussen vrouwelijk en mannelijk. Tijdens mijn relaties kwam dat nooit echt naar boven omdat ik een duidelijke ‘rol’ had. Bij mijn vriendinnen kleedde ik me minder vrouwelijk, bij mijn vriend vrouwelijker.
Nu we uit elkaar zijn, begin ik dat mannelijke gevoel weer te voelen. Het is precies sterker dan ervoor en ik kan het niet meer zo laten. Koop sportbh’s om mijn borsten te verbergen (per ongeluk mijn rib gekneusd omdat ik twee te strakke bh’s over elkaar heb gedragen), kies kleren ‘voor mannen’ zodat je mijn vormen minder goed ziet. Ik observeer mannen en probeer hen na te doen: wandelen, staan, zitten. Hoe doen ze dat?
Eigenlijk vind ik het heel leuk, maar toch schept het ook onzekerheid.
Heel vreemd om te voelen hoe je je lichaam (dat je normaal mooi en ok vindt) plots bijna walgelijk vindt. Het past niet bij hoe/wie ik me nu voel.
Ik begrijp er niets van…
Ik weet praktisch zeker dat er genoeg vrouw in mij zit om vrouw te blijven, maar dat mannelijke is er ook en ik weet niet wat ik ermee moet doen.
Ik kleed me nu mannelijker en voel me er goed bij (alleen jammer dat ik even geen spannende bh’s kan dragen, pijn ;)), maar ik begrijp niets van alles dat erbij komt kijken. Eerst zag ik het als een soort spannend verkleedpartijtje, maar nu wordt het toch meer. Ik begin me vragen te stellen bij mijn eigen genderidentiteit. Het is heel verwarrend. Ik probeer me dan voor te stellen hoe ik me op dit moment (mannelijker gevoel) zou voelen indien ik samen was met een meisje. Zou ik een wat mannelijkere rol willen innemen? Maar ik draag soms ook kleedjes… Hoe gedraag ik mij, hoe denk ik over anderen? Idem over mannen, wat als ik met een man zou samenzijn, ben ik dan plots homo? Heel verwarrend allemaal…
Iemand die een beetje begrijpt wat ik bedoel?

Dankje!
Sam(?)
New user
New user

Re: man, vrouw, mouw, vran?

Berichtdoor Confusion » 11 sep 2016 08:59
Hallo.

Wat jij hier beschrijft lijkt mooi aan te sluiten bij de theorie van het non-binair gender spectrum. Zoals de naam al doet vermoeden wordt daarin gesteld dat gender een spectrum is in plaats van tweeslachtig, en dat sommige mensen zich meer ergens in het midden bevinden dan aan de twee uiteinden. Dit zou zich dan uiten in wat men noemt; "non-binair Transgenderisme". Maar niet elke non-binair voelt of ervaart het op exact dezelfde manier. Sommigen voelen zich alsof ze pal tussen de twee uiteinden staan, anderen leunen dan weer naar één van de uiteinden zonder zich er compleet mee te indentificeren, dan zijn er weer mensen die heel de tijd heen en weer lijken te slingeren over het spectrum, en er zijn ook nog diegenen die zich doodleuk genderloos voelen! Ja, vandaar dus de benaming van 'spectrum'.

MAAR voorlopig is dit slechts een theorie. De medische wereld erkend gender-identiteit (voorlopig nog) niet als een spectrum.

Trouwens, er is veel info over non-binair transgenderisme te vinden online, maar helaas zit daar ook veel bullsh*t tussen. Check dus zeker je bronnen na als je het verder moest gaan onderzoeken.

Het beste nog! :yes:
Confusion
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 23
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Sam(?) » 13 sep 2016 20:18
Dankje, Confusion, je reactie is helpend. Gewoon al het feit dat je reageert doet veel en de info helpt ook.

Groetjes

Sammie-boy (nu toch)
Sam(?)
New user
New user

Berichtdoor Shifty » 17 nov 2016 15:21
Hallo,

Ik begrijp je verhaal volledig! Ik zit op dit moment in een soort gelijke situatie. In mijn geval ben ik een man die zich de eene dag meer vrouw voelt, daarna weer wat meer man en soms ook iets dat eerder in het midden valt. Ik vind het ook allemaal heel verwarrend en vind het heel moeilijk mijn hoofd er rond te krijgen. Als ik terug kijk naar mijn verleden waren er altijd wel aanwijzingen, maar nu begint het steeds meer naar de voorgrond te treden. Spijtig genoeg kan ik je geen raad geven daar ik zelf met heel de situatie met de handen in het haar zit. Weet dat je in ieder geval niet alleen bent, moest dit een troost zijn (niet dat we er verdrietig over moeten zijn natuurlijk, we zijn nu eenmaal zo, niets mis mee).
Shifty
New user
New user

Leeftijd: 25
Geslacht: Man

Berichtdoor Sam(?) » 17 nov 2016 18:15
Hey,

Ik heb wel wat gehad aan het t-jongforum intussen.
En toch blijft t vreemd, vooral het heen en weer geslinger.
De ene dag een kleedje, de andere dag een verhullende t-shirt en een mannenbroek... Daardoor voelt het soms ook of ik overdrijf. Meestal is mijn vrouwzijn geen probleem, waarom dan een probleem maken...
Ik heb wel het geluk dat ik een meisje ben, het lijkt me veel moeilijker voor jou om te experimenteren. Bij een man wordt dit veel sneller opgemerkt.
Ik zoek trouwens een stylist(e) die me af en toe kan helpen met een make-over ;).
Jammer dat ik een vrouwelijke bril draag, dat doet veel af van een mannelijke look (maar tis wel een hele mooie bril).
In het algemeen heb ik wel al meer rust. De gevoelens zijn weer minder sterk en ik vind het meestal weer ok dat ik borsten heb (ik vind ze ook wel mooi). Toen ik mijn eerste bericht schreef, kon ik bijna niet in de spiegel kijken omdat ik mijn borsten zo vervloekte.
Ik vermoed dat het iets is dat in golven zal komen bij mij. Het is gewoon verwarrend omdat ik niet per se een supermannelijk type meisje ben (maar zeker ook niet supervrouwelijk). Ik zal het maar houden op ergens tussenin met mijn vrouwelijke en mijn mannelijke dagen.
Het is gewoon moeilijk om je te profileren naar de buitenwereld toe. Ik wil soms niet aangesproken worden met zij en haar en de dag erna misschien weer wel. Ik denk dat ik het als een soort verborgen iets zal houden.. Het is voor mezelf al zo verwarrend. Ah, ik weet het niet. Dag per dag zeker.
Maar hé, we zijn al niet alleen, dat is ook al veel. Goede moed!
Sam(?)
New user
New user

Berichtdoor Shifty » 17 nov 2016 20:18
Hey,

Inderdaad als jongen ligt het voor mij inderdaad misschien wat moeilijker daar mijn vrouwelijkheid enkel achter de schermen naar boven kan komen of dat is toch hoe het op dit moment voor mij is. Ik zou trouwens ook wel eens naar een stylist willen gaan die me helpt om een vrouwelijk look die bij me past te ontdekken. Eigenlijk zou ik me op de zelfde moment zowel mannelijk als vrouwelijk willen kunnen kleden, met dus zowel mannelijke als vrouwelijke kledingstukken, maar daar heb ik absoluut het lef niet voor. En zoals je zegt dag per dag kijken!
Shifty
New user
New user

Leeftijd: 25
Geslacht: Man

6 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Accenten