transgenders

Hier is plaats voor alle vragen rond genderdiversiteit, seksuele identiteit, bi- en transseksualiteit of vragen van multiculturele aard.
11 berichten • Pagina 1 van 1

transgenders

Berichtdoor v-d-c- » 18 jun 2016 23:53
T’ Kwadraat is een vereniging voor holebi-ouders en gericht op holebi’s met kinderen of met een kinderwens. Het hele jaar door organiseren we bijeenkomsten waar je elkaar kan ontmoeten en ervaringen kan uitwisselen. Wij organiseren informatieve bijeenkomsten in een ontmoetingsruimte van het Roze Huis te Antwerpen. Deze gaan over juridische, sociale en klinische aspecten van het holebi-ouderschap. Daarnaast organiseren we ook ontmoetingsdagen voor ouders die al kinderen hebben. We bieden dan een ontspannende activiteit voor het hele gezin aan. Tot slot verzorgen we ook divers voorlichtingsactiviteiten, ook op verzoek. Interesse? Check onze site of neem contact met ons op!

modsamenv Om het overzicht te bewaren op het forum heb ik je topics samengevoegd en verplaatst naar het subforum "Accenten".
-Wall
v-d-c-

Holebi-pastores

Berichtdoor v-d-c- » 18 jun 2016 23:54
Je bent priester of diaken, pastoraal werker of werkster, broeder, zuster of lid van een kloostergemeenschap. Tegelijk voel je dat het leven voor jou een bijzondere kleur heeft, omdat je anders bent en je anders voelt. Je hebt jezelf erkend als homo of lesbo of je twijfelt aan je seksuele gerichtheid, of je wil je homoseksualiteit meer integreren in je pastor-zijn, of je zoekt andere pastores met gelijklopende gevoelens. Dan kan je gelukkig terecht bij de groep "Holebipastores", een groep van katholieke pastores.
v-d-c-

Berdache België

Berichtdoor v-d-c- » 19 jun 2016 00:01
Onze vereniging is ontstaan uit de behoefte om andere ouders van genderkinderen in dezelfde situatie te ontmoeten. We willen elkaar steunen en onderling ervaringen en tips uitwisselen. We willen er zijn voor ouders van zowel jonge als oudere genderkinderen in Vlaanderen én Wallonië. Hiervoor organiseren we bijeenkomsten voor zowel ouders als kinderen. We hebben ook 2 “noodnummers”. De telefoon wordt beantwoord door een ouder die een genderkind heeft, je kan er terecht met al je vragen of met je verhaal als je nood hebt aan een luisterend oor.
v-d-c-

Accenture BeLux LGBT network

Berichtdoor v-d-c- » 19 jun 2016 00:02
Een groep binnen Accenture, een bedrijf actief op het vlak van Management Consulting, Technology en Outsourcing, van medewerkers die zich tot het LGBTQIthema aangesproken voelen of sympathie hebben voor de LGBTQI collega’s en de LGBT zaak.
v-d-c-

Sex Positive Belgium

Berichtdoor v-d-c- » 19 jun 2016 00:03
De organisatie is toegewijd aan het realiseren van een veilige wereld, gebaseerd op principes van inclusiviteit, zonder vooroordelen, en consensuele interactie. Dit doen we door een veilige omgeving te voorzien waar mensen zich kunnen ontwikkelen via workshops, debatten, cafés, uitstappen, lezingen, knuffel- en speelavonden en andere activiteiten.
v-d-c-

Transgenders kiezen voornaam op openbaar vervoer

Berichtdoor v-d-c- » 19 jun 2016 00:03
Vanaf 1 juni 2016 kunnen transgenders zelf de voornaam kiezen op hun MoBIB-kaart. Transpersonen ervaren soms problemen wanneer hun uiterlijk niet overeenkomt met hun officiële voornaam. Voorlopig was het genderpasje de enige oplossing. Het personeel aan de MIVB-loketten zal vanaf heden
v-d-c-

Emotionele ondersteuning voor partners en ex-partners van tr

Berichtdoor v-d-c- » 19 jun 2016 00:04
Emotionele ondersteuning voor partners en ex-partners van transpersonen
01/06/2016

Verschillende partners en ex-partners van transpersonen voelen zich in de kou staan. Ze zitten met heel wat vragen en gemengde gevoelens maar hebben de indruk nergens terecht te kunnen. Het partnerproject wil tegemoet komen aan de emotionele wensen en noden van deze partners.

Heb je nood aan een babbel met een lotgenoot? Het Infopunt heeft al zes ervaringsdeskundigen opgeleid die vrijwillig klaarstaan om (ex-)partners emotionele ondersteuning te bieden. Stuur een e-mail naar contact@transgenderinfo.be. Men luistert naar het verhaal van de transitie, en matcht je, indien gewenst, aan één van de opgeleide ervaringsdeskundigen. Het lotgenotencontact kan via e-mail, chat en telefoon verlopen of live plaatsvinden.

Wil je er in beperkte en veilige kring over praten met verschillende lotgenoten? Kom dan naar één van onze praatavonden in Antwerpen, Gent of Leuven. Twee uur lang gaat het over jou als partner. Wat doet het met mij en mijn relatie? Hoe moet ik nu verder? Hoe kan ik mijn kinderen het best opvangen? Alle info en data kan je hier terugvinden
v-d-c-

BASIS INFOBROCHURE

Berichtdoor v-d-c- » 19 jun 2016 00:05
De Vlaamse Overheid publiceerde een basisbrochure "Alles wat je altijd al wilde weten over transgenders", met laagdrempelige informatie voor iedereen met interesse in dit thema. Je kan hem hier bestellen. Deze brochure is nu ook beschikbaar in het Engels: "Everything you always wanted to know about transgender people".
v-d-c-

leven als

Berichtdoor v-d-c- » 19 jun 2016 00:05
Leven als transgender is uitdagend, maar niet altijd eenvoudig.
Het transgender aspect schemert door op vele andere gebieden in je leven, en komt soms bovendrijven op momenten dat je het niet verwacht of wenst.

Hier kan je meer informatie vinden over levensdomeinen als gezondheid, seksualiteit, familie en relaties, sport en de werk– of schoolcontext, maar ook over mensenrechten en antidiscriminatie in Vlaanderen, België en Europa.
v-d-c-

familie

Berichtdoor v-d-c- » 19 jun 2016 00:06
Je outen als transgender is niet enkel een hele stap voor de persoon in kwestie zelf, maar heeft ook een impact op de personen uit de omgeving. We denken in de eerste plaats aan diegenen die emotioneel het meest betrokken zijn, zoals ouders, broers en zussen, eventuele partner of kinderen, vrienden, enz.

Voor vele (volwassen) transgender personen leidt een outing tot het verlies van de partnerrelatie, wat tevens kan leiden tot het verlies van hun thuis en/of het verlies van contact met bepaalde familieleden.

Indien er reeds kind(eren) aanwezig zijn, is een gepast inlichten van deze kinderen erg belangrijk, maar hoe pak je dat aan?

Voor personen met nog een kinderwens is het belangrijk om stil te staan bij de invloed van bepaalde medische beslissingen, en tijdig geïnformeerd te zijn over de medische mogelijkheden.
v-d-c-

Re: Emotionele ondersteuning voor partners en ex-partners va

Berichtdoor n_i_c_k » 03 aug 2016 20:43
v-d-c- schreef:Emotionele ondersteuning voor partners en ex-partners van transpersonen
01/06/2016

Verschillende partners en ex-partners van transpersonen voelen zich in de kou staan. Ze zitten met heel wat vragen en gemengde gevoelens maar hebben de indruk nergens terecht te kunnen. Het partnerproject wil tegemoet komen aan de emotionele wensen en noden van deze partners.

Heb je nood aan een babbel met een lotgenoot? Het Infopunt heeft al zes ervaringsdeskundigen opgeleid die vrijwillig klaarstaan om (ex-)partners emotionele ondersteuning te bieden. Stuur een e-mail naar contact@transgenderinfo.be. Men luistert naar het verhaal van de transitie, en matcht je, indien gewenst, aan één van de opgeleide ervaringsdeskundigen. Het lotgenotencontact kan via e-mail, chat en telefoon verlopen of live plaatsvinden.

Wil je er in beperkte en veilige kring over praten met verschillende lotgenoten? Kom dan naar één van onze praatavonden in Antwerpen, Gent of Leuven. Twee uur lang gaat het over jou als partner. Wat doet het met mij en mijn relatie? Hoe moet ik nu verder? Hoe kan ik mijn kinderen het best opvangen? Alle info en data kan je hier terugvinden

dat is wel handig =D
n_i_c_k
New user
New user

Leeftijd: 26
Geslacht: Man

11 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Accenten