Verrassing...

Hier is plaats voor alle vragen rond genderdiversiteit, seksuele identiteit, bi- en transseksualiteit of vragen van multiculturele aard.
3 berichten • Pagina 1 van 1

Verrassing...

Berichtdoor Bloom » 23 apr 2016 23:19
Hey,

Ik ben een vrouw van 29 jaar en ik heb een monogame, geweldige en stabiele relatie met een man.
Ik heb enkel relaties gehad met mannen. Ik ga er al jaren van uit dat je valt voor een persoon en diens persoonlijkheid, en dat je misschien ook wel eens kon vallen op een persoon van hetzelfde geslacht. Tot dan toe was dat nooit gebeurt, dus zag ik mijzelf als hetero.

Twee weken geleden zag ik enkele filmpjes op YouTube rond biseksualiteit en de verhalen van mensen in hun zoektocht naar hun (bi)seksualiteit. En plots viel er een hele puzzel in elkaar van gebeurtenissen in het verleden, alsof ik het allemaal niet juist ingeschat heb/verdrongen heb. Ik heb eigenlijk herinneringen vanaf mijn 11 jaar en met tussenpozen tot voor mijn relatie nu.
Ondanks mijn open kijk op seksualiteit ben ik in de war. Langs de andere kant voel ik mij eigenlijk vrij. Echt een tweestrijd.

Met mijn familie kan ik er niet over praten, met mijn vriend wel. Ik heb het hem meteen verteld en hij is heel verrast. Het is moeilijk voor hem om te begrijpen. Ik zit in de knoop, dus dat helpt hem niet.

Herkent iemand zich in mijn verhaal?

Fijn weekend!
Bloom
New user
New user

Geslacht: Vrouw

Re: Verrassing...

Berichtdoor Nora79 » 26 mei 2016 10:28
Hallo Bloom

Waarom ben je verward geraakt na het zien van die filmpjes op You Tube, je schreef dat er plots een hele puzzel in mekaar viel.

Heb je misschien in het verleden toch een verliefdheid gekend voor een meisje/vrouw, maar dat onderdrukt of genegeerd? Maakt dat je verward?
Kijk je nu plots anders naar vrouwen, ben je altijd stiekem wat nieuwsgierig geweest naar een vrouw,... ?

Het is misschien goed dat je er met iemand over kan babbelen die je vertrouwt, buiten of met je vriend, of anoniem. Voor hem komt dat nu ook plots als iets nieuws, maar dat hoeft niet per se iets negatief te zijn he.
Heb jij het misschien toch altijd wat gevoeld of geweten als je zegt dat er een puzzel in mekaar valt?

Ik hoop dat je wat uit de mengelmoes van gevoelens, en herinneringen, verwarring geraakt.

Groetjes
Nora
Nora79
Senior user
Senior user

Leeftijd: 38
Geslacht: Vrouw

Re: Verrassing...

Berichtdoor g.ra » 03 jun 2016 18:09
Dag,

ik ben ook getrouwd, en mijn partner weet van mij biseksualiteit.
We hebben een goede en monogame relatie.
Toch voelt het voor mij ook wel eens lastig en zit ik wel eens in de knoop...

J
g.ra

3 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Accenten