'Lotgenoten' gezocht: wil op jongen lijken

Hier is plaats voor alle vragen rond genderdiversiteit, seksuele identiteit, bi- en transseksualiteit of vragen van multiculturele aard.
4 berichten • Pagina 1 van 1

'Lotgenoten' gezocht: wil op jongen lijken

Berichtdoor Moos1999 » 30 maart 2016 22:41
Hallo!
Ik ben nieuw hier en ik ben eigenlijk op zoek naar leeftijdsgenoten (ik ben 16) die ongeveer met hetzelfde zitten als ik.
Ik ben biologisch gezien een meisje maar de laatste jaren twijfel ik er vaak aan of ik dat mentaal ook wel ben... Ik wil er graag uitzien als een jongen dus ik draag (na een paar discussies met mijn mama) vooral jongenskleren. Op zich denk ik dat ik perfect gelukkig zou kunnen zijn, moest ik in 'het er uit zien als een jongen" lukken maar dat is dus niet het geval. Ik heb een smal bovenlichaam en een breed onderlichaam waar ik heel erg van baal. Hierdoor voel ik mij vaak slecht en op die momenten begin ik me steeds opnieuw af te vragen of ik misschien liever een jongen zou willen zijn... Op die momenten ben ik dan ook helemaal niet gelukkig en kan ik zo beginnen wenen. Ik baal dus echt van mijn te vrouwelijke lichaamsbouw
Ik hou ook niet van mijn naam omdat die meteen laat blijken wat mijn geslacht is... (Mijn forumnaam is niet mijn echte)

Zijn er nog mensen die hiermee zitten die mij een beetje zouden willen helpen want ik ben eerlijk gezegd al die verwarring kotsbeu

Stuur me gerust een bericht (ik heb vernomen dat hier ook een chat is?)

Moos
Moos1999
New user
New user

Leeftijd: 17

Re: 'Lotgenoten' gezocht: wil op jongen lijken

Berichtdoor oli? » 07 apr 2016 13:18
hallo ik ben een transman ook 16jaar
Ik ben nog niet begonnen met mijn medicatie ik zoek ook nog wat vrienden die het zelfde voelen ik woon in de beurt van gent
ander moete ik je mijn mail adres eens geven

je moet maar iets laten weten

grtjs oli?
oli?
New user
New user

Geslacht: Man

Berichtdoor Loesbloem » 07 apr 2016 14:29
Misschien is T-Jong wel iets voor jullie?
Spoiler! :
T-jong wil transgender-jongeren op een leuke manier ondersteunen om zichzelf beter te leren kennen en gelukkiger te zijn. Onder de vleugels van Wel Jong Niet Hetero, beleven we zeer intens onze eigen jeugdbeweging. Dat doen we samen met jou en met andere jongeren zoals jij.

Elke schoolvakantie organiseren we activiteiten waar je in alle vrijheid en anonimiteit kan bewegen. Onze bedoeling is een groep vormen die even hecht en superleuk is als de andere jeugdbewegingen.

Wij bieden jou extra ruimte om je ziel te uiten, exact zoals jij die aanvoelt en dat maakt ons nu juist zo bijzonder!

Hun website is http://www.t-jong.be
Je kan hier alleszins ook verhalen van lotgenoten lezen, dus ik denk dat dit jullie misschien al een beetje kan helpen?
Zelf kan ik niet meespreken, maar ik denk dat jullie aan mekaars ervaringen ook al zeker iets kunnen hebben!
Loesbloem
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 26
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor jeldz94 » 17 jul 2016 20:26
Hallo,
Ik las je verhaal en ik zoek ook naar mensen om over dit onderwerp te praten.
Ikzelf ben 22 jaar en ik kleed me al een paar jaar met jongenskleren. Als ik wegga doe ik een pak aan met een das. Ik heb meer moeilijkheden met mijn bovenlichaam om eerlijk te zijn.
Sommige dagen heb ik geen last van mijn vrouwelijk uiterlijk maar er zijn dagen waarbij ik heel hard denk aan een 'het naar een man veranderen' en hoe makkelijk het leven er ineens uit zou zien. Toch heb ik schrik voor alles wat daarbij komt kijken.
jeldz94
New user
New user

Geslacht: Vrouw

4 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Accenten