bisexueel

Hier is plaats voor alle vragen rond genderdiversiteit, seksuele identiteit, bi- en transseksualiteit of vragen van multiculturele aard.
2 berichten • Pagina 1 van 1

bisexueel

Berichtdoor xxbixx » 19 maart 2016 21:41
Hi,

Ik heb me hier aangemeld omdat ik een beetje ergens mee zit..

Ik ben nu 30 jaar en pas een jaar geleden "uit de kast" gekomen als bisexueel, toen ik een relatie kreeg met mijn huidige vriendin.

Daarvoor heb ik alleen relaties met mannen gehad. Hoewel ik altijd wel een heel open persoon ben geweest qua sexualiteit en ook wel (sexuele) ervaringen heb gehad met vrouwen ben ik hiervoor nog nooit echt verliefd geweest op vrouwen.

Toen ik mijn huidige vriendin leerde kennen heeft het me dan ook best wel ff verward allemaal. Ik wist ineens niet meer 'wat ik was.' Was ik nou hetero met een bevlieging :p lesbi of bi? Ik wist het even niet. Maar ben met haar gaan daten en ben stapelverliefd op haar geworden, alles voelt perfect en we hebben het ontzettend fijn samen! Nou is het niet zo dat de gedachte aan een man me ineens misselijk maakt ofzo. Ik geloof gewoon dat -voor mij- liefde liefde is en dat dat voor mij nu een vrouw is geworden. (Beetje rare zin maar ok)

Dus. Ik ben bisexueel. En dat is schijnbaar een probleem. Ofzo. Ik heb van de relatie met mijn vriendin geen seconde een geheim gemaakt. Ookal wisten mijn vrienden en familie niet dat ik op vrouwen viel heb ik de relatie meteen openbaar gemaakt. Ik heb overigens van de belangrijkste mensen (familie en beste vrienden) niet perse negatieve reacties gehad. Ze waren alleen maar blij dat ik zo gelukkig was. 

Ik heb zelf voornamelijk hetero vrienden, 
Maar de vrienden van mijn vriendin (die bijna allemaal gay zijn ) hebben bijvoorbeeld een vet vooroordeel over mij. Ik zal wel in de war zijn, haar als uitprobeersel gebruiken, het intressant vinden allemaal.

Ik vind dat erg apart want ik ben echt oprecht gek op haar en dat laat ik ook zien. Maar doordat ik 1. Mega vrouwelijk ben met hakken en make up etc. En "vroeger hetero" was word ik niet serieus genomen.

Nou voel ik me niet heel erg geroepen om me te verdedigen tegen deze mensen maar wat ik wel vervelend vind is dat het mijn vriendin soms ook onzeker maakt. Ze is bang dat ik wat ga missen. (Ik niet want de sex is perfect) en dat ik uiteindelijk toch ga twijfelen ofzo. 

Zelf is ze 100% lesbisch en heeft ze ook nog nooit iets gedaan of gehad met een man.

Waarom is het dat er zo'n oordeel is over bisexuele vrouwen? Waarom ben je dan nep? Ik snap het niet. Gelukkig is het niet zo dat onze relatie onder druk staat ofzo want ze ziet heus wel dat het enorm goed gaat tussen ons maar als ik bijv. Over mijn ex (man) Praat vind ze dat al niet echt leuk en kan ze weer onzeker worden...

modverpl Topic verplaatst naar "Biseksualiteit".
- Wall
xxbixx

Re: bisexueel

Berichtdoor Wall » 20 maart 2016 10:56
Dag xxbixx

Bedankt voor het delen van je verhaal. Ik heb het even verzet naar "biseksualiteit" omdat dit eigenlijk de kern is in je topic. Op die manier ga je mogelijks sneller antwoord hebben van mensen met dezelfde ervaring.

Ik denk dat de grootste schrik bij je vriendin is dat ze "niet genoeg is voor je". Dat kan door een heleboel dingen veroorzaakt zijn, maar in haar geval is het meest voor de hand liggende inderdaad dat je biseksueel bent. Hoe onterecht het ook is. Hoe lang zijn jullie al samen intussen? Ik zou als tip geven om geregeld toch eens dat tikkeltje extra te doen om te tonen dat je haar graag ziet. Dineer eens met haar bij kaarslicht, laat haar een dag in haar agenda vrijhouden die jij dan helemaal uitwerkt... Zo'n dingen. Ik weet ook niet in hoeverre jullie erover praten, maar dat lijkt me ook geen slecht idee. Wel niet op hetzelfde moment als het romantische diner natuurlijk ;)

Laat je ook niet door haar vriendinnen afschrikken. Je ziet haar graag en dat is genoeg. Dat zullen zij met de tijd ook wel inzien.

Veel goede moed.
Moderator van het jaar 2015
Wall
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 24
Geslacht: Vrouw

2 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Accenten