Biseksueel

Hier is plaats voor alle vragen rond genderdiversiteit, seksuele identiteit, bi- en transseksualiteit of vragen van multiculturele aard.
7 berichten • Pagina 1 van 1

Biseksueel

Berichtdoor Kenneth » 18 maart 2016 11:36
Hey,

Mezelf even voorstellen. Mijn naam is Kenneth, ik ben twintiger en twijfel ondertussen al een tiental jaar aan mijn seksualiteit. Het is zo dat ik vroege leeftijd ontdekte dat ik niet exclusief op meisjes viel, ergens rond mijn puberteit, al was ik daarvoor wel altijd verliefd geworden op meisjes.
Eigenlijk zou je dus kunnen stellen dat ik mij op seksueel heel erg tot mannen aangetrokken voelen, soms zelfs nog sterker dan tot meisjes, wat mij doet vermoeden dat ik biseksueel ben. Ik heb echter geen of weinig ervaring met mannen en heb mijn vermoedens nooit kunnen bevestigingen. Dit vooral mede mijn christelijke overtuigingen en onderdrukking van mijn gevoelens. Verliefd worden op mannen doe ik niet echt, toch niet zoals bij meisjes. Momenteel lijd ik aan een angststoornis met paniekaanvallen etc., waarvan ik me altijd heb afgevraagd of ze iets met de onderdrukking van mijn al dan mogelijke geaardheid zouden kunnen te maken hebben. Ik ben me ervan bewust dat het sowieso niet gezond kan zijn om natuurlijke verlangens te onderdrukken, maar ja, wat doe je eraan. Ik verlang wel eens een relatie met een man te hebben maar dan is er nog het stoere deel in mij dat mij vertelt het niet doen, en dan zijn er nog godsdienstige redenen. Op die manier heb ik mezelf er altijd van weerhouden te ontdekken wie ik ben, al geloof ik dat ik wel degelijk biseksueel ben, naargelang de verlangens die ik heb. Ik ben vooral op zoek naar goeie raad want dit is voor mij een groot struikelblok en ik wil mijn leven niet leven, mij steeds afvragend wat ik zou moeten doen. Volgens mij is het wel degelijk iets wat zou kunnen bijdragen tot het ontstaan van mijn angsten, op onderbewust niveau, al ben ik geen psycholoog. Met meisjes heb ik overigens totaal geen problemen, al heb ik mij wel al afgevraagd of ik de seks ermee echt leuk vond.
groetjes
Kenneth

Re: Biseksueel

Berichtdoor stille waters » 19 maart 2016 10:39
Zoals je zelf zegt, kan het niet goed zijn om je verlangens te onderdrukken, maar door hier te zijn, erken je ze al. Dat is een eerste stap. Je lijkt ook een beetje te denken dat je minder stoer zou zijn door een relatie met een man te hebben. Dat is absoluut niet waar. Je bent niet minder mannelijk doordat je (ook) op mannen valt, en niet minder vrouwelijk doordat je (ook) op vrouwen valt. Er is hier vast wel ergens een topic dat over dat soort stereotypen gaat, dus je bent niet alleen. Maar uiteindelijk ben ik een 15-jarig meisje, dus ik kan me niet precies voorstellen hoe belangrijk het voor mannen, specifiek voor jou, is om 'stoer' te zijn.
Op vlak van geloof kan ik je misschien beter helpen. Het hangt er natuurlijk van af in hoeverre je het officiële standpunt van de katholieke Kerk wilt volgen, of dat je bereid bent je eigen, persoonlijke geloof te zoeken, dat het voor jou aanvaardbaar maakt. Ik weet niet hoe goed mijn bijbelkennis is, maar ik kan me niet direct herinneren dat er in het Nieuwe Testament, dat voor christenen uiteindelijk het belangrijkste is, letterlijk iets staat over homoseksualiteit. Bovendien vraag ik me af wat God ertegen kan hebben dat we van iemand houden, iemand gelukkig willen maken. Waarom zou Hij ons dat misgunnen? Hij houdt toch van ons? Waarom zou Hij willen dat wij onszelf ongelukkig maken? Waarom zou Hij iets hebben tegen liefde en trouw tussen twee mensen?
stille waters
New user
New user

Leeftijd: 17
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor wingin » 19 maart 2016 12:57
Even over het godsdienstige dat jou blijkbaar wel ergens tegenhoudt: ikzelf ben van mening dat een godsdienst bij je past als het je de vrijheid geeft om te zijn wie je bent en als het je vreugde geeft.

Voor de ene persoon geeft het Christendom hem/haar de vrijheid en vreugde die hij/zij zoekt. Nog een ander vindt dat het Boeddhisme hem/haar de zingeving en vrijheid geeft. Voor nog een ander is dat de Islam, of Wicca, of gewoon atheïsme.

Nu, ik denk, correct me if I'm wrong, dat het geloof dat je nu aanhangt jou ergens wel tegenhoudt om echt te zijn wie je bent. Of gewoon maar om te ontdekken wie je nu eigenlijk bent. En dat is niet goed, denk ik dan.

Nu, ik zeg niet dat je van godsdienst moet veranderen. Er zijn, binnen het Rooms-Katholicisme, ook nog veel richtingen die je kunt nemen. Er zijn zeer veel christenen die homoseksualiteit wel accepteren, die hun eigen visie en hun geloof aan elkaar aanpassen. Dus ja, als geloof echt een struikelblok voor je is, zou ik misschien eens nadenken erover. En vooral kijken of je jouw visie en jouw persoonlijkheid niet kunt laten samenvallen met je geloof, ook al druist dat in tegen enkele regels. Uiteindelijk is geloof nog altijd iets persoonlijk.

Enfin, ik hoop dat ik het wat goed heb uitgelegd ;)
wingin
Regular user
Regular user

Geslacht: Man

Berichtdoor Thor » 12 apr 2016 14:12
Hey Kenneth,

Je gevoelens onderdrukken is echt niet goed en je zal ook niet de eerste of de laatste zijn die daar angstgevoelens en paniekaanvallen van krijgt (het onderbewustzijn). Je zou best eens met een gelovige homoseksueel praten. Trouwens de huidige Paus Franciscus is niet meer zo conservatief: het is enkel zijn entourage die het niet wilt. En holebi zijn, daar is niets mis mee (wetenschappelijk onderzoek door Hooker). Je hebt gewoon gevoelens voor het andere geslacht. Dat is nu het enige verschil.
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!
Thor
Senior user
Senior user

Leeftijd: 21

Berichtdoor vorvzie » 12 apr 2016 18:20
Zelf christelijke gelovig zijnde denk ik dat we als christen blij kunnen zijn dat er een aanvulling / correctie is gekomen op het godsbeeld uit het oud testament. De vergelden God is er een God van liefde geworden. Waarom zou die God liefde veroordelen? Als een geloof niet tot doel heeft een mens gelukkig - ik defineer niet wat 'geluk' is - te maken wat, is het doel dan wel?

Onafhankelijk van geloof en seksuele voorkeur is het waardevol te leren aanvoelen wat je zelf voelt. Je haalt aan dat je jezelf aangetrokken voelt tot mannen. Je verstand zegt het is niet goed. Het gevolg is dat je aan dat gevoel geen actie koppelt. Ik denk dat je in elk geval wel iets moet doen met dat gevoel. Volgens mij weet je zelf ergens wel al wat je er mee wilt doen.

Ik hoor sommigen al denken, met achter je gevoel te lopen ben je niets, correct. Daarom moet je er jezelf bewust proberen van worden wat je gevoelens zijn. Dan doe je er iets mee, of niet, natuurlijk kan het ook terug in je gezicht belanden, maar op zich is dat geen probleem. Je angst is op zich misschien te duiden als een normale reactie op een voor jou zeer beklemmende situatie. Die angst is ook een gevoel ook daar kan je terug wat mee doen enz...

Kortom, weet waarom je iets doet en stel je terug dezelfde vraag, wat doet het met mij.

In elk geval veel succes!
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.
vorvzie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 25

Berichtdoor eeuwige twijfelaar » 18 apr 2016 22:47
Ik moet zeggen ik las jouw bericht en kon er mij volledig in vinden , ik zit met ongeveer juist hetzelfde 'probleem'.
eeuwige twijfelaar

Berichtdoor -Matteo- » 11 nov 2016 02:24
Hey Kenneth, wat jammer dat je je gevoelens onderdrukt. Lees wel herkenbare dingen. Mijn ouders zijn zelf gelovig en toen ik ontdekte dat ik op jongens val had ik er zelf moeite mee en heb dat niet direct aanvaard omdat ik niet 'anders' wou zijn.Je weet wel, iedereen van je neven en nichten die op bbq al een lief hebben en jij bent dan de enige die zich een 'buitenbeentje' voelt zonder dat zij wisten dat je op jongens valt en vragen ze waar je vriendin is. Dat heb ik al eens meegemaakt in het begin;) Toen viel ik zowel op jongens als meisjes. Heb een tijdje vriendin gehad maar uiteindelijk besefte ik dat het niet was wat ik zocht. In het begin onderdrukte ik die gevoelens en na lange tijd heb ik mezelf aanvaard zoals ik ben en toen dacht ik 'het is mijn leven, alleen ik kan mezelf gelukkig maken. So what als ik op jongens val'. Uiteindelijk willen alle ouders dat hun zoon of dochter gelukkig is. Als je het op sommige momenten moeilijk hebt vraag bij jezelf af :"voor wie doe ik dit? Voor wie onderdruk ik mijn gevoelens?" zou jij heel je leven jezelf ongelukkig maken enkel om anderen te "plezieren"? Je mag er best wezen. Alleen jij kan jezelf gelukkig maken. Leer jongens kennen, ga ermee op cafe, geniet van de gesprekken, word verliefd, uit je gevoelens voor iemand, ervaar hoe mooi liefde is en dat je intenser gaat leven en van het leven genieten omdat je iemand hebt. Het is het mooiste wat er bestaat. Kan zoveel woorden schrijven, maar geen enkel woord benadert hoe het echt is om in iemands ogen te verdrinken, zijn armen om je heen en waarbij het lijkt alsof heel de omgeving om je heen plots stil staat en op dat ene moment wacht waarop jullie elkaar voor het eerst gaan kussen.
Ik wil je (en natuurlijk ook voor de anderen die mijn reactie lezen:p) een mooie film aanraden die over iemand gaat die met zijn gevoelens worstelt. *Juste une question d'amour* Als je behoefte hebt om te praten over je problemen mag je me altijd pb'en.
-Matteo-

7 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Accenten