En toen was daar... Chaos.

Hier is plaats voor alle vragen rond genderdiversiteit, seksuele identiteit, bi- en transseksualiteit of vragen van multiculturele aard.
4 berichten • Pagina 1 van 1

En toen was daar... Chaos.

Berichtdoor aishitairu » 23 feb 2016 23:33
Gegroet forumleden,

Ik lees hier en daar wat mee, en heb in het verleden al enkele keren iets gepost.

Nu zit het zo: ik was er eerst van overtuigd dat ik lesbisch was, daarna twijfelde ik weer (omdat ik ook een relatie met een jongen heb gehad enzo) en toen was ik er opnieuw van overtuigd lesbisch te zijn. Die relatie met die jongen voelde niet echt goed, en ik zag dat als een soort 'bewijs' dat mannen et moi geen goede combinatie waren/zijn. Ik heb me ge-out bij vrienden en familie, ging naar een holebi- vereniging en voelde me best 'vredig' omdat er eindelijk duidelijkheid was. Ik leerde toen ook mijn (nu ex-) vriendin kennen. Uiteindelijk heb ik die relatie beëindigd om 1001 redenen, maar ik was wel nog zeker van mijn geaardheid.

En nu doet een vriend van me toenaderingspogingen en ik voel me er niet slecht bij, maar anderzijds... het is zo verwarrend. Het ene moment wil ik dat ook, het andere weer totaal niet meer. Ik denk niet dat ik verliefd op hem ben, maar als hij zo flirterig doet, voel ik me daar eigenlijk best goed bij. Is dat 'normaal'?

Als ik het objectief bekijk: ik vind vrouwen sowieso aantrekkelijker dan mannen. Vaak kan ik het wel sneller vinden met mannen dan vrouwen, qua karakter dan. Misschien is het gewoon menselijk (of bij mij althans) dat je graag affectie en aandacht krijgt, ongeacht je geaardheid. Of zou ik me daar dan ongemakkelijk bij 'moeten' voelen?

'Carpe diem' had ik me voorgenomen. En meestal lukt dat wel. Maar wat dit betreft... Het is gewoon verwarrend, zeker omdat ik vrij overtuigd was van mijn stuk.

Mensen die zich hierin herkennen? Of herkend hebben misschien?

Toedels :)
aishitairu
New user
New user

Leeftijd: 24
Geslacht: Vrouw

Re: En toen was daar... Chaos.

Berichtdoor Brogan314 » 24 feb 2016 01:32
Beste Aishitairu,
I'm experiencing the very same thing right now.
In het leven zijn er dingen die je niet kan stoppen. Je kan je aangetrokken voelen door het zelfde geslacht, maar het is natuurlijk ook mogelijk dat van al de mensen die je ooit in je leven zal ontmoeten, er één persoon zal zijn waarmee je iets speciaals voelt. Of die persoon nu mannelijk is of vrouwelijk, zolang je zelf maar gelukkig bent.
Als ik één tip mag geven, lieg niet tegen jezelf over je gevoelens. Liefde komt uit de meest onverwachte hoeken, en je word niet verliefd op het lichaam of geslacht, maar op de persoon zelf. En als je met de gedachten zit zoals ik eerder deze week, waar je denkt dat de mensen rondom je, die je sinds je coming out hebben beschouwd als Gay or Lesbian, die mensen zullen je steunen in deze tijden. Ze zullen het begrijpen.

ps. if ya need a person to talk to, PM me ^^
Cheers, Brogän
"Not all those who wander are lost;"
~I Don't Fall In Love With A Gender, But With A Person~
Brogan314
New user
New user

Leeftijd: 23
Geslacht: Man

Berichtdoor winteriscoming » 03 maart 2016 21:23
Ik herken mij daar momenteel helemaal in. Ik vind vrouwen ook aantrekkelijker dan mannen. Qua karakter trekken mannen mij meestal meer aan. Er is momenteel iemand die ik qua karakter wel leuk vind, maar ik twijfel of ik hem voor de rest wel zie zitten. Ik heb nog nooit een relatie gehad met een meisje, wat maakt dat ik nog meer twijfel.

Mij er goed bij voelen en het ene moment het willen en het andere moment weer niet herken ik ook. Ik weet niet of ik hem gewoon zie als een goede vriend en gewoon graag een relatie wil of dat ik echt verliefd op hem ben aan het worden.

Sowieso is het wel leuk om aandacht te krijgen :) Soms voel ik me er ongemakkelijk bij als iemand te veel moeite doet. Op andere momenten voel ik mij wel gevleid, ook al ben ik niet verliefd op deze persoon.
winteriscoming
Regular user
Regular user

Leeftijd: 27

Berichtdoor Nora79 » 02 jun 2016 10:47
aishitairu schreef:Gegroet forumleden,

Ik lees hier en daar wat mee, en heb in het verleden al enkele keren iets gepost.

En nu doet een vriend van me toenaderingspogingen en ik voel me er niet slecht bij, maar anderzijds... het is zo verwarrend. Het ene moment wil ik dat ook, het andere weer totaal niet meer. Ik denk niet dat ik verliefd op hem ben, maar als hij zo flirterig doet, voel ik me daar eigenlijk best goed bij. Is dat 'normaal'?

Als ik het objectief bekijk: ik vind vrouwen sowieso aantrekkelijker dan mannen. Vaak kan ik het wel sneller vinden met mannen dan vrouwen, qua karakter dan. Misschien is het gewoon menselijk (of bij mij althans) dat je graag affectie en aandacht krijgt, ongeacht je geaardheid. Of zou ik me daar dan ongemakkelijk bij 'moeten' voelen?

'Carpe diem' had ik me voorgenomen. En meestal lukt dat wel. Maar wat dit betreft... Het is gewoon verwarrend, zeker omdat ik vrij overtuigd was van mijn stuk.

Mensen die zich hierin herkennen? Of herkend hebben misschien?

Toedels :)

Hey Aishitairu

Ik herken wel wat je gepost hebt.
Als een vriendin tegen me zei dat een jongen een oogje op me had, had ik dat zelf dikwijls niet door. Maar als ik het dan wist, ging ik de jongen toch wat anders bekijken. Ik vroeg me toch ergens af: zou ik ook voor hem kunnen vallen, wat vind ik van hem, is de aantrekking wederzijds? Ook al was ik zelf niet verliefd op die gast, toch die vragen....
Ja, dat is meestal wel vleiend als iemand u 'wilt', mooi, lief, slim, grappig,aantrekkelijk en sexy vindt,..... dat ze u aandacht geven, affectie, cadeautjes, ...
Ik denk dat dat menselijk is en dat het niet plots uw geaardheid gaat veranderen.

Groetjes
Nora
Nora79
Senior user
Senior user

Leeftijd: 38

4 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Accenten