Verliefd of niet verliefd?

Hier is plaats voor alle vragen rond genderdiversiteit, seksuele identiteit, bi- en transseksualiteit of vragen van multiculturele aard.
Gesloten
monkey1997
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Verliefd of niet verliefd?

Bericht door monkey1997 » 25 jan 2015 14:12

Hallo,

Ik ben een meid van 18 en is heel erg goed bevriend met een vriendin. :D
Maar sinds een paar maanden heb ik het gevoel dat ik haar zie als meer.
Als we met elkaar sms'en heb ik een big smile op mijn gezicht en voel ik me echt heel erg blij. Ik probeer zo lang mogelijk met haar te sms'en omdat me dat gelukkig maakt. :D Maar het vreemde eraan is dat ik de dag erna me gewoon voel alsof er niks gebeurd is.
We hebben ook al eens afgesproken maar aangezien ik veel voor school moet doen, kunnen we niet veel doen.
Ze heeft me wel gezegd dat ze hetero is maar voor mij lijkt het niet zo. :/
Maar ben ik nu verliefd op haar of niet?

Nora79
Senior user
Senior user

Re: Verliefd of niet verliefd?

Bericht door Nora79 » 29 jan 2015 11:22

Hallo Monkey

Het lijkt er in elk geval op dat je erg gesteld bent op je vriendin.
Ze maakt je gelukkig, je lacht en wordt blij als je met haar sms't.
Heb je misschien ook nog andere signalen van verliefdheid: bvb. je hart dat in je keel klopt, snelle hartslag, slappe benen, verlegen worden en snel blozen,... haar aan gapen...
Vind je haar aantrekkelijk? Heb je al eens gefantaseerd over haar of gedroomd dat jullie zoenen bvb? Zou je dat willen doen met haar?

Het zou kunnen dat je verliefd bent. :)

Groetjes
Nora

Barry
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Barry » 30 jan 2015 10:56

hetgeen jij beschrijft is een goede vriendschap. volgens mij zijn er meer tekens nodig om te kunnen besluiten dat je verliefd bent op iemand. de vragen die hierboven beschreven zijn kunnen je helpen om een indicatie te krijgen of het meer is dan gewoon vriendschap. trouwens, als je beste vriendin tegen je zegt dat ze hetero is, waarom zou je dat dan niet geloven? dat vroeg ik me ook nog af.

monkey1997
New user
New user

Bericht door monkey1997 » 04 feb 2015 21:10

Dag Nora,
Toen ik haar weer zag, bonsde mijn hart in mijn keel. Ze was zo mooi!! Ik kon mijn ogen niet van haar af houden eerlijk gezegd.
Omdat ikzelf een verlegen type ben, was dat eigenlijk nog feller dan voorheen. En ja ik fantaseer er over om haar te zoenen. Ik heb er zelfs al eens over gedroomd nog niet zo lang geleden. Als ik haar zie ben ik echt dolgelukkig en kan mijn leven niet meer stuk. :D

Beste Barry,
Het klinkt inderedaad niet egt alsof ik haar vertrouw. Ik twijfel over haar hetero zijn omdat het zo niet overkomt in haar sms'en.
Ze stuurt echt heel lief enzo. Ik had voorgesteld aan haar of ze naar het gala van mijn school zou willen komen. Maar de tickets kan je alleen krijgen met partner of zonder. En toen had ik voor de grap gezegd van ' anders speel jij mijn partner maar' waarop zij antwoordde:
hahaha zou wel grappig zijn ;p
oooh dan moét ge wel iets sjieks aandoen eh ;p !

Hier gaf ze me een twijfelgevoel. :S

Gr. Monkey1997

Barry
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Bericht door Barry » 04 feb 2015 21:32

monkey1997 schreef:Dag Nora,
Toen ik haar weer zag, bonsde mijn hart in mijn keel. Ze was zo mooi!! Ik kon mijn ogen niet van haar af houden eerlijk gezegd.
Omdat ikzelf een verlegen type ben, was dat eigenlijk nog feller dan voorheen. En ja ik fantaseer er over om haar te zoenen. Ik heb er zelfs al eens over gedroomd nog niet zo lang geleden. Als ik haar zie ben ik echt dolgelukkig en kan mijn leven niet meer stuk. :D

Beste Barry,
Het klinkt inderedaad niet egt alsof ik haar vertrouw. Ik twijfel over haar hetero zijn omdat het zo niet overkomt in haar sms'en.
Ze stuurt echt heel lief enzo. Ik had voorgesteld aan haar of ze naar het gala van mijn school zou willen komen. Maar de tickets kan je alleen krijgen met partner of zonder. En toen had ik voor de grap gezegd van ' anders speel jij mijn partner maar' waarop zij antwoordde:
hahaha zou wel grappig zijn ;p
oooh dan moét ge wel iets sjieks aandoen eh ;p !

Hier gaf ze me een twijfelgevoel. :S

Gr. Monkey1997
ze kan dat ook als grap bedoeld hebben. ik zou er niet te veel uit besluiten!

Nora79
Senior user
Senior user

Bericht door Nora79 » 05 feb 2015 11:25

Hey Monkey

Het lijkt me wel dat je'n stevige 'crush' op je vriendin hebt.
Als jouw gevoelens en verlangens zo sterk zijn, ga je misschien zaken zien, die je graag wil zien. Je bent niet echt objectief meer dan.
Zulke sms'jes kunnen wat speels zijn, maar da's het lastige met zo'n lijntje tekst op je gsm: geen lichaamstaal of wat dan ook.

Kan je aan haar misschien nog ander gedrag zien, buiten de beleefde/lieve/vriendelijke sms'en?
Kijkt ze je ook aan in je ogen, bloost ze terwijl jullie praten bvb....

Heeft ze het onderwerp holebi/lesbisch/biseksualiteit al eens aangesneden? Je schreef in je eerste bericht dat zij hetero is... Tja, misschien is ze dat ook gewoon.
Misschien moet je eens letten op andere signalen ofzo, of er over beginnen... Maar da's al heel wat als je'n verlegen type bent.

Gewoon maar afwachen voorlopig misschien? Jij weet zelf wel wat best is voor je.
Maar ik denk wel dat jij het te pakken hebt meisje! :love:

Groetjes
Nora

monkey1997
New user
New user

Bericht door monkey1997 » 08 feb 2015 21:37

Hallo Nora,

Alles goed met u?
Aangezien ik haar niet veel zie, kan ik moeilijk beschrijven hoe haar gedrag is. :(
Het onderwerp holebi/lesbisch/ biseksueel is nog niet echt aan bod gekomen. Dat komt omdat zij hetero is denk ik.
We vinden het allebei heel erg jammer dat we elkaar zo weinig zien :( maar kijken er naar uit als we eens met elkaar afspreken. :D
Maar aangezien ze hetero is kan ik de hoop opgeven en kan ik haar maar beter vergeten. Ofja kunnen niet, ik zal haar moeten vergeten. :( Ze had me wel al eens verteld dat ze vroeger dacht dat ze voor beiden was maar dat ze nu enkel op jongens viel, wat voor mij dan weer een kleine teleurstelling is.

Gr. Monkey

Nora79
Senior user
Senior user

Bericht door Nora79 » 09 feb 2015 11:47

Hallo Monkey

Ja alles goed met me, dank je.
En met jou?

Het lijkt er wel op dat je nu dingen weet zodat je ook zelf weet wat je kan doen.
Beschouw haar dan als een heel goeie vriendin, als je dat kan?

Het is een teleurstelling voor je, maar nu ben je wel zeker dat ze enkel op jongens valt. Beter dan valse hoop te hebben, niet?

Kop op meid.

Groetjes
Nora

Gesloten