Mijn lang verhaal

Hier is plaats voor alle vragen rond genderdiversiteit, seksuele identiteit, bi- en transseksualiteit of vragen van multiculturele aard.
Plaats reactie
Cursix
New user
New user
Geslacht: Man

Mijn lang verhaal

Bericht door Cursix » 03 mei 2013 17:44

Volledig nieuw hierin wil ik even mijn verhaal doen. Vooral omdat ik het gewoon ergens wil vertellen. Sinds een jaar of 6 geleden voel ik me al bi-schierig. Dit is mij nooit echt bijgebleven en vaak heb dit gewoon weggestoken als gewoon een fantasietje of deel van mezelf te ontwikkelen. Ik stond hier nooit niet bij stil omdat ik emotioneel enkel tot vrouwen ben aangetrokken (so far). Zeker toen. Ik had toen wel seksuele fantasietjes met mannen maar minder als nu. Toen misschien is een week ofzo en daarna een half jaar gewoon hetero fantasie. Tijdens deze fantasietje experimenteerde ik met mijn lichaam en toch bleef ik zeggen 100% hetero te zijn. Al had ik soms toch mijn twijfels.

Uiteindelijk kreeg ik een relatie met een meisje voor toch wel 2 jaar en toen waren die fantasietjes met mannen veel veel minder. Uiteindelijk kwam dat soort fantasie toch eens voor. Uiteindelijk relatie op de klippen gelopen en dan jaar of 2 single gebleven. Tijdens die tijd alleen kreeg ik terug meer fantasieën met mannen en kwam vaker de vraag hoe hetero ben ik? Uiteindelijk met fully straight friends heb ik er nooit met iemand over gepraat. Ook echt beseffen deed ik niet omdat op die momenten dat ik mij die vraag stelde er steeds wel iets was dat mij deed denken 100% hetero te zijn. Verliefd op een meisje worden eigenlijk. Dit was tijdens mijn actief nachtelijke studententijd waar ik meer dronken dan nuchter was. Uiteindelijk heb ik mijn huidige vriendin leren kennen en weer zijn die fantasietjes weer verdwenen, toch voor een tijdje.

In het begin van onze relatie heb ik 1 keer het gevoel gehad dat ik mijn beste vriend wou kussen toen we beiden dronken aan het feesten waren. Uiteindelijk niet gedaan. Het was mijne beste maat plus ik ben hetero (was mijn idee toen) en ik heb een vriendin ). Dat moment heb ik in mijn achterhoofd gestoken. Mijn beste maat en ik deden heel veel samen (café en drinken ;-p ). Heel vaag was ik misschien aangetrokken tot hem maar ik had een vriendin dus ik heb daar nooit over nagedacht en bij stilgestaan. Ik heb nooit met hem over gehad. Nog steeds met niemand toen.

Uiteindelijk door studie minder uitgaan en verhuizen. Momenteel ben ik nog steeds samen met mijn vriendin (reeds 1,5 jaar ongeveer). Nu ik heb mij altijd 100% hetero voorgedaan. Ondanks ik toch die fantasieën had terug na een tijd. Zelfs toen mijn vriendin aantal keren zei van geef uw mening over die man(nen) of “wat zou het toch leuk zijn als je zou zeggen dat dat een knappe man is” e.d. Vooral na ze zelf aantal holibi vrienden/vriendinnen heeft leren kennen. Uiteindelijk heb ik steeds gezegd ik kan niet over een man zeggen dat die knap is of niet. Hoewel ik in mijn hoofd soms toch iets anders dacht.

Waarom ik toch niet meeging hierin laten we zeggen was omdat ik bang was. Waarvoor? Het fijn vinden? Reactie? Ik denk voornamelijk onzekerheid het probleem is. Uiteindelijk zeg ik het nu wel en begin ik het te beseffen (al lijk ik het zelf nog niet echt te vatten). Dit is gekomen omdat mijn vriendin na 1,5 is afgekomen tijdens een gesprek dat ze niet 100% hetero is. Ze deed erover of ik het altijd heb moeten weten hoewel ze nooit aangaf het zo te zijn. Oké misschien had ik het toch niet door ook niet bij stilgestaan, was niet echt nodig. Mijn vriendin kwam er gewoon mee af out of the bleu door de vraag: “Zou ge het eigenlijk erg vinden als ik met een meisje kus?”. Ik heb nooit aanstoot gegeven over het feit dat ze niet 100% hetero is. Was wel even geschrokken dat ze na 1,5 jaar zo ineens mee afkwam :-p. Soit, dag nadien bleef dat toch in mijn hoofd spelen, voornamelijk over mezelf terug. Hoe hetero ben ik eigenlijk? Was een vreemde dag waar hormonen en emoties op hol sloegen, voelde me net een vrouw... Maar uiteindelijk moest ik maar beseffen dat ik bi-curieus ben (of biseksueel). Heb nog steeds niets met een man gedaan, vandaar de twijfel tussen curieus en effectief bi. Uiteindelijk heeft mijn vriendin dit wel gemerkt dat ik met iets zat en ik gaf er telkens een excuus aan omdat ik echt niet wou vertellen uit onzekerheid over mezelf. Uiteindelijk heb ik voor we gingen slapen een heel slecht excuus gebruikt tot slot waar ze aanstoot aan nam en boos werd. Met als gevolg dat er de dag nadien niet veel uit kwam. Ik beseft dat ik moest bekennen om verkeerd beeld van mezelf weg te werken. Eerst had ze me niet goed verstaan en moest toen naar school en dacht ze dat ik zei dat ik 100% hetero ben. ’S Avonds uiteindelijk tijdens wat gekeffer te weten gekomen dat ze me verkeerd had verstaan en ik deze keer wel duidelijk heb gezegd dat ik bi-curieus ben. Uiteindelijk bleef ze kwaad en wou ze niet over praten. Heel vreemd want ik had ergens gedacht dat ze dit leuk zou vinden. Momenteel is ze gewoon terug gekalmeerd en gaat alles gewoon zoals altijd is gegaan en lijkt ze niet te beseffen wat ik gezegd heb ofzo, ze vraagt er niets achter en ikzelf heb nog niet echt de behoefte om er over te beginnen terug. Vandaar ik hier effe er alles ‘uit smijt’.

Na meer en meer rond te snuffelen op dit forum besef ik meer en meer dat ik zeker Bi-curious ben. Wat wel leuk is dat ik dat begin te beseffen.
Ik hoop dat mijn verhaal niet te verwarrend is, het is vrij lang dus als niemand het gelezen heeft, is niet zo erg. Just wanted to write if off my chest. Als er toch zijn die het gelezen hebben reacties op elk vlak is altijd leuk.
(btw, hokjes kiezen zou op zich niet mogen maar het is gewoon handig om iets te benoemen soms)
"You can not kill an idea, can't you?"

Kat
Experienced user
Experienced user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Mijn lang verhaal

Bericht door Kat » 03 mei 2013 19:28

Jouw verhaal klinkt me heel bekend in de oren, ookal ben ik een meisje.
Ik hoop dat je met je vriendin er goed over kan praten, zodat jullie beiden weten waar jullie staan in de relatie, en wat kan en niet kan. En ook of de andere iets te vrezen heeft of niet.

Cursix
New user
New user

Bericht door Cursix » 03 mei 2013 20:20

Op zich denk ik ergens wel dat hier veel verhalen herhaald verteld worden... alleen steeds andere details.
Op zich zou ik inderdaad het gesprek moeten aangaan met mijn vriendin. Hoewel ik momenteel nog niet echt daar de zin in heb :-) Heb enorme moeite gehad om het over mijn lippen te krijgen dat ik niet 100% hetero ben en dan lijkt het of ze het normaal vindt of niet zo interessant vindt wat me niet echt de zin geeft om er zo over te beginnen... Achja...

Ik weet totaal niet of mijn vriendin iets te vrezen heeft, ik weet zelf totaal niet in hoeverre dit ooit nog gaat ontwikkelen, deze gevoelens jegens mannen.

thnx voor de reactie ;)

all_in_one
New user
New user

Bericht door all_in_one » 04 mei 2013 11:46

Hallo, ik ben ook nieuw hier, maar bevind me in een gelijkaardige situatie...
Alleen ben ik nog niet zo ver geraakt dat ik er wat van gezegd heb tegen mijn vriendin. Tot hiertoe heb ik het nog nooit nodig geacht, alleen begin ik meer en meer te denken dat probelemen in onze relatie (wij zijn bijna 2 jaar samen) er wel eens wat mee te maken kunnen hebben.

Ik heb mijzelf altijd hetero geacht omdat ik nooit verliefd (tot nu toe ook nog nooit voorgevallen) werd op mannen. Ik heb, net voor mijn huidige vriendin, wel een paar keer afgesproken met mannen die ik op een chatsite leerde kennen. Mij ging het puur om 'seksueel experimenteren', een relatie of verdere vriendschap interesseerde mij niet. Veel experiment is er overigens niet van gekomen. Het blijft wel in mijn hoofd spoken, ik voel me nog steeds aangetrokken tot vrouwen, maar fantasieën met mannen blijven ook!

Heb jij het gevoel dat je relatie niet 100% goed zit, net omdat je bi-nieuwsgierig bent?

Groeten

Cursix
New user
New user

Bericht door Cursix » 05 mei 2013 11:26

Hallo :) en welkom zou ik zeggen
Vind je vraag wel interessant. Heb er even over nagedacht en er zijn zeker problemen in onze relatie maar ik geloof dan dat er in elke relatie problemen zijn. Het is voor mij dan de kunst van een goede relatie ervoor te zorgen dat die problemen niet escalleren... want uiteindelijk niets is perfect gewoon.
Als je denkt dat je bi curiousity parten speelt en de relatie moet je misschien eens die pijnpunten bekijken en zien of dat idd linken heeft daarmee.
Je kunt misschien ook eens polsen of ze het erg zou vinden. Zo eens subtiel vragen wat vind je van bi-nieuwsgierigen of zelfs evt biseksuelen...
Bij mij heb ik al vaker aan haar gemerkt (voor dat ik het lostte) dat ze eens wou dat ik meer over mannen kon zeggen of ze knap zijn of niet. Uiteindelijk heb ik dit nooit gedaan (wel gedacht). Ik heb mezelf altijd 100% hetero uitgegeven...
Uiteindelijk hebben mijn vriendin en ik hier nog steeds niet meer over gehad. Ergens vreet dat wel aan mij maar anderzijds vind ik haar reactie niet aanlokkelijk om nog eens erover te beginnen. achja...
Fantasieën met mannen en aantrekking tot vrouwen... idem hier hé ;-)

Vraag me ergens ook wel af hoe vaak dit voorkomt bij mannen? Hoeveel hetero mannen zouden, ondanks een vriendin hebben, toch fantaseren over mannen. Ik heb heel heel heel vaak aangehoord "seks met mannen,, ieuw daar denkt ge toch nie aan" of zo van die reacties als dat in een gesprek ter sprake komt.

Krisman
Regular user
Regular user

Mijn lang verhaal

Bericht door Krisman » 26 aug 2013 23:18

Cursix : ik heb hetzelfde meegemaakt.
Ben 8 jaar samen geweest met een meisje en nu sedert anderhalf jaar met een gast.

Maar ik heb ook een vraag : durf je mss niets met een gast omdat het mss zou tegenvallen? Nu heb je er een idee en wrsch ook fantasie over maar vrees je niet dat de werkelijkheid heel stuk minder zal zijn en dat je daarom maar bij fantaseren blijft?

Cursix
New user
New user

Bericht door Cursix » 12 jan 2014 01:37

Hoi Krisman,

Oké, het is heeeeeeeeeeeeeeeel laat antwoord maar ik heb lange tijd in een tijdsgebrek gezeten en paar media gegevens uit het oog verloren, onder andere dit.
Nu ondertussen zijn mijn vriendin en ik jammer genoeg uit elkaar (heeft niets met bicurieusiteit te maken, just saying)

Of het zou tegenvallen? misschien, maar ik zou voor een eerste keer enorm zenuwachting zijn dus ik zou het relativeren. Het gaat ook afhangen van de persoon want ik wil echt passioneel gegeven (denk ik toch :p )
Het fantaseren bleef bij fantaseren door mijn levensverhaal beetje...
Vroeger in middelbaar wist ik gewoon niet wat die gevoelens/gedachten waren en heb nooit oor naar gehad. Toen ik op hogeschool kwam begon me het te dagen dat ik mij daar miss gewoon op en voor moet zetten en dat ik maar is iets moest proberen. Nuja mijn persoonlijkheid was op zich al heel onzeker (nu al stuk gebeterd) dus ik durfde nog maar amper mensen aanspreken dus laat staan dat ik iets zou proberen. Maar dan heb ik mijn vriendin leren kennen en heb ik mezelf beter leren kennen en mij kunnen ontplooien. Mijn vriendin (ex nu) zijn nog maar recentelijk uiteen dus ik ben nog niet op stap geweest ofzo en ben niet heel direct iets aan het zoeken, maar wat ik wel weet is dat ik het zeker eens ga uittesten en dan weet ik het meteen.
Ik zou alleen niet weten hoe of wat of waar ik het zou kunnen testen ofzo maar soit...
geen idee wat de toekomst me nu gaat brengen en bedankt voor je vraag. ik heb me daar ook vaak mee bezig gehouden.

Plaats reactie