Bi-schierig in biseksualiteit

Hier is plaats voor alle vragen rond genderdiversiteit, seksuele identiteit, bi- en transseksualiteit of vragen van multiculturele aard.
18 berichten • Pagina 1 van 1

Bi-schierig in biseksualiteit

Berichtdoor Kat » 13 apr 2013 20:16
Ik ken beide termen, en ken ook wel een beetje het verschil.. Maar wat ik me afvraag
Is iemand die bi-schierig is dan 100% hetero of eerder bi?
En waar ligt dan de grens tussen hetero en bi? Wanneer noem je jezelf nog hetero en vanaf wanner noem je jezelf bi?
Ik weet dat hokjesplaatsen niet zo ideaal is. Ik ben zelf ook geen hokjesfan. Maar als er dan hokjes zijn, wil ik ook graag de afbakening weten. En hoe kijken biseksuele mensen naar bischierige mensen?

van mezelf heb ik een beetje het gevoel ertussen te zweven.
Kat
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 25
Geslacht: Vrouw

Re: Bi-schierig in biseksualiteit

Berichtdoor Liro » 13 apr 2013 21:33
Het hokje hangt af van degene die de afbakening maakt.
All the world is not, of course, a stage, but the crucial ways in which it isn't, are not easy to specify.
Liro
Senior user
Senior user

Leeftijd: 33
Geslacht: Man

Berichtdoor Lawstudent » 13 apr 2013 21:45
Een heel interessante vraag vind ik zelf. Ik zal ze allemaal eens beantwoorden vanuit mijn perspectief. Deze antwoorden zijn zeker niet foutloos.

1. Bi-schierigen kunnen alles zijn. Zie definitie punt 2 (vervang dan gewoon hetzelfde geslacht met het ander geslacht als je over homo's of lesbische praat). Wat je bent kan alleen jij bepalen.

2. Iemand die bi-schierig is iemand die geïnteresseerd is in seksuele ervaringen met hetzelfde geslacht. Hij/zij is vaak niet echt geïnteresseerd in een relatie met hetzelfde geslacht en vele bi-schierige blijven vaak bij die en(kel)e ervaring(en) als ze al ooit proberen. Soms is het een beginnende fase voor holebi's maar dit is heel zeldzaam. Het is puur lichamelijk en vaak nieuwsgierigheid, geen romantische gevoelens voor hetzelfde geslacht.
Biseksuelen zijn mensen die zich fysiek aangetrokken voelen tot beide geslachten en verliefd kunnen worden op beide geslachten. Er is vaak een voorkeur voor een geslacht maar deze voorkeur sluit zeker de ander optie niet uit. Zij kunnen een toekomst zien met zowel mannen als vrouwen.

Het groot verschil is eigenlijk het verliefd worden op en het grote fysieke aantrekking tot iemand. Als je zowel sterk aangetrokken voelt tot een man als een vrouw nadat je het al verschillende keren hebt geprobeerd dan ben je wss bi. De meeste mensen noemen zich zeker bi nadat ze het hebben geprobeerd of nadat ze verliefd zijn geworden op beide geslachten.

3. Hokjes zijn normaal. Ik ben zelf geen al te grote voorstander maar ik geef toe dat mezelf kunnen situeren me veel heeft geholpen destijds want ik kon mezelf noemen ten opzichte van mezelf en ten opzichte van anderen. Nu kan ik zonder maar destijds was ik echt radeloos en heeft het echt een houvast geboden.

4. Ik ben zelf bi en ik heb geen problemen met bi-schierige mensen. Als de vent knap is en ik heb geen relatie zou ik geen probleem hebben om hem te helpen ontdekken. Ik vind bi-schierigen heel moedig want ze proberen iets. Ze zijn sterk genoeg om iets te proberen ipv het totaal af te schrijven voordat ze het hebben geprobeerd. Als ze dan later iets hebben van ik ben hetero dan is dat zo en ben ik gelukkig voor hen. Zij hebben dan meestal begrip voor de anderen.
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-
Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Kat » 15 apr 2013 14:10
Dankje voor je dudielijke uitleg!
vind jij dat bi-schierig ook een geaardheid op zich is, of eerder een experimentele fase? Zo ja, zijn bi-schierigen gewone hetero's, of toch meer bi's?
Kat
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Lawstudent » 15 apr 2013 23:51
Bi-schierigen zijn volgens mij een tussenfase naar ofwel biseksualiteit ofwel confirmatie heteroseksualiteit ofwel homoseksualiteit. Je kan bi zijn zonder relatie te willen aangaan met een bepaald geslacht omdat je daar niet goed bij voelt. Dat is dan niet bischierig meer omdat je je aantrekking en je zin in een seksuele relatie bevestigd tot beide geslachten.
Hetero's zijn mensen die geen seksuele verlangens hebben naar hetzelfde geslacht.

Bi-schierigen zijn volgens mij dichterbij bi dan hetero maar seksualiteit is vloeiend en dat kan absoluut helemaal veranderen later. Ik ken ten slotte jou gevoelens of verlangens niet. Wat je bent moet je uiteindelijk zelfuitmaken.

Ps: neem deze woorden niet als absolute waarheid omdat ik mod. ben, dit is puur eigen ideeën en dus enorm subjectief!
Most of life is hell, the best moments of life when everything comes together are few and fleeting. But you'll never get to the next great moment if you don't keep going. -P.A.-
Lawstudent
Forum addict
Forum addict

Berichtdoor Kat » 16 apr 2013 14:01
Dat ieder zijn eigen mening hierover heeft, snap ik wel. Sommige bi's vinden bi-schierigen doodgewone hetero's.
Wat ik zelf ben weet ik ook nog niet, en ik verlang ook niet dat jij dat voor mij moet bepalen. Maar zo'n verhelderende uitleg kan me wel beter helpen om mezelf te plaatsen binnen de maatschappij. Het enige dat ik weet is dat ik geen 100% hetero ben. Ik denk niet dat hetero's nadenken over hoe een relatie met een meisje zou zijn, en het zich ook kunnen voorstellen. En 100% lesbisch ook niet, daarvoor heb ik te veel afgezien van mijn mannelijke exen.
Kat
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor Cursix » 02 mei 2013 14:22
Hey
Ben volledig nieuw hier. Ik ben eigenlijk nog maar net iets gaan accepteren laten we zeggen wat ik al jaren mee in hoofd speel. Namelijk dat ik toch niet 100% hetero ben hoewel ik mij altijd zo heb voorgedaan.
Het antwoord op deze post heeft me er wel bij geholpen bij het verduidelijken waarover ik juist denk.
"You can not kill an idea, can't you?"
Cursix
New user
New user

Berichtdoor Doubtingdomino » 12 mei 2013 14:16
Je bent zeker niet alleen, Kat. Ik ben al meer dan 10 jaar bi-schierig. Toch voel ik me net als jou niet psychisch aangetrokken tot mannen (in mijn geval dan). Ik word enkel verliefd op meisjes maar voel me seksueel wel aangetrokken tot mannen, al ben ik daarin wel veel zindelijker dan bij vrouwen. Heel erg ingewikkeld allemaal, maar ik heb er zelf geen zo'n problemen meer mee als toen ik het voor het eerst heb 'ontdekt'. Als je je seksueel aangetrokken voelt tot zowel vrouwen als mannen dan is dat gewoon zo, zeker niets om je zorgen over te maken. Zelf heb ik de stap naar experimenteren nog niet gezet want ik ben hierin enorm labiel. Het grootste stuk van mij is hetero & ik heb het soms zelf ook moeilijk om voor mezelf uit te maken wie ik eigenlijk ben. Stel nu dat ik biseksueel ben en voor het grootste stuk op vrouwen val dan zou ik daar echt geen problemen mee hebben, want ik zou dan op z'n minst gemoedsrust vinden. Het is volgens mij enorm belangrijk dat je die stempel op jezelf kunt plakken. Het komt er alleen op aan die stap te zetten naar experimenteren om uitsluitsel te vinden.
Doubtingdomino
New user
New user

Leeftijd: 29

Berichtdoor Doubtingdomino » 12 mei 2013 15:34
Misschien eens chatten met iemand van de holebifoon? Lijkt me handiger dan gewoon een draadje in het forum. Ga het morgen zelf ook eens proberen, wie weet kom je er wel heel wat wijzer uit.
Grtz
Doubtingdomino
New user
New user

Leeftijd: 29

Berichtdoor bert100 » 01 jul 2013 17:26
Doubtingdomino schreef:Je bent zeker niet alleen, Kat. Ik ben al meer dan 10 jaar bi-schierig. ..... Het komt er alleen op aan die stap te zetten naar experimenteren om uitsluitsel te vinden.

Hey mijn bi-schierigheid heb ik al van men 16/17 toen ik voor het eerst op vakantie twee mannen zag zoenen en mekaar strelen en genieten.
Meteen nieuwsgierig omdat ik die mannen zo intens zag genieten: twee mensen van hetzelfde geslacht bevredigen hun sexuele verlangens met mekaar.
Omdat het zo mooi was leek het zo normaal: helemaal niet vereerd. 'verkeerden' bestaan niet: enkel mannen met een open sexueel verlangen.
Het wond me op en nog steeds: het maakt me zoals ik ben bi (of bi-schierig)
bert100
New user
New user

Berichtdoor Croontje » 15 jul 2014 16:01
ik vind dat je dat voor je zelf moet uitmaken en daar zijn geen vaste regels voor maar ja dat is wat ik vind
Croontje
New user
New user

Leeftijd: 17

Berichtdoor joske rioda » 05 aug 2014 20:05
Dat is heel subjectief en hangt ook van persoon tot persoon af...
Je kan hetero zijn en bi-schierig gewoon, omdat je het 'raar' vindt dat je op de 2 geslachen kunt vallen
of je kan bi-schierig zijn, omdat je het vermoeden hebt dat je het bent.
Ik vind dat je grenzen zelf moet kunnen zetten en daarvoor moet je echt in jezelf zoeken : val ik op jongens alleen of ook op meisjes?
Mensen beginnen vaak te twijfelen wanneer ze voor het eerst op hetzelfde geslacht verliefd worden terwijl ze al meerdere keren
met het ander geslacht een relatie hebben gehad. En ik vind dat toch wel belangerijk om jezelf in een hokje te kunnen zetten, gewoon voor jezelf om te weten wie je eigenlijk bent, want je geaardheid maakt een groot deel uit van jezelf en bepaald een stuk je toekomst..
Never be afraid to fall apart because it is an opportunity to rebuild yourself the way you wish had been all along.
joske rioda
Regular user
Regular user

Leeftijd: 20

Berichtdoor Marjoleincharlotte » 14 nov 2014 15:29
Hey Kat,

Naar mijn weten is het zo: Je hebt:
Hetero - valt 100% op het andere geslacht (zou evt een kus met het andere geslacht kunnen doen, maar dat is voor het gegiechel. Niets serieus).
Bischierig - Dit ben ik zelf ook. Dit zit tussen bi en hetero in. Je valt op het andere geslacht. Maar kan hetzelfde geslacht wel opwindend en mooi vinden. Hier is ook een nieuwsgierigheid en verlangen naar. Echter, hiermee kun je jezelf niet oud zien worden.
Bi - Je valt 100% op het andere geslacht en 100% op het andere geslacht. Echter komt het wel vaak voor dat er naar een geslacht wat meer voorkeur gaat.
Homoseksueel -Valt 100% op hetzelfde geslacht. Voelt zich ook niet aangetrokken tot het andere geslacht.

Dit is zoals ik het zie , misschien helpt het je :)
Be worth existing
Marjoleincharlotte
New user
New user

Leeftijd: 21

Berichtdoor Dubio » 28 maart 2015 22:10
Na dit gelezen te hebben denk ik wel dat ik eerder biseksueel dan bi-schierig ben al ben ik er nog altijd niet honderd procent uit. Ik voel me fysiek aangetrokken tot beide geslachten maar ik heb nog nooit echte gevoelens gehad voor een meisje en ik heb ook nog nooit iets gehad met een meisje. Ik heb wel al eens een relatie gehad met een jongen maar daar waren de gevoelens eerder oppervlakkig en was het meer affectie dan echt liefde.
Ik vind het gewoon moeilijk om zekerheid te vinden hierover en ik wil me ook niet 'in de kast' verstoppen, maar tegelijkertijd wil ik me ook niet outen als biseksueel omdat ik gewoon nog niet honderd procent zeker weet of ik het wel ben.
Dubio
New user
New user

Leeftijd: 23

Berichtdoor Kat » 15 mei 2015 14:21
Tof dat na meer dan een jaar dit topic nog mensen kan helpen!
Bij mij is er intussen al veel duidelijkheid gekomen na een relatie en enkele verliefdheden. Ik ben biseksueel, en voor mij is dit geen overgangsfase tussen hetero en homo. Voor mij was de vraag rond bi-schierig eerder de stap naar het ontdekken van mijn biseksualiteit.
Kat
Experienced user
Experienced user

Berichtdoor ❤️X❤️ » 05 jul 2016 00:11
Ik zit met een dilemma, ik ben juist 18 geworden en heb altijd prille kinder relaties gehad met jongens (ik ben zelf een meisje) dus in dat opzicht, ging iedereen er van uit dat ik hetero ben. Sinds kort begint de de vriendin van mijn instructrice heel lief te zijn tegen mij (lesbisch koppel). Nu begin ik te denken dat ze mss extreem lief is omdat ze mij mss leuk vindt. En ik begin haar ook leuk te vinden. Ik droom erover dat we kussen. Het probleem is: mensen zouden mij als bi catalogiseren, maar het is enkel slechts bij deze ene vrouw, voor de rest heb ik nog altijd interesse in mannen. Ik eb totaal niets tegen homo's of lesbiennes of bi. Maar ik weet gewoon niet wat ik van mijzelf moet denken.
❤️X❤️

Berichtdoor Deborah » 12 sep 2016 01:30
Hallo,

Ik ben 100% heteroseksueel (denk ik toch) maar al een paar jaar bi-schierig.
Ik zou graag eens weten en voelen hoe het is om intiem te zijn met een vrouw. Ik weet echter niet hoe ik dit in de praktijk kan brengen want dit lijkt mij niet iets waar je zomaar de kans voor krijgt.
Ik heb mij al eens ingeschreven op een soort datingsite maar ook daar is niets uitgekomen.. Kunnen jullie mij helpen hoe ik eventueel iemand kan leren kennen die ook gewoon bi-schierig is en op ontdekking wil? :)

Groetjes
Deborah

Berichtdoor Me, myself and I » 12 jul 2017 10:55
Als je nieuwsgierig bent, is dat een teken dat je gezond bent. Dat wordt toch vaak gezegd dacht ik?
Soms kan er ook gewoon een aantrekkingskracht zijn tussen 2 mensen van hetzelfde geslacht of ander geslacht. Maar dit wil niet zeggen dat je echte gevoelens hebt. Je wordt gewoon aangetrokken tot die persoon en kan je moeilijk verzetten.
Ik denk dan ook dat eens je deze persoon hebt (relatie of gewoon éénmalig), de drang weg is. Je kan dit soort aantrekkingskracht na verloop van tijd terug krijgen voor iemand anders.
Me, myself and I
New user
New user

Leeftijd: 28

18 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Accenten