Mijn partner is transgender

Hier is plaats voor alle vragen rond genderdiversiteit, seksuele identiteit, bi- en transseksualiteit of vragen van multiculturele aard.
Plaats reactie
Fejamie
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Mijn partner is transgender

Bericht door Fejamie » 13 aug 2018 19:38

Goeienavond allen hier,

Ik ben al enkele jaren lid van het forum maar ook al enkele jaren onactief...
Maar nu is er een serieuze verandering en vroeg ik me af of er hier of ergens anders groepen voor bestonden (fb, instagram,..) ?

Mijn partner (volgens ID nog vrouw) waarmee ik al 4 jaar samen ben is sinds eind vorig jaar gestart met het transgendertraject.. voor de persoon die de transformatie ondergaat is er echt wel heel goede bijstand en informatie etc.. maar ik vroeg me af of dit ook bestond voor de partners van transgenders?

Ikzelf had al vrede genomen dat de veranderingen eraan zaten te komen maar vandaag was het daar dan... de mastectomie die sneller voor de deur stand dan gedacht. En ik had graag eens geweten hoe andere partners van transmannen hiermee omgingen/omgaan ?

Is er hier soms iemand die hierover tips kan geven of zijn er ergens anders groepen voor partners van transgenders ?

Ik zie mijn partner doodgraag en wil er echt alles aan doen om dit te laten werken en mijn partner niet te verliezen.

Alvast dankjewel.

Groetjes,
Fejamie.

T-jong
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Re: Mijn partner is transgender

Bericht door T-jong » 21 aug 2018 00:14

Hallo,

Transgender infopunt organiseert praatavonden voor partners van transgenders: http://transgenderinfo.be/m/zorg/partne ... atavonden/ .
Daar ga je normaal wel vinden wat je zoekt, want is voor een partner idd ook vaak een hele stap.

Weet trouwens dat als je partner jonger is dan 30, die ook steeds welkom is bij T-jong!
(En we doen ook af en toe een activiteit die open staat voor familie en vrienden etc, dus daar ben je ook zeker welkom! Komen ook wel eens partners mee, dus da kan ook interessant zijn)

Plaats reactie