girl wants to be a boy

Hier is plaats voor alle vragen rond genderdiversiteit, seksuele identiteit, bi- en transseksualiteit of vragen van multiculturele aard.
3 berichten • Pagina 1 van 1

girl wants to be a boy

Berichtdoor jeldz94 » 17 jul 2016 20:49
Ik ben een meisje van 22 en 4 jaar geleden kwam ik uit de kast. Sinds een paar weken kijk ik naar fimpjes op youtube over de FemaleToMale transition en als ik dan naar mezelf kijk wil ik dit soms ook. Ik bedenk mezelf dan dat ik wel veel gelukkiger zou kunnen zijn. Op momenten zie ik dit al helemaal voor me bij mezelf.

Ik kleed me ook voornamelijk in mannenkledij en voel me daar fantastisch bij. Maar dankzij mijn bovenlichaam wordt het me hier wel moeilijk gemaakt bij bv. Een hemd ofzo. Bij een feest ga ik dan ook altijd in kostuum.

Ik vraag me af.... ben ik nu transgender of niet? Ik heb ook veel schrik voor die beslissing te nemen.... hoe vertel ik dit thuis?...
jeldz94
New user
New user

Geslacht: Vrouw

Re: girl wants to be a boy

Berichtdoor Sjippe » 06 aug 2016 19:54
Je hoeft niet per sé (nu) een beslissing te nemen, experimenteer wat met waarbij je je goed voelt. Je kan het ook zo thuis vertellen, dat je nu met die twijfels zit en het misschien nog allemaal niet goed weet.

Je kan altijd een afspraak maken bij het genderteam van het UZ (http://www.uzgent.be/nl/zorgaanbod/mdsp ... fault.aspx), zij hebben heel wat ervaring. Als je verder op weg wil naar een transitie dan kunnen zij je verderhelpen, is dat toch niet iets wat je ligt, zal je dat ook merken.

Als je andere transgenders wil ontmoeten of met andere transgenders praten, dan ben je zeker ook welkom bij T-jong, we hebben ook een eigen forum: http://t-jong.be/forum/index.php . Onze volgende activiteit is een stadsspel op 14 augustus in Gent. Zeker welkom! Meer info vind je op onze website: www.t-jong.be, je kan me ook een pb sturen.
Sjippe
T-Jong begeleider
T-Jong begeleider

Re: girl wants to be a boy

Berichtdoor Sam(?) » 11 dec 2016 21:20
Hoi

Ik ben 24 (vrouw) en kreeg plots in oktober ofzo echt een periode van wat ze genderdysforie noemen: niet naar mijn lichaam kunnen kijken zonder walging te voelen voor mijn vrouwelijke 'onderdelen'.

Ik dacht dat het bij 1 keer zou blijven, maar dat is dus niet het geval.

Bij mij zijn het buien die komen en gaan en ik vermoed dat dat bij mij zo zal blijven.

Ik ben natuurlijk jij niet en het zou goed kunnen dat het bij jou helemaal anders voelt. Ik wil vooral zeggen: je bent niet de enige die bezig is met dit thema. Geef jezelf tijd om te ontdekken wat goed voelt (zoals Sjippe al zei), waarmee ik niet wil zeggen dat ik er al mee om kan, verre van.
Er bestaan bv binders om je borsten wat te verbergen, maar twee sportbeha's over elkaar dragen helpt ook al (buitenste een maatje groter dan de binnenste). Wel opletten dat het niet te strak zit (je moet nog goed kunnen ademen en je ribben mogen geen pijn doen) en dat je dat niet langer dan 8 uur na elkaar draagt. Ik heb mijn ribben tot mijn verassing al gekneusd door twee te strakke beha's over elkaar te dragen...

Veel succes en goede moed!
Sam(?)
New user
New user

3 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar Accenten