al jaren twijfels, help

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Plaats reactie
bloempje00
New user
New user
Geslacht: Vrouw

al jaren twijfels, help

Bericht door bloempje00 » 10 mei 2018 17:38

Hey allemaal,

Ik twijfel al sinds mijn 14-15 (nu ben ik 25) of ik (als meisje) op meisjes val, ik weet niet precies waar het vandaan komt en ik heb het altijd een beetje weggeduwd. Toen ik ging studeren leerde ik enkele holebi's kennen wat mij wel geleerd heeft dat het sowieso niet het einde van de wereld is, anderzijds hoorde ik hun ook graag zeggen dat ik me maar iets verbeelde omdat ik nog nooit verliefd geweest ben op een meisje/vrouw (ook niet echt op jongens/mannen, ik heb steeds ook het gevoel dat ik niet goed genoeg ben om graag te zien maar desondanks heb ik wel een aantal keer gedacht dat ik verliefd was maar tegelijk gaf dit mij het gevoel van "is dit het nu?" en zeker nu ik wat ouder ben heb ik vooral het idee dat ik toen heel hard iets wílde voelen dat er niet was) maar een vrouw doet mij gewoon zoveel meer, ik merk veel sneller een knappe vrouw op dan een knappe man en kussen/seks met een vrouw lijkt mij geweldig. Als ik daarover fantaseer kan ik alleen maar denken "dit wil ik". Anderzijds zie ik niet echt een toekomst (huisje, tuintje, kindje, ...) met een vrouw, ik heb het mij altijd allemaal voorgesteld met een man... En ik ben al die jaren al zo bang voor de gevolgen, mijn vrienden zullen mij wel accepteren maar mijn ouders en collega's niet denk ik... Sinds een tijdje probeer ik die gevolgen iets meer los te laten en mijn gevoelens er te laten zijn en in die momenten wil ik heel graag een relatie met een vrouw maar elke keer denk ik dan weer aan de gevolgen.. Ik wil ook niet heel mijn leven overhoop gooien voor iets dat ik me misschien inderdaad maar inbeeld... Iemand tips?

geeninspiratie
Senior user
Senior user
Geslacht: Man

Re: al jaren twijfels, help

Bericht door geeninspiratie » 11 mei 2018 12:33

Dag bloempje00,

Ik lees dat je heel veel twijfels hebt over op wie je valt. Ik had dezelfde twijfels 4 jaar geleden. Ik was weliswaar een pak jonger dan jij nu, maar er komt me veel bekend voor: ik was nog nooit verliefd geweest en wist ook helemaal niet zeker of ik homo, hetero of juist bi was. Zoenen en seks leken me leuker met een jongen, maar het huisje-tuintje-kindjesgevoel had ik enkel bij een meisje. Ik kon me gewoon heel moeilijk een toekomst inbeelden met een man.
Dan bleek later dat ik toch enkel verliefd word op jongens. Ik begon mijn toekomst ook steeds meer met een man te zien. Volgens mij, als ik er nu op terugkijk, had ik het huisje-tuintje-kindjesgevoel met een man eerst niet, omdat ik al 15 jaar was opgevoed in een heteromaatschappij en je leert gewoon niet dat het anders kan.
Dat is natuurlijk gewoon mijn ervaring en betekent niet dat jij ook per definitie lesbisch bent.
Wat ik je voor nu kan aanraden is enkele dichte vrienden of vriendinnen in vertrouwen nemen, van wie je weet dat ze je niet gaan veroordelen. En sta vooral open. Denk na over zowel mannen als vrouwen en probeer niet direct iets weg te duwen als het eerst niet goed aanvoelt. Met de tijd kom je er wel uit :) .
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

bloempje00
New user
New user

Bericht door bloempje00 » 12 mei 2018 10:59

Hey Geeninspiratie,

Bedankt voor je reactie. Hopelijk wijst de tijd het inderdaad uit als ik me er meer voor openstel, ik ben echt moe van die jarenlange twijfels...

idk
Babbelaar van 't jaar 2017

Bericht door idk » 12 mei 2018 11:25

Dag bloempje00

Dit is een fase die heel wat holebi's meemaken. Je bent zeker niet de enige forummer hier, de anderen zullen zich er zeker ook in herkennen. Net zoals ik.
Volgens mij is het zelfs iets dat nu en dan nog eens door je hoofd zal spoken, ook al ben je uit de kast. Ikzelf heb al een hele poos een relatie met een fantastische madam, maar soms betrap ik me er zelf op om te denken 'wat als'. De heterocultuur zit gewoon zodanig ingebakken in onze samenleving. Is het fout om twijfels te hebben (begrijp me niet verkeerd, ik heb zeker geen twijfels)? Heel zeker niet. Dit is volgens mij erg normaal, zeker in onze manvrouw-maatschappij. (Ook al worden holebi's meer en meer gerespecteerd en proberen we dit door te trekken in het onderwijs en andere publicaties, het blijft een werk van lange adem).
(Hopelijk trap ik hiermee niemand op zijn tenen.)

Ga rustig op zoek naar wie je bent en ik ben er zeker van dat je, net zoals de vele andere lezers hier op het forum, wel zal ontdekken wat bij jou het best aansluit. Hiervoor is trouwens ook helemaal geen label voor nodig. Jij bent jij en daar stopt het vakjespatroon dan ook.
Ik wens je veel succes met je zoektocht. Hou zeker het forum in de gaten, snuister hier wat rond en je vraagtekens zullen hoogstwaarschijnlijk wel rustig plaatsmaken voor antwoorden.

Groetjes idk
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

bloempje00
New user
New user

Bericht door bloempje00 » 12 mei 2018 12:30

Hey Idk,

Dankjewel.. Het zit er inderdaad erg ingebakken om in termen van man-vrouw te denken, ik vind het zelf ook moeilijk te aanvaarden (terwijl zoveel van mijn vrienden homo of lesbisch zijn en ik dat nooit een probleem heb gevonden, wel confronterend soms maar ik heb daar nooit een oordeel over gehad). Het schrikt mij af verdere stappen te zetten terwijl ik toch (misschien vergis ik mij erin) nu het gevoel heb dat ik echt graag een relatie met een vrouw zou willen..

Lilith
New user
New user

Bericht door Lilith » 01 jul 2018 20:18

bloempje00 schreef:
12 mei 2018 12:30
Hey Idk,

Dankjewel.. Het zit er inderdaad erg ingebakken om in termen van man-vrouw te denken, ik vind het zelf ook moeilijk te aanvaarden (terwijl zoveel van mijn vrienden homo of lesbisch zijn en ik dat nooit een probleem heb gevonden, wel confronterend soms maar ik heb daar nooit een oordeel over gehad). Het schrikt mij af verdere stappen te zetten terwijl ik toch (misschien vergis ik mij erin) nu het gevoel heb dat ik echt graag een relatie met een vrouw zou willen..
Ik snap je gevoelens compleet! Misschien moet je gwn eens uitgaan met wat vrouwen en zien hoe het loopt? :) Toen ik voor de eerste keer met vrouwen uitging voelde dat beter dan met mannen... :) Het was een openbaring! :)
''Take the risk or lose the chance''

bloempje00
New user
New user

Bericht door bloempje00 » 02 jul 2018 07:45

Hey Lilith,

Waarschijnlijk wel... Ik denk al heel lang “ik moet dat gewoon eens doen” maar blijf daar op hangen :/

Groetjes :)

Gewoon Stef
New user
New user
Geslacht: Man

Vertrouwens-persoon ofniet?

Bericht door Gewoon Stef » 07 jul 2018 01:40

Ik ben 15 en heb al enkele jaren het gevoel dat ik homo ben. Ik heb nu ook een studentenjob en daar vroeg mijn collega 'En hoe zit het met jou? Heb je een vriendin of een vriendje' Eigenlijk had ik eerlijk willen zijn. Maar ik denk dat ik er nog niet klaar voor ben om het tegen iemand te zeggen. Volgens mij weten sommige mensen het al, Maar ik vertel nog niks, In mijn klas vorig jaar dachten ze ook dat ik homo was, Maar toen had ik 'een relatie' een relatie met een meisje, Omdat ik niet wist, Is dit wat ik voel echt? Ik ben niet teleurgesteld om wie ik ben, Ik ben gewoon bang wat de toekomst gaat brengen. Omdat ik op een school zit met veel moslims en die vinden dat homo zijn echt niet kan. Dus ik zou het nog 3-4 jaar moeten stil houden. Ik 'ken' een collega streamer die ook homo is, Met hem heb ik er al over gesproken. Maar zou ik er eens mee over proberen te praten met een vertrouwens-persoon? Na elke vraag die ik zelf heb opgelost, komen er 10 keer zoveel vragen bij. Ik hoop gewoon dat de komende 4 jaar voorbij gaat 'vliegen'.
En dan hoop ik dat mijn ouders goed gaan reageren, Mijn zus was totaal tegen homo's want we hadden zo een medisch verhaal bij ons op school over een man die AIDS had, En die homo was. Na het verhaal van de man zei mijn zus 'Hoe vuil zijn homo's' Dus voor mij wordt het moeilijk om het aan haar te vertellen.

~Gewoon Stef

Plaats reactie