coming out en transitie

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Peaceful

coming out en transitie

Bericht door Peaceful » 07 mei 2018 10:51

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier op het forum, afkomstig uit Vlaams-Brabant en homo. De reden van mijn post is niet dat ik met een probleem zit, mijn coming out is al een tijdje achter de rug. Wel is het zo dat ik lees dat er vele jongeren zijn die toch wel bang zijn voor de reacties van ouders, familie, leraars en leerlingen, werkgevers enz en voor wie de coming out moeilijk is. Ik weet zelf dat het soms erg moeilijk is om er met je ouders over te praten (mijn vader heeft eerst heel slecht gereageerd maar is later wel bijgedraaid). Ik ben destijds eens op gesprek gegaan bij een kennis van een goede vriend van mij die zich op dat moment aan het omscholen was als life coach met bijzondere aandacht voor holebi's en transgenders. Ik had eerst mijn twijfels maar ben blij dat ik bij haar geweest ben. (Het was een kosteloos proefgesprek tijdens haar opleiding dus ik had geluk:-)) Ze heeft zelf iemand in haar familie die bezig is met zijn transitie en het merendeel van haar vrienden zijn holebi's. Ik voelde me direct op mijn gemak bij haar en ze heeft een grote voeling met de wereld waarin holebi's leven. Als ik had gewild kon ik er ook terecht samen met mijn ouders want ze doet ook groepsgesprekken. Haar opleidingen zijn achter de rug en ze is nu officieel met haar praktijk gestart. Ik wil gewoon maar duidelijk maken dat het soms deugd kan doen om een buitenstaander een gesprek te voeren. Je hebt terug meer zelfvertrouwen na zo'n gesprek en voelt je beter in je vel (dat was toch bij mij het geval). In ieder geval, ik hoop dat iedereen hier op het forum er uit geraakt bij zijn of haar coming out maar weet gewoon dat er veel buitenstaanders zijn waar je bij terecht kan!

greetz van Peaceful

Plaats reactie