Vragen van mijn ouders

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Plaats reactie
Noor
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Vragen van mijn ouders

Bericht door Noor » 05 dec 2017 19:11

Hallo

Ik ben Noor en ik ben uit de kast voor mijn gezin , mijn tante en een paar van mijn vriendinnen.
Als ik en mijn mama (soms is ons mijn papa of mijn zus er ook bij) alleen thuis zijn dan stelt ze een vraag: Ben jij nog niet verliefd of nog niet verliefd geweest? Mijn antwoord is dan dat weet ik niet en ik ga naar mijn kamer. Weet iemand wat ik daar op kan antwoorden ?

Groetjes Noor

idk
Babbelaar van 't jaar 2017

Re: Vragen van mijn ouders

Bericht door idk » 05 dec 2017 19:31

Dag Noor

Ben je al verliefd geweest?
Ik vind het een beetje moeilijk jouw bericht te beantwoorden zonder het antwoord op bovenstaande vraag te weten.

Ik ga uit van volgende situaties: 'Ja' en 'nee'.

Je ouders weten dus dat je op meisjes valt he?!
Indien 'ja' zou ik persoonlijk zeggen: ja.
En aan de toon zou mijn mama wrs wel weten dat ze niet verder zou moeten vragen.
Indien 'nee' zou ik ook gewoon zeggen 'nee, nog niet'
Zonder verdere uitleg. (Mijn ouders kennen me goed genoeg om te weten dat ik daarover niet veel zeg, maar misschien zijn jullie thuis wel grote, gezellige babbelaars?)

Als je bang bent voor hun antwoord op 'Hoe kan je dan weten dat je op meisjes valt?' dan zou ik zeggen: 'Hoe wist jij dat je op jongens viel voor je eerste verliefdheid?'
Spoiler! :
Waarschijnlijk zou ik dat niet zeggen omdat ik die vraag ook nooit zou krijgen van mijn ouders. Ik heb trouwens ook gewacht om uit de kast te komen tot de avond (of 2 avonden) voor mijn eerste date. Omdat ik de auto nodig had hehe.
Hopelijk kan je je bericht wat meer kaderen naar de anderen toe, want voor mij is het persoonlijk nogal vaag. (Maar dat kan uiteraard ook aan mij liggen. ;) )

Voor de rest kan ik je enkel nog meegeven: snuister wat rond op het forum, post berichtjes in verschillende topics om nog antwoorden op eventuele andere vragen te krijgen en je bent uiteraard ook van harte uitgenodigd op onze forummeeting nu zaterdag 9/12/2017.

Groeten idk
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

Noor
New user
New user

Bericht door Noor » 05 dec 2017 20:59

Dag idk

Ik ben op een meisje verliefd geweest wat niemand weet. Ja mijn ouders weten het ik ben gewoon bang op hun reactie als ik zeg ja dan krijg ik zowiezo de vraag wie? Omdat wij zijn thuis wel grote babbelaars ik vertel meestal wel alles thuis wat ik nu uiteraard niet doe. Vandaar ook de vraag wat moet ik doen ?

Groetjes Noor

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 06 dec 2017 00:12

Dag Noor

Stel gewoon duidelijk je grenzen. Soms duurt het een tijdje voor je je er zelf comfortabel bij voelt om erover te praten. Volgens mij zijn het wel allemaal goedbedoelde vragen en willen ze je ergens geruststellen dat het oké is om erover te praten als je dat wil. Geef gewoon aan dat het nog allemaal te vers/nieuw is voor je en dat je wat met jezelf in de knoop ligt. Misschien voel je na enkele weken of maanden zelf de drang om te vertellen en dan ga je misschien blij zijn met zo'n open familie :)

Veel succes, je komt er wel!

Plaats reactie