Twijfels over wat ik wel en niet voel

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
5 berichten • Pagina 1 van 1

Twijfels over wat ik wel en niet voel

Berichtdoor anoniem1 » 10 jul 2017 21:08
Hallo iedereen,
Kunnen jullie mij helpen? Ik zit al heel lang te twijfelen wat ik wel en niet voel. Ben ik nu homo of niet... Dit is echt lastig en niet leuk. Ik zou daarover met iemand moeten praten die daar alles van weet, het zou echt helpen.

modverpl Bericht verplaatst, hier staat het wat beter - Florre
anoniem1
New user
New user

Leeftijd: 17
Geslacht: Man

Re: Twijfels over wat ik wel en niet voel

Berichtdoor Florre » 10 jul 2017 21:27
Hoi anoniem

wat je daar aangeeft is een zware struggle die de meesten van ons wel ervaren, ervaart hebben.
Het is logisch dat je heel lang twijfelt en je soms bewust niet in een bepaalde richting wilt uitsturen,
het is een twijfel die vaak terugkomt of gaat terugkomen.
Maar de eerste belangrijke stap lijkt mij om zelf te ontdekken wie je het liefst hebt (zonder dat je je daarom verplicht in een vakje laat duwen)
en dit te aanvaarden. Wat bij mij geholpen heeft om dat te ontdekken is door tegen mezelf eerlijk te zijn en er eens enkele dagen op te letten naar wie ik nu het meest keek en op welke manier: de jongens of de meisjes? Het resultaat was redelijk verbluffend :roll:
Daarna kan het ook wel eens deugd doen om hier met iemand erover te praten, zeer goed dat je het hier al op het forum post.

Gun jezelf wat tijd met alles en probeer zoveel mogelijk je buikgevoel te volgen.

Hopelijk hielp dit redelijk onsamenhangend tekstje je wat.
Maar de andere forummers gaan zeker nog wel iets posten! :)

Groetjes
Florre
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
Florre
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Leeftijd: 21

Berichtdoor TheQuibbler » 10 jul 2017 22:07
Hey!

Dat is inderdaad verre van gemakkelijk, toen ik je leeftijd had, waren er ook enorm veel twijfels.
Had ik toen maar dit forum al ontdekt :lol:

Ik zou zeggen, lees eens wat topics door. Misschien herken je jezelf wat in de vele verhalen van andere leden.
Wees ook niet bang om iemand aan te spreken als je nood hebt aan een babbel. Zowel in de chat kan je eens je ei kwijt, de vele topics of via een pb'tje als je het liever wat persoonlijk aanpakt.
We willen je zeker en vast helpen. Probeer je niet te veel zorgen te maken over je twijfels, die zijn heel normaal ;)

Die tip hierboven van Florre is best een goeie! Zo heb ik het ook een beetje gedaan indertijd! :lol:

Succes!
TheQuibbler
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Leeftijd: 22

Berichtdoor Dieter M » 10 jul 2017 22:11
Hey Anoniem,
Wat je voelt is inderdaad vervelend, je wilt zekerheid. Dat kan het beste door eerlijk te zijn tegen je zelf. Ook al houd dat even in dat je niet bent zoals je op het eerste gezicht wil zijn. Toen ik twijfelde besefte ik eigenlijk hoe weinig ik wist over Holibi's. Dus probeerde ik zo veel mogelijk informatie te raadplegen, boeken, infobrochures, internet, ... . Onderstaande link heeft mij heel wat duidelijkheid geschept.

https://www.cavaria.be/mediatheek/alles-wat-je-altijd-al-wilde-weten-over-holebis%20

Door veel meer te weten te komen kreeg ik door dat het allemaal niet zo erg is als ik eerst dacht. Ik hoop dat je hier wat mee kunt. Nadat je zekerheid hebt komt zelfaanvaarding zoals Florre al zei, ook hier kan informatie helpen.
Succes en sterkte!
mvg,
Dieter
"Just keep swimming" - Dory
Dieter M
New user
New user

Leeftijd: 20

Berichtdoor Me, myself and I » 12 jul 2017 07:48
Lieve anoniem,

Ik denk dat je best eerst nadenkt welke soort gevoelens je hebt waar je over twijfelt. Is het vriendschap dat je voelt, kriebels omdat iemand mooi naar je lacht of iets lief zegt of het gevoel dat je altijd aan die persoon denkt.
Ik heb vrienden/vriendinnen die ik bijna dagelijks wil horen, omdat ik hen graag zie als 'vriend'. Ze geven me ook een warm gevoel, maar het is geen liefde. Dit kan je ook hebben.
Heb je echte kriebels voor iemand, dat is helemaal niet erg. Laat alles op je afkomen en geniet van deze gevoelens. Je mag er je zeker niet tegen verzetten. Daar ga je achteraf het meest ongelukkig van zijn.
Neem rustig de tijd om deze gevoelens een plaats te geven en neem geen overhaaste beslissingen.
We zijn hier allemaal voor jou als steun en om raad te geven.
Kop op!!!
Knuf
Me, myself and I
New user
New user

Leeftijd: 27
Geslacht: Vrouw

5 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar In & uit de kast