coming out ouders

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
2 berichten • Pagina 1 van 1

coming out ouders

Berichtdoor Nicolas999 » 06 jun 2017 22:30
Hi allemaal, ik zal me even voorstellen, ik ben een jongen van 18 jaar en heb een tijdje een vriendin gehad. Wij zijn 2 jaar samen geweest en nu inmiddels een half jaartje uit elkaar. Ik heb tijdens mijn relatie met haar ontdekt dat ik me niet (meer) tot meisjes aangetrokken voel. Ik heb altijd wel soms fantasies gehad over jongens maar dacht dat dat een fase was. Ik zag haar ook echt graag en had echt een klik met haar maar als het op seks aankwam lukte het gewoon niet langs mijn kant. Ze begon daardoor ook zelf aan haarzelf te twijfelen en dacht dat het probleem bij haar zat terwijl ik eigenlijk het probleem was in onze relatie. Ik heb haar dan ook gezegd op het laatste waarom ik niet meer samen kon zijn met haar. Ze heeft het gelukkig tegen niemand doorgezegd want als ik homo zou zijn, ben ik daar nog niet klaar voor om te outen. Ze had er eerst wel moeite mee om het te plaatsen maar steunt me nu wel enorm. Ik wil mijn andere vrienden nog niet alles vertellen, ben daar nog niet klaar voor maar wil wel mijn ouders het laten weten.
Ik heb alleen schrik dat mijn ouders hier echt moeite mee gaan hebben en er een probleem van gaan maken. Ze hebben een beetje een ideaalbeeld over mijn toekomst (verder studeren, huisje tuintje kinderen etc.) en ik denk niet dat mijn geaardheid daar in zou passen... Ze leggen de lat wat hoog waardoor ik echt niet weet of ik wel ga passen zo in mijn familie :(
Ik weet niet hoe de reacties was bij andere mensen op het forum maar ik vroeg me af hoe jullie reageerden als jullie ouders niet zo een positieve reactie gaven ?
Nicolas999

Re: coming out ouders

Berichtdoor ceke » 07 jun 2017 09:15
Hey Nicolas, supermooie naam trouwens als dat je echte naam zou zijn :),

Ik heb je berichtje gelezen en woow, van een deja vu gesproken … Mijn laatste jaar middelbaar zag er echt exact hetzelfde uit als bij jou. Ik heb ook een vriendin gehad in het middelbaar enja ik had ook echt een emotionele band met haar maar seksueel bolde het echt van geen kanten. Het is wel moedig van je om toch op einde van jullie relatie gezegd te hebben waarom het voor jou niet lukte. Ik heb dat niet gedaan en daardoor is die band die ik had met dat meisje (en dan bedoel ik gewoon vriendschappelijk) wel koeler/afstandelijker geworden. Het is goed dat je haar liet weten dat zij er in ieder geval niets aan kon veranderen en eigenlijk geldt hetzelfde ook voor jou. Je kan nog met honderden meisjes iets beginnen, als je je aangetrokken voelt tot jongens ja dan zal dat ook zo blijven ( in de meeste gevallen dan denk ik toch :) ).
Wat betreft je ouders kan ik ze ook wel vergelijken met de mijne en kan ik ze wel ergens begrijpen. Iedere ouder wil het beste voor zijn kind en ookal zouden ze negatief reageren dan betekent dat gewoon dat ze even in shock zijn en denken dat doordat dat ideaalbeeld niet bereikt zal worden in hun ogen, je ongelukkig zou worden. Neem een ding van me aan, je ouders houden van je en bedoelen het goed alleen is het niet de goede aanpak voor ieder kind. Het is alleen jij die kan beslissen hoe je gelukkig zal zijn en met wie en als dat een jongen is, so be it ... Bij mij thuis heerst ook de sfeer van je gaat naar school en haalt goede punten, gaat naar het unief, doet een serieuze job, serieuze relatie, huisje tuintje kinderen … en ik zal hun ook bewijzen dat ik dat zal kunnen. Het is niet omdat je geaardheid een tikkeltje anders is dan de norm dat daarom alles in het water valt, probeer dat vooral duidelijk te maken aan je ouders en van zodra ze zich dat realiseren zal het wel beteren. Ik hoop dat je ouders er goed mee om kunnen gaan en indien niet, geef ze tijd, ze draaien wel bij . Je bent hun kind en zij zijn je ouders dat is een band die niet zomaar verandert. Als je wilt weten hoe ik heb het aangepakt mag je me altijd in pb sturen.
Veel succes Nicolas !
ceke
New user
New user

Leeftijd: 21
Geslacht: Man

2 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar In & uit de kast