Problemen met in de Holebi gemeenschap te komen

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
5 berichten • Pagina 1 van 1

Problemen met in de Holebi gemeenschap te komen

Berichtdoor Darkcrow » 01 jun 2017 13:00
Hoi,

De meesten zullen wel gemerkt hebben dat ik de laatste tijd niet zo actief ben op dit forum.
Maar ik kamp al een tijdje met een probleem. Ik doe alle moeite om in het Holebi milieu te geraken, maar het lukt gewoon niet. Bijvoorbeeld, ik wilde graag naar de Pride gaan, maar ik had niemand om met mee te gaan. Ik ging toen ik pas mijn outing had gedaan naar een Idem Dito, onze lokale Holebi vereniging. Maar deze werd kort daarna opgedoekt. Dan ging ik het verder zoeken en ging ik naar de Roze Bink, maar de laatste tijd gaat het niet zo goed met die groep. Ik heb ook schrik dat die groep wordt opgedoekt. Ik weet de laatste tijd niet war naartoe te gaan. Ik wil onder de andere Holebi's zijn. Maar ik weet niet hoe? Het grote probleem is dat de meeste Holebiverenigingen alles 's avonds organiseren en zonder auto is het onmogelijk om er naartoe te gaan.

ik hoop dat iemand weet wat ik kan doen?
Kan iemand mij helpen?

Groeten,
Darkcrow
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 30
Geslacht: Man

Re: Problemen met in de Holebi gemeenschap te komen

Berichtdoor idk » 02 jun 2017 22:22
Dag Darkcrow

Super dat je op zoek gaat naar verenigingen, jammer dat die ene nu niet meer bestaat..
Geen idee waar je woont, maar in de meeste grote steden vind je ergens wel een holebi-vriendelijk café.
Dit is misschien ook een mogelijkheid voor jou (afhankelijk van je woonplaats en het openbaar vervoer/fiets... maar aangezien 'Idem Dito' helemaal niet in de buurt van Gent ligt, is het waarschijnlijk minder geschikt om eens naartoe te gaan)?
http://www.weljongniethetero.be/groepen/plan-b

Deze site is wel interessant: https://cavaria.be/verenigingen

Hopelijk hebben de andere forummers nog wat tips voor jou!
Veel succes .

Groeten idk

ps: Post volgend jaar zeker op het forum eens de vraag of iemand wilt meegaan naar de pride met jou, je bent heus niet de enige :)
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/uploads/2016/01/idk.jpg
idk
Moderator van het jaar 2016

Leeftijd: 22
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Nyandere » 20 jul 2017 07:02
Hm, wel, als het een béétje vergelijkbaar is met transvereningingen zit je met enorme kliekvorming waarvan de community zélf niet echt bewust is en je dus gewoon niet tussenraakt als je niet toevallig met de juiste mensen in contact komt.

Gezien je reactie op mijn topic is het misschien geen slecht idee om je heil te zoeken in de geek/otaku community, daar heb ik meer mensen gevonden waar ik mee kan opschieten dan ik ooit in die hulpgroepen hier zou kunnen. Jammer genoeg niet in eigen land omdat dat blijkbaar niet bestaat. (of ze kunnen zich goed verbergen).

Iig zend me maar een pm als je ergens een big sis nodig hebt ;)
Don't mess with the Ness
Nyandere
New user
New user

Leeftijd: 31

Berichtdoor Darkcrow » 26 jul 2017 13:30
Nyandere schreef:Hm, wel, als het een béétje vergelijkbaar is met transvereningingen zit je met enorme kliekvorming waarvan de community zélf niet echt bewust is en je dus gewoon niet tussenraakt als je niet toevallig met de juiste mensen in contact komt.

Gezien je reactie op mijn topic is het misschien geen slecht idee om je heil te zoeken in de geek/otaku community, daar heb ik meer mensen gevonden waar ik mee kan opschieten dan ik ooit in die hulpgroepen hier zou kunnen. Jammer genoeg niet in eigen land omdat dat blijkbaar niet bestaat. (of ze kunnen zich goed verbergen).

Iig zend me maar een pm als je ergens een big sis nodig hebt ;)

Het probleem met geek/otaku communities is ze kunnen vinden in eigen land. Het enige dat we in ons land hebben is Atsusacon dat het eerste weekend van augustus plaats vind. Waar alle geek/otaku's verzamelen. Het probleem is dat er geen clubs zijn voor geek/otaku's in Vlaanderen. Dit is zeer vervelend. Ik zit wel op internationale communities zoals MAL en MU, maar ik wil graag real-life vrienden die ook interesse hebben in anime en manga. En meer specifiek in manga. Ik kijk enkel af en toe een anime, immers de meeste anime daar heb ik de manga al van gelezen en dan kan je er nog moeilijk van genieten.

Wat ook een probleem is als je homo bent is het nog moeilijker om jouw draai te vinden in de anime/manga communities. Ik lees alles graag buiten: tragedy, shota en loli (ecchi ben ik ook minder fan van)
Ik lees dus ook graag yaoi en shounen-ai, zelfs bara manga. Bij de niet seksuele manga lees ik graag fantasy, comedy en supernatural. Er zijn maar weinig mensen die hetzelfde interesse profiel hebben als ik. Dat het bijzonder moeilijk maakt om een groep te vinden.
Darkcrow
Experienced user
Experienced user

Leeftijd: 30
Geslacht: Man

Berichtdoor Nyandere » 27 jul 2017 03:15
ik kan je wel introducen bij een aantal nederlanders die ik ken van een internationale community als je wil... (maar zitten geen gays in, of je moet tevreden zijn met mij haha )
Don't mess with the Ness
Nyandere
New user
New user

Leeftijd: 31

5 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar In & uit de kast