Moeders...

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
4 berichten • Pagina 1 van 1

Moeders...

Berichtdoor Cass » 26 apr 2017 21:41
De mijne begint weer serieus op mijn zenuwen te werken. Ik outte me ff geleden als bi/mogelijk gay en ze zei er niet veel op mr dacht wel dat het een 'fase was' en dat ik nog te 'jong' (15) was om het te weten. Vandaag heb ik haar nogal direct afgeblokt toen ze weer over jongens begon en nu is het weer dezelfde shit hé. 'Je bent te jong' 'Laat u niks opdringen door lesbische vrienden' 'je hebt nog nooit een lief gehad' 'ik heb al met meer echte (waarmee ze dan haar collegas op het werk bedoelt en niet mijn 'online' vrienden) lesbos gepraat' en *grumbles* het begint mij echt wel te ambeteren. Oplossingen om haar (kalm) te kunnen uitleggen dat dit niet de juiste houding is?
Cass
New user
New user

Leeftijd: 15

Re: Moeders...

Berichtdoor Dj Jonasty » 26 apr 2017 22:10
Dag Cass (welkom overigens op het forum)

Dit komt me heel bekend voor. Ook mijn moeder dacht dat het een fase was toen ik haar op 16-jarige leeftijd inlichtte. Ik was toen net als jij heel kwaad. Het idee dat je zoiets belangrijks zou zeggen zonder er echt zeker van te zijn... Ik ben er nadien niet meer opnieuw over begonnen, ook niet toen ze daarna irritante opmerkingen maakte over het moment dat ik later zou thuiskomen met een vriendin en over de kinderen die ik al dan niet ging hebben... zucht* Ik had geen zin om mezelf opnieuw duidelijk te maken - en om nieuwe awkward gesprekken te hebben - en een stilte of een blik kan ook veelbetekenend zijn. Maar dat is natuurlijk persoonlijk en veel hangt af van de band die je met je ouders hebt.

Ik denk wel dat het sowieso goed is dat je het gezegd hebt (proficiat trouwens daarvoor). Ideaal was natuurlijk dat je moeder het meteen aangenomen had, maar ik denk dat het nu sowieso in haar achterhoofd zal zitten en dat ze niet echt verbaasd zal zijn als je uiteindelijk met je lief thuiskomt. Ook dat is een positief gegeven denk ik.
Dj Jonasty
Regular user
Regular user

Leeftijd: 27
Geslacht: Man

Berichtdoor VitC » 27 apr 2017 17:19
Hoi Cass,
Als zij het een fase noemt, dan vraag je haar dat ze je je fase gunt. -Intussen zal ze zien dat je gelukkig bent en het daardoor aanvaarden.

De beste raad:
Relativeer en probeer te genieten van je ma haar gemoei, onthou er zoveel mogelijk van want ze zal er niet voor altijd zijn.
x

Cass schreef:De mijne begint weer serieus op mijn zenuwen te werken. Ik outte me ff geleden als bi/mogelijk gay en ze zei er niet veel op mr dacht wel dat het een 'fase was' en dat ik nog te 'jong' (15) was om het te weten. Vandaag heb ik haar nogal direct afgeblokt toen ze weer over jongens begon en nu is het weer dezelfde shit hé. 'Je bent te jong' 'Laat u niks opdringen door lesbische vrienden' 'je hebt nog nooit een lief gehad' 'ik heb al met meer echte (waarmee ze dan haar collegas op het werk bedoelt en niet mijn 'online' vrienden) lesbos gepraat' en *grumbles* het begint mij echt wel te ambeteren. Oplossingen om haar (kalm) te kunnen uitleggen dat dit niet de juiste houding is?
"Een uitspraak kan via chat/forum afknappen, maar diezelfde uitspraak in combinatie met je geur, stem, ondeugend en speels blik, kan een BFF betekenen." -Met liefde geschreven.
x
VitC
New user
New user

Leeftijd: 35

Berichtdoor geeninspiratie » 30 apr 2017 17:08
Dag Cass. Mijn moeder had een beetje hetzelfde. Ze dacht ook dat ik in een fase zat en begreep niet goed hoe ik al zo zeker kon zijn dat ik homo was op zó een jonge leeftijd. Dat hield op toen ik voor het eerst verliefd werd op een jongen. In de tussentijd verbeterde ik haar geduldig wanneer ze sprak over een vriendin in de toekomst of probeerde ik haar vragen, zoals: "Hoe kan je dit al weten op zo een jonge leeftijd?" rustig te beantwoorden. Boos worden is niet de oplossing. Vergelijk lesbisch en hetero voortdurend: je moeder wist toch ook dat ze hetero was als ze jonger was? En laat haar enkele sites zien die ouders kunnen helpen met de acceptatie van hun holebikind.

Ik zou in ieder geval niet voortdurend weglopen van haar, want daar kan jullie band erg onder leiden :( .

Ik hoop dat dit helpt. Nog veel succes!
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling
geeninspiratie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 18

4 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar In & uit de kast