wat na de comming out ?

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
9 berichten • Pagina 1 van 1

wat na de comming out ?

Berichtdoor gayboy95 » 10 maart 2017 00:48
ik ben steven 21 jaar ,
vorig jaar in april ben ik uit de kast gekomen hoewel ik als sinds mijn 13de heel goed weet dat ik homo ben.
bijna alle reacties waren geweldig positief mijn vrienden en familie steunen me door dik en dun .
maar ik val nu een beetje in een zwart gat ik weet niet wie ik ben want heb heel mijn leven iemand gespeeld .
alles wat ik deed elke keuze was zorgvuldig uitgesorteerd om zo "normaal' mogelijk over te komen
ik ben na mijn comming out volledig losgebroken terug veel gaan feesten werk verwaarlozen slechte keuzes maken
om mezelf te zoeken tot op de dag van vandaag weet ik nog altijd niet hoe ik mezelf moet vinden .
ik had nooit verwacht dat het verhaal na de comming out ook nog zo een uitdaging was .
ik ben blij dat ik het heb gedaan maar weet gewoon niet hoe me te gedragen ik neem weer constant rolletjes aan andere rolletjes dan vroeger maar rolletjes gewoon omdat ik niet weet wie ik ben
zijn er nog mensen die dit gevoel gekend hebben na hun comming out ? xs
en zoja hoe zijn jullie er door geraakt
remember every french fry started as a potato
gayboy95
New user
New user

Leeftijd: 22
Geslacht: Man

Re: wat na de comming out ?

Berichtdoor -Matteo- » 10 maart 2017 19:25
Hey Steven,
wat moedig van je dat je jouw twijfels en problemen die je ervaart hier plaatst.
Elk persoon gaat er anders mee om, sommigen maken dat mee als ze verhuizen, afstuderen en plots moeten gaan werken waardoor alles abrupt verandert doordat ze hun vrienden niet vaak zien en dus terug nieuwe sociale contacten moeten opbouwen of hun vrienden gaan trouwen en je bent de enige die nog vrijgezel is, maar ik begrijp niet precies wat je bedoelt met 'rollen spelen'?
Bedoel je dat je bij anderen je voordoet als een hetero(straight acting) of is het doordat iedereen het weet dat je geen houding weet hoe over te komen omdat je voorheen alles er aan deed om je geaardheid te verbergen? Want snap em niet:)
Als je graag nieuwe personen wil leren kennen, kan je naar activiteiten of praatcafe gaan die in verschillende steden georganiseerd worden en daar zul je leeftijdsgenoten tegenkomen.
-Matteo-

Berichtdoor Lara » 10 maart 2017 21:54
Hej iedereen,

Ik ben ook nieuw op dit forum en nog maar redelijk recent uit de kast gekomen ... mijn outing was niet zo evident gezien ik getrouwd was met een man en er een zoontje mee heb. Ons zoontje is helemaal geweldig maar ik weet dat eens mijn ex er achter komt dat ik lesbisch ben, dat de bom barst ...

Uiteindelijk ben ik sinds een maand of vijf toch uit de kast. De reacties in mijn omgeving waren in het algemeen zeer positief en ik heb kortstondig een relatie gehad met een vrouw. Die relatie is door omstandigheden afgesprongen waardoor ik toch wel een beetje in een zwart gat terecht ben gekomen. Ik begrijp dus best je gevoel van in een zwart gat terecht te komen.....

Ik ken zelf niet heel veel holebi mensen. Ik ben wel eens naar een evenement geweest van de lokale holebivereniging en zij organiseren ook praatcafé op vrijdagavond maar de drempel is voor mij op dit moment nog redelijk groot om daar naartoe te gaan op mijn eentje .. Ik zou dus heel graag via deze weg mensen leren kennen om een stapje mee te zetten of beter te leren kennen ...
Lara
New user
New user

Geslacht: Vrouw

Berichtdoor gayboy95 » 10 maart 2017 23:32
-Matteo- schreef:Hey Steven,
wat moedig van je dat je jouw twijfels en problemen die je ervaart hier plaatst.
Elk persoon gaat er anders mee om, sommigen maken dat mee als ze verhuizen, afstuderen en plots moeten gaan werken waardoor alles abrupt verandert doordat ze hun vrienden niet vaak zien en dus terug nieuwe sociale contacten moeten opbouwen of hun vrienden gaan trouwen en je bent de enige die nog vrijgezel is, maar ik begrijp niet precies wat je bedoelt met 'rollen spelen'?
Bedoel je dat je bij anderen je voordoet als een hetero(straight acting) of is het doordat iedereen het weet dat je geen houding weet hoe over te komen omdat je voorheen alles er aan deed om je geaardheid te verbergen? Want snap em niet:)
Als je graag nieuwe personen wil leren kennen, kan je naar activiteiten of praatcafe gaan die in verschillende steden georganiseerd worden en daar zul je leeftijdsgenoten tegenkomen.

met rolletjes bedoel ik bv als ik niet uit de kast was de rol van hetero op te nemen
en als ik uit de kast kwam wist ik niet hoe me te gedragen dus deed ik bv overdreven stereotype homo wat ik helemaal niet ben maar ja het is een rol
gayboy95
New user
New user

Berichtdoor gayboy95 » 10 maart 2017 23:36
Lara schreef:Hej iedereen,

Ik ben ook nieuw op dit forum en nog maar redelijk recent uit de kast gekomen ... mijn outing was niet zo evident gezien ik getrouwd was met een man en er een zoontje mee heb. Ons zoontje is helemaal geweldig maar ik weet dat eens mijn ex er achter komt dat ik lesbisch ben, dat de bom barst ...

Uiteindelijk ben ik sinds een maand of vijf toch uit de kast. De reacties in mijn omgeving waren in het algemeen zeer positief en ik heb kortstondig een relatie gehad met een vrouw. Die relatie is door omstandigheden afgesprongen waardoor ik toch wel een beetje in een zwart gat terecht ben gekomen. Ik begrijp dus best je gevoel van in een zwart gat terecht te komen.....

Ik ken zelf niet heel veel holebi mensen. Ik ben wel eens naar een evenement geweest van de lokale holebivereniging en zij organiseren ook praatcafé op vrijdagavond maar de drempel is voor mij op dit moment nog redelijk groot om daar naartoe te gaan op mijn eentje .. Ik zou dus heel graag via deze weg mensen leren kennen om een stapje mee te zetten of beter te leren kennen ...

ik ken je probleem volledig al mijn vrienden zijn straight ik ken iemand die homo is maar het probleem is dat die verstrengeld zit in de homosex wereld en daar wil ik niet in terecht komen ik zoek iets serieus
in antwerpen (waar ik dus woon) word dit ook georganiseerd praatcafes enzo maar de drempel is enorm hoe stap je daar binnen zonder iemand te kennen en plof je jezelf neer aan de bar en zegt hey ik ben ...... dat lijkt me zo moeilijk
gayboy95
New user
New user

Berichtdoor ceke » 11 maart 2017 00:23
gayboy95 schreef:
-Matteo- schreef:Hey Steven,

met rolletjes bedoel ik bv als ik niet uit de kast was de rol van hetero op te nemen
en als ik uit de kast kwam wist ik niet hoe me te gedragen dus deed ik bv overdreven stereotype homo wat ik helemaal niet ben maar ja het is een rol

Hey Steven
even terugkomend op dat rollenspel, er is niet een type homo gedrag ale ja er zijn duizenden, miljoenen homo's op deze planeet en die gedragen zich toch niet allemaal hetzelfde ... dat is eigenlijk ook zeggen dat alle hetero dus zich hetzelfde gedragen wat toch ook helemaal op niks slaat. Ik zou me persoonlijk eigenlijk niet te veel met 'rollen' bezig houden, het leven is geen toneelspel he. Doe maar gewoon lekker waar je je goed bij voelt en go with the flow zou ik als raad geven :) En ivm met andere jongens leren kennen als je je niet goed voelt om onmiddelijk naar zo een praatcafe te gaan kan je nog altijd met mensen op forum wat chatten, eventueel afspreken en dan leer je zo op die manier toch ook mensen kennen.
ceke
New user
New user

Leeftijd: 21

Berichtdoor geeninspiratie » 11 maart 2017 01:30
Zelf heb ik niet hetzelfde meegemaakt als jij na mijn coming-out, en ik weet ook niet in welke mate je jezelf kwijt bent, maar ik zou zeggen dat je je eigen interesses opnieuw moet opzoeken. Wat doe je graag? Waar ben je goed in? Zoek op het gemak het antwoord op deze vragen en sluit je aan bij verenigingen. Doe activiteiten en probeer verschillende dingen uit.

Een lief kan wachten. Je kan niet iemand vinden als je jezelf nog niet gevonden hebt.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling
geeninspiratie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 18

Berichtdoor gayboy95 » 11 maart 2017 16:18
geeninspiratie schreef:Zelf heb ik niet hetzelfde meegemaakt als jij na mijn coming-out, en ik weet ook niet in welke mate je jezelf kwijt bent, maar ik zou zeggen dat je je eigen interesses opnieuw moet opzoeken. Wat doe je graag? Waar ben je goed in? Zoek op het gemak het antwoord op deze vragen en sluit je aan bij verenigingen. Doe activiteiten en probeer verschillende dingen uit.

Een lief kan wachten. Je kan niet iemand vinden als je jezelf nog niet gevonden hebt.

ik zal er uiteindelijk wel uitkomen ik denk dat het komt door de vele verandringen ben uit de kast gekomen verhuist een nieuwe job begonnen
enz enz enz
gayboy95
New user
New user

Berichtdoor Lara » 11 maart 2017 17:04
gayboy95 schreef:
Lara schreef:Hej iedereen,

ik ken je probleem volledig al mijn vrienden zijn straight ik ken iemand die homo is maar het probleem is dat die verstrengeld zit in de homosex wereld en daar wil ik niet in terecht komen ik zoek iets serieus
in antwerpen (waar ik dus woon) word dit ook georganiseerd praatcafes enzo maar de drempel is enorm hoe stap je daar binnen zonder iemand te kennen en plof je jezelf neer aan de bar en zegt hey ik ben ...... dat lijkt me zo moeilijk

Ja inderdaad het is echt drempelvrees .. ik weet echt niet hoe ik hieraan moet beginnen ... ik ben ook op zoek naar een surieuze relatie met iemand uit mijn buurt (Aalst, O-VL) ... Tis inderdaad allemaal niet zo evident denk ik ... ik spreek heel makkelijk met vreemden maar dat is toch nog eventjes iets anders wanneer het gaat om iemand verleiden of dergelijke ...

Iemand met tips ????
Lara
New user
New user

Geslacht: Vrouw

9 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar In & uit de kast