Coming out: how to?

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
7 berichten • Pagina 1 van 1

Coming out: how to?

Berichtdoor Mannie » 28 feb 2017 16:50
Hallo,
ik ben een jongen van 16j en ik ben min of meer uit de kast gekropen. Het is te zeggen, goede vrienden weten het maar op school weet bijna niemand het. Is er iemand die mij daarbij kan helpen. Ik heb schrik om uit de kast te komen op school omdat er van de net geen 1000 leerlingen maar 12 meisjes zijn en er is iemand die dat wel al heeft gedaan, maar die wordt tot op vandaag de dag nog gepest.
Al hulp is welkom, PB is ook goed.
:-?
The best memories in your life are the memories you think about the most, because those you think about the most lay the closest to your heart, you would always remember them and they will never break you appart
Mannie
New user
New user

Leeftijd: 17
Geslacht: Man

Re: Coming out: how to?

Berichtdoor Pancake » 28 feb 2017 21:57
Het hangt ervan af: wil je dat je school het weet?
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016
Pancake
Knapste mannelijke forummer 2016

Leeftijd: 21

Berichtdoor Mannie » 28 feb 2017 23:30
Pancake schreef:Het hangt ervan af: wil je dat je school het weet?

Ik wil wel dat de school het weet maar ik heb vooral schrik om gepest te worden. Mijn school is niet bepaald een "ben je homo, wees welkom" school.
The best memories in your life are the memories you think about the most, because those you think about the most lay the closest to your heart, you would always remember them and they will never break you appart
Mannie
New user
New user

Leeftijd: 17

Berichtdoor geeninspiratie » 28 feb 2017 23:40
Mannie schreef:
Pancake schreef:Het hangt ervan af: wil je dat je school het weet?

Ik wil wel dat de school het weet maar ik heb vooral schrik om gepest te worden. Mijn school is niet bepaald een "ben je homo, wees welkom" school.

Als je zeker weet dat de reacties in het algemeen slecht gaan zijn, raad ik je af om uit de kast te komen voor de hele school. Wat je in de tussentijd kan doen is een leerkracht verwittigen en zijn of haar mening vragen.
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling
geeninspiratie
Senior user
Senior user

Leeftijd: 18

Berichtdoor Coincidence » 01 maart 2017 00:11
Waarom zou je het eigenlijk willen vertellen aan mensen die het eigenlijk niet echt waard zijn om het aan te vertellen? (Als ze toch respectloos zouden reageren of dat in het verleden al deden..)
Come quickly, I'm tasting stars!
Coincidence
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 24

Berichtdoor The mistery man » 01 maart 2017 13:13
je hoeft u niet direct outen tegenover de hele school hoor, zoals (coincidence?) al heeft gezegd kan je beginnen met een leerkracht ofzo. een vertrouwenspersoon is in het begin een zeer grote hulp.

zelf had ik het geluk ,mag je het wel noemen, om op internaat een individuele begeleider gehad te hebben die ook nog in het bestuur van wjnh werkte toentertijd. en die heeft mij heel goed geholpen.

nadeel is natuurlijk, zo groot als een school is, doet dat rap de ronde als een lopend vuurtje.

maar, het is jouw volste recht om jezelf te zijn, je hoeft daarom dus niet per se heel de school dat vertellen.
misschien kan het u helpen als je eens praat met die andere jongen die zich geout heeft? men kan tegenwoordig veel met anderen hun ervaringen.

in ieder geval wens ik u het beste en als er nog iets is, ben altijd bereikbaar voor een babbel :)

mvg,
MM
The mistery man
New user
New user

Leeftijd: 25

Berichtdoor The mistery man » 01 maart 2017 13:16
het clb is er ook om jongeren op school te helpen
The mistery man
New user