frustraties

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Plaats reactie
anoniem1997

frustraties

Bericht door anoniem1997 » 14 nov 2016 20:28

Hallo allemaal,

Ik ben een jongen van 19 jaar oud en twijfel eigenlijk al een aantal jaar over mijn geaardheid (ben er eigenlijk redelijk van overtuigd dat ik homo ben). Heb ook nog niet echt een serieuze relatie gehad omdat wanneer mensen te dicht bij mij komen lijk ik ze weg te duwen en dit is wel iets heel erg frustrerend het lijkt juist of mijn hart iets anders zegt dan mijn verstand en ik toch weer telkens mijn 'verstand' volg. Ik heb hier eigenlijk nooit moeite mee gehad tot een jaar geleden toen begon mij dit toch allemaal wel te irriteren en op dit moment zie ik ook niet echt meer een uitweg. Ik wil heel graag meer homo's leren kennen en mij ook niet meer verstoppen maar aan de andere kant is er ook weer iets wat mij tegenhoud (weet helaas zelf niet goed wat) Verder weten een paar goede vrienden van mijn situatie dit hebben ze er letterlijk moeten uit sleuren omdat ze al enkele vermoedens hadden van hoe het zat. Ben namelijk iemand die alles voor zichzelf houd en altijd lacht en goedgezind over probeert te komen. Weet niet goed wat ik nu eigenlijk moet doen daarom schrijf ik het hier maar eens neer. Misschien helpt het wel om mijn probleem eens uit te schrijven.

(weet niet goed hoe ik dit moet schrijven daarom is het misschien wat onsamenhangend en klopt niet elke zin)

Florre
Moderator van het jaar 2017
Geslacht: Man

Re: frustraties

Bericht door Florre » 14 nov 2016 20:52

Hoi

Je verhaal is voor mij (en waarschijnlijk voor veel anderen) heel herkenbaar.
Het moeilijkste is om zelf te aanvaarden of je al dan niet holebi bent:
daarom is het belangrijk jezelf hier genoeg tijd voor te geven én durven eerlijk te zijn tegenover jezelf.
Verwoord (daarvoor hoeft nog niet iemand dat te weten) desnoods wat je voelt, wat je denkt, de pro's de contra's,...
Het belangrijkste is dat je jezelf niet te veel in een hokje laat duwen of zelf duwt.

Hopelijk helpt dit je wat,
en ongetwijfeld volgen er nog wel een paar reacties.

Groetjes

Florre

P.s. als je nog een vraag hebt,... laat het zeker weten
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

-Matteo-

Re: frustraties

Bericht door -Matteo- » 14 nov 2016 21:57

Hey!
Wat jammer dat je tegenstrijdige gevoelens ervaart. Enerzijds weet je van jezelf dat je op jongens valt, anderzijds vind je het moeilijk om het te aanvaarden. In het begin worstelde ik ook met mijn gevoelens omdat ik niet anders wou zijn. Maar uiteindelijk heb ik het toch aanvaard en mijn vrienden hadden dat niet verwacht en gingen er goed mee om omdat ik dezelfde persoon bleef met interesses als iedereen. Enkel het feit dat ik op jongens val onderscheidde me van hen en voor de rest ziet niemand aan mij dat ik homo ben:)
Misschien zou zo'n praatcafe je helpen? Daar komen ook personen die nog niet geout zijn en leren ze andere holebi's kennen. Er worden ook intro momenten georganiseerd voor personen voor wie alles nieuw is voordat de praatcafe begint. Er worden ook activiteiten georganiseerd.
Je hebt een goede stap gedaan om je verhaal hier kwijt te raken. Wees vooral jezelf en weet dat iedereen in het begin zulke worstelingen meemaakte. De ene ging ermee makkelijk om, de ander had meer tijd nodig om het te aanvaarden, maar uiteindelijk draait alles om gelukkig te zijn. Of je verliefd wordt op jongens of meisjes maakt allemaal niets uit zolang je maar gelukkig bent.

Plaats reactie