Coming out bij mijn ouders?

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
4 berichten • Pagina 1 van 1

Coming out bij mijn ouders?

Berichtdoor Astro » 30 okt 2016 23:37
hey
ik ben hier pas nieuw op het forum en ik ben nog niet uit de kast gekomen bij mijn ouders. Ik heb ooit aan hen gevraagd hoe ze zouden reageren als ik zou zeggen dat ik homo ben. Hun reactie was niet wat ik gehoopt had. Mijn moeder haar hart zou gebroken zijn en mijn vader zou nooit meer met mij spreken. Dus ik durf niet uit de kast te komen bij mijn ouders. Ik zou mijn ouders niet willen kwetsen en ik weet dus niet wat ik moet doen.
Astro
New user
New user

Leeftijd: 16
Geslacht: Man

Re: Coming out bij mijn ouders?

Berichtdoor DansFreak » 01 nov 2016 01:51
Beste Astro

Eerst en vooral weet dat er nog meer mensen zijn hier die in dezelfde situatie zitten of voor nog anderen zou dit bekend in de oren moeten klinken. Wat ik wil zeggen is, je bent niet alleen.
Ten tweede, je bent en blijft nog altijd hun kind, hun vlees en bloed
Veel ouders horen wel via via over een jongen of meisje van een ouder die uit de kast kwam. Maar toch denken ze dat dit een ver van hun bed show is. Of ze ontkennen alles en willen het niet onder ogen zien. Waarom? De redenen zijn verschillend: dat ze geen kleinkinderen krijgen, je in een wereld terecht komt waar veel mensen dat wereldje juist haten, dat je geen "normaal" leven ga hebben, dat je anders bent dan de rest,....
Ouders willen je alleen maar beschermen, dat is nu eenmaal hun intuïtie.
Maar soms vergeten ze dat het jouw leven is, en dat jij het recht hebt om gelukkig te zijn. Het is jouw leven dus ook jouw beslissingen en daarom kan ik geen gepast antwoord geven of je nu wel of niet uit de kast moet komen tegenover je ouders. Dat kan alleen jij beslissen. Dit forum kan geen beslissing voor jou maken maar je wel begeleiden in die beslissing en daarom wens ik je verder nog veel succes.

Grtjs
DansFreak
DansFreak
New user
New user

Leeftijd: 21
Geslacht: Man

Berichtdoor Hanne96 » 03 nov 2016 14:54
Heey!

Ik heb zelf in dezelfde situatie gezeten. Ik wist vorig jaar toen ik nog niet uit de kast was bij mijn ouders dat wanneer ik het zou vertellen, ze slecht zouden reageren. Mijn papa is heel ouderwets op dat vlak, denkt dat het een fase is blabla.. en van mijn mama had ik geen goed zicht.
Ik maakte mijzelf daardoor wijs dat ik maar normaal moest worden met als gevolg een groot acceptatie probleem.
Uiteindelijk heb ik toch de stap gezet en mijn ouders op de hoogte gebracht. Mijn mama voelde zich in het begin enorm gefaald als moeder omdat ze mij zo gemaakt had, papa praatte niet meer tegen mij. Dit heeft zeker 2 tot 3 weken geduurd en er werd ook niet over gepraat. Vanaf dan is het beter beginnen gaan, ik kreeg ook een vriendin en die konden ze wel accepteren. Naar mijn mening zijn ouders vooral bang van reacties van buiten af, ze willen je beschermen en daar door is het voor (nog steeds) veel ouders lastig om te aanvaarden in het begin, maar het zijn en blijven je ouders en ze zien jou graag, dus ik hoop voor je dat als je het toch eens verteld dat ze het toch zullen accepteren!

Groetjes Hanne!
Hanne96
New user
New user

Leeftijd: 21
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Meisje » 18 sep 2017 19:16
Hey
Het is zeker nie fijn als je aan u ouders eens vraagt van wat ze vinden van het homo zijn ze reageren niet goed nu het gaat niet makelijk worden je te outen tegen over je ouders ik zou mss een brief schrijven of je outen en ook zeggen hoe jij je hier bij voelt het belangrijkst is dat je gelukkig bent natuurijk ik hoop dat je ouders zoals nog goed zouden reageren
Groetjes meisje
Meisje
New user
New user

Leeftijd: 24
Geslacht: Vrouw

4 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar In & uit de kast