Duwtje in de rug nodig: coming in

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Plaats reactie
yesman
New user
New user
Geslacht: Man

Duwtje in de rug nodig: coming in

Bericht door yesman » 17 okt 2016 10:35

...
Laatst gewijzigd door yesman op 10 sep 2017 02:23, 1 keer totaal gewijzigd.

-Matteo-

Re: Duwtje in de rug nodig: coming in

Bericht door -Matteo- » 17 okt 2016 12:30

Hey!
Allereerst, alvast welkom op het forum.
Moedig van je dat je deze stap gezet hebt om je verhaal te doen.
Iedereen twijfelt in de beginperiode aan zichzelf. Tegenstrijdige gevoelens van dat je op jongens valt, maar tegelijk niet 'anders' wil zijn dan anderen. Sommigen ervaarden die gevoelens niet zo intens en gingen ermee makkelijk om. Anderen -waaronder ik- hadden toch lange tijd nodig om het te aanvaarden dit omdat ze niet graag 'anders' wilden zijn omdat ze al dan niet voorheen een vriendin hebben gehad, best populair op school en men schrik had dat alles plots in één keer zou veranderen en men anders tegen je zou doen.
Wat bij mij hielp is toen ik op kot ging en vrijheid had. Niet dat ik thuis onvrij was, maar de eerste jaar aan unief heeft me enorm geholpen om mezelf te aanvaarden om wie ik ben, je kwam in een totaal ander omgeving, maakte nieuwe vrienden, ontdekte dingen wat echt belangrijk zijn in je leven. En zo heb ik mezelf volledig geaccepteerd en werd verliefd, had relatie,..:)
Dat van dat je je emotioneel(op vriendschappelijk niveau) meer tot meisjes aangetrokken voelt, maar fysiek trokken ze je niet aan, zal voor sommigen ook herkenbaar zijn. Sommige jongens doen graag stoer en houden niet van diepzinnige gesprekken zoals meisjes en daarom voelen sommigen zich meer emotioneel tot meisjes aangetrokken omdat je met hen leuke gesprekken kan voeren of je hart luchten over iets, ze weten dat je niet op hen valt en daarom zijn ze ook open, maar er zijn ook heleboel jongens waarmee je ook diepzinnige gesprekken kan voeren en ermee 'emotionele band' kan hebben. Elk persoon is anders. Met sommige maten kan je gewoon plezier hebben als je ermee uitgaat zonder dat ietsje meer. Bij sommige vrienden heb je wel een hechtere band en ga je ermee ook regelmatig op cafe of bij elkaar op kot komen om bij te praten, hart te luchten als je met iets zit of doet dingen samen zoals een keer uit eten gaan of tentoonstelling/theater/cinema/citytrip/...

Het is inderdaad een goed idee om meer holebi's te leren kennen en dan zul je zien dat bijna iedereen hetzelfde meemaakte in de beginperiode en zo nieuwe mensen leert kennen en vrienden maakt die jou begrijpen zonder dat je je direct moet outen omdat je er nog niet klaar voor bent. Bij mij hielp dat toen. In Leuven valt er heel wat te beleven :rock: :DJ:

Succes!

Florre
Moderator van het jaar 2017

Re: Duwtje in de rug nodig: coming in

Bericht door Florre » 17 okt 2016 18:08

Hoi,

bij jezelf erkennen dat je wel eens op jongens zou kunnen vallen is een harde les,
het belangrijkste is dat je durft eerlijk te zijn tegen jezelf en af en toe onder woorden brengt
(tegen jezelf of tegen vrienden) hoe je je voelt,...
Uiteindelijk vallen de meeste reacties wel mee en is het belangrijkste dat je je goed in je velt,
en dat gaat altijd een pak beter als je meer jezelf kan zijn.

Activiteiten, kennisgesprek zijn inderdaad een mogelijkheid om andere holebi's te ontmoeten,
( zelf heb ik hier nog geen ervaring mee)
maar je kan ook eens af en toe afspreken met wat mensen, dat kan ook heel verhelderend zijn.

Hopelijk helpt dit jou wat
en alvast hartelijk welkom op het forum

vriendelijke groeten
Florre
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

yesman
New user
New user