Watertrappelend

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
9 berichten • Pagina 1 van 1

Watertrappelend

Berichtdoor Florre » 23 aug 2016 20:38
Beste mede-forummers

Nadat ik me ben gaan outen (tegenover een deel van m'n vrienden die zeker niet in contact kunnen komen met ouders wel te verstaan)
is bij mij de motor wat stil gevallen. Ik heb het gevoel dat er na een bepaalde periode niks verder kwam/komt bij mij.
Nog steeds heb ik het voor mezelf moeilijk om te aanvaarden dat ik op jongens val, alhoewel ik dat zelf goed weet.
Daarnaast ben ik ook heel bang om stereotiep te zijn of te worden, maar aan de andere kant merk ik wel steeds meer dat als het thema holebi ter sprake komt, of als hierrond een grapje wordt gemaakt door vrienden die het niet weten dat ze dit vaak doen met mij als onderwerp,...

Dit is ook één van de redenen waarom ik een beetje van het forum ben weg gebleven de laatste tijd, omdat ik weer heel bang ben geworden.
En ik weet niet of iemand ook zo'n fase heeft gehad,... maar het zou me wel hard interesseren want ik merk dat ik mezelf er meer mee kwel dan ik zelf wil toegeven.

Hopelijk is dit wat onsamenhangend tekstje wat duidelijk
en mijn vraag ook.

Vriendelijke groeten
Florre
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
Florre
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Leeftijd: 21
Geslacht: Man

Re: Watertrappelend

Berichtdoor Eskimo » 23 aug 2016 22:42
Ik heb vrij laat gemerkt/aan mezelf toegegeven dat ik op vrouwen val. De moment dat ik het ontdekte had ik ook meteen een lief wat het wel een stuk makkelijker maakte Om mezelf te outen vond ik.
Eskimo
New user
New user

Leeftijd: 29
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Wall » 23 aug 2016 23:06
Dag Florre

Ik herken mezelf wel een beetje in je verhaal. Mijn coming-outs gingen ook in horten en stoten en de gemoedstoestanden die daarmee gepaard gingen waren ook wat afwisselend. Op een bepaald moment ben ik wel op het punt gekomen dat ik besefte dat het allemaal niet zo veel uit maakt en je nog steeds gewoon jezelf bent. Misschien helpt het als je jezelf wat loskoppelt van stereotypen en je jezelf gewoon ziet als Florre die toevallig ook op mannen valt. Geef jezelf wat tijd, misschien helpt het om er met iemand met wie je een goeie band hebt over te spreken of misschien lucht het ook op om toch gewoon de stap te zetten om het aan je ouders te vertellen.

Volgens mij zijn er hier veel mensen die zo'n fases meegemaakt hebben, dus zit er zeker niet mee in om hier ook af en toe je hart te luchten.

Groeten
Wall
Moderator van het jaar 2015
Wall
Forum addict
Forum addict

Leeftijd: 24
Geslacht: Vrouw

Berichtdoor Florre » 24 aug 2016 18:17
Wall schreef:Dag Florre

Ik herken mezelf wel een beetje in je verhaal. Mijn coming-outs gingen ook in horten en stoten en de gemoedstoestanden die daarmee gepaard gingen waren ook wat afwisselend. Op een bepaald moment ben ik wel op het punt gekomen dat ik besefte dat het allemaal niet zo veel uit maakt en je nog steeds gewoon jezelf bent. Misschien helpt het als je jezelf wat loskoppelt van stereotypen en je jezelf gewoon ziet als Florre die toevallig ook op mannen valt. Geef jezelf wat tijd, misschien helpt het om er met iemand met wie je een goeie band hebt over te spreken of misschien lucht het ook op om toch gewoon de stap te zetten om het aan je ouders te vertellen.

Volgens mij zijn er hier veel mensen die zo'n fases meegemaakt hebben, dus zit er zeker niet mee in om hier ook af en toe je hart te luchten.

Groeten
Wall

Dank u wel voor beide reacties, jah misschien moet ik inderdaad wat minder piekeren en wat meer go with the flo gaan :wink:
Het helpt inderdaad wel om het hier af en toe wat uit te schrijven.

Groetjes Florre
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
Florre
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Berichtdoor Reuel » 25 aug 2016 10:40
Ik ben ervan overtuigd dat je niet de enige bent met zo'n ups en downsfase. Ik heb er ook een tijdje mee geworsteld. De ene dag voelde ik mij heel oké, dan andere dan weer super onzeker "maar ben ik wel echt homo?" -vragen. Altijd een beetje latente stress die te pas en te onpas opspeelde. Tegen hoe meer mensen ik het vertelde en hoe meer rainbowfamilymembers ik leerde kennen met gelijkaardige verhalen, hoe zekerder ik van mijn stuk werd en hoe minder die twijfel en moodswings voorkwamen. En iedereen is een verschillend individu, heus niet zo stereotiep als velen denken: spiegel jezelf aan diegene waar je je comfortabel bij voelt.
Uiteindelijk verdwenen die twijfels bij mij na verloop van tijd, en ben ik eigenlijk gelukkig en veel zelfverzekerder geworden in vergelijking met een paar jaar geleden.
't Is een heel proces, jezelf vinden en leren kennen. En het neemt wat tijd, maar ik zou zeggen doe rustig verder. Vertel het af en toe aan mensen, vrienden, leer wat nieuwe mensen kennen en blijf op't forum frequenteren waar je uw ei op tijd en stond kwijt kunt en dan valt alles na verloop van tijd wel in z'n plooi. Afzonderen lijkt me nooit een goed idee. :smile:
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.
Reuel
Forummoderator WJNH
Forummoderator WJNH

Leeftijd: 24

Berichtdoor RichardWetteren » 08 nov 2016 16:43
Altijd u zelf zijn is het beste.
Ik merk in mijn omgeving als men uitvindt dat ik homo ben dat men daar gewoon op reageert. Omdat ik mezelf ben.
Stereotyp wordt u alleen als ge dat zelf zo doet.
Word je ni gelukkig van!

U zelf zijn is het devies! Dan bent u leuk genoeg.
RichardWetteren
New user
New user

Berichtdoor lolboy » 08 nov 2016 22:53
hey florre,

Ik heb het nog maar tegen één iemand gezegd maar ook bij mij word er vaak een holebi grap gemaakt met mij als onderwerp, ik vind dit ook niet leuk en begrijp hoe je je voelt.
Ook twijfel ik nog elke dag aan mezelf.

hopelijk word holebi zijn rap de normaalste zaak van de wereld,
lolboy
lolboy

Berichtdoor -Matteo- » 10 nov 2016 15:41
lolboy schreef:hey florre,

Ik heb het nog maar tegen één iemand gezegd maar ook bij mij word er vaak een holebi grap gemaakt met mij als onderwerp, ik vind dit ook niet leuk en begrijp hoe je je voelt.
Ook twijfel ik nog elke dag aan mezelf.

hopelijk word holebi zijn rap de normaalste zaak van de wereld,
lolboy

oei dat is minder. Ik zou als ik jou was volgende keer zelf grapjes maken over degene die jou altijd als onderwerp nam in zijn grapjes en dan zal dat stoppen.
-Matteo-

Berichtdoor Thor » 23 nov 2016 10:59
Dag Florre

Twijfelen is normaal. Ik heb ook lang getwijfeld aan mijn geaardheid en coming out. Ik ben nu al zeker een jaar uit de kast en man: het doet echt deugd! Geloof mij. Vroeger dacht ik ook dat ik ook op meisjes kon vallen, maar nee: ik weet nu meer dan ooit dan ik op mannen val! Ik voel mij veel beter in mijn vel sindsdien. Maar de stap zetten is natuurlijk niet gemakkelijk als je nog niet helemaal klaar bent of durft... Je zal er wel wijs uit geraken! Ik ben 100 % homoseksueel.
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!
Thor
Senior user
Senior user

9 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar In & uit de kast