Outen voor een grote groep

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Plaats reactie
TylerXD
Knapste mannelijke forummer 2017
Geslacht: Man

Outen voor een grote groep

Bericht door TylerXD » 21 aug 2016 11:29

In de archieven van het forum vond ik niet echt iets dat te maken had met mijn bericht, maar ik ben een slechte zoeker :p Dus sorry als er toch al een gelijkaardig topic bestaat :p

Ik zit al een tijdje met het idee om me voor een grote groep te outen. Voor iedereen die ik ken eigenlijk. Ik ben nu al zo'n 1 à 1,5 jaar out bij mijn ouders, zussen en enkele vrienden en er is geen reden meer tot twijfelen; ik ben zeker dat ik op jongens val. Daarom zie ik ook niet in waarom ik nog langer in de kast zou blijven zitten.

Het feit dat ik nog niet volledig out ben, frustreerde mij de laatste tijd enorm. Ik ben het beu om nog langer geheimzinnig te doen rond liefde en rond mijn geaardheid. Ik weet ook dat veel mensen al dingen van mij vermoeden en sommigen hebben het zelfs gevraagd. Ik heb het dan altijd ontkend.
Ik heb het enkele maanden moeilijk gehad (Iets waarover ik nu niet ga uitweiden). Mensen merkten dat, maar het was moeilijk om er met hen over te praten zonder iets van mijn geaardheid te onthullen.
Tot slot zit ik niet meer in het middelbaar en zal ik de mensen die er iets tegen hebben nooit meer zien. Ook met het oog op het volgende schooljaar, mijn 1ste jaar op de unif, lijkt het mij makkelijker om out te zijn.

Nu, ik heb totaal geen idee hoe ik daar aan moet beginnen. Moet ik een berichtje posten op Facebook of andere social media (dan bereik ik ineens veel volk)? Of moet ik vertrouwen op de loslippigheid van anderen en hopen dat het verhaal wel zijn ronde zal doen?
Ook ben ik zeker niet bang voor de negatieve reacties. Ik heb al genoeg mensen die achter me staan en me zullen steunen als er toch zo'n reacties zouden zijn.

Dus hier mijn vraag:
Hebben jullie je al geout voor een grote groep mensen? Hoe hebben jullie dat dan gedaan of hoe zouden jullie dat doen?

Ik ben benieuwd :)
TylerXD

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Re: Outen voor een grote groep

Bericht door BiNDing » 21 aug 2016 11:43

Een begrijpelijke zorg, en een begrijpelijke bron van stress. Heel herkenbaar ook.

Ik kan natuurlijk enkel voor mezelf praten, maar een outing op sociale media à la "iedereen mag het weten, ik ben homo" heb ik altijd bewust willen vermijden. Persoonlijk vind ik het te random om zoiets te doen. Al zijn er natuurlijk wel genoeg holebi's die het wel zo doen, en die daar gelukkig mee zijn.

Ik heb vertrouwd op roddels en mond-tot-mond gebabbel. Ik heb het tegen mijn beste vrienden gezegd dat ik het niet meer geheim wil houden. Er verschenen ook foto's van mij en lenny op mijn facebook waar we samen opstonden. Het deed zo wel de ronde na verloop van tijd, vrienden en kennissen stelden ongetwijfeld vragen aan elkaar. Ik heb aan mijn dichte vrienden die het al wel wisten ook gevraagd om er eens iets van te laten vallen bij andere vrienden van dezelfde vriendengroep, zonder dat ik erbij was. Het face-to-face vertellen aan mensen die ik al kende voordien vind ik maar een vreemde bedoening, en doe ik absoluut niet graag :P Op die manier werkte het ook.

Bij nieuwe mensen doe ik nooit echt de moeite om er zelf over te beginnen (buiten natuurlijk wel woorden gebruiken als "hij" en "vriend"), maar zal mensen wel verbeteren als zij "zij" of "haar" zeggen als ik over "mijn lief" babbel.

Op de unief starten is altijd weer een beetje opnieuw beginnen. Dat heeft zo zijn stresspunten, maar ook zijn voordelen! Je kan jezelf weer helemaal opnieuw definiëren, geen voorkennis over jou, niks. Als je daar gewoon van moment één uit de kast bent, weten de mensen die het moeten weten het meteen. Ik deed het hier ook zoals ik het hiervoor zei: spreken over "mijn vriend" of "hij" in gesprekken als het daar over gaat, eerder dan het gesprek in een richting sturen van "ik ben homo". Je zal merken, op de unief heerst daar een heel andere sfeer over. Dat is allemaal oké, dat is allemaal normaal, als jij homo bent is dat top. Zo ervaar ik dat toch.

TL;DR: ik heb altijd vertrouwd op roddels en mond-tot-mond gebabbel, en op het laten vallen van "hij" en "mijn vriend", eerder dan een expliciete outing à la "ik ben homo". Het duurt op deze manier misschien een beetje langer, maar iedereen weet nu ook dat ik homo ben.
Spoiler! :
Ik heb weer te lang gebabbeld en ben buiten het onderwerp gegaan -_- mijn excuses
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

lenny
Forumkoppel 2017

Bericht door lenny » 21 aug 2016 12:25

In het middelbaar heb ik op internaat gezeten, en ik heb mij daar tijdens mijn laatste jaar ook geout als homo. Wat zeker geen gemakkelijke beslissing geweest is, maar ik ben wel blij dat ik ervoor gegaan ben. Het heeft mij veel meer zekerheid gegeven over het 'homo zijn'. Voor mijn outing waren de uitspraken door de andere internen naar homo's toe namelijk niet zo positief en nogal denigrerend. Achteraf gezien bleek dit eigenlijk 1 machogedoe te zien, dat viel als een baksteen eens ze het wisten. Uiteraard mocht ik mij dan wel -zoals zo vaak op internaat- verwachten aan een kruisverhoor aan 'ambetante' vragen. Het heeft me doen inzien dat wat vooraf soms een negatieve omgeving lijkt, vaak een facade blijkt te zijn om zich te beschermen van het ‘onbekende’. Want er zou maar eens een homo kunnen verliefd worden op hun, of iemand zou wel eens kunnen denken dat ze homo zijn anders. :roll:

Mijn outing op internaat beperkte zich eigenlijk tot het niet meer ontwijken en niet meer ontkennen van de 'wie vind jij een knappe' vraag. Een gespreksonderwerp dat nogal geliefd was onder de internen. Het niet meer ontkennen wanneer ze nog maar eens een ander slachtoffer gevonden hadden om te bestoken met homo gerelateerde vragen, om zo elke homo op internaat te proberen ‘ontmaskeren’. (Ze waanden zich soms een beetje teveel als sherlock holmes)

Voor de geïnteresseerden: Wall of text :angelface2:
Spoiler! :
Om het allemaal wat sneller te laten verlopen had ik een regenboog-item in mijn kamer gezet op een nogal subtiele plaats. Kort na school kwam er een van de internen mijn kamer binnen, en toen hij weer buiten ging zag hij het ineens staan. Hij liep de gang in en riep er een andere intern bij om te tonen wat hij gezien had op mijn kamer. Ze kwamen mijn kamer binnen, precies alsof ik en een van de opvoeders er niet bij stonden, begonnen onder elkaar te discussiëren en liepen weer naar de gang.

Ik had mij mentaal voorbereid op een kruisverhoor bij het avondeten, maar tot mijn verbazing werd er geen woord over gezegd tijdens het avondeten. Pas tijdens de wandeling van de eetzaal naar onze kamers kwam die tweede intern naar mij toe met de vraag ‘ja maar betekent dat dan dat je homo bent?’. Het enigste wat ik daarop geantwoord had was ‘ja wat denk je nu zelf?’. *stilte*

Een reactie die ik van de groep niet verwacht had, en al zeker niet van die persoon. Pas de volgende dag bij het ontbijt mocht ik de typische internaat sfeer ondergaan met de gebruikelijke puberale grapjes. En wat kan er nu ook beter zijn om die op gang te brengen dan een pot choco ;)

Achteraf kreeg ik nog te horen van die intern dat hij nooit verwacht had dat ik mij ooit zou geout hebben binnen die groep, en al helemaal niet op die manier, zonder boe of ba.
Sindsdien is het ‘uit de kast’ gevoel bij mij gewoon het openlijk kunnen spreken hierover. Niet meer verzwijgen, ontwijken of liegen. Maar het betekent voor mij niet dat iedereen het moet weten. Het interesseert mij ook niet meer wie het nu weet en wie niet. Zo zijn er na 4 jaar nog collega’s op mijn vakantiejob die ineens tot de ontdekking kwamen dat ik een vriend had. En dan is dat bij gesprekken ala ‘heb jij eigenlijk een lief?’ Een echte outing bij de familie heb ik bijvoorbeeld nooit gedaan. Ze zouden het zelf wel merken als er ooit een vriend bij was.

Ook bij de overgang naar de unif heb ik dezelfde lijn doorgetrokken. Nooit expliciet gezegd dat ik homo was, maar wel nooit ontweken of ontkend dat ik op jongens val. Gewoon de gesprekken zijn gang laten gaan en ze het spontaan laten ontdekken. Eens je een vriend hebt is het zelfs voldoende om gewoon woorden als ‘hij’ te laten vallen en gewoon doorpraten alsof er niets aan de hand is. Vaak merk je dat ze even kijken en een klik maken in hun hoofd, om dan gewoon verder te praten over ‘hem’.

AmillionFaces23
Experienced user
Experienced user

Bericht door AmillionFaces23 » 21 aug 2016 12:27

BiNDing schreef:
Ik heb vertrouwd op roddels en mond-tot-mond gebabbel. Ik heb het tegen mijn beste vrienden gezegd dat ik het niet meer geheim wil houden. Er verschenen ook foto's van mij en lenny op mijn facebook waar we samen opstonden. Het deed zo wel de ronde na verloop van tijd, vrienden en kennissen stelden ongetwijfeld vragen aan elkaar. Ik heb aan mijn dichte vrienden die het al wel wisten ook gevraagd om er eens iets van te laten vallen bij andere vrienden van dezelfde vriendengroep, zonder dat ik erbij was. Het face-to-face vertellen aan mensen die ik al kende voordien vind ik maar een vreemde bedoening, en doe ik absoluut niet graag :P Op die manier werkte het ook.

Bij nieuwe mensen doe ik nooit echt de moeite om er zelf over te beginnen (buiten natuurlijk wel woorden gebruiken als "hij" en "vriend"), maar zal mensen wel verbeteren als zij "zij" of "haar" zeggen als ik over "mijn lief" babbel.
Ik heb het op dezelfde manier gedaan. Ongelofelijk om achteraf te horen hoe snel zoiets rondgaat, een kwestie van dagen in mijn geval :smile:. Sommigen zullen er nadien vragen over stellen, je erover aanspreken en anderen laten het gewoon voor wat het is: iets doodnormaal. Trouwens, er is onmiddellijk weer een ander nieuwtje waarover gebabbeld wordt en voor je het weet ban je weer gezellig mee aan het roddelen! :p
Happiness is but a state of mind.
Anytime you want, you can cross the state line.

nemesis
Experienced user
Experienced user

Bericht door nemesis » 21 aug 2016 16:24

Een vriend van mij heeft zichzelf ooit geout door zijn profielfoto te veranderen in een foto van hem naast grote kast met een groot rood kruis erdoorheen. Zijn omgeving reageerde heel positief, dus het kan!

Ik heb nog een paar losse-flodder-gedachtes hierbij:
1) Als ik er achteraf op terugkijk, is een coming out veel ingrijpender voor je familie en goede vrienden, dan voor een grote groep mensen in je wijde omgeving. Die groep jongens die je eens per dag op de gang ziet passeren, kan het eigenlijk niet zo heel veel schelen, ook al maak je je nu misschien zorgen wat die juist zouden denken. Als je het dan echt via een FB-post zou willen doen, dan zou ik het daarom persoonlijk schrijven vanuit een bepaalde zelfacceptatie en luchtigheid en er geen gigantisch zwaar "IK MOET JULLIE IETS BEKENNEN" post van maken. 80% van je facebookvrienden cares toch niet echt. Als je een vriendje zou hebben, werkt een "in a relationship with ..." vrij goed in die context. :')
2) Op de unief is de groep "medestudenten" geen homogene, roddelende groep zoals je dat op het middelbaar hebt ervaren. Je "hoeft" niets meer te doen. Zolang je gewoon eerlijk, relaxed en open bent naar de mensen die je nu om je heen hebt, zullen de mensen die het moeten weten, het weten! Voor die 200 andere half-bekenden in het auditorium maakt het toch eigenlijk niet zo heel veel uit?
Ἕρος δαὖτ᾽ ὲτίναξεν ἔμοι φρένας, ἄνεμος κατ᾽ ὄρος δρύσιν ἐμπέσων.

vraagsteller
New user
New user

Bericht door vraagsteller » 21 aug 2016 17:05

lenny schreef: Een echte outing bij de familie heb ik bijvoorbeeld nooit gedaan. Ze zouden het zelf wel merken als er ooit een vriend bij was.
Had je dan nooit "schrik" over hoe jouw familie zou reageren als je plots met een man aan je zijde gaat vertellen dat hij voortaan je levenspartner is? Want dat is waar ik nu vooral mee bezig ben. Al merk ik aan de verhalen die hier vaak worden gepost dat die angst veelal onterecht was.

Ik merk zelf op dat ik soms ook de neiging heb om het tegen iedereen te vertellen onder het motto " ik ben er dan van af". Misschien is dat ook wat meespeelt bij jouw Tyler? Anderzijds, is het nodig dat iedereen het weet, ook de mensen die je bvb eens op het jaar ziet (want zo'n vrienden heb ik ook op mijn facebookaccount)?
Nil volentibus arduum

dogloverwaf
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Bericht door dogloverwaf » 21 aug 2016 22:19

Hey, ik ben sedert kort uitgekomen dat ik lesbisch was. Ik wist het al jaren, maar nu ik eindelijk uit de kast gekomen ben ( ondanks mn 32lentes) ben ik zo opgelucht. Ik heb een tekstje geplaats op fb omdat ik het wou vertellen aan al mn vrienden. De dichtstbijzijnde vrienden wisten het al langer. De reacties zijn echt wel top. Dat was ook mijn grootste angst. Nu ik me geout heb, voel ik een enrome opluchting. Iedereen is anders, maar dit is mij mening

gryjs dogloverwaf

TylerXD

Bericht door TylerXD » 23 aug 2016 12:55

Bedankt voor de reacties al! Nadat ik alles heb gelezen, heb ik er zelf terug wat over nagedacht en hier en daar mijn ideeën terug wat bijgeschaafd.
BiNDing schreef:Ik kan natuurlijk enkel voor mezelf praten, maar een outing op sociale media à la "iedereen mag het weten, ik ben homo" heb ik altijd bewust willen vermijden.
vraagsteller schreef: Ik merk zelf op dat ik soms ook de neiging heb om het tegen iedereen te vertellen onder het motto " ik ben er dan van af". Misschien is dat ook wat meespeelt bij jouw Tyler? Anderzijds, is het nodig dat iedereen het weet, ook de mensen die je bvb eens op het jaar ziet (want zo'n vrienden heb ik ook op mijn facebookaccount)?
Vroeger was ik ook niet echt pro het idee om zoiets op FB te zetten. Maar ondertussen heb ik dat al bij een paar mensen gezien en bij wie het ook goed uitgepakt heeft, dus dacht ik: "Waarom niet?" En inderdaad, het is misschien ook onder het motto "Ik ben er dan van af".
Zoals ik in mijn beginpost ook zei, kreeg ik in het middelbaar af en toe wel eens de vraag te horen "Ben jij homo?" en ik weet ook dat er over gepraat werd door sommigen. In de Chiro zou er ooit zelfs een weddenschap gesloten zijn. In hoeverre mijn bronnen betrouwbaar zijn, dat is een andere vraag. :p
Het was er mij vooral om te doen om die mensen een bevestiging te geven, denk ik. Zoiets van: "Kijk, het is waar." Ik kan mij inderdaad afvragen wie van kleine 200 FB-'vrienden' er echt iets om zou geven. Een groot deel daarvan zat bij mij op school en die zal ik nu hooguit 1x per jaar of zelfs nooit meer zien. Dus bij nader inzien vraag ik me nog het nut af van zo'n FB-outing.
BiNDing schreef: Het duurt op deze manier misschien een beetje langer, maar iedereen weet nu ook dat ik homo ben.
Dat was inderdaad ook hetgeen waarmee ik het lastig had. Zoiets kan lang duren. Maar als ik rekening houd met hetgeen wat ik net geschreven heb, schiet er nog maar een kleine groep over bij wie ik me nog "moet" outen. Dat zijn voornamelijk de mensen (medeleiding van de Chiro vooral) die ik wekelijks nog zie en bij wie ik het ook handig zou vinden dat zij het weten.

Dus, ik denk dat ik me voor de leiding van de Chiro en nog een paar mensen, met wie ik redelijk close ben, ga outen. Voor de rest laat ik alles zijn gang gaan (en ga ik ook geen moeite meer doen om het geheim te houden) en ik zie wel wat er van komt. Dat heeft dan toch weer wat duidelijkheid geschept :)

Het stelt me trouwens ook gerust om te horen van de meesten hier dat ze bij zo'n dingen een redelijk relaxte en chille sfeer ondervinden bij hun medestudenten op de unif. Dat is dan ook al weer een zorg minder :D

TheQuibbler
Forumkoppel 2017

Bericht door TheQuibbler » 24 aug 2016 01:00

Ik heb mij ook nooit voor een groep geout. Die van het middelbaar weten het nu waarschijnlijk ook nog steeds allemaal niet en ik zie er ook het belang niet meteen van in. Misschien hebben ze het wel al eens gehoord van iemand of gemerkt aan mijn likes op Facebook :p
Voor mij is het belangrijkste dat de mensen die het dichtst bij mij staan het weten en voor de rest ontken ik het ook niet als ze het vragen.
In het middelbaar was ik er als de dood voor dat iemand het te weten had gekomen. Maar in het hogere heb ik ook die chille sfeer daaromtrent waargenomen, niemand maalt er nog om. En de kans dat je er anderen door ontmoet, neemt zo ook gigantisch toe natuurlijk ;)
Achteraf gezien wens ik nu dat ik in het middelbaar de ballen had gehad om mij te outen, maar bon, het is ook goed zoals het nu is :groovy:

Reuel
Meest begeerde vrijgezel 2017

Bericht door Reuel » 24 aug 2016 11:59

De roddelcarrousel, dat is echt de beste optie voor een groep (semi-)bekenden. Zeker in het geval van scholen, jeugdbewegingen, vriendengroepen enzo. In die chiro heb ik het eerst gezegd tegen een vriendin. Na enkele weken vond ze het tempo van uit de kast komen niet snel genoeg vond gaan, stuurde ze de gesprekken met andere mensen altijd wat bij totdat dat onderwerp werd aangesneden. En dan was het er snel uit, heel losjes meestal in de trant van gesprekken "wie vind je knap, wie zoude zien zitten,..." blahblah.
En eens een kritisch aantal mensen was bereikt, wist na een week bijna elke jongere onder de 28 in m'n dorp het. Ik had een "muilverhaal" en na een week had ik in de ogen van het dorp een lief. :roll: (En dan heb ik een half jaar gespendeerd om aan iedereen uit te leggen dat "ne keer muilen" niet gelijk staat aan een lief, wat wel vervelend was. Maar kom. 't Was wel grappig achteraf bekeken! :smile:

En in andere omgevingen waar je inrolt op latere leeftijd: verdere studies, werk, random babbels met mensen, nieuwe vriendengroepen, andere verenigingen... Als je gewoon een beetje vertelt over uw leven, bezigheden, met de gespreksflow meegaat is dat er binnen de kortste keren echt uit. Niemand kijkt daar echt meer van op, zeker niet als je er zelf heel comfortabel over bent en netjes uit de kast bent. Mensen hebben dat wel snel door en zo niet, zijn de meesten wel eens positief verrast. "Het hallo, ik ben homo-gesprek" is dan echt heel heel uitzonderlijk. Daar zou ik nu echt niet mee inzitten. Doe gewoon je ding, verberg niets en mensen zijn wel snugger om de rest in te vullen. ;)
Maar de stad bewoog in de palm van mijn hand.

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 24 aug 2016 23:23

Ik doe/deed het ook zoals de meesten hier: geen FB-post of whatever a la "ik ben homo". Als ik nieuwe mensen leer kennen stel ik mezelf ook niet voor als homo zijnde – ook niet als hetero of course. Maar vroeg of laat komen ze dat wel te weten, bv. als er wordt gevraagd naar het liefdesleven. Of zoals onlangs mijn antwoord op de vraag van een collega wat ik in het weekend ging doen: "Ik ga straks met mijn vriend eten." Voila, die wist dat ook ineens. En ik zeg dat niet eens met de bedoeling om me te 'outen'. Dat was niets meer dan een doodnormaal antwoord op een doodnormale vraag. Zo zie ik dat.

Ook bij mijn familie heb ik het ongeveer zoals lenny aangepakt: een week voor een familiefeest heb ik tegen enkelen gezegd: "Mijn lief zal er ook bij zijn en hij heet X." De rest kreeg op het feest zelf de kans om het laatste nieuws te vernemen ^^ De familie langs mijn vader zijn kant wist het pas enkele maanden later, gewoon omdat we die minder zien. :p Daar zei ik ook dat mijn vriend er bij het kerstfeest ook ging bij zijn. Ik vind niet dat ik van een normaal iets een speciaal iets moet gaan maken. :-)

Bij mijn ouders was het wel ietsje anders, toen zij het te weten kwamen had ik namelijk nog geen vriend. De avond voor de Belgian Pride zei ik tegen mijn vader dat ik de volgende dag naar Brussel ging. :D Mijn moeder wist het ook kort daarna – door mijn vader.

Er zijn nog enkele goede oude middelbareschoolvrienden die het nog niet weten, omdat we elkaar niet vaak meer zien en het is al geleden van voor dat ik ben begonnen met niets meer te ontkennen, dat we elkaar nog hebben gezien. Bij de volgende meeting zullen ze het waarschijnlijk wel te weten komen, maar ik zal nooit zomaar beginnen met "ik wil jullie iets vertellen..." of wat dan ook in die aard. In een casual gesprek zal het onderwerp vroeg of laat wel aangesneden worden.
Come quickly, I'm tasting stars!

BiNDing
Forum addict
Forum addict

Bericht door BiNDing » 25 aug 2016 12:37

lenny schreef: Een echte outing bij de familie heb ik bijvoorbeeld nooit gedaan. Ze zouden het zelf wel merken als er ooit een vriend bij was.
Coincidence schreef: Ook bij mijn familie heb ik het ongeveer zoals lenny aangepakt: een week voor een familiefeest heb ik tegen enkelen gezegd: "Mijn lief zal er ook bij zijn en hij heet X." De rest kreeg op het feest zelf de kans om het laatste nieuws te vernemen ^^

Een tip hierbij: zorg toch dat je familie het weet vóór het eerste familiefeest waarop zij je lief ontmoeten. Anders krijgt je lief een vreemde blik toegeworpen en awkward vragen als "en wie ben jij juist?". Erg gênant als lief dat voor de eerste keer familie ontmoet. ;)
24/7 vrolijk en enthousiast!
[Forumkoppel van het Jaar 2015]

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 28 aug 2016 22:05

BiNDing schreef:
Coincidence schreef: Ook bij mijn familie heb ik het ongeveer zoals lenny aangepakt: een week voor een familiefeest heb ik tegen enkelen gezegd: "Mijn lief zal er ook bij zijn en hij heet X." De rest kreeg op het feest zelf de kans om het laatste nieuws te vernemen ^^

Een tip hierbij: zorg toch dat je familie het weet vóór het eerste familiefeest waarop zij je lief ontmoeten. Anders krijgt je lief een vreemde blik toegeworpen en awkward vragen als "en wie ben jij juist?". Erg gênant als lief dat voor de eerste keer familie ontmoet. ;)
Sowieso heb ik wel aan iedereen die binnenkwam hem meteen voorgesteld, anders zou het inderdaad wel awkward zijn. Het familiefeest was bij ons thuis te doen, vandaar. Als we ergens naartoe hadden gemoeten en we komen ergens binnen waar al een hoop mensen zijn, had ik ze sowieso allemaal op voorhand geïnformeerd.
Come quickly, I'm tasting stars!

ravenclaw girl

Bericht door ravenclaw girl » 05 sep 2016 23:19

Hey, ik vond het persoonlijk simpeler om mezelf te outen voor een grotere groep als voor een vriendin alleen. Ik zal het verhaal even kort uitleggen. Ik was op een kamp dat heel open is en alles word daar geaccepteerd. Ze deden daar een rond vraag naar iedereen zijn geaardheid. Dat deden ze door gewoon rond te gaan tijdens de middag of de vrije momenten en aan iedereen zijn geaardheid te vragen. Toen ze bij mij aankwamen was ik juist bij een grote groep vrienden en vroegen ze aan iedereen een voor een van wat is je geaardheid. Eens ze dat aan mij vroegen zij ik zonder hapering ik ben BI. Ik dacht er niet eens over na dat niemand dat daar wist. Dat was ook ineens da eerste keer dat ik uit de kast kwam. Niemans had echt een reactie, iedereen ging gewoon verder met zijn gesprek. Dat was nu bij Pasen en ik moet nog bij iedereen buiten die groep uit de kast komen maar daar hun reactie (of het ontbreken daar van) hoop ik dat mijn andere vrienden ook zo gaan reageren. Daarom dat ik het simpeler vond om bij hun uit de kast te komen als ik bij iedereen anders vind.het kan ook aan de mensen liggen laar ik voelde mij zo op mijn gemak daar dat het mij allemaal niet zo veel kon schelen en nu weet ik dat wat andere hun reacties ook zijn, mijn echte vrienden zullen er voor mij zijn .

TylerXD

Bericht door TylerXD » 17 sep 2016 22:26

Ik ben toch wel blij dat ik de stap heb gezet om me niet te outen via sociale media e.d. Mij kennende zou het me veel stress hebben gegeven.
Vorig weekend ging het met vrienden toevallig over het onderwerp 'liefde en relaties'. Ik ben gewoon mee beginnen te praten zonder iets achter te houden en dat verliep allemaal vlekkeloos. Achteraf vroeg er nog wel iemand of ik nu hetero was of niet en daar heb ik dan eerlijk op geantwoord.
Toevallig ook vorig weekend: ik had een gesprek hierover met mijn ouders. Ik vertelde hen dat ik het niet meer langer geheim wilde houden. m
Mijn mama zei ook dat enkele familieleden het al wisten en dat de rest er zeker geen problemen van gaat maken en dat ze het wel zullen weten als er ooit een lief in mijn leven komt. Dat hele gesprek verliep trouwens erg rustig en chill ^_^

Ik vind het goed zo - niet te veel stress - en ik begin ook wel te beseffen en te accepteren dat mijn seksualiteit echt geen big deal hoeft te zijn en dat als ik er zelf gewoon over doe, dat anderen dat dan ook wel zullen doen.

Bedankt voor alle reacties trouwens ^^ Ze hebben mij goed geholpen :)

v-d-c-

Bericht door v-d-c- » 17 sep 2016 22:32

TylerXD schreef:Ik ben toch wel blij dat ik de stap heb gezet om me niet te outen via sociale media e.d. Mij kennende zou het me veel stress hebben gegeven.
Vorig weekend ging het met vrienden toevallig over het onderwerp 'liefde en relaties'. Ik ben gewoon mee beginnen te praten zonder iets achter te houden en dat verliep allemaal vlekkeloos. Achteraf vroeg er nog wel iemand of ik nu hetero was of niet en daar heb ik dan eerlijk op geantwoord.
Toevallig ook vorig weekend: ik had een gesprek hierover met mijn ouders. Ik vertelde hen dat ik het niet meer langer geheim wilde houden. m
Mijn mama zei ook dat enkele familieleden het al wisten en dat de rest er zeker geen problemen van gaat maken en dat ze het wel zullen weten als er ooit een lief in mijn leven komt. Dat hele gesprek verliep trouwens erg rustig en chill ^_^

Ik vind het goed zo - niet te veel stress - en ik begin ook wel te beseffen en te accepteren dat mijn seksualiteit echt geen big deal hoeft te zijn en dat als ik er zelf gewoon over doe, dat anderen dat dan ook wel zullen doen.

Bedankt voor alle reacties trouwens ^^ Ze hebben mij goed geholpen :)

proficiat!! ;)

idk
Babbelaar van 't jaar 2017
Geslacht: Vrouw

Bericht door idk » 17 sep 2016 22:35

Super!! :)
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

Plaats reactie