tips zijn welkom...

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Plaats reactie
Gast

tips zijn welkom...

Bericht door Gast » 21 jul 2016 23:36

Ik ben nu al een tijdje verder in mijn 'nieuw leven met mijn nieuw lichaam "
En is het tijd voor de volgende stap... Iemand zoeken die mee in dat nieuwe leven past...
Of op date gaan zoals ze dat zeggen. ....
Een romantisch boottochtje bij val avond ... hoewel ik niet weet of dat zo een geweldig idee is me mijn lompheid. ...mss eindigend het dan ook wel tegen een ijs rots allej tis te hopen van niet natuurlijk...
Maar ik zit met een dubbel gevoel....
Hoe begin ik over mijn verleden? Ik ben er zelf heel open voor maar om nu zomaar te vertellen van aja klein detail ik was vroeger een vrouw. ... das zo.... Alle zou niet willen dat hij uit de boot valt van het verschieten. ...
En mijn toekomst ziet er qua gezondheid ook niet zo rooskleurig uit daar wil ik ook eerlijk over zijn maar weet begod niet hoe ik dat moet vertellen.... da zijn al 2 onderwerpen die reden genoeg hebben om me daar alleen achter te laten. ..
En om alles te verzwijgen lijkt op bedriegen....
En om eerlijk te zijn haakt hy misschien meteen af
..Dus ik zit met een "dilemma"

Confusion
Senior user
Senior user
Geslacht: Vrouw

Re: tips zijn welkom...

Bericht door Confusion » 24 jul 2016 14:57

Mijn beste, ik zit ook met persoonlijke factoren die het voor mij moeilijker maken om in de datingscene te stappen. Je bent in elk geval dus niet de enigste. :wink: Helaas kan ik jou geen perfecte versiertrucs bieden die uw datingsproblemen als sneeuw voor de zon laten verdwijnen, want dat bestaat niet. Niemand kan garanderen dat jij nooit eens afgewezen zult worden om uw verleden of uw gezondheidsklachten. Ik heb ook al enkele keren een blauwtje gelopen toen ik over mijn eigen problematieken vertelde. En dat doet inderdaad zeer. Maar laat u hierdoor zeker niet ontmoedigen!

Ik zal u eens vertellen wat ik ondertussen geleerd heb over relaties en daten:
Als je het dekseltje uw potje wilt vinden, dan moet je eerst door een ladekast bomvol verschillende deksels gaan en er en paar uitproberen die geschikt lijken. Ik twijfel er niet aan dat d'r voor ieder potje een dekseltje is. Alleen moeten sommigen mensen, zoals wij, wat dieper in de lade gaan zoeken dan anderen.

Hoe het aan te pakken heb ik als eerste tip; eerlijk zijn. Je zei het eigenlijk zelf al, maar met dingen te verzwijgen sta je nog verder van huis. Wees echter eerlijk op een manier die niet aankomt als een emmer met ijswater die over zijn hoofd wordt uitgekieperd. Je weet wel, laat misschien eerst een paar vage hints vallen en kijkt naar de eerste reacties. Vraagt via een omweggetje naar zijn mening. Doe subtiel en tast het op voorhand wat af. Een ander voordeel van deze aanpak is dat als je gewaar wordt dat er niks van zal komen, je het nog altijd zelf kunt afbreken voordat je gekwetst wordt. En als er toch iets inzit, dan yay! Gaat ervoor!

Maar wees ook realistisch. Mensen die zelf niet bijzonder uit de toon vallen hebben bepaalde verwachtingen waar jij, als persoon die dus wel bijzonder uit de toon valt, misschien niet aan kunt voldoen. Als ze het daarom niet zien zittten met jou, dan is dat hun goed recht. Van iemand verlangen dat hij voor jou zomaar al zijn voorkeuren en verwachtingen uit het raam gooit is in mijn ogen hetzelfde als een vrouw die van een homo velangt dat hij zijn homoseksualiteit van zich afzet en ineensvoor haar valt. Daar ben je het vast mee eens, niet?

Er is wel een verschil tussen niet op transgenders vallen en transgenderhaat, en mannen die ineens transfobe uitspraken doen (of hoe heet zoiets) zijn sowieso uw moeite niet waard.

En als het in de gewone datingscene maar niet lukt, overweeg dan om je in te schrijven bij een datingsite. Ik heb het zelf nog niet gedaan, maar ik heb al wel mijn opties verkend voor als het mij niet moest lukken om op de ouderwetse manier van't straat te geraken :lol: Voorbereidend werk, yo. Heel belangrijk! Gelukkig bestaat dat allemaal tegenwoordig.

Ik hoop dat je iets aan mijn novelle had, en nog het beste toegewenst. :)

Plaats reactie