Moeilijk om eruit te gaan

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Plaats reactie
Jo1234555

Moeilijk om eruit te gaan

Bericht door Jo1234555 » 04 jul 2016 14:49

Hey iedereen,

Ik zit zelf zwaar in de knoop met mezelf over mn geaardheid en zo... ik durf er echt niet uit de kast. Ik zou zelf graag andere mensen willen ontmoeten die hetzelfde zoals mij voorhebben en erover willen praten.
Ik ben van Dilbeek, Vlaams Brabant.
Ik heb echt hulp nodig ! :)

Bedankt op voorhand

Robbe
Meest gemiste forummer 2017
Geslacht: Man

Re: Moeilijk om eruit te gaan

Bericht door Robbe » 04 jul 2016 20:19

Dag Jo123455 !

Alvast goed dat je hier op het forum bent beland!
Hier kun je zeker in gesprek gaan met medeforummers en zul je ongetwijfeld herkenning en steun vinden.

Misschien is het geen slecht idee om een profiel aan te maken.

Goeie moed!

Robs
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

Faramir
Forum addict
Forum addict

Bericht door Faramir » 05 jul 2016 10:43

Jo1234555 schreef:Ik zit zelf zwaar in de knoop met mezelf over mn geaardheid en zo... ik durf er echt niet uit de kast. Ik zou zelf graag andere mensen willen ontmoeten die hetzelfde zoals mij voorhebben en erover willen praten.
Hoi,

Kan je misschien iets specifieker zijn waar je het zo moeilijk mee hebt? Misschien helpt het om hier je verhaal, je gevoelens te delen en anderen hun mening/advies te krijgen...

Jo1234
New user
New user

Bericht door Jo1234 » 05 jul 2016 17:27

Hey mensen ,

Alvast bedankt van al te reageren op mijn topic ! :)
Het probleem voor mij is dat ik het al van mn 14e weet (en ben er nu byna 18) en durf er echt niet uit en kan er me niemand over praten en das vooral voor mij het meest klote hieraan. Het ding is dak echt heel graag mijn eigen zou willen zijn , mensen zou willen leren kennen die ook hetzelfde meemaken , het is voor mij moeilijk om steeds hierop te komen (owv van het nog ni out te zijn ) maar je mag me steeds een PB sturen hier via t forum.
Bedankt alvast

a pianist
Regular user
Regular user

Bericht door a pianist » 05 jul 2016 18:11

Jo1234 schreef:Hey mensen ,

Alvast bedankt van al te reageren op mijn topic ! :)
Het probleem voor mij is dat ik het al van mn 14e weet (en ben er nu byna 18) en durf er echt niet uit en kan er me niemand over praten en das vooral voor mij het meest klote hieraan. Het ding is dak echt heel graag mijn eigen zou willen zijn , mensen zou willen leren kennen die ook hetzelfde meemaken , het is voor mij moeilijk om steeds hierop te komen (owv van het nog ni out te zijn ) maar je mag me steeds een PB sturen hier via t forum.
Bedankt alvast
Ik zit in dezelfde situatie, dus je bent zeker niet alleen :)
- You cannot always wait for the perfect time, sometimes you must dare to jump. -

Jo1234555

Bericht door Jo1234555 » 05 jul 2016 20:12

Leuk te horen dat ik niet de enigste ben in deze situatie!!
Hoe ga jy hiermee om eigenlijk. Wnt voor mij is het soms echt niet te doen hoor ;)

Jo1234555

Bericht door Jo1234555 » 07 jul 2016 15:47

Wat mij ook bijvoorbeeld echt afschrikt van m'n coming out te doen is dat ik bang ben voor gaybashing en zo....
Ik hoorde er gisteren iets over dat er een man in Brussel slachtoffer van is geworden en dat schrikt me dus ook veel af.
Ikzelf was gisteren ook wat "vrouwelijk" aan het stappen en kreeg ineens allemaal vieze blikken op me gericht en werd tevens ook rap uitgescholden.... Pff k ben echt radeloos of ik wel uit de kast wil ofni.. Hebben jullie tips ?

Louis
New user
New user

Bericht door Louis » 09 jul 2016 00:11

Ik zelf heb daar ook lang mee in de knoop gelegen. Je moet een beetje zelf je weg zoeken ;) een grote tip kan zijn: sommige mensen reageren vaak positiever dan je eig zou inschatten. Mijn vrienden maakten geregeld zo "homo-grapjes". Ik lachte daar toen ook mee, maar ergens wringde dat wel. Die soort grapjes gaven mij ook het gevoel dat ze het niet zo voor holebi's hadden. Maar niets was minder waar. Diegene waar ik het meest voor vreesde was juist boos dat ik het niet eerder vertelde. Achteraf gezien is eig niets veranderd. Ik heb al mijn vrienden nog, alleen weten ze nu nog meer over mij. Sommigen willen zelf dat ik met hen ook over jongens praat :p zij hebben allemaal een vriendin en ergens is da wel raar, maar fantastisch dat ze da voorstellen :p

En om op de gay bashing te antwoorden. Ik had ook schrik om zo'n dingen tegen te komen. Of opmerkingen, rare blikken,... Maar uiteindelijk moet je toch gewoon jezelf zijn. Jij moet je goed voelen, dat is het belangrijkst. Wel erg dat mensen je meteen aanspreken of aankijken na "een vrouwelijk loopje" :/ ik draag in mijn cabrio vaak een sjaal, zonnebril, spannende broek,... Allez kledij waar bij je zou kunnen gokken dat ik gay ben. (Ik wil geen debat starten over of bepaalde kledij meer of minder gay is). Maar ik heb hier nog geen last mee gehad. Mensen knikken nog steeds vriendelijk, geven een compliment over de auto, lachen terug, enz... Gewoon met een zelfzekere ingesteldheid en een lach geraak je al heel ver. :)

Plaats reactie