Ik wil mezelf ontdekken, maar hoe?

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Plaats reactie
kelleagh
New user
New user
Geslacht: Man

Ik wil mezelf ontdekken, maar hoe?

Bericht door kelleagh » 27 jun 2016 10:21

Hoi iedereen,

Ik volg nu al een tijdje het forum, en zie dat de forum-community altijd klaar staat om te luisteren en advies te geven. (Jullie lijken me wel een hele leuke bende)
Vandaar dat ik eindelijk de moed bijeen heb gesprokkeld om de vraag waar ik mee zit op het forum te gooien.
(Ik weet wel niet of ik goed zit in deze rubriek. De forumgoden zullen wel oordelen of dit verplaatst moet worden ;) )

Ik ben al een aantal jaar single, en tot nu toe dacht ik dat dit was omdat ik de juiste vrouw nog niet was tegengekomen.
Maar een tijdje geleden ben ik op café een jongen tegengekomen en we hebben een hele tijd zitten praten. Die avond hebben we ook gekust.
Op de unief heb ik al vaker jongens gekust, en dat heb ik altijd wel fijn gevonden. Anders dan de keren op unief was het, voor de andere jongen die mij kuste, niet uit dronkenschap of om te lachen, maar was er een klik tussen ons.
Ik vond dit, hoewel verrassend, een hele leuke ervaring.
Ik zit nu al een hele tijd met die avond in mijn hoofd en zou deze kant van mezelf graag verder ontdekken.
Daar zit het probleem. Ik weet niet hoe ik dit verder kan ontdekken. Ik denk dat ik nog wat bang ben voor de reacties van mijn omgeving.
Ik weet in mijn omgeving ook niet met wie ik hierover kan praten of waar ik naar toe kan gaan.
Vandaar hoop ik dat jullie mij kunnen helpen met advies. Hoe zou ik dit kunnen aanpakken?

Kisses and Hugs,

Kell

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Re: Ik wil mezelf ontdekken, maar hoe?

Bericht door Robbe » 27 jun 2016 10:56

Dag Kell,

Dat je omgeving misschien wat schrikt als je 'die kant' gaat ontdekken, kun je niet uitsluiten. Toch vrezen sommige 'beginnelingen' of hoe ik het hier juist moet noemen meer dan eigenlijk nodig is. Ik heb in mijn eerste maanden dat ik jongens begon te ontmoeten en erover te spreken echt ook met de angst gezeten dat mensen rondom mij dat meteen zouden weten. Die angst is eigenlijk onterecht, want het is niet zo dat jongens die je zou ontmoeten dat meteen gaan doorvertellen etc. Daar hebben ze zelf eigenlijk niks aan. Dus over je omgeving zou ik me nu niet al te veel zorgen maken. En blijkt later dat die 'kant van jou' je toch bevalt, so be it :) Degene die van je houden zullen daar echt geen probleem meer van maken anno 2016. Efin je hebt enkele uitzonderingen, maar daarop mag je je gewoon niet blindstaren. Reken maar dat de meesten misschien verrast maar wel positief zouden reageren.

Dan misschien een belangrijkere vraag voor jou: hoe ontmoet je nieuwe jongens/mannen?
Die jongen die je gekust hebt.. Misschien kun je die nog eens opnieuw ontmoeten. Ale enfin. Ik weet natuurlijk niet in hoeverre je dat zelf wil.

Wil je nieuwe jongens ontmoeten, dan zijn er tal van mogelijkheden:

-Verkeerd Geparkeerd houdt elke week een VG-café. Er zijn een aantal forumleden die hier nu en dan eens naar toe trekken. Als je hier actief blijft, vind je mss wel snel een kliek waar je eens mee kan gaan.
-Op de site van WJNH staan alle activiteiten eigenlijk telkens mooi opgelijst. Wat er waar te doen is. Onder andere maandelijks een fuif dacht ik. Ik weet natuurlijk in hoeverre je hiervoor openstaat.
-Er is binnenkort een forummeeting, een heuze BBQ jawel! Met cocktails enal! Misschien de ideale gelegenheid om mensen te ontmoeten. Kennissen in het holebi-milieu langzaam wat op te bouwen. Kennissen/vrienden --> potgrond tot een eventuele match :)

Wil je puur de daad, het intieme en seksuele ontdekken:
-Grindr (meestal seksueel getint)
-Bullchat
-Talloze datingsites (........)
-Tinder (iets deftiger dan Grindr en ook wel serieuze mensen)
Efin ik weet niet exact wat je zoekt natuurlijk. Ik vermoed iets serieuzer :)

Naast de opgenoemde zijn er nog wel mogelijkheden om die zijde van je te ontdekken.
Een goede stap om erover te kunnen praten is je registreren op het forum. Vuur die vragen af in de topics en er zal altijd wel éné forummer zijn die probeert goeie raad mee te geven. Praat wat mee in de topics etc, en voor je het weet ben je onderdeel van 'die toffe bende' :)

Hopelijk heb je iets aan mijn antwoord gehad :)
Welkom op het forum !

Robs
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

Mozart
New user
New user

Bericht door Mozart » 27 jun 2016 15:03

Hallo,

Ik ben 19 jaar, maar nog steeds piekerend over mijn geaardheid (al ben ik wel vrij zeker).
Ik heb het ook nog aan niemand verteld, omdat volgens mij dan alles gaat veranderen?
Ik heb ook nog nooit met een jongen afgesproken, omdat er op verschillende sites vb. Bekende personen kunnen tussenzitten en die het dan gaan doorvertellen,...
Mss dat hier ook mensen zijn die eerst wat willen praten,... met "soortgenoten" of dergelijke vooraleer "de" stap te zetten?
Laat dan maar iets weten via pb ;)

Groeten

Florre
Moderator van het jaar 2017

Bericht door Florre » 27 jun 2016 20:20

Alvast allebei van harte welkom op het forum,

Het is belangrijk om jezelf de ruimte te geven in de zoektocht naar jezelf.
Duw jezelf niet in een richting of een kootje, maar denk er rustig over na.

Het forum kan zeker helpen in dit proces, door te lezen, babbelen,...
Zo heb ik het alvast toch ervaren en ervaar het nog steeds zo.

Groetjes Florre
- De stilte ging stilletjes weg -

- Forummer van 't jaar 2016 -
- Babbelaar van 't jaar 2016 -
- Moderator van 't jaar 2017-

kelleagh
New user
New user

Bericht door kelleagh » 27 jun 2016 22:21

Robbe en Florre, dank je voor de verwelkoming :D Ik was enorm nerveus om iets op het forum te gooien (ik heb mij al geregistreerd vorig jaar...) en het is toch een hele opluchting zo'n leuke reacties te krijgen.

Het is zoals Mozart (ik denk toch dat hij dit zo bedoeld) een beetje beangstigend om de stap te zetten jongens te leren kennen als je niemand hebt waar je mee kan praten over deze dingen of met wie je in het begin kan meegaan. (ik weet ook niet echt waar ik zou moeten beginnen)

Ik ben nu door het forum aan het bladeren en die BBQ/forummeeting ziet er wel interessant uit. Ik denk dat ik hier naar toe ga proberen gaan.

Ik ga nu Robbe en Florre's advies proberen opvolgen en proberen wat mensen te leren kennen op het forum zodat ik hopelijk al een aantal mensen ken tegen 27 juli.

Robbe en Florre, nogmaals een dikke :merci: ! Ook al is de knoop in mijn maag nog niet helemaal weg, dit eindelijk kunnen schrijven en positieve feedback krijgen heeft enorm deugd gedaan, alsof er een last van mijn schouders is genomen.

Mozart, ik weet dat het beangstigend is, maar we slaan er ons wel door! Als je eens wil praten mag je altijd eens een pb sturen (geef toe, het heeft waarschijnlijk deugd gedaan eindelijk eens te kunnen zeggen/schrijven wat je al zo lang voor jezelf hebt gehouden ;) )

Mozart
New user
New user

Bericht door Mozart » 27 jun 2016 23:23

kelleagh schreef:Robbe en Florre, dank je voor de verwelkoming :D Ik was enorm nerveus om iets op het forum te gooien (ik heb mij al geregistreerd vorig jaar...) en het is toch een hele opluchting zo'n leuke reacties te krijgen.

Het is zoals Mozart (ik denk toch dat hij dit zo bedoeld) een beetje beangstigend om de stap te zetten jongens te leren kennen als je niemand hebt waar je mee kan praten over deze dingen of met wie je in het begin kan meegaan. (ik weet ook niet echt waar ik zou moeten beginnen)

Ik ben nu door het forum aan het bladeren en die BBQ/forummeeting ziet er wel interessant uit. Ik denk dat ik hier naar toe ga proberen gaan.

Ik ga nu Robbe en Florre's advies proberen opvolgen en proberen wat mensen te leren kennen op het forum zodat ik hopelijk al een aantal mensen ken tegen 27 juli.

Robbe en Florre, nogmaals een dikke :merci: ! Ook al is de knoop in mijn maag nog niet helemaal weg, dit eindelijk kunnen schrijven en positieve feedback krijgen heeft enorm deugd gedaan, alsof er een last van mijn schouders is genomen.

Mozart, ik weet dat het beangstigend is, maar we slaan er ons wel door! Als je eens wil praten mag je altijd eens een pb sturen (geef toe, het heeft waarschijnlijk deugd gedaan eindelijk eens te kunnen zeggen/schrijven wat je al zo lang voor jezelf hebt gehouden ;) )
Ja idd, al sta ik versteld van mezelf dat ik gisteren ben begonnen te bladeren door dit forum (toevallig tegengekomen) en vandaag al meteen iets geplaatst heb. Ik loop er toch al een tijdje met rond, en vind het niet leuk dat er niemand is waarmee je kan praten. En ik dacht gewoon "gewoon doen".

Ik ben gewoon "bang" dat mensen bv niet meer gaan praten tegen mij, of vb. achterna praten van "zie, daar loopt... Wist ge al dat..?" En zo van die dingen.

Ik moet wel zeggen dat het kotleven me wel goed heeft gedaan. Ik heb heel goed kunnen nadenken,... Alloewel had ik graag mensen rond mij gehad die zijn zoals mij :)

En daarom heb ik dit forum gezocht om mensen te leren kennen en toch wat te kunnen praten (zodat het niet lijkt dat ik de enige ben, allee natuurlijk weet ik dat, maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel)

Ik heb zelfs ook al gedacht aan de BBQ, maar ik vind het mss toch iets te snel, zo niemand die ik eigenlijk ken (weet niet of er ook echt nieuwe mensen komen?)

Kelle, dat bedoel ik idd :) wel leuk dat er ook iemand "nieuw" is (al ben jij wel al iets langer geregistreerd)

kelleagh
New user
New user

Bericht door kelleagh » 27 jun 2016 23:40

Mozart schreef:Ik ben gewoon "bang" dat mensen bv niet meer gaan praten tegen mij, of vb. achterna praten van "zie, daar loopt... Wist ge al dat..?" En zo van die dingen.
Ik ken het gevoel. Daarom denk ik dat ik zo lang geworsteld heb en gewacht om iets te posten.
Mozart schreef:Ik heb zelfs ook al gedacht aan de BBQ, maar ik vind het mss toch iets te snel, zo niemand die ik eigenlijk ken (weet niet of er ook echt nieuwe mensen komen?)
Ik had de zelfde bedenking. Misschien moeten we eens een oproep lanceren om te kijken of er nog nieuwe mensen zijn die interesse hebben? Als er maar één nieuweling is kan ik begrijpen dat dat voor hem(/haar) overweldigend zou zijn (daarom twijfel ik ook om te gaan), maar als er meerdere zijn dan ben je niet de enige die niemand kent...

Mozart
New user
New user

Bericht door Mozart » 27 jun 2016 23:57

kelleagh schreef: Ik had de zelfde bedenking. Misschien moeten we eens een oproep lanceren om te kijken of er nog nieuwe mensen zijn die interesse hebben? Als er maar één nieuweling is kan ik begrijpen dat dat voor hem(/haar) overweldigend zou zijn (daarom twijfel ik ook om te gaan), maar als er meerdere zijn dan ben je niet de enige die niemand kent...
Lijkt me een goed idee, zal morgen eens kijken hoe dat juist moet :)
Het zou dan wel leuk zijn, kan je de nieuwe leden zo al wat leren kennen, want ik ben redelijk verlegen bij nieuwe mensen ;)

Thor
Senior user
Senior user

Bericht door Thor » 28 jun 2016 01:21

Mozart schreef:Hallo,

Ik ben 19 jaar, maar nog steeds piekerend over mijn geaardheid (al ben ik wel vrij zeker).
Ik heb het ook nog aan niemand verteld, omdat volgens mij dan alles gaat veranderen?
Ik heb ook nog nooit met een jongen afgesproken, omdat er op verschillende sites vb. Bekende personen kunnen tussenzitten en die het dan gaan doorvertellen,...
Mss dat hier ook mensen zijn die eerst wat willen praten,... met "soortgenoten" of dergelijke vooraleer "de" stap te zetten?
Laat dan maar iets weten via pb ;)

Groeten
Dag Mozart

Ik denk dat veel holebi's kunnen beamen dat uit de kast komen nogal beangstigend is. Maar ik verzeker je: het leven uit de kast is zoveel malen beter dan erin :p
Jij alleen kan beslissen of je er klaar voor bent. Je kan eerst je ouders of beste vriend(en) enkel op de hoogte brengen. Maar ik wil gewoon zeggen dat het een proces is. Ik ben ook 19 en binnenkort 20, maar ik ben blij dat ik de stap naar dit forum gezet heb en stelselmatig uit de kast kom. Opgekropte emoties zijn echt niet goed. Praat erover en vooral durf de stap te zetten naar een holebicafé of holebivereniging. Hetero's weten totaal niet wat je doormaakt of doorgemaakt hebt. Ze kunnen wel een idee hebben, maar ze weten niet hoe het voelt om anders geaard te zijn.
Be yourself and Festina lente (haast je traag).
Optimism is a moral duty!

a pianist
Regular user
Regular user

Bericht door a pianist » 28 jun 2016 02:01

Allebei superwelkom! :welkom:

Ik ben hier kort geleden op dezelfde manier terecht gekomen als jullie en kan alleen maar benadrukken hoe blij ik ben van mij hier uiteindelijk te hebben geregistreerd.
Stuur gerust een berichtje als je daar behoefte aan hebt ;)
- You cannot always wait for the perfect time, sometimes you must dare to jump. -

Mozart
New user
New user

Bericht door Mozart » 28 jun 2016 03:20

Thor schreef:
Dag Mozart

Ik denk dat veel holebi's kunnen beamen dat uit de kast komen nogal beangstigend is. Maar ik verzeker je: het leven uit de kast is zoveel malen beter dan erin :p
Jij alleen kan beslissen of je er klaar voor bent. Je kan eerst je ouders of beste vriend(en) enkel op de hoogte brengen. Maar ik wil gewoon zeggen dat het een proces is. Ik ben ook 19 en binnenkort 20, maar ik ben blij dat ik de stap naar dit forum gezet heb en stelselmatig uit de kast kom. Opgekropte emoties zijn echt niet goed. Praat erover en vooral durf de stap te zetten naar een holebicafé of holebivereniging. Hetero's weten totaal niet wat je doormaakt of doorgemaakt hebt. Ze kunnen wel een idee hebben, maar ze weten niet hoe het voelt om anders geaard te zijn.
Ja, daar vrees ik dus voor. Zoals ik al zei: "stel u voor dat vrienden het niet accepteren, of raar reageren :/" dat zou ik echt zo spijtig vinden. Langs de andere kant zou ik heel graag mensen leren kennen, wat dankzij het forum toch al gelukt is :D

Dus jij bent er ook nog niet voor uitgekomen? Of enkel voor ouders/beste vrienden

En heb je al ervaring met zelke verenigingen? Ik denk altij dat iemand le ga zien :/

Mozart
New user
New user

Bericht door Mozart » 28 jun 2016 03:21

a pianist schreef:Allebei superwelkom! :welkom:

Ik ben hier kort geleden op dezelfde manier terecht gekomen als jullie en kan alleen maar benadrukken hoe blij ik ben van mij hier uiteindelijk te hebben geregistreerd.
Stuur gerust een berichtje als je daar behoefte aan hebt ;)
Heel hard bedankt! :)

Robbe

Bericht door Robbe » 28 jun 2016 09:16

Mozart schreef:
kelleagh schreef: Ik had de zelfde bedenking. Misschien moeten we eens een oproep lanceren om te kijken of er nog nieuwe mensen zijn die interesse hebben? Als er maar één nieuweling is kan ik begrijpen dat dat voor hem(/haar) overweldigend zou zijn (daarom twijfel ik ook om te gaan), maar als er meerdere zijn dan ben je niet de enige die niemand kent...
Lijkt me een goed idee, zal morgen eens kijken hoe dat juist moet :)
Het zou dan wel leuk zijn, kan je de nieuwe leden zo al wat leren kennen, want ik ben redelijk verlegen bij nieuwe mensen ;)
Er zal een introductiemoment worden voorzien voor leden die nog nooit naar een meet kwamen. Ikzelf hoor daar trouwens ook bij ;)
Ik vermoed dat hierover nog informatie zal gepost worden in het activiteiten-onderdeel. Een eigen oproep zal dus niet nodig zijn!
Vooraf is er dus al een moment voorzien om de nieuwe verlegen newbies op te vangen en te comforten ^^
Where should I go?

TheQuibbler
Forumkoppel 2017

Bericht door TheQuibbler » 30 jun 2016 20:35

Wat ik ook wel merk is dat ik vind dat mensen er wel erg open tegenover staan.
Toch zeker aan het hoger onderwijs heb ik nooit scheve reacties gekregen.
Het middelbaar vond ik veel meer beangstigend omdat er vaak nog wat "stoerdoenerij" aan te pas kwam waardoor ik mij afgeremd voelde om er tegen iemand over te praten.
Maar ik denk dat bijna iedereen tegenwoordig toch wel iemand kent die homo is, al is het oppervlakkig :p
Op mijn middelbare school had ik toch open homoseksuele leerkrachten en studenten.
Mozart schreef: Ik heb ook nog nooit met een jongen afgesproken, omdat er op verschillende sites vb. Bekende personen kunnen tussenzitten en die het dan gaan doorvertellen,...
Hier had ik ook schrik voor, maar uiteindelijk is het niemand te weten gekomen via Tinder of deze site :awkward:
Dus die angst was in mijn geval meer dan ongegrond!

Mozart
New user
New user

Bericht door Mozart » 01 jul 2016 09:45

[quote="TheQuibbler"]Wat ik ook wel merk is dat ik vind dat mensen er wel erg open tegenover staan.
Toch zeker aan het hoger onderwijs heb ik nooit scheve reacties gekregen.
Het middelbaar vond ik veel meer beangstigend omdat er vaak nog wat "stoerdoenerij" aan te pas kwam waardoor ik mij afgeremd voelde om er tegen iemand over te praten.
Maar ik denk dat bijna iedereen tegenwoordig toch wel iemand kent die homo is, al is het oppervlakkig :p
Op mijn middelbare school had ik toch open homoseksuele leerkrachten en studenten.

Daar heb je wel gelijk in. Nu in de klas (hoger) zijn er ook een paar homo's en er is niemand die hen ontwijkt ofzo.
Maar het is vooral zoals je zegt in het middelbaar.
Ik denk dat personen die ik via daar ken wel raar kunnen reageren? Ik denk wel dat ge dat zelf zo wat kunt aanvoelen wie er tegen gaat zijn/ ermee gaat lachen en wie normaal doet :)

Robbe

Bericht door Robbe » 02 jul 2016 17:56

Mozart schreef:.
Daar heb je wel gelijk in. Nu in de klas (hoger) zijn er ook een paar homo's en er is niemand die hen ontwijkt ofzo.
Maar het is vooral zoals je zegt in het middelbaar.
Ik denk dat personen die ik via daar ken wel raar kunnen reageren? Ik denk wel dat ge dat zelf zo wat kunt aanvoelen wie er tegen gaat zijn/ ermee gaat lachen en wie normaal doet :)
Ik heb daar ook echt een tijdje mee gezeten. Ik wist dat mijn nieuwe vrienden op m'n nieuwe school in het hoger het hoogstwaarschijnlijk niet erg zouden vinden. Die zijn al wat volwassener etc etc. Ik had wel heel erg veel schrik voor oude kennissen van het middelbaar. Op één of andere manier is dat toch een hardere periode om er bij te kunnen horen etc. Uiteindelijk is die angst echt zeer ongegrond, want dat zijn eigenlijk echt mensen die er niet of amper toe doen in je leven. (de kennissen toch..)

Ik heb altijd gedacht dat m'n nieuwe hogeschoolvrienden het eerder zouden weten dan m'n oude vrienden van het middelbaar. Ik zag die oude vrienden nochtans nog vaak, en uiteindelijk wisten zij het wel eerder én is het eigenlijk de middelbare omgeving, die mij minder veilig leek, die eerst op de hoogte was.

Roddelaars zullen er altijd zijn. Je moet gewoon de klik maken en je hierover kunnen zetten.

En zoals Quibbler zegt: je moet écht niet zo vrezen dat eens je je bv. op Tinder gooit, dat gelijk staat aan een outing naar de hele buitenwereld. Het is wel een stapje, dat wel. Je kan zeker iemand tegenkomen die je kent en daarvoor moet je klaar zijn, maar het is niet zo omdat je iemand tegenkomt dat je kent, die dat ook meteen zal rondbazuinen. Everyone has been there ;). En dus iedereen heeft daar een soort van respect voor heb ik al ondervonden.
Where should I go?

Plaats reactie