tegen een date vertellen dat je bi bent?

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Plaats reactie
seb
New user
New user
Geslacht: Man

tegen een date vertellen dat je bi bent?

Bericht door seb » 05 jun 2016 01:35

Hey,

Ik ben Seb en zit ergens mee. Ik weet sinds een drietal jaar vrij zeker dat ik niet enkel op meisjes val en dus bi ben.
Nu voelde ik mij nooit klaar om dit aan iemand te vertellen en omdat ik ook nog gewoon op meisjes viel kon ik mij op hun focussen.
Twee jaar geleden had ik een serieuze relatie met een meisje maar heb het haar ook niet verteld. Daar voelde ik mij toen wel slecht over. De relatie liep stuk en sindsdien date ik af en toe met wat meisjes; niks serieus. Nu ben ik de afgelopen weken met een meisje aan het daten waar het wel goed mee klikt en de kans dat we een relatie beginnen zit er in. Het probleem waar ik nu zit is dat ik het gevoel heb dat ik eerlijk moet zijn tegen haar en dit vertellen. Alleen heb ik nog nooit tegen mijn familie of beste vriend gezegd dat ik bi ben. Ik voel me niet klaar om hier voor uit te komen, maar dit is wel niet eerlijk ten opzichte van haar... . Iemand advies? Alvast bedankt.

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Re: tegen een date vertellen dat je bi bent?

Bericht door Robbe » 05 jun 2016 01:54

Dag Seb

Ik snap je struggle: je hebt gevoelens voor een meisje en je wilt eigenlijk zeggen dat je bi bent, maar dat komt precies over alsof zij niet goed genoeg is? Is dat het gevoel waar je mee zit?

Als je er blijft mee zitten en er slecht over voelen, kun je misschien overwegen het toch te vertellen. Zorg wel dat je intussen een voldoende hechte band met het meisje hebt opgebouwd en dat je zeker bent van je gevoelens voor haar.

Je kan haar vertellen dat je iets moet vertellen maar dat ze moet beloven dat het onder jullie blijft en vermeld er extra duidelijk bij dat het je gevoelens voor haar niet vermindert. Integendeel; het feit dat je zoiets persoonlijks alleen met haar deelt, is een teken van liefde en wederzijds vertrouwen. Als zij jou echt graag ziet, zal zij hier volgens mij geen probleem van maken.

Veel succes!
Robs
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

-Matteo-

Bericht door -Matteo- » 05 jun 2016 09:56

seb schreef:Hey,

Ik ben Seb en zit ergens mee. Ik weet sinds een drietal jaar vrij zeker dat ik niet enkel op meisjes val en dus bi ben.
Nu voelde ik mij nooit klaar om dit aan iemand te vertellen en omdat ik ook nog gewoon op meisjes viel kon ik mij op hun focussen.
Twee jaar geleden had ik een serieuze relatie met een meisje maar heb het haar ook niet verteld. Daar voelde ik mij toen wel slecht over. De relatie liep stuk en sindsdien date ik af en toe met wat meisjes; niks serieus. Nu ben ik de afgelopen weken met een meisje aan het daten waar het wel goed mee klikt en de kans dat we een relatie beginnen zit er in. Het probleem waar ik nu zit is dat ik het gevoel heb dat ik eerlijk moet zijn tegen haar en dit vertellen. Alleen heb ik nog nooit tegen mijn familie of beste vriend gezegd dat ik bi ben. Ik voel me niet klaar om hier voor uit te komen, maar dit is wel niet eerlijk ten opzichte van haar... . Iemand advies? Alvast bedankt.
Hey Seb,

ik begrijp dat je in een innerlijke tweestrijd zit en graag open kaart wil spelen. Maar je zou jezelf de vraag moeten stellen: "Voor wie doe ik het eigenlijk?" "Ben ik er eigenlijk klaar voor?"
Je gaf aan dat je familie en beste vrienden het niet weten. Dus zou het dan wel een goed idee zijn om dat tegen je aanstaande vriendin te vertellen? Ik bedoel daarmee, als je op haar verliefd bent, dan doen je gevoelens voor jongens er totaal niet toe. Je ben enkel op haar verliefd en daarom zou ik dat niet tegen haar zeggen omdat het geen nut heeft en het zal enkel voor problemen zorgen. Stel jullie gaan als vrienden uit mekaar later, dan zou ze misschien voortijdig loslippig zijn en zullen je vrienden en familie het via haar te weten komen terwijl je niet klaar bent om het hen te zeggen. Of misschien bevalt jullie relatie zo goed en besef je dat je gevoelens voor jongens slechts een fase is en zou je spijt hebben dat je het tegen haar gezegd hebt omdat het als een belemmering zou werken en bovendien zal je altijd bekend staan als 'homo/bi' terwijl je hetero bent.
Dus een goede raad, zeg haar niks. Tenzij je later op een jongen zou vallen en hierdoor een breuk zou ontstaan in de relatie, dan heeft zij wel recht op de waarheid en moet men eerlijk zijn. Maar nu zie ik niet in waarom je het haar zou vertellen. Je bent verliefd op haar en dat is alles wat telt.
Als je nog vragen hebt, wees vrij om ze op het forum te stellen. Heb zelf een vriendin gehad in 't middelbaar. :wink:

Coincidence
Forum addict
Forum addict

Bericht door Coincidence » 05 jun 2016 19:25

Een partner is iemand met wie je alles kan delen, ongeacht of het (on)rechtstreeks met jullie relatie te maken heeft dan niet. Persoonlijk vind ik openheid en eerlijkheid twee belangrijke waarden in een relatie, maar daarmee wil ik niet zeggen dat je zoiets absoluut móét vertellen. Ik zou het je wel aanraden. Als je het wil vertellen, doe het dan wanneer je je er goed bij voelt. Doe het best nog niet wanneer je weet dat je er achteraf spijt van zult hebben.
Als het goed zit, dan zou je vriendin hier normaliter alle begrip voor moeten hebben. Het verandert op zich helemaal niets aan de situatie; jij blijft wie je bent en het feit dat je mogelijk op beide geslachten valt, beïnvloedt of belemmert je gevoelens voor jouw vriendin niet. Moest je nu hypothetisch enkel op het vrouwelijke geslacht vallen, dan zou dat evenmin een probleem vormen. De kans bestaat altijd wel dat je iemand anders tegenkomt voor wie je gevoelens begint te koesteren. En dan is het nog steeds mogelijk deze te onderdrukken/negeren.

Vanuit dit standpunt vind ik het raar om er niets over te vertellen omwille van het feit dat je gevoelens voor jongens nu niet aan de orde zijn / het geen nut heeft. Er zijn wel meer persoonlijke dingen die je aan je partner vertelt die totaal niets met je huidige relatie te maken hebben; is het heeft geen nut dan een deftige reden? Ik zou het jammer vinden moest ik zulke dingen van mijn partner nooit (of achteraf via via) te weten komen. Je wilt je partner toch kennen als geen ander, niet?

Als je als vrienden uit elkaar gaat, is er ook niets aan de hand. Vrienden vertellen zulke vertrouwelijke dingen niet door. Als dat het eerste is wat ze zou doen, kan je moeilijk beweren dat je als vrienden uit elkaar gaat.

En je geeft aan dat je vrij zeker bent dat je ook op jongens verliefd kan worden. Dus ook al bevalt deze relatie je zo goed en is de klik er helemaal, dan lijkt me de redenatie dat je gevoelens voor jongens mogelijk een fase zouden zijn, nog overbodig. Een relatie met iemand van het ene geslacht, heeft mijns inziens geen impact op je gevoelens voor het andere geslacht – indien deze oprecht zijn.
Come quickly, I'm tasting stars!

seb
New user
New user

Bericht door seb » 14 jun 2016 13:39

Hey,

bedankt voor jullie reacties.
Door de examens hebben we al een tijdje niet meer kunnen afspreken maar we hebben nog wel dagelijks contact. Na de examens ga ik het haar gewoon eerlijk vertellen. Weet niet of het de slimste keuze is, maar denk dat ik me er het best bij voel. Bedankt voor al jullie advies.

Robbe
Meest gemiste forummer 2017

Bericht door Robbe » 14 jun 2016 15:35

seb schreef:Hey,

bedankt voor jullie reacties.
Door de examens hebben we al een tijdje niet meer kunnen afspreken maar we hebben nog wel dagelijks contact. Na de examens ga ik het haar gewoon eerlijk vertellen. Weet niet of het de slimste keuze is, maar denk dat ik me er het best bij voel. Bedankt voor al jullie advies.
Hou ons op de hoogte :) !
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

Plaats reactie