Mijn verhaal

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Plaats reactie
eva_xX

Mijn verhaal

Bericht door eva_xX » 22 mei 2016 11:20

...
Laatst gewijzigd door eva_xX op 06 jul 2016 11:51, 2 keer totaal gewijzigd.

Lou
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: Mijn verhaal

Bericht door Lou » 22 mei 2016 13:40

Hallo Eva,

Ik denk dat veel dingen die je aangeeft inderdaad kunnen wijzen op het feit dat je op meisjes valt. De gevoelens die je krijgt bij je beste vriendin en de aandacht die je van haar verlangt. JE fantasie in je dromen. Je vrienden kunnen wel een vermoeden hebben en fijn dat ze het positief opnemen. De enige persoon die het voelt ben jij. Maak je vooral niet te veel zorgen of het al of niet kan. Het is goed dat je er over babbelt, er eens over nadenkt en zo kan je alles misschien beter plaatsen indien het zo is. Je weet dat het misschien mogelijk is dus waarschijnlijk sta je er al een stukje voor open? Laat het op je afkomen en indien je een "wauw" gevoel krijgt en echt verliefd wordt zullen je twijfels bevestigd worden. Zo een zaken kan je niet met 100 procent zekerheid zeggen voor je ze effectief ervaart maar zoals jouw verhaal zijn er vermoed ik veel mensen die zichzelf ontdekt hebben. De knuffels die je wilt van dat één meisje, de aanrakingen die je leuk vindt, de fantasieën die je maakt over bepaalde meisjes.

eva_xX

Bericht door eva_xX » 22 mei 2016 15:20

.
Laatst gewijzigd door eva_xX op 06 jul 2016 11:52, 1 keer totaal gewijzigd.

Robbe
Meest gemiste forummer 2017
Geslacht: Man

Bericht door Robbe » 22 mei 2016 15:45

Ik had ook drie vrienden waarmee ik altijd op stap ging en mee afsprak.

Nu en dan viel het onderwerp homo's toen ook, vaak in de negatieve, spottende zin.
Toen ik een tweetal weken geleden zei, reageerden ze echt positief.

Zo'n nieuws brengen kan een goede test zijn naar je vrienden toe. Als ze echt om je geven, kan het hen niks schelen!

Al vind ik algemeen de middelbare omgeving, kinderachtiger, dan de omgeving op hogescholen en unieffen.
Eens je verder zult studeren, zul je merken dat er veel volwassener op gereageerd wordt, tenminste dat gevoel heb ik toch.
Niet voor niets dat ik er in het middelbaar niet durfde/wou over denken. Toen ik in mijn hogeschool toekwam, zat er praktisch in elke klas een holebi. Dan voelt het veel veiliger aan om er over te denken en te spreken.
Where should I go?
To the left, where nothing is right ...
Or to the right, where nothing is left?

Lou
New user
New user

Bericht door Lou » 22 mei 2016 16:18

eva_xX schreef:danku voor je reactie :)
het probleem is dat diegene die het niet erg zouden vinden as ik op meisjes val die 2 vriendinnen... Daar heb ik nu geen contact meer mee... de nieuwe vriende dak nu heb, die gaan dat denk ik niet accepteren. Soms praten we is over van oh stel u voor da die lesbisch is , en dan reageren ze altijd nog al 'slecht' als ik het zo mag zeggen op lesbische koppels... Dan is da zo van ooh da vind ik toch maar raar, en ieuw das kei raar ... :(
ik hoop altijd stiekem dat ze op een dag toch positief reageren , maar ik betwijfel het... Bij hen is het altijd JONGENS JONGENS JONGENS.... :(
Ik sluit me aan bij wat Robbe zegt het middelbaar is een moeilijke plaats om je te outen, vaak kinderachtige reacties en ik denk ook vaak ook omdat ze er niet mee vertrouwd zijn. Omdat het abnormaal en anders is dat ze het rap als "vies" gaan bekijken. Als het echte vrienden zijn zullen ze het zeker en vast aanvaarden, want een echte vriendin wil toch zijn vriendin gelukkig zien? Of dat nu met een jongen of een meisje is maakt niets uit. Vaak hebben ze gewoon schrik dat je voor hen gevoelens zult krijgen ... Maar je kan het ook terugkoppelen he als meisje wordt je toch ook niet verliefd op iedere jongen die je tegen komt in je leven.

Nora79
Senior user
Senior user

Bericht door Nora79 » 02 jun 2016 11:04

eva_xX schreef:danku voor je reactie :)
het probleem is dat diegene die het niet erg zouden vinden as ik op meisjes val die 2 vriendinnen... Daar heb ik nu geen contact meer mee... de nieuwe vriende dak nu heb, die gaan dat denk ik niet accepteren. Soms praten we is over van oh stel u voor da die lesbisch is , en dan reageren ze altijd nog al 'slecht' als ik het zo mag zeggen op lesbische koppels... Dan is da zo van ooh da vind ik toch maar raar, en ieuw das kei raar ... :(
ik hoop altijd stiekem dat ze op een dag toch positief reageren , maar ik betwijfel het... Bij hen is het altijd JONGENS JONGENS JONGENS.... :(
Hallo Eva

Als je de reacties hoort van die nieuwe vriendinnen, kan ik begrijpen dat je niet geneigd bent om hen iets te vertellen over jezelf op dat vlak.
Het is nogal een verwarrende periode, de puberteit.
Als jij jezelf niet bij hen op je gemak voelt om erover te praten , doe dat dan niet. Als je wél behoefte hebt om met je oude beste vriendinnen daar eens over te praten, kan je eventueel zelf het contact gaan zoeken en ze bellen of nog eens afspreken. Jij voelt en weet best wat je wil.

Zelf vind ik ook dat mensen/vrienden na de middelbare school, als studenten of 20- jarigen al wat volwassener en rijper zijn en reageren (ook niet iedereen zenne!).

Jij bent nu 17, praat erover met iemand die je vertrouwt als je graag wil praten derover. Krop dat niet op tot je zelf student of 20 bent.....
Het is al goed dat je hier eens komt piepen en posten. :)

Groetjes
Nora

Claudia654
New user
New user

Bericht door Claudia654 » 05 jun 2016 18:19

wow, jou verhaal is wel ingewikkeld zeg :D jij lijkt het erg te vinden zou je op meisjes vallen of niet? Je twijfelt al 3 jaar, hoe komt dat je nog geen zekerheid hebt ofzo?

Ik herken mezelf echt wel in je verhaal en ik weet hoe vervelend het is! maar uiteindelijk kom je er wel achter hoor ;)
"I believe everything happens for a reason"
- Marilyn Monroe

Plaats reactie