verliefd of liefde voor...? HELP!

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Gesloten
LostInMyHead
New user
New user
Geslacht: Vrouw

verliefd of liefde voor...? HELP!

Bericht door LostInMyHead » 16 mar 2016 23:55

Hey iedereen,
ik heb een probleem en ik weet niet goed wat ik ermee moet doen... Er is een meisje, ik ken haar nu een klein half jaar. Als ik erover nadenk, vind ik het echt ongelooflijk hoe onze band zich ontwikkeld heeft. We hebben alle twee veel meegemaakt vroeger en zijn daar van nature allebei heel gesloten over. Toch zaten we na enkele weken al in een heel comfortabele stilte in de zetel in elkaars ogen te kijken. Toen dacht ik 'wauw, dit is perfect. Ik ga een hele dichte vriendin hebben waar ik nooit gemixte gevoelens over ga hebben want ik voel me helemaal niet tot haar aangetrokken'. Het probleem is alleen dat dat nu niet meer het geval is... Onze vriendschap is begonnen met comfortabele stiltes en in elkaars ogen kijken om elkaar te ontcijferen. Later werd een afscheidsknuffel een must. Stilletjes aan is het een heel fysieke relatie geworden. Van enkel benen en armen strelen, naar haar strelen, naar handen vasthouden, naar gezicht strelen... Ze komt naar mij en ligt gewoon uren op mijn benen of in mijn armen. Ik zit constant met mijn vingers in haar haar of ik beweeg ze over haar benen of armen. Ze zegt me hoe geweldig ze mij vindt, hoe lief ik ben en hoe graag ze mij ziet. Afscheid nemen is altijd een ramp aangezien we nog een tien minuut lange afscheidsknuffel hebben.
De relatie die ik met haar heb is alles waar ik ooit van heb gedroomd, behalve dat er helemaal geen relatie is... Ze heeft geen idee dat ik op meisjes val (vooral omdat ik nog nooit een relatie gehad heb en ik het wat vreemd vind om het zo uit het niets te zeggen zolang ik nog geen juist label voor mezelf gevonden heb). En ze heeft dus al helemaal geen idee dat het niet ongewoon is dat ik 'zin' heb tegen de tijd dat ze weggaat... Ze heeft gezegd dat ze ooit al wel verliefd is geweest op een meisje, maar langs de andere kant heeft ze het ook wel over bepaalde jongens die ze knap vindt.
Nu is mijn probleem dus: zeg ik het haar of niet. Ik wil het haar niet zeggen want ik wil blijven genieten van wat we hebben, maar misschien is het wel eerlijker ten opzichte van haar als ik het zeg...
En dan even verduidelijking bij het onderwerp: op een bepaald moment was iemand aan het praten over een jongen die haar leuk vond. ze had toen gevraagd 'ben je verliefd of heb je gewoon liefde voor mij' (als vriendin dus). Daar ben ik dus over beginnen nadenken. Aangezien ik nog nooit een relatie gehad heb, heb ik geen idee wat verliefd zijn is. Ik weet alleen dat als ik haar zie, ik automatisch gelukkig wordt. Ik krijg een warmte, die als een vloed door mij gaat. Ik voel me veilig bij haar en ik kan uren bij haar zijn (al pratend of gewoon zitten in stilte). Gisteren nog lag ze bij mij op de kamer terwijl ik aan het leren was. Ze lag gewoon te slapen, maar ik werd heel erg gelukkig van het idee dat ze aanwezig was. Elke keer als ze weggaat wordt ik heel triest en teleurgesteld. In het begin viel het goed mee, maar tegenwoordig gebeurd het al terwijl ik haar nog vast heb. Daarna als ik naar haar kijk terwijl ze naar mij terugkijkt en zich verontschuldigd over dat ze weg moet, beeld ik me in dat ze mij kust. Dus als ze haar prachtige ogen dan van mij wegdraait om effectief te vertrekken wordt ik overspoeld met een gevoel van teleurstelling dat de rest van de avond aanwezig blijft...

Dit bericht is duidelijk iets langer geworden dan eigenlijk de bedoeling was en ik zou nog uren door kunnen schrijven... Heel erg bedankt aan iemand die de tijd neemt om het volledig te lezen! En nog harder bedankt aan iemand die me misschien kan helpen...
groetjes
x

stille waters
New user
New user
Geslacht: Vrouw

Re: verliefd of liefde voor...? HELP!

Bericht door stille waters » 17 mar 2016 15:57

Het lijkt me duidelijk dat jij verliefd bent op haar, aan de hand van de kenmerken die je opsomt. En als ik het zo lees, vindt zij jou ook leuk. En als ze zegt dat ze al eens verliefd is geweest op een meisje, kan ik alleen maar zeggen: ga ervoor! Wie niet waagt, niet wint.

Gesloten