geen hetero, geen holebi, niks ... aseksueel dan?

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
1 bericht • Pagina 1 van 1

geen hetero, geen holebi, niks ... aseksueel dan?

Berichtdoor Marleen » 13 maart 2016 11:28
Hallo lieve mensen hier

ik kom hier terecht omdat ik sinds kort ben beginnen beseffen dat er iets "anders" is aan mijn (niet)seksualiteitsbeleving.
Ik ben inmiddels de dertig gepasseerd en heb nog nooit de behoefte gehad om met iemand , wie dan ook, in bed te duiken.
Ik heb in mijn tienertijd en vroege twenties wel relaties gehad (met jongens) maar meer vanuit het idee dat dat 'normaal' was en 'zo moest'... maar ik haakte af als er op seksueel gebied verwachtingen bij kwamen.
Het is niet zo dat ik geen behoefte heb aan verbondenheid, relaties, zelfs intimiteit. Ik had in mijn studententijd een goede vriend bij wie ik me heel nabij voelde en ik had daar enorm veel deugd van. Voor mij was het niet-seksueel, voor hem blijkbaar niet want hij stopte onze manier van contact hebben toen hij zijn toenmalige vriendin, inmiddels vrouw, leerde kennen.
Ik kan heel erg verlangen naar iemand om me aan te hechten, iemand voor wie ik er kan zijn en hij/zij voor mij, iemand om te knuffelen enzo, maar voor mij mogen de kleren altijd aanblijven...
Ik ben de reacties beu van 'dat is omdat je te kieskeurig bent', 'de juiste komt nog wel', 'ik zal je wel bekeren', ... Ik zou gewoon graag geaccepteerd worden zoals ik ben. En nee, ik gedraag me niet aseksueel, ik ben in het reine met mijn eigen vrouwelijkheid, maar ik vind het gewoon moeilijk dat alles vanuit seksualiteit gekaderd wordt. Dat ik me niet mooi kan kleden en opmaken zonder dat er reacties op komen als 'heb je gescoord?' . Voel me een alien als ik discussies volg over Temptation Island en alleen maar kan denken 'wat dom om daaraan mee te doen'. Ik kan zeggen dat ik iemand (m/v) knap vind, ik kan zeggen met wie ik een klik voel, maar ik kan niet zeggen wat 'mijn type' is omdat ik denk dat dat gewoon niemand is...
Ik las vorige week in de krant dat 1,1% van de mensen aseksueel is. Ik herkende me daar heel erg in. Ik ben benieuwd waar ik andere lotgenoten kan vinden, en hoopte dat die misschien hier ook rondhangen... want ik wil wel eens iemand nabij kunnen zijn zonder schrik te moeten hebben dat ik seksuele signalen uitstuur die ik niet wil uitsturen...
Marleen
New user
New user

Geslacht: Vrouw

1 bericht • Pagina 1 van 1

Keer terug naar In & uit de kast