Demiseksueel? Demiromantisch? Genderfluid? Twijfels!

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
1 bericht • Pagina 1 van 1

Demiseksueel? Demiromantisch? Genderfluid? Twijfels!

Berichtdoor geenideewat » 26 feb 2016 23:16
Hallo

ik weet niet of iemand me kan helpen, maar ik wil mijn twijfels toch even kwijt. Ik ben al jaren een 'LGBT-ally', maar soms twijfel ik zelf over mijn geaardheid en/of gender. Ik heb regelmatig twijfels of aantrekking voor meisjes, maar zeker niet genoeg om erop in te spelen. Ik heb recent ontdekt dat er zoiets is als 'genderfluid' zijn. Ik voel me soms inderdaad een jongen, maar ook weer niet genoeg om effectief dit te tonen (misschien uit angst voor mijn omgeving?). Ik draag immers constant jongenskleren, voel me soms 'one of the guys' en mensen mogen me ook af en toe een mannelijke versie van mijn naam noemen.
Nu heb ik weer iets ontdekt in het spectrum. Namelijk demiseksualiteit of -romantisch. Dat wil zeggen enkel seksueel aangetrokken voelen/romantische gevoelens krijgen bij mensen waarmee je close bent. Dus niet meteen. Nu twijfel ik hier ook over. Mijn eerste lief was namelijk een soort liefde op eerste zicht. Een *ping* in mijn hoofd zeg maar. Maar verder heb ik enkel relaties kunnen laten ontstaan als ik de persoon kende, als een maat of meer goede vriend. Op seksueel vlak voel ik me oncomfortabel om seks te hebben met iemand waarvan die niet ken. Anderen kussen mensen op feestjes of hebben seks en zeggen dan 'maar je moet het gewoon doen!'. Maar ik kan me hier niet toe aanzetten. Ik denk dan: 'maar hoe kan ik die nu kussen als ik die niet ken? Dat is zo weird? Laat staan seks!'
Sorry voor de lange uitleg. Ik plak niet graag labels en ben vrij openminded, maar het zou me geruststellen als ik wist waar ik toch enigzins op het spectrum paste. Ik voel me soms abnormaal ofzo.
Dank u voor het lezen trouwens :)
geenideewat

1 bericht • Pagina 1 van 1

Keer terug naar In & uit de kast