Jouw laatste coming out [7]

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Quincy_
New user
New user
Geslacht: Vrouw
Contacteer:

Re: Jouw laatste coming out [7]

Bericht door Quincy_ » 28 nov 2013 14:09

_viooltje_ schreef:Ik herken dat verhaal van bij uw ouders wel... Zelf heb ik het een aantal weken geleden aan de telefoon gezegd, maar ze wilden niet dat mijn jongste zus het wist omdat ze in een stressy periode zat. Ze begrepen en aanvaardden het wel. :-) Maar als ik nu mijn ouders zie, wordt er (voorlopig) niet over gepraat, zo awkward! :what:
Bij mij is dat nu al zo'n 3j dat er niet meer over gesproken wordt. Zelfs zo erg dat ik me soms afvraag of ik dat nu wel écht gezegd heb en of ik het niet gedroomd heb.. Echt lastig.
Sometimes when we think we are keeping a secret, that secret is actually keeping us.

NeW2
Experienced user
Experienced user

Bericht door NeW2 » 28 nov 2013 16:31

"Ik weet HET", zegt mijn klasgenote met een knipoog en een brede glimlach. Uhhhhhh oké het doet dus blijkbaar de ronde. Maar ze zijn allemaal positief en chill 8)

Kleerkastkast
Experienced user
Experienced user

Bericht door Kleerkastkast » 07 dec 2013 13:54

Enkele weken geleden aan een vriend van me. Neen, eigenlijk heeft iemand hem hints gegeven zodat ik het later enkel maar te bevestigen had. Da's natuurlijk ook een mogelijkheid. Zoals ik verwacht had, nam hij het fantastisch op :D

Speciaalgeval
New user
New user

Bericht door Speciaalgeval » 02 jan 2014 19:51

Tijdens mijn evaluatie op stage was mijn mentor van school constant bezig dat ik assertiever moest worden opdat 'mijn toekomstige man' misbruik zou maken van mijn goedheid, en dat ik beter voor mezelf moest opkomen zodat 'mijn toekomstige man' een goeike zou zijn.
Maar echt heel regelmatig, een werkpunt en da dan linken aan 'mijn toekomstige man'. Ik zei telkens gewoon keidroog 'nee', die ging gewoon verder.. En na een aantal nee's vroeg die waarom ik constant nee zei. En kzei: 'nee, gene man'. Die man begon te lachen. 'Vrouw dan e!'

Mijn stagebegeleider zelf zag het helemaaaal niet aankomen maar deed er helemaal niet moeilijk om. Hij zei dat het hem verbaasde omdat hij meestal niet overweg kan met lesbische meiskes omdat die zijn 'vrouwonvriendelijke'' grapjes meestal niet echt konden uitstaan. Ik heb me ziek gelachen met zijn grapkes gedurende de hele stageperiode :)

Appelsien17
Regular user
Regular user

Bericht door Appelsien17 » 28 jan 2014 21:09

Hoi,mijn laatste coming out was vorige week maandag in de klas en mijn klasgenoten reageerden goed
Gr appelsien17

Burdie
New user
New user
Geslacht: Man

Bericht door Burdie » 30 jan 2014 12:02

Mijn laatste échte coming-out is al een tijdje geleden, toen ik nog maar net van job was veranderd. We gingen iets gaan eten met iedereen van het werk (met vier) en de partners. Toen moest ik er wel iets van zeggen. (Zelf had ik gedacht om gewoon m'n vriend mee te nemen zonder iets te zeggen, maar dat zag hij zelf niet echt zitten...). Ik heb het dan maar in één keer verteld tegen de collega waar ik het meest mee werk. Hij was trouwens bezig over een leerkracht die hij in het hoger had, ook homo en een supercoole gast en dat hij daar dus absoluut geen problemen mee had. De perfecte kans dus. Reactie was dus heel positief. Hij heeft het dan tegen mijn baas verteld, en later kreeg ik een mailtje: "maakt UITERAARD geen verschil of je uw vriend of vriendin meebrengt he!". :-P

Over een tweetal weken verander ik opnieuw van werk en ik denk dat ik gewoon iets over m'n vriend zal vertellen al is het de normaalste zaak van de wereld. Ik heb wel al wat info moeten doorgeven (waaronder info samenwonende) dus waarschijnlijk zal het wel al geweten zijn.

Jolien
New user
New user

Bericht door Jolien » 30 jan 2014 12:34

Tijdens mijn weekendwerk, de andere studente zei: "In culture club zijn er soms feestjes voor holebi's, da's echt grappig!"
Ik dacht: "O ow :roll: " en ik zei: "ehm ik ga daar naartoe".

Voila, ze wist al niet meer wat zeggen.

:roflmao:

Kim
New user
New user

Bericht door Kim » 30 jan 2014 14:27

Mijn laatste coming out gebeurde op café. Ik was samen met mijn unief vriendinnen iets gaan drinken om het einde van de examens te vieren. Ik had het eigenlijk al langer gepland om het te zeggen maar er kwam altijd wel iets tussen. Toen we daar nog eens met zijn allen zaten en er zoals gewoonlijk een superfijne sfeer hing, heb ik mijn kans gegrepen. Ik had het op voorhand al wel gezegd tegen één van die vriendinnen, en aan haar heb ik echt een supergoede steun gehad. Ookal wist ik dat ze goed gingen reageren, had ik toch superveel stress. Maar achteraf gezien was dit voor niets nodig, want ze reageerde gewoon super. Ik ben echt blij dat ik het tegen hen heb gezegd, het is gewoon fijn om eindelijk jezelf te kunnen zijn. Ik ben het beu om constant mijn geaardheid voor iedereen te verstoppen. Uit de kast komen en geaccepteerd worden behoren echt tot de fijnste dingen die er bestaan. :D

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 05 feb 2014 20:56

Op de trein daarnet. Ongetwijfeld de meest awkward coming-out ooit, maar wel grappig. Het is er eentje waar we later nog om zullen moeten lachen.

Anyways, al één van de drie volbracht. Check.

Luna
New user
New user

Bericht door Luna » 06 feb 2014 22:48

Onlangs op het werk tegen 2 collega's :) en zeker geen slechte reacties gehad!

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 08 feb 2014 22:33

Ik vertelde het tegen iemand, gewoon middenin een gesprekje op facebook. Dat is misschien niet helemaal vertellen, maar het gaat toch al zonder problemen :)

Robbie
New user
New user

Bericht door Robbie » 10 feb 2014 17:55

Tja, vorige maand ben ik er dan eindelijk toe gekomen om mijn vader in te lichten over mijn geaardheid (de rest van de familie wist het eigenlijk al jaren). Hij was de enige die nog niet op de hoogte was. Althans, dat dacht ik... want toen ik het hem vertelde kreeg ik als antwoord dat ie dat eigenlijk al wel doorhad xD (en hij heeft er ook geen problemen mee).

Voor mij was het een behoorlijk gênant gesprek, maar toch ook wel positief, aangezien zijn reactie ook positief was. ^^

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 13 feb 2014 16:25

Wall schreef: Anyways, al één van de drie volbracht. Check.
En nu twee van de drie! Het gaat vooruit precies de laatste tijd.

Vandaag ongepland ook nog bij enkele medestudenten, ze deden er heel chill over.

Nancy_1989
New user
New user

Bericht door Nancy_1989 » 13 feb 2014 19:24

laatste coming out was op het werk.
Ze waren allemaal positief :)

Johnny

Bericht door Johnny » 19 feb 2014 23:21

Ik ben zelf een jaar geleden uit de kast gekomen op vrij jonge leeftijd, 14 jaar, mijn ouders reageerde er niet heftig op, ze hadden al verwacht dat ik bi was. Mijn vrienden en vriendinnen reageerden er ook heel normaal op en probeerde me altijd te helpen. Hetgeen wat wel jammer is, is dat ik vaak uit word gescholden, er allemaal geruchten over mij gaan door de school, die niet waar zijn en dat mijn voetbalteam er nogal de spot mee drijft. Ik heb ook een heel goede vriendin, we zijn allebei verliefd op elkaar en hebben dat toegegeven, maar zij vind het dus vies dat ik biseksueel ben, ze zei zelfs dat ze heel erg verliefd op me was en een relatie zou willen, maar dat dat niet kon omdat ik bi ben. En dat is voor mij ook nogal vervelend.

_viooltje_
Regular user
Regular user

Bericht door _viooltje_ » 20 feb 2014 22:19

Mijn laatste coming-out ging als volgt:
-als jij dan een man tegenkomt, ...
-euhm ja, ik moet iets vertellen, ik ben niet echt op zoek naar een man, ik zoek eigenlijk een vrouw
-ah ok *gaat verder met gesprek*
Dat was alles. Het voelt toch een beetje raar...

Tafelpoot
New user
New user

Bericht door Tafelpoot » 23 feb 2014 20:11

De laatste maand al heel wat coming-outs achter de rug. De voor mij belangrijkste mensen weten het ondertussen en heb echt ongelooflijk goede reacties gekregen. Voelt zo goed! :D

Springbal
I have no life
I have no life
Contacteer:

Bericht door Springbal » 14 mar 2014 18:28

Enkele weken geleden op de stage. VPK (vrouw) zegt dat ze 's avonds met enkele van haar homo vrienden naar de Key West in Leuf gaat. Uit mijn reactie kon ze opmaken dat ik die keet ook een beetje ken. Enkele dagen later de bevestiging gekregen dat ze het volledig gesnapt had toen een verwarde patiënt haar vroeg naar MIJN vrouw "hmm, ik denk dat dat wat moeilijk gaat worden meneer" :D
Onderzoek wees uit dat een man depressief wordt als zijn vrouw meer verdient dan hij. Daarom wordt een homo koppel in het Engels a Gay couple genoemd
Wall schreef:Zo gevaarlijk lijkt Springbal niet.

malu
Regular user
Regular user

Bericht door malu » 24 mar 2014 15:47

Op mijn sollicitatiegesprek. Ze vroegen waarom ik in Leuven wilde komen werken terwijl ik daar helemaal niet woon. Het was eruit voor ik het zelf besefte.
Travel is the only thing you buy, that makes you richer.

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 03 apr 2014 08:34

Op de laatste cantus van mijn studentenclub was het aan alle holebi's of mensen die twijfelen aan hun geaardheid om een strofe te zingen. Ik ben al bij een groot deel uit de kast, de rest weet het nu ook wel denk ik. (al stonden er ook wel hetero's recht).

Plaats reactie