Jouw laatste coming out [7]

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Bart_D
Regular user
Regular user
Geslacht: Man

Re: Jouw laatste coming out [7]

Bericht door Bart_D » 13 jul 2014 00:25

Bedankt!
'T was vreselijk om er aan te beginnen, heb zeker meer dan 2 uur gewacht en dan kwam er een ideaal moment en heb ik het gezegd!
Hij was precies niet geschrokken ofzo, en zei direct dat het niet erg is. Hij vond het zelfs sterk dat ik het durfde zeggen :D

YEEEEEEEEESSHHHHH!
Wat ben ik blij! :cheerleader2:

Nu nog de collega's, ooit... ;)
I just wish I could fast-forward through my life and see that everything ends up okay.

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 13 jul 2014 00:40

Bart_D schreef:Bedankt!
'T was vreselijk om er aan te beginnen, heb zeker meer dan 2 uur gewacht en dan kwam er een ideaal moment en heb ik het gezegd!
Hij was precies niet geschrokken ofzo, en zei direct dat het niet erg is. Hij vond het zelfs sterk dat ik het durfde zeggen :D

YEEEEEEEEESSHHHHH!

One step at a time! En super dat het goed ging!! :banana: :cheerleader2:
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 13 jul 2014 12:21

Bart_D schreef:Bedankt!

YEEEEEEEEESSHHHHH!

Ben blij voor je! :D
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

padzo
Regular user
Regular user

Bericht door padzo » 16 jul 2014 08:27

Sinds lang nog eens op het forum omdat gisteren een belangrijke plaatsvond. Die tegenover mijn beste vriend. Ik ben al 18 en we kennen elkaar. Hoe we reageren, waar we van houden, in welke mate we betrouwbaar zijn, maar toch had ik het hem nog nooit kunnen vertellen. Vroeger waren er momenten, maar had ik schrik. Ik weet het eigenlijk al heel lang, maar het proces bij mij was afmattend en demprimmerend. Het afgelopen jaar gaat het beter. Ik heb zelfs een vaste relatie. Dus het werd dringend. Aangezien het in het directe leven niet zou lukken, deed ik het via facebook.
We hebben niet echt gechar, aangezien hij zelden Online komt en zeker niet op voorspelbare tijden. Daarnet toen ik opstond, was er wel antwoord. Mijn hard ging nogal tekeer. Er stond 'Ik weet niet zo goed wat zeggen maar besef dat het niet makkelijk moet geweest zijn.'

Ik vond dit wat vreemd. Ik dacht dat hij als beste vriend toch tenminste al in de optie had voorzien dat ik mogelijk homo was. Ik heb nogal wat contacten, Maar heb het nooit over 'wijven', laat staan een lief.. Langs de andere kant moet ik er natuurlijk wel bijvertellen dat hij zelf een gesloten boek is.
Nu vraag ik Me af; wat te doen? Laat ik het nog een nacht bij hem doordringen en plaatsen, of percipieer ik zelf meer? Zoals ik hier doe: Hoe moeilijk ik het had? Al moet ik zeggen dat de tekst die ik hem zond om uit de kast te komen ook al zeer lang was. Ik vrees dus toch een beetje voor een vertrouwensbreuk en vooral een andere verhouding. Ik heb expliciet gezegd dat ik nooit gevoelens voor hem heb gehad, maar toch. Bij de andere gemeenschappelijke vrienden was er direct een ander soort begrip en zelfs bewondering en deden ZE na enkele weken terug als voorheen (waarschijnlijk als het idee gewend is)
Wat denken jullie?

Wall
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Vrouw

Bericht door Wall » 16 jul 2014 09:29

padzo schreef:Wat denken jullie?
Misschien vindt hij het gewoon jammer dat je het via facebook moest doen. Of dat je er zo lang mee gewacht hebt. Doordat je het via facebook gedaan hebt, is het misschien moeilijker om zijn houding in te schatten (al snap ik wel dat iets neerschrijven gemakkelijk is dan het echt te zeggen). Geef hem wat tijd, blijf met hem afspreken. Als het je beste vriend is, moet hij je wel accepteren ;)

OT: Mijn laatste coming out werd gedaan door mijn mama. De opa.

miss fraise
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door miss fraise » 16 jul 2014 09:37

padzo schreef:Sinds lang nog eens op het forum omdat gisteren een belangrijke plaatsvond. Die tegenover mijn beste vriend. Ik ben al 18 en we kennen elkaar. Hoe we reageren, waar we van houden, in welke mate we betrouwbaar zijn, maar toch had ik het hem nog nooit kunnen vertellen. Vroeger waren er momenten, maar had ik schrik. Ik weet het eigenlijk al heel lang, maar het proces bij mij was afmattend en demprimmerend. Het afgelopen jaar gaat het beter. Ik heb zelfs een vaste relatie. Dus het werd dringend. Aangezien het in het directe leven niet zou lukken, deed ik het via facebook.
We hebben niet echt gechar, aangezien hij zelden Online komt en zeker niet op voorspelbare tijden. Daarnet toen ik opstond, was er wel antwoord. Mijn hard ging nogal tekeer. Er stond 'Ik weet niet zo goed wat zeggen maar besef dat het niet makkelijk moet geweest zijn.'

Ik vond dit wat vreemd. Ik dacht dat hij als beste vriend toch tenminste al in de optie had voorzien dat ik mogelijk homo was. Ik heb nogal wat contacten, Maar heb het nooit over 'wijven', laat staan een lief.. Langs de andere kant moet ik er natuurlijk wel bijvertellen dat hij zelf een gesloten boek is.
Nu vraag ik Me af; wat te doen? Laat ik het nog een nacht bij hem doordringen en plaatsen, of percipieer ik zelf meer? Zoals ik hier doe: Hoe moeilijk ik het had? Al moet ik zeggen dat de tekst die ik hem zond om uit de kast te komen ook al zeer lang was. Ik vrees dus toch een beetje voor een vertrouwensbreuk en vooral een andere verhouding. Ik heb expliciet gezegd dat ik nooit gevoelens voor hem heb gehad, maar toch. Bij de andere gemeenschappelijke vrienden was er direct een ander soort begrip en zelfs bewondering en deden ZE na enkele weken terug als voorheen (waarschijnlijk als het idee gewend is)
Wat denken jullie?
Probeer zo normaal mogelijk tegen hem te doen, alsof er niets gebeurd is. Als jullie in het verleden elkaar begroeten met een knuffel doe dat dan nu ook nog. Hoe moeilijk het misschien zal zijn de eerste keren. Maar mijn ervaring leert dat hoe normaler je er zelf over doet, hoe normaler de anderen dat vinden.
Spoiler! :
Ik heb zelf de fout gemaakt met mijn allereerste coming-out om haar anders te behandelen dan daarvoor en het contact is verwaterd... Enkel en alleen omdat ik schrik had voor haar reactie en zij hoogstwaarschijnlijk ook niet wist hoe ze moest reageren.
Punt Andere Lijn! Wij zijn er voor en door holebi's tot en met 30 jaar en organiseren activiteiten, fuiven, praatcafé's,... in het Brugse en omstreken. Voor elk wat wils dus. :rock:

Bart_D
Regular user
Regular user

Bericht door Bart_D » 17 jul 2014 00:35

Mijn ene nonkel weet het nu ook, door mijn pa. (ideaal, dan moet ik het niet meer zelf doen en wordt het ongetwijfeld nog doorverteld aan de rest van de familie :wink: )
En hij reageerde blijkbaar ook erg positief. "Als ik maar gelukkig ben!"
Waw! :rock:
I just wish I could fast-forward through my life and see that everything ends up okay.

Y.V.1995 :)
New user
New user

Bericht door Y.V.1995 :) » 17 aug 2014 21:07

Ongeveer zo'n 4 uur geleden tegen 2 vrienden van mij bij een brasserie in Geel terwijl we op een terrasje zaten :D

1 vriend dacht eerst dat ik een grapje maakte maar toen bleek dat ik echt serieus was, kreeg ik echt een zalige reactie! "Er verandert niets aan onze vriendschap, je blijft onze vriend en je bent wie je bent eh, dat maakt toch allemaal niet uit" :p

Barry
Senior user
Senior user

Bericht door Barry » 14 nov 2014 12:21

vorige week tegen mijn broer. goede reactie en er is niets veranderd aan onze band! :D

VindGeenNaam:p
Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 02 jan 2015 01:43

Zo'n tien minuten geleden officieel uit de kast gekomen bij mn ma.. Een zeer goeie reactie en toch ben ik beetje van mn melk omdat het plots na al die jaren zo vlot en snel voorbij was. Combinatie van 'yes het is er uit' en 'dit stelde eigenlijk zo weinig voor' :-P
A smile is the shortest distance between two people - Victor Borge

Amigo
Senior user
Senior user

Bericht door Amigo » 02 jan 2015 02:25

VindGeenNaam:p schreef:Zo'n tien minuten geleden officieel uit de kast gekomen bij mn ma.. Een zeer goeie reactie en toch ben ik beetje van mn melk omdat het plots na al die jaren zo vlot en snel voorbij was. Combinatie van 'yes het is er uit' en 'dit stelde eigenlijk zo weinig voor' :-P
Ik wist het wel dat het goed ging komen. Ben fier op je! En kheb niks ontopic, spijt me :)

Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 02 jan 2015 11:48

Amigo schreef:Ik wist het wel dat het goed ging komen. Ben fier op je!
Thx! ^^

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 02 jan 2015 12:57

VindGeenNaam:p schreef:Zo'n tien minuten geleden officieel uit de kast gekomen bij mn ma.. Een zeer goeie reactie en toch ben ik beetje van mn melk omdat het plots na al die jaren zo vlot en snel voorbij was. Combinatie van 'yes het is er uit' en 'dit stelde eigenlijk zo weinig voor' :-P
Heel herkenbaar :) Goed voor jou! Hier zijn wat dansende pixels om aan te tonen dat ik blij voor je ben: :banana: :bananas: :cheerleader: :cheerleader2:
:p
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 02 jan 2015 16:22

Inderdaad herkenbaar!
Chapeau, Ik ben blij voor jou!

Senior user
Senior user

Bericht door VindGeenNaam:p » 02 jan 2015 17:10

Dankjewel Pancake en Redwings!! :D

Barry
Senior user
Senior user

Bericht door Barry » 02 jan 2015 22:12

ook herkenbaar hier. :)

super voor jou!

sander
New user
New user
Contacteer:

Bericht door sander » 04 jan 2015 13:45

ergens in het begin van december op HOgent omdat mijn medestudenten dachten dat ik iets had met een meisje waar ik goed mee overeenkwam. Zelf na meerdere hits op facebook hadden ze het nog niet door :)

MEandI
Regular user
Regular user

Bericht door MEandI » 04 jan 2015 14:29

Ergens in december aan mijn grootouders aan allebei de kanten van de familie. Gelukkig allemaal goeie reacties, ik was eerst wat bang voor mijn opa, die zei nog begin vorig jaar dat holebi's vies zijn, onnatuurlijk, ziek,... Maar toch reageerde hij goed. Dan deze week op nieuwjaar heb ik het aan de rest van mijn familie gezegd, de meesten zeiden niet zo veel maar als iemand iets zei was het positief. Alleen vond ik dat van mijn ene tante toch een klein beetje erover misschien:" Die mensen zijn blijkbaar toch nog vriendelijk. H. (mijn nicht/haar dochter) zit met zo een koppel in de klas, ze komt er zelfs nog mee overeen. " Maar het was wel goed bedoelt. Eindelijk weet iedereen het nu, daar ben ik heel blij om!

Barry
Senior user
Senior user

Bericht door Barry » 04 jan 2015 22:57

proficiat allebei. :)

wingin
Regular user
Regular user

Jouw laatste coming out [7]

Bericht door wingin » 08 jan 2015 20:53

De laatste keer was net voor nieuwjaar (tevens de eerste keer) tegen mijn vrienden. Enkel goede reacties, maar het moeilijkste moet nog komen. (familie, klasgenoten...)

Sent from my HUAWEI Y530-U00 using Forum Fiend v1.3.

Gesloten