Jouw laatste coming out [7]

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
Sygma94
New user
New user
Geslacht: Man

Re: Jouw laatste coming out [7]

Bericht door Sygma94 » 11 apr 2014 22:48

Laatste aan wie ik het vertelde was een vriend die ik nog niet zo heel bijzonder lang ken :o
Reactie was: 'Jakkes' en 'mijn kont doet plots zo'n pijn.' Hem kennende een goede reactie :p

MEandI
Regular user
Regular user
Geslacht: Vrouw

Bericht door MEandI » 16 mei 2014 23:29

Mijn laatste is al een tijdje geleden, nu ik op een andere school zit dan vorig jaar wist niemand het behalve mijn broer die daar ook zit. Ik had het dan aan een paar vriendinnen gezegd, allemaal een goede reactie. Een van die vriendinnen had mij dan overtuigd om het te vertellen aan de hele klas, wat ik dan ook gedaan heb. Ik had het op voorhand met een leerkracht besproken en op het einde van een les vertelde ik het. Iedereen reageerde echt super goed! Er was echt geen enkele persoon die er problemen mee had. Dat doet echt deugd, weten dat zo veel mensen je steunen. :)

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 24 mei 2014 23:26

Tegen ouders gezegd en later deze avond tegen mijn zus. Dat is dan ook gebeurd, waarom had ik hier überhaupt stress voor...

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 25 mei 2014 03:07

redwings schreef:Tegen ouders gezegd en later deze avond tegen mijn zus. Dat is dan ook gebeurd, waarom had ik hier überhaupt stress voor...
En hoe ging het?
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 25 mei 2014 06:40

vorvzie schreef:
redwings schreef:Tegen ouders gezegd en later deze avond tegen mijn zus. Dat is dan ook gebeurd, waarom had ik hier überhaupt stress voor...
En hoe ging het?
Heel erg goed! Ze kwamen net thuis van mijn meme en ik had het al wat gepland, omdat ik via een vriendin hoorde dat mijn mama het wel dacht. Dan maar de korte pijn, maar ze reageerden zoals gedacht: superlief en ''als ik maar gelukkig ben, dat maakt niet uit met wie''.
Ze dacht het al enkele jaren mijn mama...
Daarna kwam mijn zus thuis en die maakte daar ook helemaal geen probleem van, ze vond het goed :)
Blij dat ze zo reageren, lucky me! :cheerleader2:

mientje
Forum addict
Forum addict

Bericht door mientje » 25 mei 2014 08:15

Nice! Proficiat.

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 25 mei 2014 10:08

mientje schreef:
Nice! Proficiat.
Bedankt ! Toch een last van de schouders :)

vorvzie
Senior user
Senior user
Contacteer:

Bericht door vorvzie » 25 mei 2014 11:51

Inderdaad een dikke proficiat het verdient moed!
Datgene wat er nog te redden valt, moet gekoesterd worden met oneindig veel begrip, geduld en een uitzonderlijk grote goedheid. (Phil Bosmans)

De stilte vind je niet op de toppen van de bergen,
het lawaai niet op de markten van de steden,
beiden vind je in de harten van de mensen.

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 25 mei 2014 13:59

vorvzie schreef:Inderdaad een dikke proficiat het verdient moed!
Bedankt! :)

Wall
Forum addict
Forum addict

Bericht door Wall » 25 mei 2014 14:06

Woohoo! :cheerleader: 'k Ben blij voor je dat je de moed gevonden hebt.

OT: De laatste waren mijn grootouders. Ze hadden het zien aankomen :hmm: Vreemd.

xPrecious
New user
New user

Bericht door xPrecious » 25 mei 2014 20:10

Laatste was teen een leerkracht die me heel de tijd aan het 'plagen' was door te zeggen dat ik met mijn beste vriend samen ben etc. Ik heb ze meerdere keren gevraagd om ermee te stoppen en dat deed ze niet. Uiteindelijk ben ik gaan vragen of ik ze even apart kon spreken, vertel ik haar dat: "Ow! Echt?! Had ik niet verwacht! Oooh, ik voel me echt schuldig.. sorry!!"Dat probleem is ook weer opgelost :')
"What does love mean?" "Do you love yourself?" "No." "Then it will be difficult to love another."

Saxo96
New user
New user

Bericht door Saxo96 » 31 mei 2014 22:47

Een paar weken terug aan een vriendin die zelf biseksueel bleek te zijn. Echt geweldig om er over te kunnen praten!

LuckyAngel
New user
New user

Bericht door LuckyAngel » 13 jun 2014 23:45

17 mei, pride in Brussel
Gegaan met een vriend die het mij vroeg na de parade. En hij was heel accepterend :)
Wat dezelfde avond nog bij het optreden heb ik het nog een goede vriendin verteld. Een grote stap 2mensen op 1 dag :p
"The past is the future with the lights on"

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 16 jun 2014 22:06

LuckyAngel schreef:17 mei, pride in Brussel
Gegaan met een vriend die het mij vroeg na de parade. En hij was heel accepterend :)
Wat dezelfde avond nog bij het optreden heb ik het nog een goede vriendin verteld. Een grote stap 2mensen op 1 dag :p
Dus... je bent naar een gay pride gegaan met een jongen, die niet wist dat je homo was? Ik veronderstel dat hij ook homo is? Want ik zie mijn hetero mannelijke vrienden niet naar een gay pride gaan :P Fijn dat je twee goeie coming-outs gehad hebt! :cheerleader2:
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

Jell Gordan
New user
New user

Bericht door Jell Gordan » 09 jul 2014 22:42

Mijn laatste was vorige zomer tegen mijn beste vriendin. Ik had op kamp een kleine "crush" gehad op een van de andere hoofdanimatoren van een ander verbond, en vond dit dus de perfecte reden. Zij was op dat moment zelf op kamp, dus gebeurde het via sms.
Letterlijke conversatie:
Ik - "Daar was wel iemand waar ik toch graag mee praatte."
Zij- "En wat was de naam?" (ik was hints aan het geven dat ze iets ging weten door de naam)
Ik - "Bram"
Zij- "En?"
Ik- "Ik vertel u dat ik een halve week heb zot gelopen van ne vent, en gij zegt 'en'?"
Zij- "Wacht, hebt gij nu gezegd wat ik denk dat gij gezegd heb?"
Ik- "Ja"

Ze zei later wel dat ze eigenlijk wel al lang een gevoel had dat ik bi was, maar het het is nooit een belangrijk gespreksonderwerp geweest :)
Never give a sword to a man who can't dance. And boy, can I dance!

Bart_D
Regular user
Regular user

Bericht door Bart_D » 11 jul 2014 11:03

Al ongeveer een goed jaar geout bij vrienden enzo.
Nu komen er na een lange periode (al meer dan een halfjaar) weer twee nieuwe coming outs aan!

Vanavond ben ik van plan om het te vertellen aan mijn collega's op het werk.
We hebben een feestje voor het eenjarig bestaan van de winkel en nu ik ze allemaal samen heb lijkt het me de ideale gelegenheid om het te vertellen...
Nu ben ik wel nog altijd aan het twijfelen hoe ik het aan boord zal leggen, want tegen een 'kleine groep' mensen heb ik het nog nooit verteld...
Is het eigenlijk wel nodig dat ik het vertel? Uiteindelijk wordt er niet veel over gepraat, maar heb toch al een 'leugentje om bestwil' gedaan toen er eens een collega vroeg of ik niemand had.

En zaterdag is mijn vader aan de beurt, dat wordt ook spannend...

:crazy:
I just wish I could fast-forward through my life and see that everything ends up okay.

Pancake
Forumkoppel 2017

Bericht door Pancake » 12 jul 2014 13:35

Bart_D schreef:Al ongeveer een goed jaar geout bij vrienden enzo.
Nu komen er na een lange periode (al meer dan een halfjaar) weer twee nieuwe coming outs aan!

We hebben een feestje voor het eenjarig bestaan van de winkel en nu ik ze allemaal samen heb lijkt het me de ideale gelegenheid om het te vertellen...
Nu ben ik wel nog altijd aan het twijfelen hoe ik het aan boord zal leggen, want tegen een 'kleine groep' mensen heb ik het nog nooit verteld...
Is het eigenlijk wel nodig dat ik het vertel? Uiteindelijk wordt er niet veel over gepraat, maar heb toch al een 'leugentje om bestwil' gedaan toen er eens een collega vroeg of ik niemand had.

Zoiets moet je voor jezelf uitmaken. Ik heb het met veel vijven en zessen ook in mijn klas gezegd vorig jaar, en had er geen spijt van. Ik lieg niet graag. Wanneer ze mij vragen of ik een vriendin heb, wil ik niet zeggen dat ik er nog geen heb, maar wel dat er nooit één zal komen. Da's mijn natuur, natuurlijk. Als het collega's zijn waar je echt goed mee opschiet en je ziet ze aan als vrienden, dan zou ik er voor gaan.

Je vader, da's een ander verhaal natuurlijk. Dat was ook één van mijn moeilijkste coming-outs (louter omdat ik nooit dacht dat hij me zou kunnen accepteren). Achteraf gezien echt onnodig geweest. Misschien is dat bij jou ook zo. Desondanks the best of luck!
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016

Bart_D
Regular user
Regular user

Bericht door Bart_D » 12 jul 2014 13:56

Pancake schreef:

Zoiets moet je voor jezelf uitmaken. Ik heb het met veel vijven en zessen ook in mijn klas gezegd vorig jaar, en had er geen spijt van. Ik lieg niet graag. Wanneer ze mij vragen of ik een vriendin heb, wil ik niet zeggen dat ik er nog geen heb, maar wel dat er nooit één zal komen. Da's mijn natuur, natuurlijk. Als het collega's zijn waar je echt goed mee opschiet en je ziet ze aan als vrienden, dan zou ik er voor gaan.

Je vader, da's een ander verhaal natuurlijk. Dat was ook één van mijn moeilijkste coming-outs (louter omdat ik nooit dacht dat hij me zou kunnen accepteren). Achteraf gezien echt onnodig geweest. Misschien is dat bij jou ook zo. Desondanks the best of luck!
Het is niet gelukt met de collega's... Jammer maar achteraf bekeken wel beter dat ik het niet gezegd heb, want het was op een nogal drukke en onrustige plaats (bowling & veel muziek) en er kwam echt geen enkel gepast moment (als dat er al ooit is natuurlijk)

Straks mijn vader... Ik denk gewoon terug aan alle coming outs die ik al heb gedaan en die zijn allemaal positief uitgedraaid, dus als deze nu slecht gaat, denk ik gewoon daar aan terug...

I just wish I could fast-forward through my life and see that everything ends up okay.

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 12 jul 2014 14:03

Bart_D schreef:
Pancake schreef:

Het is niet gelukt met de collega's... Jammer maar achteraf bekeken wel beter dat ik het niet gezegd heb, want het was op een nogal drukke en onrustige plaats (bowling & veel muziek) en er kwam echt geen enkel gepast moment (als dat er al ooit is natuurlijk)

Straks mijn vader... Ik denk gewoon terug aan alle coming outs die ik al heb gedaan en die zijn allemaal positief uitgedraaid, dus als deze nu slecht gaat, denk ik gewoon daar aan terug...

Veel succes!
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

Technetium
Regular user
Regular user
Contacteer:

Bericht door Technetium » 12 jul 2014 14:52

Bart_D schreef:Straks mijn vader... Ik denk gewoon terug aan alle coming outs die ik al heb gedaan en die zijn allemaal positief uitgedraaid, dus als deze nu slecht gaat, denk ik gewoon daar aan terug...
Succes! :hugs:
Lawstudent schreef:Technetium en lief, nog geen mooier koppeltje gevonden dan jullie!

Gesloten