Jouw laatste coming out [7]

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH
Geslacht: Vrouw

Re: Jouw laatste coming out [7]

Bericht door redwings » 06 nov 2018 15:54

Anna* schreef:
05 nov 2018 12:03
Ik heb het de laatste tijd redelijk vaak moeten zeggen tegen mensen die ik heb leren kennen, maar de coming - out die ik me nog het best herinner was op concertreis. We waren aan het praten en ineens begonnen mijn tafelgenoten er een spelletje van te maken om te raden wie er op meisjes of jongens zou vallen. Toen werd er door een jongen gezegd dat je het vaak kan zien (stereotypes en zo, je kent dat wel) en toe zei ik: "je ziet dat toch niet aan iedereen? Ik bedoel maar, zie je aan mij dat ik op meisjes val?". Waarop die jongen, die net aan het drinken was, in de lach schoot en er dus wat water uit zijn mond schoot.
Haha! Wel een leuke coming-out!
Ik ben dat tegenwoordig ook wel gewend dat mensen me eerst niet serieus nemen, ik stoor me daar ook niet aan :)

NarcissaHelga
New user
New user

Bericht door NarcissaHelga » 15 nov 2018 22:20

Ik doe eigenlijk meer onduidelijke dan duidelijke coming-outs tegenwoordig. Zo eerder lgbtq-dingen posten op facebook, of de enige in de les zijn die trans/bi vlaggen herkent, of het met een klasgenoot hebben over lokale lgbt-groepen. Van die situaties waarbij het wel duidelijk is dat ik niet straight ben, maar voor de rest is het totaal onuitgesproken en onduidelijk wat ik dan eigenlijk wel ben.

Ik vind dit enerzijds wel leuk omdat dit is zoals het zou moeten zijn, idealiter: niet expliciet over je gender/seksualiteit moeten gaan babbelen. Anderzijds denk ik soms dat ik wat explicieter zou mogen zijn om het allemaal wat zichtbaarder te maken (als bi/NB persoon beland ik nogal vaak in de 'onzichtbare' lgbt groep).

Nog mensen die zo coming-outs doen?

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict
Geslacht: Man

Bericht door geeninspiratie » 16 nov 2018 21:00

NarcissaHelga schreef:
15 nov 2018 22:20
Ik doe eigenlijk meer onduidelijke dan duidelijke coming-outs tegenwoordig. Zo eerder lgbtq-dingen posten op facebook, of de enige in de les zijn die trans/bi vlaggen herkent, of het met een klasgenoot hebben over lokale lgbt-groepen. Van die situaties waarbij het wel duidelijk is dat ik niet straight ben, maar voor de rest is het totaal onuitgesproken en onduidelijk wat ik dan eigenlijk wel ben.

Ik vind dit enerzijds wel leuk omdat dit is zoals het zou moeten zijn, idealiter: niet expliciet over je gender/seksualiteit moeten gaan babbelen. Anderzijds denk ik soms dat ik wat explicieter zou mogen zijn om het allemaal wat zichtbaarder te maken (als bi/NB persoon beland ik nogal vaak in de 'onzichtbare' lgbt groep).

Nog mensen die zo coming-outs doen?
Tegenwoordig zijn al mijn outs zo. Ik gedraag me alsof ik in die ideale wereld leef, en tenzij mensen echt vragen stellen, val ik inderdaad vooral op als iemand die veel bezig is met het onderwerp en gerelateerde symbolen herkent.
Soms denk ik wel eens dat het echt obvious moet zijn, ook omdat de meeste van mijn huidige vriendinnen het meteen door hadden, maar dan blijven er klasgenoten opmerkingen maken waaruit ik opmaak dat ze toch denken dat ik hetero ben :hmm: .
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

bloemenpersoon
New user
New user

Bericht door bloemenpersoon » 21 nov 2018 16:12

Mijn laatste coming out was
Bij de leidster van mijn groep
Ze reageerde er chil op en heel positief op

Groetjes

LumpySpacePrince
Forummer van 't jaar 2017

Bericht door LumpySpacePrince » 01 dec 2018 20:34

Bij mijn ouders! :cheerleader2:
Hello old friend
and here we are
you and me
on the last page

geeninspiratie
Forum addict
Forum addict

Bericht door geeninspiratie » 02 dec 2018 00:24

LumpySpacePrince schreef:
01 dec 2018 20:34
Proficiat! :woot: :woot: :woot:
But from that moment on, Hermione Granger became their friend. There are some things you can't share without ending up liking each other, and knocking out a twelve-foot mountain troll is one of them.

- J.K. Rowling

redwings
Forumbeheerder WJNH
Forumbeheerder WJNH

Bericht door redwings » 02 dec 2018 10:12

Woow Lumpy, wat een goed nieuws!
De reactie was goed veronderstel ik aan de cheerleader te zien? :)

idk
Babbelaar van 't jaar 2017

Bericht door idk » 02 dec 2018 14:51

Super, heel trots op jou!
Jouw post straalt positiviteit uit, dus ik vermoed dat de reactie goed was?

Well done!
Mijn nieuwe toekomstige avatar, gekregen van Florre en goedgekeurd door de rest van de chatters.
https://lolzombie.com/wp-content/upload ... 01/idk.jpg

Florre
Moderator van het jaar 2017

Bericht door Florre » 02 dec 2018 15:22

Wow
super!!!

:adore: