Conservatieve vader

Tips and tricks, verhalen of angsten over uit de kast komen? Zorgen of (onverwachte) reacties? Hier is plaats om deze vragen te stellen en te beantwoorden!
4 berichten • Pagina 1 van 1

Conservatieve vader

Berichtdoor Mathis009 » 20 maart 2018 21:39
Hye,
Ik ben 16j en weet al 2 jaar bijna zeker dat ik homo ben. Nog niemand weet het maar ik denk dat mijn gezin het niet supererg zou vinden. Ze zouden misschien even moeten aanpassen maar dat is dan maar zo. Ik spreek over mijn gezin maar dan heb ik het over mijn mama en mijn 2 zussen. Mijn vader is radicaal tegen homo's en zegt dat er iets mis is met niet-hetero's. Hij heeft zelf een jeugdvriend die homo is en waar we als gezin nu nog contact mee hebben maar zelf daarover praat hij soms slecht. Al meerdere keren wanneer hij weer eens iets doms zegt over homo's probeer ik in discussie te gaan maar hij snapt het niet. Ik zou er niet van verschieten als hij niet meer tegen me praat.

Groetjes
Mathis009
New user
New user

Geslacht: Man

Re: Conservatieve vader

Berichtdoor Pancake » 22 maart 2018 09:38
Hmm dat is best lastig...

Hij zou niet de eerste vader zijn die na homofoob te zijn bijdraait als zijn zoon/dochter holebi blijkt te zijn, hoor. Maar ik snap dat dit allesbehalve leuk is voor je.

Als je uit de kast wil komen, kan je het misschien eerst aan je moeder vragen? Die kan dan een beetje de situatie onder controle houden misschien?

Groetjes
Pancake
“Be who you are and say what you feel, because those who mind don’t matter and those who matter don’t mind.”

Meest begeerde vrijgezel 2015 en 2016
Pancake
Forumkoppel 2017

Leeftijd: 21

Berichtdoor Lilith » 09 apr 2018 23:11
Damn. Dat is echt super vervelend. Ik zou wachten tot ik een vriend had en me dan outen. Dan weten ze het toch, want je hebt dan een relatie en dan kunnen ze ook niet afkomen met stomme argumenten zoals ''het is een fase'' of bedreigingen zoals ''als je ooit met een jongen x...''. Pas wel op dat je nog thuis kan wonen, als je het gevoel hebt dat de bom serieus zou barsten kan je beter wachten tot je op kot zit en daar rustig doen wat je wil en daarna een job zoeken/zelfstandig zijn en je eigen leven hebben...
''Take the risk or lose the chance''
Lilith
New user
New user

Geslacht: Vrouw

Berichtdoor novak.cristian » 15 apr 2018 23:32
Hoi!

Bij mij thuis is het precies dezelfde situatie. Mijn vader beseft wel dat ik homo ben, maar hij probeert me te veranderen. En dat kan niet. Soms komt hij met discussies en argumenten zoals: homo's willen nooit iets serieus, ze kunnen geen familie vormen, etc.. Echt dome dingen. Ik ga niet allemaal hier opschrijven. Ik denk dat beste is om zulke discussies te vermijden. Je moet je niet verbergen, maar wel vermijden. Dat doe ik en het gaat goed. Mijn ouders moeten niet geïnformeerd zijn over wat ik altijd precies doe. Bijvoorbeeld na mijn les kan ik gewoon iemand zien, een uurtje. Snap je wat ik bedoel? Dus ja. Toen ik 16 was, was het bij mij nog erger. Ik weet hoe vervelend dat kan zijn.
Veel sterkte!
novak.cristian
New user
New user

Leeftijd: 19

4 berichten • Pagina 1 van 1

Keer terug naar In & uit de kast